andromedaaudiodesign Posted 17 december 2008 Report Share Posted 17 december 2008 "Met welk een arm je ook speelt, naalden en cantilevers kunnen niet zo heel erg veel geweld verdragen, alle problemen hiermee zijn domweg terug te voeren op gebruikersfouten." Is het statistisch te verklaren waarom gebruikers van eenpunters dan minder voorzichtig met hun spullen zouden omgaan dan de rest? Eerder meot je je afvragen of de uitgangsstelling wel juist is, persoonlijk betwijfel ik dat @ reinier32, kijk ook eens naar de ZYX elementen, vanaf de RS 100 vermoed ik een groter effect dan met een Dorian. Wat een technisch klinkend element is weet ik niet, wel weet ik dat de ZYX elementen met een Micro Ridge naald bijna al hun soortgenoten op het weergave vlak doen verbleken, vreselijk muzikaal is het te noemen............ ZYX is top ik heb de R 100 FS maar die bloom van 850 nieuw is ook erg goed , wat ook veel uitmaakt is een goede krachtige phonotrap , succces, vinyl rules, het laag is superstrak met veel meer definitie en echtheid als CD , als mijn laag niet strak genoeg is , draai ik mijn arm iets hoger bij het draaipunt achter, de weergave wordt dan in het algemeen ook strakker, doortekender , krachtige phono is een must , die jasmine does the the job de ingebouwde phono vd ARC sp 6 niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 december 2008 Report Share Posted 17 december 2008 Inderdaad, zulk een opmerking kan ik plaatsen, ze gaan behoorlijk diep en vragen dan ook nogal wat van vooral de speakers, nu hebben die zo hun grootste problemen - vaak in combinatie met de invloed van de ruimte - juist in het laag.Overigens wat je al aangeeft recensies in bladen zijn zelden erg kritisch te noemen, jammer wel.. Deze test was eigenlijk wel aardig omdat het allemaal topelementen waren die in relatie tot elkaar waren beluisterd. Allemaal op een SME 10 met 7 losse koppen die vrij makkelijk gewisseld konden worden. Natuurlijk veel op aan te merken op zo'n test maar je krijgt er wel een beeld van. De conclusie was eigenlijk dat ze allemaal zeker de moeite waard waren. Mij mag je zo'n Zyxje geven hoor, liefst met een aparte armwand erbij. Overigens Stereophile neem ik ook serieus want Michael Fremer neemt elementen op op DAT dan kan die ze later vergelijken. Misschien wel een Hear idee om een aantal elementen achter elkaar op te nemen en ze op CD te zetten om ze te vergelijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 december 2008 Report Share Posted 18 december 2008 Inderdaad, zulk een opmerking kan ik plaatsen, ze gaan behoorlijk diep en vragen dan ook nogal wat van vooral de speakers, nu hebben die zo hun grootste problemen - vaak in combinatie met de invloed van de ruimte - juist in het laag.Overigens wat je al aangeeft recensies in bladen zijn zelden erg kritisch te noemen, jammer wel.. Misschien wel een Hear idee om een aantal elementen achter elkaar op te nemen en ze op CD te zetten om ze te vergelijken. Als ik de mogelijkheid had, zou ik het wel willen doen . Enig nadeel dat je weer een boel info verliest als je het gaat digitaliseren en wegbranden op een cd-r, maar wellicht dat de klankkleur van elk element behouden blijft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 december 2008 Report Share Posted 18 december 2008 Inderdaad, zulk een opmerking kan ik plaatsen, ze gaan behoorlijk diep en vragen dan ook nogal wat van vooral de speakers, nu hebben die zo hun grootste problemen - vaak in combinatie met de invloed van de ruimte - juist in het laag.Overigens wat je al aangeeft recensies in bladen zijn zelden erg kritisch te noemen, jammer wel.. Misschien wel een Hear idee om een aantal elementen achter elkaar op te nemen en ze op CD te zetten om ze te vergelijken. Als ik de mogelijkheid had, zou ik het wel willen doen . Enig nadeel dat je weer een boel info verliest als je het gaat digitaliseren en wegbranden op een cd-r, maar wellicht dat de klankkleur van elk element behouden blijft. Een aantal leden hebben een Fat Bob en vaak nog met SME. Als je daar het element op DAT opneemt zou je een goede indruk krijgen van het klankkarakter van elementen en dat is meer dan we nu hebben behalve horen zeggen. Het heeft zeker zijn beperking dat ben ik met je eens Sodeju. Overigens heb ik een CD van een Duits blad die het een paar jaar geleden zo heeft gedaan. Je ziet dan ook dat de vergelijking van elementen helemaal niet zo concurrererend is maar juist een ander klankkarakter naar voren laat komen. Overigens heb ik gisteravond die test in de Hifi News nog een goed gelezen. Toch erg informatief als je in elementen van boven de 2 duizend geinteresseerd bent. In scannen ben ik niet sterk maar als iemand een copie wil hebben dan stuur ik hem wel toe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 december 2008 Report Share Posted 18 december 2008 Het maakt niet uit of je het op DAT of rechtstreeks op je PC opneemt, mits de ADC op de geluidskaart in orde is en dat is bij de betere geluidskaarten wel het geval. Het is wel een erg bewerkelijk gebeuren om telkens een ander element in te bouwen en je phonotrap aan te passen om een eerlijk vergelijk te waarborgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 18 december 2008 Report Share Posted 18 december 2008 Het maakt niet uit of je het op DAT of rechtstreeks op je PC opneemt, mits de ADC op de geluidskaart in orde is en dat is bij de betere geluidskaarten wel het geval. Het is wel een erg bewerkelijk gebeuren om telkens een ander element in te bouwen en je phonotrap aan te passen om een eerlijk vergelijk te waarborgen Ik had eigenlijk gedacht dat als je met een DAT recorder verschillende adressen afloopt en daar optimaal afstelde loopwerken opneemt je naar verloop van tijd een redelijke verzameling krijgt zeker als je je in eerste instantie richt op eigenaren van een Fat Bob met SME arm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 7 maart 2009 Report Share Posted 7 maart 2009 Ik speel al enkele jaren tot volle tevredenheid met een Bluenote Piccolo met B5mkII arm en Goldring Eroica LX.De rest van mijn set laat een opwaardering van mijn draaitafel toe. Ook ik zelf ben toe aan een volgende stap. Maar wat nu te doen? Een betere draaitafel, een betere arm, een beter element of een combinatie? Ik wil graag een bluenote houden. Destijds met zorg uitgekozen en nog steeds tot volle tevredenheid spelend. Wat geeft het beste VFM? De volgende draaitafel in de Bluenote reeks is de Bellavista, prijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts