Jump to content

Impedantie

carl
 Share

Recommended Posts

Mijn LS zijn nu 11 jaar oud en ik kan me voorstellen dat ik nog eens iets anders koop. Vandaar dat ik nu soms naar LS testen en specificaties kijk. Nu geeft mijn buizenversterker 70 watt bij 4 ohm en dat kan je omzetten op 8 ohm. Wat betekent het nu als ik een LS specificatie zie van 8 ohm met minimum van 6. Moet je dan de eindversterker intern om gaan zetten?

De Impedantie van een LS is frequentieafhankelijk, daarom gebruik ik ook het liefst een zware stabiele eindversterker die goed stroom levert , 1 zorg minder :D

Dat snap ik maar ik ben gevallen voor een erg mooie buizenversterker die ik wil houden. Ik zal dus moten kijken naar een goed rendement en een gunstig impedantieverloop van de speakers en dat is wel te kijgen hoor. Daarnaast blijft mijn vraag staan.

Mijn LS zijn nu 11 jaar oud en ik kan me voorstellen dat ik nog eens iets anders koop.

Beste Carl, als ze bevallen waarom dan iets anders of heb je 11 jaar met afschuw geluisterd?

De mijne zijn rond de 20 jaar oud en die krijgt niemand de deur uit :D

Mijn LS zijn nu 11 jaar oud en ik kan me voorstellen dat ik nog eens iets anders koop.

Beste Carl, als ze bevallen waarom dan iets anders of heb je 11 jaar met afschuw geluisterd?

De mijne zijn rond de 20 jaar oud en die krijgt niemand de deur uit :D

Daar heb je helemaal gelijk in Ruud en ik heb ook zeker nog geen nieuwe gekocht. Maar ik wil toch nog wel eens een andere LS tegenover mijn MA 20 SE zetten. Daarbij hebben we nog eens wel de idee gehad een nieuw huis te kopen zodat ik om die reden ook wel op de hoogte wil blijven. Als ik verhuis probeer ik zeker de Quad ESL en hier zou nog een Master, Verity Fidelio of zoiets kunnen.

Hoi Carl,

Ik heb deze speaker niet zo lang geleden op de Audio Vereniging Midden Nederland gehoord en moet zeggen dat is een mooie speaker om met een buis aan te sturen.

Zeer vriendelijk om aan te sturen helemaal als je de uitvoering hebt met actieve bas unit dat speelt de sterren van de hemel.

HRS17.jpg

Groetjes George

Hoi Carl,

Ik heb deze speaker niet zo lang geleden op de Audio Vereniging Midden Nederland gehoord en moet zeggen dat is een mooie speaker om met een buis aan te sturen.

Zeer vriendelijk om aan te sturen helemaal als je de uitvoering hebt met actieve bas unit dat speelt de sterren van de hemel.

HRS17.jpg

Groetjes George

Ik moet eens wat meer aandacht voor LS hebben. Dit project kan rustig een paar jaar duren en de uitkomst is dan nog onzeker.

Sorry dat ik oftopic ga, maar ik blijf huiverig voor een speaker met de woofer aan de zijkant. Blijf dat wat raar vinden.

Was ik ook tot ik ze gehoord had.

Bij de opstelling waren er wel wat problemen met het laag om dat de speakers voor een podium stonden.

De holle ruimte onder het podium werkte als een grote bas kast maar toen alles een meter naar voren was gehaald was het echt om van te smullen.

Nu ben ik altijd al fan van ribbon tweeters maar vaak hebben die het probleem dat het midden dan niet goed combineerd met de tweeter dat is hier heel mooi opgelost en klopt het geluidsbeeld helemaal.

het laag sluit daar dan weer goed bij aan om dat deze actief aangestuurd is.

Op die manier kan je dus het laag goed afstellen zo dat het in bijna iedere ruimte optimaal te krijgen is zonder al teveel acoestice aanpassingen.

Voor deel van de speaker aan de zijkand is dat het de WAF waarde enorm verhoogd.

Groetjes George

Mijn LS zijn nu 11 jaar oud en ik kan me voorstellen dat ik nog eens iets anders koop. Vandaar dat ik nu soms naar LS testen en specificaties kijk. Nu geeft mijn buizenversterker 70 watt bij 4 ohm en dat kan je omzetten op 8 ohm. Wat betekent het nu als ik een LS specificatie zie van 8 ohm met minimum van 6. Moet je dan de eindversterker intern om gaan zetten?

Welke luidsprekers heb je ook al weer?

marc

Monitor Audio 20 SE op buizen Marc. Vanavond weer eens goed bezig geweest met platen draaien van Shirly Bassey (Big Spender) tot Maggie Bell (Suicide Sall) en heel veel ertussen. Dat klonk toch wel effen heel superieur. Wat wil de man - meer ! En misschien is dat wel ook mijn fout want eigenlijk ben ik zeer tevreden.

Hey Carl,

Ken het gevoel om eens andere speakers te willen of te willen horen :)

Om op de vraag van 8 Ohm of 4 Ohm terug te komen ...

Ik veronderstel dat die switch gewoon gebeurt bij de LS terminals acheteraan, kies ik 4 of 8 Ohm aansluiting.

Volgens mij is het eerder een kwestie van smaak. Mijn speakertjes zijn volgens de spec 6 Ohm. Heb al met de 8 en de 4 Ohm aansluiting gespeeld.

Gr

Stef