Jump to content

De Zoom H2

s_k
 Share

Recommended Posts

Bij zo'n band moet je de keuze maken: Wil ik alles laten horen (dus op afstand staan en de echo voor lief nemen), of wil ik het 'langsloop geluid' hebben. Ik zou voor de laatste gaan. Je hoort dan dus eerst drums, dan blazers en dan het getingel achteraan, maar dan heb je wel een redelijk realisitisch geluid. Relatief goed vast te leggen, ingebouwde microfoontjes zijn best knap voor dat geld.

Moeilijker is het om, met dezelfde dynamiek als je het in het echt hoort, het geluid van 'een bos' vast te leggen. De subtiele dynamische verschillen tussen vogeltjes, takjes, wind... Vreselijk lastig. Wordt al snel 'onnatuurlijk' en dat is nou net wat je niet wil ;D

Edit: Blij dat we hier ook nachtbrakers hebben :).

Ik houd het nu voor gezien, misschien word ik dan morgen voor 13:00u wakker (...).

Goodnight!

Ja het stikt op het moment van die dingen. Kijk maar eens hier. Zelf heb ik wat geprobeerd met een Eidirol R9 (== Roland) en een M-Audio Microtrack. Al klinken de mics er in niet slecht, ze ruisen allemaal wel behoorlijk. Voor fanfare etc. niet zo erg maar wil je in een stille omgeving opnemen en ook meer dynamiek kunnen vastleggen zit je vast aan een paar kwalitatief goede externe mics + dito mic VV.

;)

Ruis? Is mij niet opgevallen.

Heb binnenshuis een opname van onze spinnende kitten gemaakt.

Hadden we en paar dagen eerder van straat geplukt en die liep rond te spinnen. Da's toch wel uniek.

Uitsturing... tussen de -60 en -40dB. Ruis? Neuh. Gewoon opgetrokken naar 0dB in CoolEdit. Enige dat je hoorde was de koelkast...

• 2 months later...

Ja ik gebruik de Zoom H2 regelmatig. Voor mijn werk om gesprekken op te nemen. En verder om concerten mee op te nemen. Dan hang ik een voorversterker van Church Audio op de line-in en daarop aangesloten 2 zelfgemaakte grensvlakmicrofoons. De resultaten zijn heel behoorlijk.

• 2 weeks later...

Kan met de H2 ook ;).

De H2 heeft als voordelen dat 'ie kleiner is en 4 microfoons heeft (kan erg handig zijn, ook als je niet 4 kanaals opneemt).

Ook kun je aan de H2 een externe microfoon hangen

Dat is niet gek.

Enige dat mij opvalt is dat het laag een beetje resoneert, alsof de microfoon in een soort klankruimte stond.

Wat voor microfoon heb je ervoor gebruikt?

Helemaal geen pongelig orkestje trouwens!

Dat is niet gek.

Enige dat mij opvalt is dat het laag een beetje resoneert, alsof de microfoon in een soort klankruimte stond.

Wat voor microfoon heb je ervoor gebruikt?

Helemaal geen pongelig orkestje trouwens!

Het is opgenomen in een kerk dus de akoestiek is wel 'apart'. De strijkers zijn van het Egmont kwartet.

De microfoon elementen zijn van Church Audio en op broodplankjes gemonteerd.

Zie item 250296590813 op ebay. Daar heb ik ook omnidirectionele microfoon elementen bij besteld om te vergelijken.

Overigens wat betreft de onjuist batterij indicatie bij de Zoom H2 die je hier bovenaan noemt: heb je wel het juiste type batterij ingesteld in het menu van de Zoom H2?

• 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...
Guest kikkervisje
Heel interessant, dank!

Als het zo interessant was... hoe komt het dan dat er sinds 22 mei niet meer op is gereageerd? :lol:

Het was S_K die het "heel interessant " vond.

En oude baas het is je waarschijnlijk ontschoten dat S_K op 22 Juni heeft geannonceerd HEAR niet meer te willen posten. ;)

Misschien toch wat vaker de kurk op de fles........................ :lol:

Heel interessant, dank!

Als het zo interessant was... hoe komt het dan dat er sinds 22 mei niet meer op is gereageerd? :lol:

En oude baas het is je waarschijnlijk ontschoten dat S_K op 22 Juni heeft geannonceerd HEAR niet meer te willen posten. ;)

Leuk, Kikkervisje, dat jij nu wel reageert!

Als Spido er maar is, wordt zo'n onderwerp vanzelf meteen weer interessant, h

Guest kikkervisje
Heel interessant, dank!

Leuk, Kikkervisje, dat jij nu wel reageert!

Als Spido er maar is, wordt zo'n onderwerp vanzelf meteen weer interessant, h

[...]

En S_K komt vast nog wel eens terug, hoor: groter, sterker, geweldiger dan ooit.

S_K is geen Voldemort.

Ik ken weinig mensen die zo consequent zijn in het voornemen zich niet meer te laten zien.

M :ph34r: rc