Jump to content

Ons vinyl...

Arden
 Share

Recommended Posts

• Members

Ik bedoel ook meer de draad kwijt als in het hele concert met een gasmasker oplopen, en bewegen alsof hij in een menigte zwaar onder invloed zijnde homofiele malloten verkeert.

Zijn zang was verder niets mis mee, integendeel...

Het heeft dus wel effect, op verzoek van Hans van Liempd, en vele anderen heb ik het verzoek ingediend voor een analoog topic , wat zie ik ze reageren wel heel snel hear bij Hear.

Ik ben er heel erg blij mee! :)

Ik ook...

nu nog wat meer inhoud... :)

Ik bedoel ook meer de draad kwijt als in het hele concert met een gasmasker oplopen, en bewegen alsof hij in een menigte zwaar onder invloed zijnde homofiele malloten verkeert.

Zijn zang was verder niets mis mee, integendeel...

Oh, ja, dat zeker!

Hoe die kerel er af en toe bij staat...

Ach, 't was mooi :)

66.jpg

Tevens de eerste keer dat ik Surround Sound en muziek goed samen vond gaan.

Jazeker heb ik Tool live gezien, verleden jaar in Rotjeknor. Live misschien nog wel beter als in de studio. Die zanger is volgens mij alleen de draad kwijt, maar WAT zijn die lui goed. En dan vooral de drummer en de bassist...

Ja, laten we het even lekker over Tool hebben :P

On topic: ik heb slechte ervaringen met Tool op vinyl :angry: Ik heb Lateralus, je gaat van je stokje als je ziet wat voor moeite ze in het artwork hebben gestoken, prachtige holografische hoes, het is een picture disc, maar de pictures staan niet over de hele disc, dus is het 1 seconde SSGGGGGRRGGRRRGRTT en dan 1 seconde gewoon goed, maar -hoe ze het klaargespeeld hebben is me een raadsel- de balans zit helemaal scheef, het geluid zit vooral aan de rechterkant. :mad2::mad2: En bovendien klinkt het ook nog heel dof en verstopt. Niks voor de vinyl-audiofiel <_<

Daar ga ik echt niet voor mijn plezier naar luisteren :angry:

Tool live is een heel ander verhaal, ik heb ze voor het eerst op Pinkpop gezien, en dat was echt de meest orgastische concert-ervaring die ik ooit gehad heb (en ik heb er wel een aantal gehad. Okee, Motorpsycho weet ik niet zeker, maar ik bedoel maar..) P

ik heb slechte ervaringen met Tool op vinyl :angry: Ik heb Lateralus, je gaat van je stokje als je ziet wat voor moeite ze in het artwork hebben gestoken, prachtige holografische hoes, het is een picture disc, maar de pictures staan niet over de hele disc, dus is het 1 seconde SSGGGGGRRGGRRRGRTT en dan 1 seconde gewoon goed, maar -hoe ze het klaargespeeld hebben is me een raadsel- de balans zit helemaal scheef, het geluid zit vooral aan de rechterkant. :mad2::mad2: En bovendien klinkt het ook nog heel dof en verstopt. Niks voor de vinyl-audiofiel <_<

Picturedisks... Heb er maar

• Members
[...]

het is een picture disc, maar de pictures staan niet over de hele disc, dus is het 1 seconde SSGGGGGRRGGRRRGRTT en dan 1 seconde gewoon goed, maar -hoe ze het klaargespeeld hebben is me een raadsel- de balans zit helemaal scheef, het geluid zit vooral aan de rechterkant. :mad2::mad2: En bovendien klinkt het ook nog heel dof en verstopt.

[...]

En dat is nou precies de reden waarom ik bijna nooit picture discs koop. Het heeft alleen als doel om aan de muur te hangen, verder eigenlijk niets.

De enige die ik heb die goed te draaien is, is Steal This Album van System Of A Down. Ooit gekocht omdat ik het artwork fantastisch vond (alle 4 de bandleden leverden een stukje artwork, dus werd het een dubbel-lp. Hij bleek dus ook heel goed te draaien.

Laat ik daar ook gelijk maar een aanrader van maken...

Stadaroncd.jpgStaserj.jpg

Stajohn.jpgStashavo.jpg

Btw, toch nog even over Tool, ik kan me er aleen maar bij aansluiten. Wereld muziek, wereld band, fantastische muzikanten, gewoon de absolute top...

Enfin, neem van mij aan: Tool op 'geweun zjwart' vinyl is ook niet geweldig.

Gewoon 'voor de leuk erbij'. Ik koop standaard alles op vinyl, maar bij Tool pas ik wel op ;D

Ja, die conclusie had ik ook al getrokken. Leuk, plaatjes draaien, maar sommige muziek moet je (wegens uiteenlopende redenen) toch op cd kopen. En Tool is daar

Vandaag een topdag wat vinyl aanschaf betreft , uit de 1 euro schappen 44 LPs , 3 goeie tot vlekkeloze dire straits albums , Michael jackson thriller en BAD (mooi opgenomen op CD althans ) Jazz ,verder ,sade promise ( en daimond life betere versie ) nils lofgren harry sacksiony, janis ian 3maal en verder veel acoustische gitaar rachmaninoff piano en bronsky beat op lp en de 45 toeren versie special mix smalltown boy en nog veel meer in top kwaliteit plus 2 dure albums van hugh masekela , geen LP met coaltrain jammer genoeg

PS misschien wel de mooiste Jarre, magnetic fields ( tenminste wat ik weet van zijn andere muziek )

Gr :angry: hj :D

Aangezien ik met de feestdagen meer tijd heb om te luisteren nog meer vinyl erbij gekocht al de dingen die ik echt graag wou zijnde :

Iron maiden :Somewhere back in time (bevat veel livenummers van het live after death album)

Death on the road (limited edition doubl pic. disc ) ik hoop niet dat pic. dics slecht klinken zoals hier oa wordt beweerd.

Iron maiden live + One (griekse hoes )

Deep purple :mark 1 and 2(gebruikt maar smetteloos )

Gr :angry: hj :D

Nirvana en Pearl Jam top 40-muziek?? :confused: Kurt Cobain draait zich om in zijn graf! En Jeff Buckley top 40? U maakt een grapje?!

... Jeff Buckley had van mij niet gehoeven, na z'n vader :D.

Wat bedoel je daarmee Stijn? Ik heb pas onlangs iets van zijn vader beluisterd, nadat ik eerst kennis heb gemaakt met Jeff. Voor mij hoeft z'n vader niet. Waarom? Simpel, muziek: ok, klankkwaliteit: bagger, zoals ik onderhand gewend ben van popmuziek uit de jaren '60 en vroege jaren '70. Tjesus, wat hebben de consumenten een hoop klankmatige troep moeten verduren, terwijl ze ook toen al prachtopnames konden maken.

Luister maar eens naar jazzopnames uit die tijd en ruim ervoor. Die zijn wel goed.

Ik kan ontzettend slecht tegen platgemixte muziek. Ik kan ook NIET genieten van een goed nummer, weergegeven door een wekkerradio. Waarom zijn er mensen (het gros trouwens) die daar wel genoegen mee nemen, terwijl het echt niet veel meer kost om een degelijk geluid te produceren? Zo krijgen we die meukfabrikanten nooit opgevoed. Laat nou eens allemaal die rotzooi in de winkels en ben alleen nog maar tevreden met fatsoenlijk. Dan is het snel gebeurd met baggeropnames en troep.

Wat Jeff betreft, die maakte veel rijpere muziek dan de hippy(peace)muziek van z'n vader. Jeff is een groot verlies voor de singer/songwriterliefhebbers.

Je zult begrijpen dat ik weinig tot geen jaren '60 popmuziek in huis heb/haal. Nogmaals, de muziek is soms goed, maar die klank ......... <_<

@ Lestat, die Kings Of Leon, is die er al op vinyl? Dat had ik nog niet gezien. Heb hem 2 weken geleden net op cd gekocht. Inderdaad een prachtplaat...

Ja, hoor! Gewoon bij velvetmusic te koop. Heb er geloof ik zo'n 25

Selling England zelfs op 220 grams...

200 grams waarschijnlijk? :blink: Indien ja, die heb ik ook, en klinkt wel mooi..... Dank voor de tip. hou het effe in de gaten, in vind Foxtrot ook wel de moeite om nog een keer "goed" te kopen. Tja, herinneringen h

Anathema Judgement. In mijn jonge jaren vondt ik Anethema veel te soft, nu ik zelf richting de maximale houdsbaarheid datum ga begin ik Anethema steeds meer te waarderen.

163369.1.jpg

Bestaat deze op vinyl, dan????? :unsure:

Ik heb alleen Alternative4 van ze op plaat.

• Members

Altijd al een fan van Michael Brook geweest (op vinyl ook echte aanraders), nu vond ik deze weer...

54d5224128a09436df67b010.L.jpg

Nusrat Fateh Ali Khan and Michael Brook - Remixed

... niet alleen leuke muziek, ook nog eens een flinke aanslag op je stroomverbruik en je woofers gezien al dat geweld onderin!

Mooi verzorgd vinyl ook op het label van Peter Gabriel...