remcojan Posted 26 december 2008 Report Share Posted 26 december 2008 Weet iemand waar je een beetje fatsoenlijk uitziende behuizingen voor zelfbouwprojecten kunt krijgen? De meeste elektronicawinkels hebben alleen van die typische hobby doosjes, die niet echt fraai in de woonkamer staan. Ik zoek een behuizing waar ik een hoofdtelefoonversterker (print ca. 12x10) in kan plaatsen. Zoiets als dit: http://www.gspaudio.co.uk/headphoneamps/so...neamplifier.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 december 2008 Report Share Posted 26 december 2008 Conrad heeft een hele verzameling van dat soort kastjes en Farnell heeft een fraaie serie van Hammond. Beide erg betaalbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 26 december 2008 Members Report Share Posted 26 december 2008 Hier misschien? http://www.modushop.biz/ecommerce/cat036_l2.php?n=1 Voor een euro of 15 extra heb je er nog zo'n mooi massief 10mm front voor ook... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 december 2008 Report Share Posted 28 december 2008 Dit zou ik wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 december 2008 Report Share Posted 28 december 2008 Wat ik dan weer jammer vind bij die kastjes is dat de zijkant van het front paneel verder uitsteekt als de kast breed is. Ook vind ik het jammer dat deze kastjes altijd schroeven in het frontje moeten hebben. Dat moet toch mooier kunnen. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 28 december 2008 Author Report Share Posted 28 december 2008 Wat ik dan weer jammer vind bij die kastjes is dat de zijkant van het front paneel verder uitsteekt als de kast breed is.Ook vind ik het jammer dat deze kastjes altijd schroeven in het frontje moeten hebben. Dat moet toch mooier kunnen. Groetjes George Je zou redelijk eenvoudig iets kunnen maken waarbij je de frontplaat van de achterzijde vastschroeft. Daarvoor hoef je slechts een paar hoekstukjes aan de binnenzijde van de "body" van de behuizing aan te brengen. Als je frontplaatjes kunt krijgen zonder schroefgaten, is dit ook nog wel zelf eenvoudig te doen. Je zou het misschien zelfs wel kunnen verlijmen, dan is het helemaal makkelijk te doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 december 2008 Report Share Posted 28 december 2008 Je zou redelijk eenvoudig iets kunnen maken waarbij je de frontplaat van de achterzijde vastschroeft. Daarvoor hoef je slechts een paar hoekstukjes aan de binnenzijde van de "body" van de behuizing aan te brengen. Als je frontplaatjes kunt krijgen zonder schroefgaten, is dit ook nog wel zelf eenvoudig te doen. Je zou het misschien zelfs wel kunnen verlijmen, dan is het helemaal makkelijk te doen. Precies dat bedoel ik. Raar toch dat ze zulke kastjes niet meteen op zo een manier afwerken. Als ik een dergelijk kastje zou maken dan zit het front paneel van binnen aan het chassis geschroefd. met een 8mm dik frontje is dat al mogelijk een paar blinde gaten boren en tappen gaat prima. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 29 december 2008 Members Report Share Posted 29 december 2008 Dit zou ik wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 december 2008 Report Share Posted 29 december 2008 Da's toch nog ruim 3 maal de prijs van die uit mijn link. De frontjes zijn ook nog 10mm. dik ipv 8mm. En het is hier in europa... En vergeet ook niet de aanzienlijke transportkosten + invoerrechten, BTW. Die Modu kasten zijn idd fraai maar ook daar hoge transportkosten en vaak erg lange levertijden. Voor wat Remcojan eigenlijk zoekt zijn voor rond de 20 EU fraaie alu kastjes bij Conrad te krijgen. En bevalt het front je niet dan maak je een mooi houten voorzet frontje over het alu frontje heen, van 10 mm palissander b.v. Die standaard zelftappende schroefjes in het front zijn idd niet fraai. Maar vervang je die door zwarte imbus boutjes, al dan niet bolkop of verzonken, dan ziet het er ineens heel anders uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 29 december 2008 Author Report Share Posted 29 december 2008 En vergeet ook niet de aanzienlijke transportkosten + invoerrechten, BTW. Die Modu kasten zijn idd fraai maar ook daar hoge transportkosten en vaak erg lange levertijden. Voor wat Remcojan eigenlijk zoekt zijn voor rond de 20 EU fraaie alu kastjes bij Conrad te krijgen. En bevalt het front je niet dan maak je een mooi houten voorzet frontje over het alu frontje heen, van 10 mm palissander b.v. Die standaard zelftappende schroefjes in het front zijn idd niet fraai. Maar vervang je die door zwarte imbus boutjes, al dan niet bolkop of verzonken, dan ziet het er ineens heel anders uit. Hee, jouw tip van het houten frontje vind ik eigenlijk wel een hele goeie. Ik had het zelf nog niet bedacht. Ik heb nog wat stukken parket liggen. Effe mooi politoeren, en je kan iedereen wijsmaken dat je een exclusief Italiaans apparaat hebt gekocht ;-) Maar je hebt gelijk v.w.b. het budget. Die Modu en ProjectX behuizingen zijn er fraai, maar als ik zoveel geld moet gaan uitgeven (ik heb nog een voeding nodig ook), dan kan ik bijna net zo goed meteen een Creek of Musical Fidelity hoofdtelefoonversterker kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 29 december 2008 Report Share Posted 29 december 2008 Wat ik dan weer jammer vind bij die kastjes is dat de zijkant van het front paneel verder uitsteekt als de kast breed is. Vind Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 30 december 2008 Report Share Posted 30 december 2008 Wat ik dan weer jammer vind bij die kastjes is dat de zijkant van het front paneel verder uitsteekt als de kast breed is. Vind Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 30 december 2008 Report Share Posted 30 december 2008 Precies, George In lekker makkelijk te bewerken materiaal, je kunt het precies zo 'designen' als je zelf wilt (belangrijk voor mij) en precies op maat maken naar behoefte. Die kastjes waarmee ik aankwam vond ik wel behoorlijk aantrekkelijk, maar daar past de trafo niet in! Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 30 december 2008 Author Report Share Posted 30 december 2008 Tja het blijft toch een kwestie van smaak he. De mooiste kastjes maak je toch zelf he Mijn PhonoDude. Groetjes George Ziet er fraai uit. Waar heb je die kastjes van gemaakt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 30 december 2008 Report Share Posted 30 december 2008 Ziet er fraai uit. Waar heb je die kastjes van gemaakt? Dankjewel, Die kastjes zijn van MDF gemaakt 22mm dik maar gewoon houd kan ook. De boven en onderzijde is van 2.5mm aluminium gemaakt dat voor de boven plaat verlijmd is. Zie dit topic voor meer details. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts