Jump to content

Goeie bookshelfs

s_k
 Share

Recommended Posts

Zo met oud en nieuw zit hier het huis vol.

Geen plek voor mijn Tannoys en stel ze vallen om, moet er niet aan denken.

Set Celestion UL6 geleend van een vriend voor in de kast.

Conclusie: Het stoort niet, maar het leeft ook tot

Ik zou eens kijken naar Studio de Schop Climax. Ik heb ze zelf nog staan, weet nog niet wat mijn plannen er mee zijn. net als mijn Driade speakers. Maar de climax is best leuk en nog wel voor weing te krijg.

Als in 'niet slecht' of als in 'serieus goed'?

Want op zich ben ik nogal een zeur, mijn yamaha's klinken namelijk ook 'niet slecht'

Zal die Climaxjes eens onthouden

http://link.marktplaats.nl/218017031

Ziet er op zich niet echt spannend uit (als in: Ik verwacht er niet meer van dan de Yamaha's).

Maar je kunt je daar akelig in vergissen, heb ik ervaren.

heb al zelf heel wat boekenplank speakers tweedehans in mijn handen gehad. Je hebt al erg snel een goede luidspreker te pakken. Als het in het interieur moet passen, en het moet niet al te veel opvallen zou je kunnen kijken naar B&O speakers.

Je kan het beste de modellen van eind 70' nemen met rubberen ophanging. Denk bijvoorbeeld aan de oude S reeks.

Als je iets nieuws wil kopen schijnt de Monitor III van eltax erg goed te zijn. Dit is een kleine nieuwe boeken plank speaker die erg goed schijnt te presteren en dat voor E125.

Ps. let bij een tweedehans aankoop altijd op de luidspreker ophanging deze dient het liefst van rubber te zijn i.p.v foam. Foam kan ook maar vroeg of laat zul je die randen moeten vervangen !

heb al zelf heel wat boekenplank speakers tweedehans in mijn handen gehad. Je hebt al erg snel een goede luidspreker te pakken. Als het in het interieur moet passen, en het moet niet al te veel opvallen zou je kunnen kijken naar B&O speakers.

Je kan het beste de modellen van eind 70' nemen met rubberen ophanging. Denk bijvoorbeeld aan de oude S reeks.

Als je iets nieuws wil kopen schijnt de Monitor III van eltax erg goed te zijn. Dit is een kleine nieuwe boeken plank speaker die erg goed schijnt te presteren en dat voor E125.

Ps. let bij een tweedehans aankoop altijd op de luidspreker ophanging deze dient het liefst van rubber te zijn i.p.v foam. Foam kan ook maar vroeg of laat zul je die randen moeten vervangen !

Dank voor de tip, uiterlijk is niet belangrijk. Het gaat puur om de grond ruimte :)

V.w.b. de speakers die je noemt: Ik zoek in een iets hogere klasse.

Betaalbare speakers die ik gehad heb en goed vond klinken waren bijv. de IMF ALS30/40, Impulse 24 en momenteel luister ik naar de Tannoy Eatons, maar die staan stiekem best wel in de weg :).

Heb intussen (voor 20 euro/set, kun hje het voor gokken) een setje IMF compact II en Wharfedale 504's op de kop getikt. eens horen hoe dat bevalt :)

Daar kan je het zeker voor proberen. Zit zelf ook de hele tijd op marktplaats heb ondertussen voor de lol wel 10 speakers aangekocht (als 2e of 3e setje). En heb ze daarna allemaal weer voor de zelfde prijs verkocht. Een week geleden ook nog voor 20euro een paar prachtige B&O S4500 met rubberen ophang gekocht echt geen geld !.

Je moet het dus gewoon in de gate houden. Met zo'n buget heb je heel veel 70's/80's speakers tot je beschikking

Wij kunnen elkaar de hand schudden ;).

Ik heb het afgelopen jaar heel erg veel speakers gekocht, geprobeerd en verkocht.

Allemaal onder de 40 euro.

Celestion DL8 MK-I en MK-II, Infinity reference 31i, Impulse 24, Celestion Ditton 15XR, Thorens *zoveel*, Tannoy eclipse, Tannoy Titan, you name it.

Er is nog niets geweest dat 't beter deed dan mijn tannoys (met een REL sub voor 40 euro).

Enige dat het erbij haalde was de set AR3's voor 80 euro, maar een vriend van me stond daar al jaren om te springen dus ik heb ze aan hem verkocht. Ze waren namelijk niet echt b

Ik heb die S30's ook (met rubberen rand) staan nu mij mijn oma. En de Beomaster 901 bij mijn pa. Bij de S30 is alles van Philips en bij de S4500 is alleen de tweeter van philips. (en die is niet verkeerd)

Kijk eigenlijk constant elke dag om marktplaats mij luidsprekers.( heb echt enorm veel in huis gehaald, en weer verkocht) Zit zo veel leuks tussen. Als 2e / 3e set bijvoorbeeld bij computers/slaapkamer (ja die luxe heb ik zelf thuis). Het is niet moeilijk om voor 40euro een paar nieuw uitziende prima klinkende speakers te kopen. Bij versterkers moet je natuurlijk meer op passen (moet vaak een hoop aan gesoldeerd worden)

En als ik eigen vervoer had gehad zal ik denk ik elke week wel een luidspreker van marktplaats vissen

Haha, daar is de post voor.

Heb je het nou over de Beomaster 901? Of over de Bose 901?

Ik hoop de Beomaster.

Ikzelf kan echt niet tegen een Flips tweeter, vind hem echt vreselijk (schreeuw, schetter), ben meer van 't Engelse geluid.

Maar smaken verschillen gelukkig ;)

De IMF Compact II zijn opgehaald.

De vriend die ze ophaalde zegt, en ik quote:

GODALLEJEZUS WAT EEN MOOI LAAG.

En DIEP. Niet 'goh lekker diep voor die kleine kastjes'. Nee: 'joh waar heb je je subwoofer verborgen?'

Zitten T27 in, waar hij satijnzacht hoog uit perst. En dat aan een ReVox A-serie voor-eind combi. Probeer ze binnenkort zelf ook even uit aan de Quad, alvorens ze naar jou gaan. Ik wil er het fijne van weten.

Note: Hij kent de beperkingen die je vaak tegen komt bij de alom verguisde T27 ;)

Als je de old days Philips dome tweeters AD 1605 of 1610 T8 of T15 (eind jaren '70) bedoelt...

die zijn (waren) nagenoeg net zo goed als je versterker en/of signaalbron toestaat (toestond).

Hoe dan ook: v

Ik denk dat S K het heeft over de Kef T 27 die je in heel wat ontwerpen van die periode tegenkomt. Maar waarom is die verguisd?

Dat was geen reactie op mijn post, het ging een beetje door elkaar :).

Ze zijn verguisd omdat ze in veel ontwerpen een erg beperkt frequentiebereik hebben en totaal niet transparant zijn.

Toen deze IMFjes even ingespeeld waren klonken ze echter w