s_k Posted 28 december 2008 Report Share Posted 28 december 2008 Hier wordt momenteel mijn oud en nieuw tape opgenomen op de Akai GX-625. De gekozen tape is een Basf Studio Master 910 en hij draait op 19cmps. De index so far: 1. Calexico - The news about William 2. Peter Green - Slabo Day 3. Ry Cooder - I got mine 4. Red hot Chili Peppers - On Mercury 5. Medeski, scofield, Martin & Wood - Little Walter Rides Again 6. Mad Caddies - Weird Beard 7. Sublime - Santeria 8. Travis - Why does it always Rain on me? 9. Supertramp - It's a long road 10. J. J. Cale - Guess I Lose 11. Studio One - I'll be Around 12. Calexico - Hair like Spanish Moss 13. Chatham County Line - Gunfightin Durcrosango 14. Dire Straits - Sultans of Swing 15. Tom Waits - Raindogs 16. The Slackers - Leave Me 17. Crosby, Stills, Nash & Young - Woodstock 18. The Beach Boys - I get Around 19. Black Mountain - Druganaut 20. Paul Simon - Peace like a River 21. Cracker - Loser 22. The Who - I Can't Explain 23. Mark Foggo - Haircut 24. Arctic Monkeys - When the Sun goes down Heb hem net voorzien van schakelfolie (direct na het laatste nummer). Nummer op kant 2 begint dan direct na de schakelfolie, waardoor je geen stilte krijgt (wordt afgedraaid op de autoreverse Akai GX-635D in de woonkamer). Ik vul de lijst nog aan . Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 30 december 2008 Author Report Share Posted 30 december 2008 En nu compleet: 1. Calexico - The news about William 2. Peter Green - Slabo Day 3. Ry Cooder - I got mine 4. Red hot Chili Peppers - On Mercury 5. Medeski, scofield, Martin & Wood - Little Walter Rides Again 6. Mad Caddies - Weird Beard 7. Sublime - Santeria 8. Travis - Why does it always Rain on me? 9. Supertramp - It's a long road 10. J. J. Cale - Guess I Lose 11. Studio One - I'll be Around 12. Calexico - Hair like Spanish Moss 13. Chatham County Line - Gunfightin Durcrosango 14. Dire Straits - Sultans of Swing 15. Tom Waits - Raindogs 16. The Slackers - Leave Me 17. Crosby, Stills, Nash & Young - Woodstock 18. The Beach Boys - I get Around 19. Black Mountain - Druganaut 20. Paul Simon - Peace like a River 21. Cracker - Loser 22. The Who - I Can't Explain 23. Mark Foggo - Haircut 24. Arctic Monkeys - When the Sun goes down 25. Counting Crows - A Long December 26. Flogging Molly - Drunken Lullabies 27. Jimi Hendrix - Little Wing 28. Paul McCartney - Heart of the Country 29. Tokyo Ska Paradise Orchestra - Skarada Dub 30. The Last Shadow Puppets - My mistakes were made for you 31. Bad Religion - You 32. Supergrass - St. Petersburg 33. Al Stewart - Midas Shadow 34. Blur - Parklife 35. The Pogues - Sunny Side of the Street 36. Studio One - Hooligan 37. The Bees - Angryman Ik ben wel uniek hier, ik neem iets op ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 30 december 2008 Report Share Posted 30 december 2008 Je ziet idd steeds minder mensen zelf nog iets opnemen. Ik neem ook bijna nooit meer iets op, of het moet net iets op de radio zijn wat ik wil horen, maar weg moet. Dan neem ik dat nog wel eens op met een Kenwood KX-W4050 cassettedeck. Dat geeft echter niet een echt mooi resultaat. Daarom ben ik een beetje op zoek naar een alternatief daarvoor. O.a. de rede dat ik het topic over bandrecorders heb geopend. Naar aanleiding van jouw opgenomen stuk zit ik er nu heel hard aan te denken ook weer een bandrecorder aan te gaan schaffen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 30 december 2008 Report Share Posted 30 december 2008 Eigenlijk is bij mij op dit moment de enige aanleiding om iets op te nemen dat ik het wil instuderen, en ik het alleen op vinyl heb. Vinyl en instuderen gaat niet samen.. Daarom doe ik dat op minidisc, extreem gebruiksvriendelijk daarvoor -edit- off-topic Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 30 december 2008 Report Share Posted 30 december 2008 Voorlopig wordt hier niets meer analoog opgenomen. Van morgen is mijn Akai 4000Ds opgehaald en de beste man is er dol gelukkig mee een cadeautje voor zijn kleinzoon. Hij is daar beter op zijn plek als hier. Dat ding stond de afgelopen jaar alleen nog maar stof te vangen. nog wel wat met het apparaat zitten spelen voor dat de beste man hem kon komen halen dan gaat het toch wel weer kriebelen maar het geluid van de oude opnames was gewoon te slecht om serieus naar te gaan zitten luisteren wel weer nostalgisch zo. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 december 2008 Report Share Posted 30 december 2008 Eigenlijk is bij mij op dit moment de enige aanleiding om iets op te nemen dat ik het wil instuderen, en ik het alleen op vinyl heb. Vinyl en instuderen gaat niet samen.. Daarom doe ik dat op minidisc, extreem gebruiksvriendelijk daarvoor -edit- off-topic Ik doe dat op mijn Eee PC'tje. Radio neem ik via internet streams op. Vooral R4 heeft vaak fraaie zaterdag/zondagmiddag concerten. Analoog via de FM vind ik helaas toch niet beter dan de 192 kb streams. Vinyl opnemen gaat uitstekend op 24/96. Nu doe ik dat nauwelijks maar mijn cassette verzameling ben ik nu toch wel op HD aan het archiveren. Daar zitten toch wel veel unieke opnamen bij en die tapes blijven enigszins kwetsbaar en lopen toch terug met de tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 31 december 2008 Author Report Share Posted 31 december 2008 Naar aanleiding van jouw opgenomen stuk zit ik er nu heel hard aan te denken ook weer een bandrecorder aan te gaan schaffen. Je begrijpt dat je meer dan welkom bent om te komen proeven, voelen en luisteren . Daarom doe ik dat op minidisc, extreem gebruiksvriendelijk daarvoor -edit- off-topic Hee, ik heb een MDS-JB730QS, een MDS-JE520, nog een MDS-JE520, een MDS-JE500, een MDS-JE320, een MD-MT15 en twee Pioneer Md radio's. Met over MD praten krijg je mij niet boos ;D. Toch is het wel leuk om af en toe een verzamelbandje op te nemen of desnoods een verzamelminidiskje. Ik doe dat vaak zat ;D nog wel wat met het apparaat zitten spelen voor dat de beste man hem kon komen halen dan gaat het toch wel weer kriebelen maar het geluid van de oude opnames was gewoon te slecht om serieus naar te gaan zitten luisteren wel weer nostalgisch zo. Weet dan wel dat dat slechte klinken puur en alleen ligt aan de man achter de knoppen die 1. Niet kon opnemen of 2. Z'nd eck niet schoon hield of 3. Goedkope tapes kocht. Wederom, om het tegendeel te bewijzen, de opname van mijn Akai GX-635D waar ik Miracle al b Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 31 december 2008 Report Share Posted 31 december 2008 Weet dan wel dat dat slechte klinken puur en alleen ligt aan de man achter de knoppen die1. Niet kon opnemen of 2. Z'nd eck niet schoon hield of 3. Goedkope tapes kocht. Wederom, om het tegendeel te bewijzen, de opname van mijn Akai GX-635D waar ik Miracle al b Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 1 januari 2009 Report Share Posted 1 januari 2009 Ik neem wel eens wat op met mijn MacBook. Ik wil de boel echter nog steeds een beetje upgraden met een fatsoenlijke externe ADC. Ik ben thuis de enige die geen muziekinstrument speelt, dus opnames maken van de anderen moet dan maar mijn toegevoegde waarde in het huishouden worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 4 januari 2009 Author Report Share Posted 4 januari 2009 Wel heb ik ook nog even naar een aantal banden geluisterd waar muziek opstond dat op de Akai was opgenomen uit de tijd dat deze net op de markt was.Dat klonk gelukkig wel wat beter maar het blijven oude opnames dat tegenwoordig echt wel beter kan. Ik weet natuurlijk niet om welke Akai het ging, maar in principe zou je die opmerking niet hoeven maken als 1. Het een Akai van na 1975 is 2. Die Akai gebruikt werd met goede Maxell/TDK/Basf Pro tape 3. De Akai schoon was en de bron goed was 4. De Akai op 19cmps liep en niet langzamer dan dat. Heb je mijn Akai fragmentje beluisterd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts