Jump to content

Onze Jazzplaatjes

Guest kikkervisje
 Share

Recommended Posts

Inderdaad persvet is een fabeltje.....

Dat er persvet word toegevoegd zou idd een fabeltje zijn, maar het materiaal waar de LP van geperst word is een (gedeeltelijk) olieproduct, wat bij verwarmen en persen zelf wat vettig word.

Gooi maar eens een nieuwe LP in een bak lauw/warm water (niet te warm, daar kan hij krom van trekken en het label kan er lelijk van worden) dan zul je zien dat er een laagje vet (mooie kleuren als je tegen het licht in kijkt) op het water komt.

Dat is wat er met persvet bedoeld word.

Dat sommige (personeelsleden van) platenfabrikanten niet begrijpen dat dat ook gewoon vet is verbaast mij nog steeds. :blink:

De hier genoemde tikken worden overigens wss niet veroorzaakt door dat persvet, maar idd, zoals al geschreven, door persfouten. Kan stof zijn wat meegeperst is, maar ook gewoon een fout in de persmal. MFSL heeft daar ook een handje van. Iedere LP die ik tot nu toe van hun gehoord heb heeft van die tikken.

E

Alles van Miles Davis, Patricia Barber, .......

Van Miles Davis zijn toch ook genoeg slechte LP's te koop. Vooral de laatste tijd kom ik steeds meer slecht materiaal van hem tegen. Geen slechte muziek, maar wel heel slechte opnames, of gewoon beroerd op de plaat gezet.

Eerst de LP beluisteren dus voordat je hem koopt.

Patricia Barber vind ik ook erg goed, heb hier Caf

Ja, een zuigertje laat niet snel los!

Want zo minifesteer jij Heer1oormans je nu toch wel!

Maar weer on topic: het is niet het persvet bij de Miles Davis platen maar het digitale gefrunnik door de lieden van Columbia want dit euvel doet zich ook gelden bij al de andere heruitgaves van stalgenoten van Davis.

Waakt U voor de Re-Channeled exemplaren!!! van Columbia/ CBS. Opletten geblazen !

Tsja, sommige figuren snappen niet dat ze gewoon genegeerd worden (Negeerfunctie van dit forum werkt erg goed en rustgevend.). Figuren die zuigen/irritant zijn/het forum verzieken enz. worden door mij op negeren gezet, maarja sommigen zijn zelfs te dom om dat door te hebben. :lol:

Het is idd vooral het digitaal frunniken aan analoge opnamen die de boel er niet mooier op maken, maar ook gewoon de kwaliteit van persen laat her en der toch wel behoorlijk te wensen over ook.

Van MFSL heb ik eens een beschrijving gelezen dat hun LP's soms wat spetters kunnen bevatten, maar die slijten met een goede naald vanzelf weg. Jaja. :rolleyes:

Dan zijn een Benz Micro ACE en Goldring 1042 en nog vele andere naalden zeker niet goed genoeg voor MFSL :confused: want die spetters, wat er nogal irriterend veel zijn, worden echt niet minder. Zelfs niet na vele keren draaien.

Van Columbia kom ik nogal wat LP's tegen die zo krom als een fruitschaal zijn, scherpe randen hebben en het gat gewoon niet in het midden zit. En dat dan ook nog bovenop de platgemixte geluidskwaliteit. :rolleyes::angry:

Gelukkig is er nog heelwat mooi ouder materiaal te vinden wat wel goed is, en zo af en toe kom ik nieuw ook nog wel een parel tegen, maar het blijft gewoon opletten wat je koopt.

Komt het zelfs volgens jou in dit geval niet door het persvet?

(Ik begrijp dat je weinig tijd hebt, maar er staat nog een serieuze vraag open...)

Ja, een zuigertje laat niet snel los!

Want zo minifesteer jij Heer1oormans je nu toch wel!

Als een vraag stellen, er geen antwoord op krijgen (terwijl er zoveel boeken zouden zijn...) en de vraag nogmaals stellen als zuigen wordt ervaren dan is dat jammer.

Het doen van onbenullige uitspraken die niet geverifieerd blijken te kunnen worden (als er geen normaal antwoord gegeven kan worden zal er vermoedelijk wel een reden voor zijn, nietwaar?) zie ik als storend op een serieus forum waar gediscussieerd kan worden. Blijkbaar kan dat met sommigen niet. Jammer.

Maar de vraag blijft vanzelfsprekend staan.

Persoonlijk vind ik dat Miles in z'n latere jaren vreselijke zooi heeft gemaakt.

Souljazzfunkdisco. Ofzo ;D

Dat is een kwestie van smaak maar ik ben het wel met je eens. Vind ook zijn werk tot begin jaren '60 het beste. Op het moment heb ik deze op staan:

d51362e89da068e3cc256110.L.jpg

Deze heeft ie in 1 keer ingespeeld en zegt er zelf van er slapeloze nachten van gehad te hebben.

;)

Persoonlijk vind ik dat Miles in z'n latere jaren vreselijke zooi heeft gemaakt.

Souljazzfunkdisco. Ofzo ;D

Dat is een kwestie van smaak maar ik ben het wel met je eens. Vind ook zijn werk tot begin jaren '60 het beste. Op het moment heb ik deze op staan:

d51362e89da068e3cc256110.L.jpg

Deze heeft ie in 1 keer ingespeeld en zegt er zelf van er slapeloze nachten van gehad te hebben.

;)

Mooi album. Ik ga hem zo ook opzetten :rolleyes:

Hier klinken de 45 toeren boxen van Patricia Barber alle 4 uitstekend hoor. Gewoon even goed wassen. Zijn zijn bij binnenkomst nogal smerig.

De nieuwe "Verse" is overigens ook een aanrader.

Die staat nu te draaien.

En waarom?

Wel het is Live en twee nummers per plaat , en hij wordt hier door Lee Morgan scherp gehouden!

Lee Morgan, ook weer zo'n onvoorselbaar goede trompetter !!

... is ook weer te jong aan z'n einde gekomen ... liep tegen een kogel van zijn vrouw aan, of zoiets .... :angry:

.. wat is dat toch met die gasten...

Heeft in z'n korte leven toch nog behoorlijk wat materiaal achtergelaten, waarvan hier een van mijn favorieten:

morgan_heres.jpg