Members Arden Posted 18 december 2008 Members Report Share Posted 18 december 2008 Dus nu op veler (?) verzoek toch een analoog-hoekje... Ik ben benieuwd of dit het Hear-forum weer de uitstraling van een paar jaar geleden gaat geven. Immers, ooit werd Hear toch geroemd als HET analoog-forum. Graag zou ik hier weer eens wat analoge muziektips willen zien, oftewel, welke nieuwe (of oude-nieuwe) albums raden jullie aan. Om als eerste steentje bij te dragen, voor de liefhebbers van de harde metalen, het album ''Indistructible'' van Disturbed. Een band met een z Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 december 2008 Report Share Posted 18 december 2008 Warsaw - S/T Een direct metal master, en het resultaat is ernaar! Geweldige direkte klank die staat als een huis. Voornamelijk geproduceerd door de jongens van Joy Division Warsaw zelf, en dat is eens wat anders dan het overbekende typische Martin Hannett-geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OpaHenk Posted 18 december 2008 Report Share Posted 18 december 2008 Warsaw - S/T Een direct metal master, en het resultaat is ernaar! Geweldige direkte klank die staat als een huis. Voornamelijk geproduceerd door de jongens van Joy Division Warsaw zelf, en dat is eens wat anders dan het overbekende typische Martin Hannett-geluid. Het heeft dus wel effect, op verzoek van Hans van Liempd, en vele anderen heb ik het verzoek ingediend voor een analoog topic , wat zie ik ze reageren wel heel snel hear bij Hear. Wat ik niet begrijp waarom moet ik steeds quoten om hier iets geplaatst te krijgen. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 december 2008 Report Share Posted 18 december 2008 Wat ik niet begrijp waarom moet ik steeds quoten om hier iets geplaatst te krijgen. MvG, Haudio Nee hoor, dat hoeft niet. Je moet dan wel op deze button klikken. Die zit net iets lager Je zou ook op deze kunnen klikken en die verandert dan in deze: . Dan zou er ook geen quote bij mogen komen, maar helaas werkt dat niet altijd Onlangs deze gekregen en ik ben er zeer over te spreken: Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 18 december 2008 Report Share Posted 18 december 2008 Tip van Audiofreak en alvast voor mijn verjaardag gekregen: Jennifer Warnes - Famous Blue Raincoat (3x 45rpm LP) "Voor deze re-release op hoogwaardig vinyl werden de analoge opnames grondig geremastered door Bernie Grundman. Deze 45 toeren persing is daardoor de definitieve audiofiele versie. Als bonus zijn aan deze 20th Anniversary heruitgave vier niet eerder verschenen tracks toegevoegd, en de vinyl-versie bevat zelfs exclusief de demoversie van A Singer Must Die, dat hier in de complete versie (twee extra coupletten) te beluisteren is. Met een twintig pagina's tellend boekwerk waarin voor het eerst alle songteksten zijn afgedrukt is dit een musthave voor fans en audiofielen. Gelimiteerde oplage, dus wees er snel bij!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 19 december 2008 Report Share Posted 19 december 2008 Deze luister ik de laatste tijd vaak: Neo- Britse electropop. Aanrader voor liefhebbers van bijv. Cardigans, Sons and daughters etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
princeofdarkness Posted 19 december 2008 Report Share Posted 19 december 2008 Oliver Nelson, The Blues and the Abstract Truth. Link to comment Share on other sites More sharing options...
OpaHenk Posted 19 december 2008 Report Share Posted 19 december 2008 Ha die Kraus, Zelden heb ik mij zo bekocht gevoeld. Mijn versie van de speciale uitvoering klinkt op zich prima ( uitstekend) maar volgens Aleida en mij is de klank wel erg analytisch, het lijkt dus op een Cd, Aleida vindt de Cd zelfs beter ( warmer, muzikaler) dus tja wat is beter ? Het nummer van ons exemplaar weet ik niet zo, dan moet ik thuis even kijken. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 december 2008 Report Share Posted 19 december 2008 Ik vind dit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 december 2008 Report Share Posted 19 december 2008 Ook mooi deze 4 LP box van Kraftwerk, subliem opgenomen, meestal draai ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 19 december 2008 Report Share Posted 19 december 2008 Dit vind ik persoonlijk een misser nog wel halfspeed blablaba opgenomen de CD klinkt gewoon beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 december 2008 Report Share Posted 19 december 2008 Het heeft dus wel effect, op verzoek van Hans van Liempd, en vele anderen heb ik het verzoek ingediend voor een analoog topic , wat zie ik ze reageren wel heel snel hear bij Hear. Ik ben er heel erg blij mee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 19 december 2008 Author Members Report Share Posted 19 december 2008 Ik heb van deze box nr 4864 van de 6000Zelden heb ik mij zo bekocht gevoeld. Deze uitgave klinkt beslist niet beter dan de oorspronkelijke LP die 20 jaar geleden overal in de bakken lag, er zitten regelrecht slechte gedeelten op enkele platen (heel veel groefgeruis/beschadigingen), het bijbehorende boek bevat vrijwel geen zinnige informatie en ziet er noig eens goedkoop uit ook. Als ik dit vergelijk met de onlangs aangeschafte Box van Dylan (Bootleg Series Vol 8 - 4LPs) voor dezelfde prijs ongeveer dan zijn zowel de kwaliteit van het vinyl als de bijgaande informatie/drukwerk onvergelijkelijk veel beter. Een afknapper, die Warnes LP. Ik heb hier nog over getwijfeld, blij dus dat ik hem niet gekocht heb! Het origineel heeft me ooit Fl 12,50 (iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 19 december 2008 Report Share Posted 19 december 2008 Deze luister ik de laatste tijd vaak: Neo- Britse electropop. Aanrader voor liefhebbers van bijv. Cardigans, Sons and daughters etc. Dit is idd een zeer sterke plaat ... Toch koester ik hun 1e nog meer! Als er een plaat is die outstanding tot aan mijn dood zal meegaan dan is het deze wel Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 december 2008 Report Share Posted 19 december 2008 Ha, Daydream Nation, zeker, maar dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 20 december 2008 Report Share Posted 20 december 2008 Bart, willen we gelijk het hele oeuvre van Sonic Youth Hear aanbevelen? Al die knappe songs en hoezen ... Wat ik vreemd vind, is dat nog niemand in het topic of die van de "welke muziek staat ..." de Fatal Flowers heeft aangehaald. Bij deze een knappe plaat van de noorderburen The Fatal Flowers - Pleasure Ground Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 december 2008 Report Share Posted 20 december 2008 Bart, willen we gelijk het hele oeuvre van Sonic Youth Hear aanbevelen? Al die knappe songs en hoezen ... Dat zou nogal een lange lijst worden. En ik vind niet alles goed*, 'Sonic Nurse'b.v. vind ik maar een hoop geneuzel Maar je hebt me er wel toe aangezet deze zwarte rakker nog eens op te leggen: Sonic Youth - Bad Moon Rising *Komt ook wel omdat de magie van SY wat van zijn glans heeft verloren sinds ik een (heel kort) gesprek had met Lee Ranaldo, hij stelde zich niet erg sympathiek op zeg maar.. Wat ik vreemd vind, is dat nog niemand in het topic of die van de "welke muziek staat ..." de Fatal Flowers heeft aangehaald. Bij deze een knappe plaat van de noorderburen The Fatal Flowers - Pleasure Ground Gr Stef Ha ja, de Fatal Flowers, doet me denken aan mijn schooltijd, "Younger Days" op de radio bij de VARA, mooi nummer. Ik heb me er nooit in verdiept eigenlijk, toch niet helemaal mijn muziek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 21 december 2008 Report Share Posted 21 december 2008 Immers, ooit werd Hear toch geroemd als HET analoog-forum. Haha, vrees dat ik daar (zonder opzet) een stokje voor heb gestoken door samen met een vriend een Analoog forum te openen. Maar voor m'n audiofiele neigingen val ik hier graag af en toe binnen . Must have album... Hmmm... Dat kunnen er veel zijn. Goed, een must-have: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 21 december 2008 Author Members Report Share Posted 21 december 2008 Gisteren nog uitgebreid gedraaid, hij staat nu gewoon weer op... Queens Of The Stone Age - Rated R ... de hoes is echter rood, en voorzien van een X ipv een R (dat plaatje is dus weer niet te vinden). Van de week kwam hij nog voorbij op RecordFriend-site, dus ook weer goed verkrijgbaar? In ieder geval een aanraader... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 21 december 2008 Author Members Report Share Posted 21 december 2008 Must have album... Hmmm... Dat kunnen er veel zijn.Goed, een must-have: Ik zie net dat hij op nummer 51 staat in de MusicMeter top 250! Ik heb dit album al hele lange tijd niet meer gedraaid, misschien weer eens tijd? Helemaal vinden in die top 250 kan ik me niet, maar er staan wel een hoop steengoede albums op. Voor wie hem eens wil bekijken... Music Meter Top 250 ... ik had de albums van tool eigenlijk wel hoger verwacht, gelijk nog maar een paar aanraders dus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 21 december 2008 Report Share Posted 21 december 2008 Immers, ooit werd Hear toch geroemd als HET analoog-forum. Haha, vrees dat ik daar (zonder opzet) een stokje voor heb gestoken door samen met een vriend een Analoog forum te openen. Het Hear-forum is zeker wel HET analoog-forum op draaitafelgebied en dat wordt hiermee bedoeld. Oooh, ja dat moet ook . Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 21 december 2008 Report Share Posted 21 december 2008 Ik heb net een hele zooi vinyl gekocht , nieuw en tweedehands (van top kwaliteit ), AC / DC , deep purple , Black sabbath en Motorhead . Op Powerhouse (Deep purple) staat een prachtige live versie van child in time , zonder een enkel kraakje , wat is vinyl toch goed , ik kan niet wachten op mijn nagra plp PS ook heb ik een live versie van Nils lofgren gekocht omdat daar keith don t go op staat , deze vond ik op CD zo mooi ik weet niet meer de naam vd CD , maar deze live versie is niks vergeleken bij CD de mooie gitaarsolo wordt heel anders uitgevoerd , iemand nog een tip? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 21 december 2008 Report Share Posted 21 december 2008 ... ik had de albums van tool eigenlijk wel hoger verwacht, gelijk nog maar een paar aanraders dus... Hopelijk heb je die live gezien... Zo niet, z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 21 december 2008 Author Members Report Share Posted 21 december 2008 Jazeker heb ik Tool live gezien, verleden jaar in Rotjeknor. Live misschien nog wel beter als in de studio. Die zanger is volgens mij alleen de draad kwijt, maar WAT zijn die lui goed. En dan vooral de drummer en de bassist... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 21 december 2008 Report Share Posted 21 december 2008 Op Lowlands 2007 was hij in elk geval de draad zeker niet kwijt ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts