mumsoft Posted 24 december 2008 Author Report Share Posted 24 december 2008 Beetje open deuren Knor. Waarom zou zoiets niet erg mooi kunnen klinken? De zelfbouw A15 uit A&T van destijds wordt door sommigen Hear ook de hemel in geprezen en daar zit nog veel minder in. Jawel, allemaal leuk en aardig, maar is het eigen referentiekader waarnaar ik verwijs niet gewoon doorslaggevend bij de beleving van wat kwaliteit nu eigenlijk is? Kwaliteit, die in het oog / oor van de toehoorder is dus. Ik ben het 100% met je eens. Je kunt dan ook nooit afgaan op ervaringen van anderen, m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 december 2008 Report Share Posted 24 december 2008 Ik vond de 47labs zooi ook best leuk klinken. Ik kan mij daarover ook nog een dergelijke discussie herinneren. Er werd toen door 'kritici' gezegd dat die versterker van 47Labs (de GainCard?) wel erg duur was voor het gebodene: 1 op-amp en wat passieve componentjes, voeding in een apart kastje. En dat moest dan een paar duizen euro kosten. Toen waren er echter een hoop audiofielen van wie die kritiek niet mocht. Nu doen 'ze' het zelf... Ach we willen er nog niet zo aan dat onder normale omstandigheden (lees zich redelijk gedragende luidsprekers) de versterker helemaal niet zo kritisch is. Het klink al vrij snel goed (mits opname en akoestiek okay zijn en de luidspreker geen gekke dingen doet). Natuurlijk zijn er wel kleine verschillen, de ene versterker heeft onder moeilijke omstandigheden wat meer ballen, de andere perst er net wat meer naunces uit, maar stort sneller inonder zware belasting. Ik heb eens mijn Crown K2 (die als laag amp wordt ingezet) gewoon full range beluisterd (notabene op een paar oude Akai PB speakers). Klonk helemaal niet slecht, voor de meeste popmuziek prima mee te leven. Verder is de relatie tussen kostprijs en vraagprijs bij betere audio vaak wat zoek (heette dat niet positieve prijselasticiteit in de economie?). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 24 december 2008 Report Share Posted 24 december 2008 NB ik stuurde je een PB/email waar ik graag nog een reactie op krijg. Marc Ik zie je PB/email wel komen. Reactie krijg je altijd. Miracle, ik doelde op een mailtje van afgelopen weekend, over een afspraak voor gistermiddag... Heb je dat niet gekregen???? Marc Nee, niet gekregen. Heb je al PM gestuurd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 18 januari 2009 Report Share Posted 18 januari 2009 Na wat heen en weer gemailt te hebben is Marc eerst bij mij komen luisteren en vandaag ik bij hem. Marc woont nog geen 10 minuten met de auto bij me vandaan in een mooi oud grachtenpand. Na de auto 20 meter verder geparkeerd te hebben eerst een dagparkeerkaart van Marc in ontvangst genomen en in de auto gelegd. Toen eerst het mooie oude pand bekeken. Wat een verschillende ruimtes zitten daarin. Deed me wat denken aan een herenhuis waar ik ooit in gewoond heb. Helaas wat weinig ruimtes die echt geschikt zijn voor audio, maar Marc heeft er dan toch nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 januari 2009 Author Report Share Posted 18 januari 2009 Tja, die Miracle, he. Maakt zomaar plaatjes van mijn geheime jongenskamer, en plaatst die hup hier op het forum. Je hebt van die types... We hebben het inderdaad erg gezellig gehad, en ik moet zeggen dat wat uit mijn draaitafel komt mij behoorlijk verbaasd heeft. Het element heb ik op aanraden van Miracle gekocht, maar nog nauwelijks gebruikt. Niet zo gek, als je inderdaad een nieuw speeltje hebt, waar ik me nu nog wat drukker om maak. Ik heb al eerder elders losgelaten dat het gaat om een Olive Opus 4, die een harde schijf van 1TB aan boord heeft, waar al mijn cd's op passen. Een van die cd's is niet van mij, en daar doelt Miracle misschien op als hij het heeft over een cd die is achtergebleven. Fysiek heb ik hem niet, maar ik luister er nu naar, en ben helemaal weg van wat ik hoor. Geweldig, die meneer Cash. Via de HD van de Olive, perst meneer Cash er nu ook bij mij een traantje uit (niet echt, ik ben een dooie). Dat de LFD er misschien niet die dynamiek uitperst die een dikke Mark Levinson, of een AccuPhase of een andere krachtpatser van weet te maken, dat kan haast niet anders. We hebben geconstateerd dat mijn hele set, met Olive, CD-speler, DAC, versterker, tuner allemaal aan, bij elkaar 60 watt trekt. De LFD doet 10 watt, en bezorgt mij daarmee kippenvel. Misschien komt het ook doordat ik vooral van klassiek houd, met uitstapjes naar Jazz en oude pop (en dat vooral op LP). Wat Miracle opmerkt over het stereobeeld kan ik niet helemaal bevestigen. Ik hoor niet iets van boven komen. Ik heb eens de hele 11e van Sjostakovitsj beluisterd via de DAC, op de luisterplek, en het nog nooit zo breed gehoord. Nu zit ik achter de pc (het doek is gevallen), en murmert Johny Cash precies achter het beeldscherm zijn larmoyante teksten. Beetje visueel gestoord, maar ik luister met mijn oren. Het was een heel leerzame middag, waar ik nu al met veel plezier aan terugdenk. En, Miracle, je mag hier gerust nog eens naar je cd komen zoeken... Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 19 januari 2009 Report Share Posted 19 januari 2009 Ik doelde dus niet op de CD die is opgenomen, maar een ander die niet in het hoesje zat. Die CD is inmiddels ook weer terecht. Was in een LP hoes terecht gekomen, en dus niet in de speler bij Marc. Stom, maar waar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts