spido Posted 19 december 2008 Report Share Posted 19 december 2008 (...) Het basreflexprincipe is helaas een achterhaald gebeuren (...) Beste Knor, In welke tijd leef jij? Ergens in de toekomst of zo? We zien tegenwoordig juist helemaal niets anders meer dan reflexsystemen in de hifi-winkels! Niet dat het allemaal g Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 december 2008 Report Share Posted 19 december 2008 (...) Het basreflexprincipe is helaas een achterhaald gebeuren (...) Beste Knor, In welke tijd leef jij? Ergens in de toekomst of zo? We zien tegenwoordig juist helemaal niets anders meer dan reflexsystemen in de hifi-winkels! Niet dat het allemaal g Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 december 2008 Report Share Posted 19 december 2008 (...) Het basreflexprincipe is helaas een achterhaald gebeuren (...) Beste Knor, In welke tijd leef jij? Ergens in de toekomst of zo? We zien tegenwoordig juist helemaal niets anders meer dan reflexsystemen in de hifi-winkels! Niet dat het allemaal g Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 19 december 2008 Report Share Posted 19 december 2008 Beste Knor,In welke tijd leef jij? Ergens in de toekomst of zo? We zien tegenwoordig juist helemaal niets anders meer dan reflexsystemen in de hifi-winkels! Niet dat het allemaal g Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 december 2008 Report Share Posted 19 december 2008 Beste Knor, Een goed basreflexsysteem levert niet een "aangedikte" bas. Zo'n systeem heeft dan ook geen piek op of rond de eigenresonantie. Overigens is het inderdaad een treurig feit dat er veel boembassende reflexsystemen zijn. Maar hun slechte basweergave is veel meer het gevolg van paneelzwakte dan van een verkeerde afstemming: wanneer hun poort wordt gesloten, klinken ze nog steeds belabberd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fern Posted 19 december 2008 Report Share Posted 19 december 2008 Heb ooit een test gelezen in de Homestudio eind jaren tachtig over deze speaker,was de eerste speaker van Studio de Schop,het laag liet inderdaad te wensen over maar klonk met bepaalde muziek stijlen weer aardig. Ik meende dat de konstruktie tot doel had om staande golven te elimineren(meende ik toen te lezen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 19 december 2008 Report Share Posted 19 december 2008 (...) Het basreflexprincipe is helaas een achterhaald gebeuren (...) Beste Knor, In welke tijd leef jij? Ergens in de toekomst of zo? We zien tegenwoordig juist helemaal niets anders meer dan reflexsystemen in de hifi-winkels! Niet dat het allemaal g Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 december 2008 Report Share Posted 19 december 2008 ik wed dat in een blinde test 90% er niet in slaagt de bas reflex te herkennen in een rij van verder gesloten systemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 19 december 2008 Report Share Posted 19 december 2008 ik wed dat in een blinde test 90% er niet in slaagt de bas reflex te herkennen in een rij van verder gesloten systemen.Best wel hoor, alleen worden die bas-reflexen door de meesten als mooier/beter/echter? ervaren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 december 2008 Report Share Posted 19 december 2008 jij zit in de 10 % als anti brrrrrrrrrrrrrrrrrr Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 20 december 2008 Author Report Share Posted 20 december 2008 Dag Kringloper, Loop jij in kringetjes naar links of naar re... Okee da's flauw. Gefeliciteerd met je aanwinst! Volgende keer mag je de andere set gelijk vast laten zetten Tot mijn grote spijt waren beide sets gisteren weg... Ik baal er flink van, maar mag niet klagen. 75 euro was voor mij overigens ook 'op het randje'. Puur omdat ik niet wist wat ik kocht. Kijk als ik ze gehoord had had ik waarschijnlijk graag het dubbele neergelegd ;D. Enfin, ik ga even lopen bazelen over luxmanversterkers. Wie doet mee? . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 20 december 2008 Report Share Posted 20 december 2008 Tot mijn grote spijt waren beide sets gisteren weg...Ik baal er flink van, maar mag niet klagen. Jammer voor je, maar dat is het risico als je te openhartig over de locatie bent. Maar er zijn vast meer en mooiere buitenkansjes, je moet alleen wat geduld hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kringloper Posted 20 december 2008 Report Share Posted 20 december 2008 Wel jammer dat ze weg waren. Wellicht meldt de koper zich nog eens op dit forum. Wat betreft de openhartigheid over de locatie. Ik las deze posts pas toen ik de speakers al had aangeschaft. Ik was er niet van op de hoogte toen ik ze kocht. Daarom vond ik het ook wel lollig om dit aan te treffen. Ik hoop niet dat mensen tegen de haren instrijk. Bovendien geloof ik dat iedereen wel eens mazzel heeft in dat soort zaken. Al heb ik nog niet eens besloten of ik de speakers ga houden. Ik sta op het punt een paar genelec 8040's te kopen voor in mijn thuis studio. Alle knaken zijn dus welkom. Ik snap het verschil tussen dergelijke speakers. Ik heb alleen de een harder nodig dan de andere. Succes in de kringloopwinkels! Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 21 december 2008 Author Report Share Posted 21 december 2008 Jammer voor je, maar dat is het risico als je te openhartig over de locatie bent. Maar er zijn vast meer en mooiere buitenkansjes, je moet alleen wat geduld hebben. Haha, ik heb juist de locatie helemaal niet genoemd om die reden. Tis gewoon puur toeval. Als iemand ze door dit topic had 'weggeroofd' was ik knap pissig geworden . Enfin, ik heb veel buitenkansjes. Mag niet klagen Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 21 december 2008 Author Report Share Posted 21 december 2008 Al heb ik nog niet eens besloten of ik de speakers ga houden. Ik sta op het punt een paar genelec 8040's te kopen voor in mijn thuis studio. Toevallig afgelopen weekend een set Genelect HT208 mogen beluisteren. Erg direct, maar het zijn dan ook monitors. Heel briljante speakertjes. Mocht je zo lief zijn om ze, als je ze kwijt wil, voor 75 euro aan mij te verkopen, ben ik u zeer dankbaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 21 december 2008 Report Share Posted 21 december 2008 Dames en Heren, Voor 75 euro kan ik een setje Studio de Schop "de top", ook bekend onder de naam "Duson 2202RH" kopen. Mijn ouders hadden een setje gekocht, weet niet meer precies hoelang geleden, maar toch zeker meer dan 10 jaar terug. Koste toen 600 gulden een setje, dus zo ongelooflijk goedkoop is die Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 21 december 2008 Author Report Share Posted 21 december 2008 Gek joh, de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts