Jump to content

Luidspreker keuze

Langspeelplaat
 Share

Recommended Posts

Allereerst een gelukkig Nieuwjaar allemaal op deze eerste dag van januari. Alleen dit jaar kriebelt het om nieuw luidsprekers aan te schaffen. Natuurlijk moet ik zelf gaan luisteren op een marantz versterker. Alleen ik kan toch moeilijk 10 luidsprekers gaan beluisteren. Daarom wou ik van te voren al wat informatie inwinnen. Mede omdat ik die verkopers niet helemaal vertrouw.

Ik speel met een Grado Gold element wat versterkt word door een Marantz PM7001 K.I. De set is nu goed in balans omdat er nu koele analisiche driade luidsprekers op aan zijn gesloten. Ik hou niet van een warm geluid. Omdat het element en de versterker toch een ''warm'' geluid afgeven zijn de luidsprekers van groot belang. Ook moet de basspoort aan de voorkant zitten. Dit omdat ik ze dan wat makkelijker kan plaatsen.

Het budget voor 1 paar luidsprekers is E1100,-. Als het voor minder kan is het natuurlijk fijner omdat ik dan ook nog een nieuwe CD-Speler aan kan schaffen.

Ik zoek dus eigenlijk merken die over het algemeen koel met een niet erg aanwezige bass hebben. Wel dienen ze het echte laag te kunnen weergeven (35/40Hertz). En wegens het gemak liefst een zuil luidspreker

Dacht zelf aan

- Dynaudio Excite X12/X16

- Focal

- Dali

- Mordaunt Short

- Canton

Ik ben vooral erg benieuwd naar die laatste 3 luidsprekers. Als het met minder geld toe kan is het mooi dan kan ik mijn 14 jaar oude Denon Cd-speler vervangen.

Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben niet te lui om zelf te zoeken alleen zoek alleen wat gebruikers ervaringen.

Liefst nieuw maar tweedehans kan ook (heb tot nu toe nog nooit een nieuwe luidspreker gekocht)

Alvast bedankt,

Roderik

Allereerst een gelukkig Nieuwjaar allemaal op deze eerste dag van januari. Alleen dit jaar kriebelt het om nieuw luidsprekers aan te schaffen. Natuurlijk moet ik zelf gaan luisteren op een marantz versterker. Alleen ik kan toch moeilijk 10 luidsprekers gaan beluisteren. Daarom wou ik van te voren al wat informatie inwinnen. Mede omdat ik die verkopers niet helemaal vertrouw.

Ik speel met een Grado Gold element wat versterkt word door een Marantz PM7001 K.I. De set is nu goed in balans omdat er nu koele analisiche driade luidsprekers op aan zijn gesloten. Ik hou niet van een warm geluid. Omdat het element en de versterker toch een ''warm'' geluid afgeven zijn de luidsprekers van groot belang. Ook moet de basspoort aan de voorkant zitten. Dit omdat ik ze dan wat makkelijker kan plaatsen.

Het budget voor 1 paar luidsprekers is E1100,-. Als het voor minder kan is het natuurlijk fijner omdat ik dan ook nog een nieuwe CD-Speler aan kan schaffen.

Ik zoek dus eigenlijk merken die over het algemeen koel met een niet erg aanwezige bass hebben. Wel dienen ze het echte laag te kunnen weergeven (35/40Hertz). En wegens het gemak liefst een zuil luidspreker

Dacht zelf aan

- Focal

- Dali

- Mordaunt Short

- Canton

Ik ben vooral erg benieuwd naar die laatste 3 luidsprekers. Als het met minder geld toe kan is het mooi dan kan ik mijn 14 jaar oude Denon Cd-speler vervangen.

Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben niet te lui om zelf te zoeken alleen zoek alleen wat gebruikers ervaringen.

Liefst nieuw maar tweedehans kan ook (heb tot nu toe nog nooit een nieuwe luidspreker gekocht)

Alvast bedankt,

Roderik

Dag Roderik,

Ook een prettig nieuwjaar.

Ik zal je niet kunnen raden wat de speakers betreft, wat ik ken en mooier klinkt dan alles wat ik tijdens de selectiefase gehoord heb, is boven je budget. Focal en Canton waren daarbij.

Speakerkeuze heb ik ervaren als bijzonder lastig. Elke keuze is een compromis. Zoek het beste compromis.

Mijn Phonars zijn geen wondertjes in basrepresentatie, maar klinken probleemloos. Eigenlijk precies wat jij zoekt, maar te duur.

Overigens is er een gerede kans dat ik mijn Marantz SA 7000 KI sacd-speler op een gegeven moment toch weer kwijt moet/wil, en als je dan wat geld over hebt, neem dan contact op.

Ik heb hierover nog geen besluit genomen, maar binnenkort krijg ik een Olive Opus 4, en die zou mijn cd-speler moeten kunnen vervangen.

Succes met je speakerzoektocht.

Ehm, toen ik zo oud was als jij, had ik net fl 37,50 voor een nieuw fototoestel... Prijs jezelf gelukkig.

groetjes

Marc :ph34r:

Het is zeker heel moeilijk om iets te vinden wat past. Ben eigenlijk heel erg te vrede over mijn 18 jaar oude driade's. Alleen als je wat geld hebt liggen zoek je toch naar iets nieuws. Alleen wat zijn over het algemeen je ervaringen bij het merk canton/focal ?

Wat ook jammer is dat je de luidsprekers van dit budget niet thuis mag proberen. Het blijft altijd een gokje natuurlijk.

Waar ik ook nog aan dacht is om de units van mijn driade's te laten reviceren (met mede het wisselfilter).

Ik denk dat ik morgen wel even langs hobo ga om de X12 en X16 te horen. En ook naar een zaak die de andere merken verkoopt.

Gewoon geduld hebben , ik zag laatst een paar voor 1400 of zoiets weggaan , www.audiomarkt.de en hifi.nl en hear in gaten houden , ik vind ze persoonlijk mooi die instap van avalon 1 vd weinige speakers die me emotioneel wat doet.

Er zijn ook veel dealers van nieuwe avalon symbols , de nieuwe avalon symbol heeft een verbeterde tweeter en klinkt wat opener , maar die oude is ook mooi vind ik

Ook mooi is totem

Ok, Alleen het probleem is dat mijn ma me niet zomaar 50KM rijd om wat luidsprekers te beluisteren. Het moet dus in de buurt zijn (straal 25KM) wat het al met al wat moeilijk maakt

Hebben deze luidsprekers wel een neutraal karakter ?

Jawel is mijn mening , een beetje zoeken en googlen , en een totem of avalon raak je altijd weer kwijt

Nog twee mogelijkheden bij het lijstje:

Audio Physic Yara Classic

Monitor Audio (pas op voor de bastpoort, ze kunnen gedempt worden)

Veel plezier met het luisteren en neem er de tijd voor, eind januari zijn er ook nog luidsprekers over...

Nu heb ik al een heel lijstje. Ik vind de marantz een prachtige versterker (kon hem voor 250euro minder mee nemen). Alleen ik denk dat als ik een warme B&W speaker er op aansluit dat het veel te basserig word. Ik koop ook graag in de aanbieding de demo modellen op (ben gewent aan luidsprekers van 20/30 jaar oud, dus demo doet mij niets). Komt er eind jan dan altijd een aanbieding golf ?

Ik probeer deze vandaag te beluisteren (op een marantz versterker) : http://www.hobo.nl/default.aspx?page=produ...e=Silver%20RS-6

Bedankt voor alle merknamen dan weet ik in welke richting ik moet zoeken. En het heeft natuurlijk geen enorme haast (die driade's gaan echt niet stuk)

Hallo langspeelplaat

Wellicht zijn de volgende binnen jouw budget de moeite waard

om in overweging te nemen

Onix Rocket RS450 nieuw

http://www.av123.nl/luidsprekers/rocket/rs450/

http://www.av123.nl/luidsprekers/rocket/rs...es/page16_1.jpg

Triangle Esprit Ex-Aantal - demo

http://www.hayendaudio.nl/html/aanbiedingen.html

http://www.hayendaudio.nl/assets/images/Antalaanb.jpg

Alweer merken waar ik nooit van gehoord heb. Alleen als ik het goed begrijp zijn deze luidsprekers niet te beluisteren voor de aanschaf. Ik ga wel even verder googlen waar ik ze zou kunnen beluisteren. Wand ik ga geen luidspreker kopen zonder hem gehoord te hebben

Hoe kom je erbij, dat je deze niet kan beoordelen en luisteren !

Vlgs mij kan je dit n.l. wel. ff een telefoontje/emailtje wagen naar de verkoper !

Het is zeker heel moeilijk om iets te vinden wat past. Ben eigenlijk heel erg te vrede over mijn 18 jaar oude driade's. Alleen als je wat geld hebt liggen zoek je toch naar iets nieuws.

Waar ik ook nog aan dacht is om de units van mijn driade's te laten reviceren (met mede het wisselfilter).

Als je werkelijk tevreden bent, hou ze dan. Het branden van de muntjes in je zak gaat vanzelf over.

Wat je bedoelt met reviseren is mij niet helemaal duidelijk, is er iets defekt dan??

met driade's is niks mis

mooie speakers. wel vond ik de enkele nummers beter dan de dubbele. bij de 7 is beter dan de 70 (of zoiets) of de 81.

kweet niet meer.

Daar heb je wel een punt. Maar het geld brand in mijn zakken !!

De driade (model 7) werken prima !. Alleen mij lijkt het geen kwaad kunnen om ze hier en daar wat op te knappen. Ik hou natuurlijk ook marktplaats goed in de gaten. Ik weet nu wel in welke richting ik moet zoeken.

@mm44 Ja het zijn mooie zuiltjes. Alleen je moet wel zorgen dat je voor de rest warme componenten er omheen hebt. Heb te rest eigenlijk omheen gekocht (marantz + grado).

Ik heb dus geen haast en ga gewoon luisteren (is ook altijd leuk)

Maar het geld brand in mijn zakken !!

Ik heb dus geen haast en ga gewoon luisteren (is ook altijd leuk)

Ha, LP! Jij ook de beste wensen, hoor!

Da's een contradictie!

Maar goed, ga gewoon zelf luisteren en trek je eigen conclusies. Die Monitor Audio's zijn niet verkeerd (tikje helder misschien). Ook kan je naar Dali kijken, die hebben ook erg toegankelijke speakers. De nieuwe Focal profile's zijn ook best leuk. Gewoon je eigen smaak beluisteren en misschien wordt je wel verrast... :cool2:

Greetz,

Lestat

Ja ik ben erg benieuwd naar de monitor audio 's. Helder is exact wat ik zoek wand de rest van me set compenseert. Het punt is dat ik telkens mijn ma moet overhalen om mij ergens naar toe te rijden. Maar ik heb nu wel genoeg merken bij elkaar. Ben benieuwd hoe de nieuwe luidsprekers presteren tegenover al het oude dat ik gewend ben. Zelf ben ik wel verbaast van de kwaliteit van het oude spul (70's/80's)

Het punt is dat ik telkens mijn ma moet overhalen om mij ergens naar toe te rijden.

Bestaat de OV-jaarkaart niet meer? :rolleyes: O- wacht, daar ben je te jong voor. Sorry. Het leven van een 15-jarige audiofiel gaat niet over rozen, zeker als er zoveel centjes in zijn zak branden ;)

Dacht zelf aan

- Focal

- Dali

- Mordaunt Short

- Canton

Marantz zelf is nogal verliefd op Mordaunt-Short, maar dat kan natuurlijk ook een puur zakelijke overeenkomst zijn.... Ik vind die M-S'en zelf in ieder geval meestal wel fraai klinken.

Ja, dat heb ik ook wel gezien. Vaak worden de versterkers met die speakers getest. Zo ook mijn versterker : http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2754

Ik ga ze zeker luisteren als ik kan. Dit zal wel ergens volgende week worden. Duur zijn ze in ieder geval niet.

Ik heb geen haast. Heb namelijk eerst maar een nieuwe interlink (Monster I-250) en een stapel Cd's gekocht. Waarbij me opviel dat ik mijn driade's wel erg prettig vind. Het is dus niet erg om ze nog een paar maanden te houden.