Jump to content

Studio de schop "De top"/Duson 2202

s_k
 Share

Recommended Posts

Dames en Heren,

Voor 75 euro kan ik een setje Studio de Schop "de top", ook bekend onder de naam "Duson 2202RH" kopen.

Ik kan hier he-le-maal niets over vinden.

Ik weet van SDS dat ze van 'aardig' tot 'briljante high end' hebben gemaakt.

Voor 75 euro wil ik echter meer dan 'aardig'.

Wat ik ook weet (heb de speakers zelf niet gezien en kan geen foto vinden) is dat de speakers eruit zien als een piramide op z'n kop. Punt naar beneden dus.

Meer kan ik niet vinden, Google bereik ik ook niets mee.

Wat ik nodig heb is iemand die die speakers kent en die zegt 'niet doen voor 75 euro' of 'gelijk doen voor 75 euro!'.

Alvast dank!

de-Top-web.jpg

Ik weet iets te vinden!

Gelijk doen voor die luizige 75 euri. :ph34r:

Mooi ontwerp van Koos Nieuwenhuis, 1 van zijn eerste als ik me goed herinner.

Ik moet nog ergens een test hebben van die dingen, zal eens neuzen.

Ze staan bij een kringloop uit de buurt, een vriend van me kwam daar langs en belde me erover.

Ik vind dat ze er voor 75 euro wel even garantie op mogen doen. Dus ik denk dat dat wel goed komt.

Kijk het is natuurlijk een gokje, maar het idee moet zijn: Als ze niet bevallen moet ik er geen verlies op maken.

Die test is meer dan welkom, als je 'm vindt.

Maarreuh, rustig an met je rug h

Yesyes, die zijn het.

Had net voor jij het deed al een plaatje gepost bovenaan :).

Morgen worden ze opgehaald. Zal wel een paar maanden duren voordat ik ze heb (ze staan ergens in't hoge noorden)

Of ze bevallen ga ik hier natuurlijk wel even weten :).

Haha, wil niet te specifiek zijn (wie weet zijn er jaloerse meelezers).

Er staan twee (!) sets voor dat geld. Dus als ik de mijne veilig heb gesteld, zeg ik welke kringloop het is :).

Ophalen is al geregeld. Ik werd gebeld door iemand die toen in die kringloop stond, dus die woont er vlakbij.

Ik vind dat ze er voor 75 euro wel even garantie op mogen doen.

Kijk het is natuurlijk een gokje, maar het idee moet zijn: Als ze niet bevallen moet ik er geen verlies op maken.

Dat is niet eens meer voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, jij wilt eigenlijk gewoon gratis high end :rolleyes:

Voor

ik heb ooit de hele schop lijn mogen beluisteren (after hours) bij staffhorst.er waren 3 of 4 modellen voor zover ik weet. allemaal bijzondere vormgeving

wat ik er nog van weet is een heel aardig middengebied. heel schoon en open. hoog was zacht en het laag absent.

er was wel laag maar dat gaf geen kick of attack. dus een beetje de ervaring die ik had met de rogers monitoren. ls2a.

in het begin wat saai maar als je er aan gewend was heel beheerst en schoon.

heeft zeker zijn kwaliteiten. goed naar de hechting tussen conus en rolrand kijken s_k. die laat nog wel eens los.

kopen voor 75,- lijkt me.

• Members

Ik vind dat ze er voor 75 euro wel even garantie op mogen doen.

Dat is niet eens meer voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, jij wilt eigenlijk gewoon gratis high end :rolleyes:

Voor

75 euro kan voor sommigen een aardig bedrag zijn.

als ik het me goed herriner is s_k student?

Afgekeurd.

Blijvend arm dus, haha :).

Inderdaad, 75 euro is niet een bedrag dat ik 'zomaar' even uit geef aan audio.

Dat is echt het bedrag dat ik geef aan een 'goeie CD speler'. Snap je?

In dit geval is het dus heel simpel

- Studio de Schop moeten dat minstens waard zijn

- Als de SDS beter zijn dan de Tannoys, gaan de Tannoys eruit

- Als de Tannoys beter zijn, staan de SDS zo weer te koop

Het is dus nooit en/en :).

Tenzij ze 10 euro zouden kosten, dan wel.

Maar 75 euro kan ik niet even uitgeven, helaas :).

Vandaar dat ik dus even van tevoren moest weten of ze het

• Members
Afgekeurd.

Blijvend arm dus, haha :).

Inderdaad, 75 euro is niet een bedrag dat ik 'zomaar' even uit geef aan audio.

Dat is echt het bedrag dat ik geef aan een 'goeie CD speler'. Snap je?

In dit geval is het dus heel simpel

- Studio de Schop moeten dat minstens waard zijn

- Als de SDS beter zijn dan de Tannoys, gaan de Tannoys eruit

- Als de Tannoys beter zijn, staan de SDS zo weer te koop

Het is dus nooit en/en :).

Tenzij ze 10 euro zouden kosten, dan wel.

Maar 75 euro kan ik niet even uitgeven, helaas :).

Vandaar dat ik dus even van tevoren moest weten of ze het

Aan de 'zichzelf excuserenden': geen probleem. Konden jullie niet weten en ik lig er zelf ook niet wakker van. Zo onaardig zeiden jullie het ook niet :).

Maar dan is 't in elk geval duidelijk dat ik geen 'zuunige' ben en liever gewoon grof geld aan goeie audio uit zou geven. Moet je het wel hebben.

V.w.b. de laagweergave: Heb me dit zelf ook afgevraagd, ik verwacht dat ze het 'goede kleine monitors in een grote kast-geluid' gaan geven. Is op zich geen ramp. Ik heb namelijk bij mijn Tannoys een REL quake staan.

"heeftie daar dan wel geld voor?"

Neuh, heeftie niet. Kostte 40 euro bij de kringloop ;-).

Tannoys vult 'ie mooi aan, misschien de SDSjes ook wel.

Ik geloof dat ik me even moet voorstellen. Dit is namelijk mijn eerste post op dit forum. Mijn naam is kringloper. Niet voor niks want ik koop alles in deze winkels. Ten eerste wat een prima forum dit. Ik heb er veel aan gehad. Net als mijn voorganger was ik op de hoogte van de twee Duson sets. Sterker nog, ik heb ze zien staan en er een paar van gekocht. Ik hoop dat het andere paar ook goed terecht is gekomen :) . Ik kon ook niks vinden over de luidsprekers tot ik deze morgen op deze post stuitte. Ik moet zeggen dat ik lang heb getwijfeld over de set. Ik heb er een gehele avond zes oren op gezet. Ik deel de opmerkingen over het laag in deze luidsprekers. Het gaat niet rechtstreeks je onderbuik in. Het stereobeeld en de definitie daarentegen compenseren dit. Het geluid klinkt strak en eerlijk. Laat ik het houden op discrete speakers. Klassiek en jazz kwamen het mooist tot hun recht. Een lp van Pantera of Fatboy Slim zou ik hier niet mee afspelen. Ik vind de 75 euro op het randje. Ik heb wat dat betreft betere deals gesloten. Het klinkt zeker prachtig ik vind het alleen geen kringloop bedragen.

Het is inderdaad dikke business. Gelukkig vergissen ze zich soms nog een beetje. Ook lp's worden soms al speciaal geprijsd omdat er bijvoorbeeld The Beatles op staat. Je moet het echt treffen. Ik vind dat alle items even duur zouden moeten zijn per categorie. Alle speakers 20,- bijvoorbeeld. Dan is het eerlijk. Die boeven krijgen toch alles gratis. Staat het langer dan een maand, 25% eraf. Zoiets...

• Members
Ik geloof dat ik me even moet voorstellen. Dit is namelijk mijn eerste post op dit forum. Mijn naam is kringloper. Niet voor niks want ik koop alles in deze winkels. Ten eerste wat een prima forum dit. Ik heb er veel aan gehad. Net als mijn voorganger was ik op de hoogte van de twee Duson sets. Sterker nog, ik heb ze zien staan en er een paar van gekocht. Ik hoop dat het andere paar ook goed terecht is gekomen :) . Ik kon ook niks vinden over de luidsprekers tot ik deze morgen op deze post stuitte. Ik moet zeggen dat ik lang heb getwijfeld over de set. Ik heb er een gehele avond zes oren op gezet. Ik deel de opmerkingen over het laag in deze luidsprekers. Het gaat niet rechtstreeks je onderbuik in. Het stereobeeld en de definitie daarentegen compenseren dit. Het geluid klinkt strak en eerlijk. Laat ik het houden op discrete speakers. Klassiek en jazz kwamen het mooist tot hun recht. Een lp van Pantera of Fatboy Slim zou ik hier niet mee afspelen. Ik vind de 75 euro op het randje. Ik heb wat dat betreft betere deals gesloten. Het klinkt zeker prachtig ik vind het alleen geen kringloop bedragen.

Beste Kringloper,

Met alle respect, eenieder moet voor zichzelf weten hoe men de spullen die ze begeren bekomen, daar wil ik geen oordeel aan vellen.

Echter, om producten van een dergelijke klasse (want dat hebben ze in mijn optiek) ''op het randje'' te willen noemen omdat er een prijs van 75 euro aan hangt in de kringloop, gaat mij toch wel wat ver. Je noemt het zelf ''een discrete luidspreker'', die ''strak en eerlijk'' klinkt. Dan kan ik die 75 euro toch echt niet anders als als een koopje omschrijven.

Ik heb de topicstarter dan ook al aangeboden de luidsprekers voor hetzelfde geld over te nemen mochten ze niet bevallen, ik kan er op zeker nog wel iemand heel blij mee maken.

Dan wil ik de zgn. kringlopen toch ook nog wel even een hart onder de riem steken, dit zijn allen vrijwilligers, ze vangen geen cent voor de tijd die ze opofferen.

Dat alle ''goederen'' daar gratis en voor niets binnenkomen, wil nog steeds niet zeggen dat ze dan ook weer voor een-appel-en-een-ei weer van de hand gedaan moeten worden.

Er zijn nog steeds een hoop gemaakte kosten, al is het alleen maar de huur voor het pand (probeer een dergelijk pand maar eens te huren hier in de Randstad, daar moet je toch een hoop voor omzetten), en de transportkosten in het geval van op te sturen kleding. De opbrengst na al deze tijd, kosten en moeite zijn voor het goede doel, dus kan ik dergelijke ''woekerprijzen'' alleen maar toejuichen...

Sorry, moest ik toch even kwijt.