Guest tubejack Posted 14 december 2008 Report Share Posted 14 december 2008 Dit kwam ik van de week toevallig tegen. Het programma Hart en Ziel van de NCRV en het had het treffende onderwerp Wat doet muziek met je Wellicht leuk voordiegene die het gemist hebben. Groet, Jack Omroep. nl NCRV Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 december 2008 Report Share Posted 17 december 2008 Muziek is de weergave van de harmonie (of disharmonie) in de ziel. Hij (d.i. Pythagoras) streefde harmonie en reinheid van de ziel na, wat volgens hem bevorderd kon worden door onder andere de kennis van getalverhoudingen. Deze verhoudingen beheersen volgens zijn leer het heelal, zoals ze bijvoorbeeld ook terug te vinden zijn in de muziek. Pythagoras ontdekte ook de muzikale boventonenreeks met de verhoudingen van diverse intervallen, door een gespannen snaar op verschillende punten af te klemmen. Hij was een zeer geoefend lyra-speler.(...) http://nl.wikipedia.org/wiki/Pythagoras Zo oud als de weg naar... Athene. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 18 december 2008 Report Share Posted 18 december 2008 dus muziek is wiskunde? koude noten in berekend geschrift. gaat over klassiek zeker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 december 2008 Report Share Posted 18 december 2008 dus muziek is wiskunde?koude noten in berekend geschrift. gaat over klassiek zeker? Hoeft niet per se over klassiek te gaan hoor. De drummer van Tool is ook heel geinteresseerd in wiskunde en baseert daar ook ritmes op. Toch klinkt dat, behalve heel ingewikkeld, ook heel muzikaal, toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 december 2008 Report Share Posted 19 december 2008 dus muziek is wiskunde?koude noten in berekend geschrift. gaat over klassiek zeker? Zet de radio maar aan, is ook allemaal wiskunde: 1-2-3-4-1-2-3-4-1-2-3-4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 december 2008 Report Share Posted 19 december 2008 Ik snap echt niet waarom mensen zo oeverloos kunnen OHen over muziek, zo erg z Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 december 2008 Report Share Posted 20 december 2008 Ik snap echt niet waarom mensen zo oeverloos kunnen OHen over muziek, zo erg z Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 21 december 2008 Report Share Posted 21 december 2008 *begint Take Five te neurie Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 3 januari 2009 Report Share Posted 3 januari 2009 dus muziek is wiskunde?koude noten in berekend geschrift. gaat over klassiek zeker? Deze reactie zegt niets over muziek. Niets over wiskunde. Hij zegt alleen iets over m44. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 januari 2009 Report Share Posted 3 januari 2009 Ik snap echt niet waarom mensen zo oeverloos kunnen OHen over muziek, zo erg z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 3 januari 2009 Report Share Posted 3 januari 2009 @ henrie. Tool vind ik ook emotieloze muziek. sorry maar echt waar, doet me niks. Ok, dat kan. Een andere naam dan: Dillinger Escape Plan. Is een band die je goed vind, toch? En heette die muziek niet 'math metal'? Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 januari 2009 Report Share Posted 3 januari 2009 Mathcore wordt gekenmerkt door een extreem hoog technisch niveau van instrumentbeheersing. De grondleggers van het genre zijn bands als Botch, Meshuggah, Deadguy, Kiss It Goodbye, Knut en Rorschach. Tegenwoordig wordt het genre vooral vertegenwoordigd door The Dillinger Escape Plan. De muziek staat vol van chaotische riffs, ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 11 januari 2009 Report Share Posted 11 januari 2009 Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 januari 2009 Report Share Posted 11 januari 2009 Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 11 januari 2009 Report Share Posted 11 januari 2009 Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 25 januari 2009 Report Share Posted 25 januari 2009 Iedereen luistert anders. Bij veel klassieke stukken raak ik m'n interesse kwijt ( gaap gaap) als de spanningsboog niet sterk genoeg is en het te voorspelbaar is. Maar dat kan goed komen omdat ik op andere dingen let in muziek. Een ander vindt juist mijn muziek voorspelbaar. En het blijft het uiten van bepaalde emoties, vaak op een complexe wijze. Bij klassiek veel op papier (via de compositie) en hedendaagse muziek op het moment door samenspel etc. Het vergelijken van muzieksoorten lijkt me een oneindige discussie en vooral als je (oud) klassiek tegenover iets uit deze tijd van studios en muziekdragers zet. Er is ook een tijd en gevolkingsgroep voor veel muziek. Probeer niet de funk uit de jaren 70 te evenaren, dat lukt niemand. Je moet bijna wel jong en zwart zijn en in de VS leven vlak na de jaren 60 en een muzikale opvoeding hebben gehad in je jeugd, samen met de andere leden uit de band. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts