Guest KT88 Posted 19 december 2008 Report Share Posted 19 december 2008 Ik ben blij dat je je replies wat hebt genuanceerd, Edwin. Toevallig ben ik bekend met het werk van Hawksford en ik kan je zeggen dat die man meer is vergeten over audio & electronica dan dat wij met zijn allen hier bij elkaar weten. Of dat nu direct een goede versterker oplevert: ik denk van wel. Eenvoud is het kenmerk van het ware. En handwerk KAN niet goedkoop zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 december 2008 Report Share Posted 20 december 2008 ....................Wel WBT gebruiken voor de buitenkant....................... .....Geen WBT dus, maar godkope namaak WBT's. Ik heb zo'n versterker vanavond mogen bewonderen en beluisteren. Vergeleken met een CEC 3300 R en een Lavardin IS. De eerstgenoemde kost slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 20 december 2008 Report Share Posted 20 december 2008 kwoot.......................De toevoeging LE (Limited Edition) aan de naam vind ik trouwens wel grappig. Eigenlijk is elke LFD een Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 december 2008 Report Share Posted 20 december 2008 Ik heb het dingetje zelf, maar er een recensie over schrijven? Nee, voor je het weet roept iedereen dat je reclame maakt. En toch, toch... jammer dat je hear zo snel wordt weggehoond als je ergens tevreden over bent. Gelukkig ben ik niet de enige. Dit schreef Marc in de openingspost. Hij is hier nog niet zo lang maar kent de pappenheimers Hear toch wel al aardig goed gezien de reacties. Wat betreft van Es. Vond nu juist dat die nu eens een aardig stukje schreef ipv van zijn reguliere gezwam. Al moet ik wel zeggen dat het niet meer dan een sterk verkorte versie is van een review in Stereophile welke in februari verscheen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 december 2008 Author Report Share Posted 20 december 2008 ... dat de LFD rechtstreeks de doos weer in is gegaan en retour gaat waar hij vandaan komt.Mvg. Miracle. Dus "geen burn in periode"? Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 december 2008 Report Share Posted 20 december 2008 ... dat de LFD rechtstreeks de doos weer in is gegaan en retour gaat waar hij vandaan komt.Mvg. Miracle. Dus "geen burn in periode"? Marc Die burn in periode had de versterker de afgelopen week al gehad. Hij had elke dag 8 uur aan gestaan op zo'n beetje 15-20% van zijn kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 20 december 2008 Report Share Posted 20 december 2008 Die burn in periode had de versterker de afgelopen week al gehad. Hij had elke dag 8 uur aan gestaan op zo'n beetje 15-20% van zijn kunnen. Ik blijf erbij dat al het negatieve commentaar over een dergelijk apparaat uiteindelijk nietszeggend is, aangezien een versterker per definitie wel of niet lekker presteert in combinatie met een stel luidsprekers eraan. Je kunt een versterker niet zuiver beoordelen als er niet een match is met de aangesloten luidsprekers. Het is dus heel goed mogelijk dat Marc meer dan tevreden is met deze combinatie of match en dat zijn oordeel daarom evenveel waard is als alle afbrekende en voor het apparaat klankmatig nadelige oordelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 december 2008 Report Share Posted 20 december 2008 Die burn in periode had de versterker de afgelopen week al gehad. Hij had elke dag 8 uur aan gestaan op zo'n beetje 15-20% van zijn kunnen. Ik blijf erbij dat al het negatieve commentaar over een dergelijk apparaat uiteindelijk nietszeggend is, aangezien een versterker per definitie wel of niet lekker presteert in combinatie met een stel luidsprekers eraan. Je kunt een versterker niet zuiver beoordelen als er niet een match is met de aangesloten luidsprekers. Het is dus heel goed mogelijk dat Marc meer dan tevreden is met deze combinatie of match en dat zijn oordeel daarom evenveel waard is als alle afbrekende en voor het apparaat klankmatig nadelige oordelen. Helemaal mee eens. De LFD zal het best goed kunnen doen in bepaalde combinaties, maar in de combinatie die ik gehoord heb dus niet. De CEC en Lavardin deden het beiden wel goed in deze combinatie, waar voorheen een NAD C-325 stond die het zeker ook niet verkeerd deed. Deze hebben we niet met de 3 versterkers vergeleken, maar wat ik me ervan herinner vond ik die in deze combinatie zelfs mooier spelen dan de LFD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 december 2008 Report Share Posted 20 december 2008 Ik vind het eigenlijk juist meer sympathie opwekken als een apparaat met goedkope onderdelen goed klinkt.. Zo heb ik laatst voor het eerst Wima als koppelcondensatoren toegepast, meer onder het mom van "We beginnen daarmee en kunnen altijd nog upgraden" (ook op aandringen van KT88 ), ze kosten een schijntje vergeleken met de 'echte audiofiele condensatoren' dus dat kan eigenlijk niet goed zijn maar tot nu toe kan ik er prima mee leven Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 20 december 2008 Report Share Posted 20 december 2008 Mijn insteek was en is: als een ontwerp niet kan presteren met HTK-onderdeeltjes, dan deugt dat ontwerp niet. Later kun je altijd nog wat smaak toevoegen met duurder spul, maar de basiskwaliteit zit in het ontwerp (en de uitvoering!). Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 23 december 2008 Report Share Posted 23 december 2008 Wat bedoel jij met HTK? Vast niet hoge temperatuur koeling.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 december 2008 Report Share Posted 23 december 2008 Snap je dat niet Bart? Da's een versterker gemaakt van een bloempot, een oude deurkruk en een afwasborstel.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 23 december 2008 Report Share Posted 23 december 2008 Wat bedoel jij met HTK? Vast niet hoge temperatuur koeling.. Huis, tuin, keuken misschien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPMD Posted 23 december 2008 Report Share Posted 23 december 2008 Bedrading netjes in de kast? Dan moet je bij NAIM zijn. HPMD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 23 december 2008 Report Share Posted 23 december 2008 Wat bedoel jij met HTK? Vast niet hoge temperatuur koeling.. Huis, tuin, keuken misschien? Inderdaad huis, tuin en keuken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 december 2008 Author Report Share Posted 23 december 2008 Ik doe nog maar eens een duit in het zakje, want naast Miracles geraas kun je nog wel andere meningen stellen van gebruikers. Kijk hier bv: http://www.echoloft.com/hifi-forum/index.php?topic=17136.0 Wil je wat meer gezeur lezen, dan kom je hier goed terecht: http://www.hififorum.nl/index.php?topic=13791.0 Mijn oren zeggen mij dat ik het nog nooit mooier heb gehoord. Zal misschien komen door de combinatie met mijn luidsprekers, uit hetzelfde mythische hout gesneden. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 23 december 2008 Report Share Posted 23 december 2008 Mijn oren zeggen mij dat ik het nog nooit mooier heb gehoord. Zal misschien komen door de combinatie met mijn luidsprekers, uit hetzelfde mythische hout gesneden. Het heeft zonder twijfel ook te maken met het referentiekader waarover je kunt beschikken bij het luisteren. Als na een wekkerradio de Bose 301 de eerste speaker is die je in je leven hoorde, zou je ook hebben kunnen concluderen dat je nooit eerder mooier hoorde luidspreken. Wat ik er maar mee zeggen wil: het eigen referentiekader is vanzelfsprekend altijd de primaire doorslaggevende factor in zulke oordelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 december 2008 Report Share Posted 23 december 2008 Beetje open deuren Knor. Waarom zou zoiets niet erg mooi kunnen klinken? De zelfbouw A15 uit A&T van destijds wordt door sommigen Hear ook de hemel in geprezen en daar zit nog veel minder in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 december 2008 Report Share Posted 24 december 2008 Ik vond de 47labs zooi ook best leuk klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 24 december 2008 Report Share Posted 24 december 2008 .....naast Miracles geraas kun je nog wel andere meningen stellen van gebruikers. ......... Zie mijn ervaring niet als geraas, maar gewoon als een ervaring van slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 december 2008 Author Report Share Posted 24 december 2008 .....naast Miracles geraas kun je nog wel andere meningen stellen van gebruikers. ......... Zie mijn ervaring niet als geraas, maar gewoon als een ervaring van slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 24 december 2008 Report Share Posted 24 december 2008 Beetje open deuren Knor. Waarom zou zoiets niet erg mooi kunnen klinken? De zelfbouw A15 uit A&T van destijds wordt door sommigen Hear ook de hemel in geprezen en daar zit nog veel minder in. Jawel, allemaal leuk en aardig, maar is het eigen referentiekader waarnaar ik verwijs niet gewoon doorslaggevend bij de beleving van wat kwaliteit nu eigenlijk is? Kwaliteit, die in het oog / oor van de toehoorder is dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 24 december 2008 Report Share Posted 24 december 2008 NB ik stuurde je een PB/email waar ik graag nog een reactie op krijg. Marc Ik zie je PB/email wel komen. Reactie krijg je altijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 december 2008 Report Share Posted 24 december 2008 Ik vond de 47labs zooi ook best leuk klinken. Ik kan mij daarover ook nog een dergelijke discussie herinneren. Er werd toen door 'kritici' gezegd dat die versterker van 47Labs (de GainCard?) wel erg duur was voor het gebodene: 1 op-amp en wat passieve componentjes, voeding in een apart kastje. En dat moest dan een paar duizen euro kosten. Toen waren er echter een hoop audiofielen van wie die kritiek niet mocht. Nu doen 'ze' het zelf... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 december 2008 Author Report Share Posted 24 december 2008 NB ik stuurde je een PB/email waar ik graag nog een reactie op krijg. Marc Ik zie je PB/email wel komen. Reactie krijg je altijd. Miracle, ik doelde op een mailtje van afgelopen weekend, over een afspraak voor gistermiddag... Heb je dat niet gekregen???? Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts