Jump to content

monoblocks inspelen

rienberends
 Share

Recommended Posts

Of er een inspeeltijd geldt weet ik niet , wel word de boel wat gloedvoller als het een tijd onder stroom staat heb ik het idee , mijn suggestie is laat de boel een paar dagen /weken onder stroom staan continue en vergelijk dan nog eens .

Ps mail de fabrikant ? :rolleyes:

gr :angry: hj :D

Als het nu niet klinkt, klinkt het na "inspelen" ook niet.

Als je net de aanschaf hebt gedaan is er misschien nog wat mogelijk via de winkel; afwachten tot het ingespeeld is helpt niks en z

Twee Dion 60 monoblok(jes).Staan (nog) niet op de site. 45 W /4 ohm,65 W /8 Ohm.

Lijken op de SD 60

Tja.... klasse D... :(

Dat valt niet mee om daar als fabrikant fatsoenlijk geluid uit te krijgen...

:)

Guest kikkervisje
Tja.... klasse D... :(

Dat valt niet mee om daar als fabrikant fatsoenlijk geluid uit te krijgen...

:)

Nou dat geval HULDE voor de fabrikant die dat wel kan. :)

• Members
Mijn MFs kostten te veel voor reparatie.500Euro excl.BTW

Set nwe.Monoblocks gekocht(2 keer 45 W ,mosfets)

Kosten :1100 Euro.

Vraag :Bestaat er voor eindversterkers ook een zgn. inspeeltijd?

Een en ander klinkt wat nasaal.

Was je daar eigenlijk niet al een beetje opvoorbereid?

Ik las namelijk onlangs dit...

Na 2 uur intensief luisteren kom je dan toch weer tot de conclusie dat mijn MFjes toch wat meer detail hebben/hadden

De bas van de Dions zijn geprononceerder,maar er hangt een dropveter tussen de pre en de eind: te weten een Profigold

Niks mis mee hoor,maar mijn normale veter tussen de pre en deeind is een burmester of een chord.Maar nogmaals

Die dions klinken lekker .

... even over die service in dat zelfde draadje dan maar, heb je de MF's nog ergens anders laten nakijken? De genoemde prijs ex. btw lijkt mij nogal aan de hoge kant (tenzij ze natuurlijk compleet uitgebrand waren). Ik ken echter een vakman die dit naar alle waarschijnlijkheid voor een wat schappelijker bedrag weer in orde had kunnen brengen...

Laten we maar niet gaan discussieren over A,AB ,B of D-klasse.

Dat wordt een discussie zonder einde ,vrees ik.

En met die service zit het wel goed.En ja MFs uit de jaren 90 en met name de loeihete MA 50s zullen

aan grotere slijtage zijn blootgesteld,denk ik als technobeet .

... even over die service in dat zelfde draadje dan maar, heb je de MF's nog ergens anders laten nakijken? De genoemde prijs ex. btw lijkt mij nogal aan de hoge kant (tenzij ze natuurlijk compleet uitgebrand waren). Ik ken echter een vakman die dit naar alle waarschijnlijkheid voor een wat schappelijker bedrag weer in orde had kunnen brengen...

Rien had een beetje haast toen betreffende persoon niet binnen 1 dag antwoordde (kerst zat ertussen).

Dat, samen met zijn snelle (en wellicht ondoordachte) aankoop van twee andere monoblokken doet mij vermoeden dat hij ook niet het geduld op zou kunnen brengen totdat die betreffende vakman tijd zou hebben voor zijn reparatie, ook al zou hij daar ook een vervangende versterker mee hebben gekegen.

Naar mijn idee zal deze reparatie niet zo duur hoeven zijn, tenzij het gisteren klaar moet. En daar lijkt het op.

Rien had een beetje haast toen betreffende persoon niet binnen 1 dag antwoordde (kerst zat ertussen).

Dat, samen met zijn snelle (en wellicht ondoordachte) aankoop van twee andere monoblokken doet mij vermoeden dat hij ook niet het geduld op zou kunnen brengen totdat die betreffende vakman tijd zou hebben voor zijn reparatie, ook al zou hij daar ook een vervangende versterker mee hebben gekegen.

Naar mijn idee zal deze reparatie niet zo duur hoeven zijn, tenzij het gisteren klaar moet. En daar lijkt het op.

Ondoordacht iets aanschaffen heb ik mijn hele leven al gedaan. Maar wat is ondoordacht??

Ik ben inmiddels 56 en ben tot de conclusie gekomen dat de meest ondoordachte aankopen/beslissingen

achteraf vaak tevens de meest succesvolle waren.De MFs kan ik nog altijd bij een andere reparateur laten

beoordelen,but let,s be honest: Een bijna 2 decennia oude versterker !? Vanessa ziet er nog steeds fantastisch uit,

maar zet haar naast een 20jarige beauty en ze verbleekt. En slaat ondoordacht ook misschien een beetje op

klasse D? .Nu dan ,veel Amerikaanse vrienden denken zeer positief over klaase D.

Wellicht ondoordacht schreef ik.

Ik ben zelf goed bekend met (Hypex) UcD en mits een beetje goed aangepakt is daar niets mis mee.

Tripath, ICE en Coolamp ben ik dan weer iets minder enthousiast over.

Versterkertechniek is niet wezenlijk verbeterd in die 20 jaar, alleen goedkoper geworden om te produceren.

Sommige componenten zoals elco's zijn qua eigenschappen wel verbeterd.

Mooie halfgeleiders waren er 20 jaar geleden ook al (2SK135/2SJ50, 2SA1095/2SC2565 enz.), en mooie buizen al sinds 1930 ofzo.

Anyway, veel plezier met je nieuwe versterkers. :)

• 1 year later...

Na een jaar bevallen die Dion Audioblockjes i.c.m. een bijpassend Dion Audio vv-tje (passief) prima in mijn 6 bij 8

woonkamer. De Synthese 2 Lssen varen er wel bij. Het door PvW gemodde Rotel RDD980 loopwerk i.c.m. De PS Audio dig. link DAC(ook gemod. door PvW.) tonen nog steeds hun kunsten. De veters ( een verzameling van Profigold tot Siltech e.a.) doen de rest. Zou graag een vervanging hebben voor de CD/Dac combi. maar wat???

Aan de andere kant Why change if you are tevreden? Wil eigenlijk niet meer uitgeven dan 500 Euro (new or occasion)

Any suggesties?