Henrie Posted 25 januari 2009 Report Share Posted 25 januari 2009 ontkennnen dat er CD verschillen zijn tussen spelers is ontkennen dat er verschillen zijn tussen versterkers. groet Alleen omdat er een versterkertrapje in een cd-speler zit zeker? Dat is wel wat kort door de bocht. Maar uiteraard kun je best verschillen creeeren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 25 januari 2009 Report Share Posted 25 januari 2009 Wat mij opvalt is dat dan dit merk weer een tijdje "hot" is en dan weer dat. Nu is het Astin Trew. Wat is het volgende maand. HPMD Verschillende mensen hebben het apparaat aan de tand gevoeld, en vinden het een prachtspeler!! Daarmee is de cdspeler hot ... Over andere zaken van het merk is naar mijn insziens nog niets gepend HEAR. @Hansko Wanneer heb je hem in huis? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 25 januari 2009 Report Share Posted 25 januari 2009 Wat mij opvalt is dat dan dit merk weer een tijdje "hot" is en dan weer dat. Nu is het Astin Trew. Wat is het volgende maand. HPMD Verschillende mensen hebben het apparaat aan de tand gevoeld, en vinden het een prachtspeler!! Daarmee is de cdspeler hot ... Over andere zaken van het merk is naar mijn insziens nog niets gepend HEAR. @Hansko Wanneer heb je hem in huis? Gr Stef Beste Stef, Gisteren en nu aan het luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 25 januari 2009 Report Share Posted 25 januari 2009 Heb je de superioriteit van de door jou beoordeelde CD-speler ook nog op een andere manier kunnen vaststellen?Met metingen, bijvoorbeeld? Beste Spido, hoe kun je detail meten? Ik begrijp dat dat 1 van de sterke punten is van de speler. Ik miste er nog wat plaatjes bij ook al zie ik qua uiterlijk geen verschillen tussen de 2 modellen, Het zal wel "under the bonnet" zijn... Astin Trew AT3000 Astin Trew AT3500 Met de Engelse Pond gelijk aan de Euro is het inmiddels weer meer dan de moeite waard om zelf in Engeland te gaan shoppen. En niet alleen voor audio maar voor bijna van alles. De uitverkoop in Londen is nu en met erg hoge kortingen op zowat alles wat los en vast zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 25 januari 2009 Report Share Posted 25 januari 2009 henrie, als de versterkertrapjes allemaal fatsoenlijk in elkaar zaten had je meer gelijk. maar daar zit een flink knelpunt bij veel spelers. gewoon luisteren. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 januari 2009 Report Share Posted 25 januari 2009 henrie, als de versterkertrapjes allemaal fatsoenlijk in elkaar zaten had je meer gelijk. maar daar zit een flink knelpunt bij veel spelers. gewoon luisteren. groet Zoals ik al zei, kun je best verschillen creeeren met zo'n versterkertrapje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 januari 2009 Author Report Share Posted 25 januari 2009 Wat mij opvalt is dat dan dit merk weer een tijdje "hot" is en dan weer dat. Nu is het Astin Trew. Wat is het volgende maand. HPMD Verschillende mensen hebben het apparaat aan de tand gevoeld, en vinden het een prachtspeler!! Daarmee is de cdspeler hot ... Over andere zaken van het merk is naar mijn insziens nog niets gepend HEAR. @Hansko Wanneer heb je hem in huis? Gr Stef Beste Stef, Gisteren en nu aan het luisteren. Die brede glimlach zegt volgens mij genoeg, maar misschien kun je wat meer vertellen..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 25 januari 2009 Report Share Posted 25 januari 2009 Wat mij opvalt is dat dan dit merk weer een tijdje "hot" is en dan weer dat. Nu is het Astin Trew. Wat is het volgende maand. HPMD Verschillende mensen hebben het apparaat aan de tand gevoeld, en vinden het een prachtspeler!! Daarmee is de cdspeler hot ... Over andere zaken van het merk is naar mijn insziens nog niets gepend HEAR. @Hansko Wanneer heb je hem in huis? Gr Stef Beste Stef, Gisteren en nu aan het luisteren. Die brede glimlach zegt volgens mij genoeg, maar misschien kun je wat meer vertellen..?? Na een middagje luisteren en met mijn eigen cd's in alle rust kan ik de eerdere conclusies alleen maar bevestigen. Zeer gedetailleerd (ik hoor dingen die nog niet eerder zijn opgevallen), een mooie open/ruimtelijke klank en erg veel dynamiek. Ik heb wel direct het betere upgrade buisje erbij gekocht. Weet niet of die ook in ons demo exemplaar zat. Ik heb een paar cd's vergeleken met lp en was het voorheen duidelijk in het voordeel van vinyl, nu scheelt het niet veel. Wel of niet upsampelen(?) is geen vraag. Aan dus: klinkt ruimtelijker en strakker in het hoog. Het leuke effect van deze speler is dat je regelmatig op het puntje van je stoel gaat zitten. De muziek leeft meer. Vanmiddag voor het eerst weer eens uitgebreid naar cd's geluisterd en dat voor een vinyl freak Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 januari 2009 Author Report Share Posted 25 januari 2009 Na een middagje luisteren en met mijn eigen cd's in alle rust kan ik de eerdere conclusies alleen maar bevestigen. Zeer gedetailleerd (ik hoor dingen die nog niet eerder zijn opgevallen), een mooie open/ruimtelijke klank en erg veel dynamiek. Ik heb wel direct het betere upgrade buisje erbij gekocht. Weet niet of die ook in ons demo exemplaar zat. Ik heb een paar cd's vergeleken met lp en was het voorheen duidelijk in het voordeel van vinyl, nu scheelt het niet veel.Wel of niet upsampelen(?) is geen vraag. Aan dus: klinkt ruimtelijker en strakker in het hoog. Het leuke effect van deze speler is dat je regelmatig op het puntje van je stoel gaat zitten. De muziek leeft meer. Vanmiddag voor het eerst weer eens uitgebreid naar cd's geluisterd en dat voor een vinyl freak Ik begrijp dan ook niet dat ik in verschillende "testen" van deze speler de voorkeur aan het upsamplen uit las. M Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 25 januari 2009 Report Share Posted 25 januari 2009 Na een middagje luisteren en met mijn eigen cd's in alle rust kan ik de eerdere conclusies alleen maar bevestigen. Zeer gedetailleerd (ik hoor dingen die nog niet eerder zijn opgevallen), een mooie open/ruimtelijke klank en erg veel dynamiek. Ik heb wel direct het betere upgrade buisje erbij gekocht. Weet niet of die ook in ons demo exemplaar zat. Ik heb een paar cd's vergeleken met lp en was het voorheen duidelijk in het voordeel van vinyl, nu scheelt het niet veel.Wel of niet upsampelen(?) is geen vraag. Aan dus: klinkt ruimtelijker en strakker in het hoog. Het leuke effect van deze speler is dat je regelmatig op het puntje van je stoel gaat zitten. De muziek leeft meer. Vanmiddag voor het eerst weer eens uitgebreid naar cd's geluisterd en dat voor een vinyl freak Ik begrijp dan ook niet dat ik in verschillende "testen" van deze speler de voorkeur aan het upsamplen uit las. M Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 15 maart 2009 Author Report Share Posted 15 maart 2009 Gisteravond mocht de Astin Trew zich meten met de marantz CD17 m Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 Na een paar weken de Astin Trew 3500 te hebben beluisterd blijf ik ook nog steeds enthousiast. Het is een genot om naar cd's te luisteren en dat voor een echte vinyl freak. Wat vooral opvalt is de enorme detaillering en het feit dat ook complexe symfonische muziek zeer strak en zuiver wordt weergegeven. Die AT 3500 is een echte topper en ik vermoed dat hij vele duurdere spelers weg speelt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 15 maart 2009 Report Share Posted 15 maart 2009 Ik zal binnenkort ook eens naar de AT 3500 luisteren. Heb ik ook weer iets leuk audiofiels te doen. Rinsma verkoopt het tegenwoordig ook, die heeft wel wat overlap qua assortiment met De Stemvork. En aan laatstgenoemde wil ik ook nog eens een bezoekje brengen. Maar ja, 't is zo ver weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts