Miracle. Posted 5 januari 2009 Report Share Posted 5 januari 2009 Marantz zelf is nogal verliefd op Mordaunt-Short, maar dat kan natuurlijk ook een puur zakelijke overeenkomst zijn.... Ik vind die M-S'en zelf in ieder geval meestal wel fraai klinken. Naar mijn mening is dat een puur zakelijke "verliefdheid". Ik vind met Marantz versterkers een hele hoop andere speakers mooier/echter klinken dan MS. Ten tijden van mijn aankoop van Dali Helicon's had ik ook een Marantz versterker, welke beter combineerde met vele andere speakers dan wat hij met MS Performance 6 deden. Ik heb die vergeleken met B&W 803 (S & D), Tannoy Glenair 10, Stirling SE en Turnberry SE, Dali Helicon 400's en nog een tweetal Piega's uit die zelfde prijsklasse maar vond in samenwerking met een Marantz amp de MS Performance 6 de minste combinatie van het hele stel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 9 januari 2009 Author Report Share Posted 9 januari 2009 Ik ben er uit denk ik. Heb bij hobo vandaag 4 luidsprekers beluisterd. een Klipich 34 een Dali ikon (E500) en 2 dynadio's de Dynaudio Audience 122 en de 52 (700 / 1200 euro). Op een acram versterker van 2000euro. De eerste 2 luidsprekers mocht ik echt helemaal niet. Ik zou dan liever mijn oude driade 7 zuiltjes houden. Alleen bij de dynaudio's was ik verkocht. Vooral de 122. Daar heb ik zo'n 40 min naar geluisterd dus ik weet hoe die klonk. Toen ik thuis was heb ik naar mijn driade's geluisterd. Dit ik een jaar geleden gekocht had voor 75 euro (18 jaar oud). Ik hou mijn zuiltjes of koop tweedehandse driade D85 (kan ik voor 160 krijgen). Het maakt gewoon te weinig uit !. Ik vind zelfs dat je met mijn driade's de slechte opnames der eerder uithaalt. Toen ik bij hobo in de luister ruimte was dacht ik dat ik mijn luidspreker gevonden had. Alleen nu ik thuis luister naar wat ik heb heb ik er niet meer zo zeker van. Wel bedankt voor het mee denken alleen ik koop liever een nieuwe draaitafel (henk ik kom je kant op !!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts