Jump to content

Platensnijmachine

Recommended Posts

En wat gebruik je dan als bron... MP3 bestanden...?? of mogen het toch nog CD bestanden zijn..??

Dan heb je de nadelen van beide systemen (digiloog)

Of echte orginele analoge opnames...??

Waar haal je die vandaan.

:confused::confused:

Er stond een advertentie van in het LP magazine , en het adres vd site , en de prijs 3200 euro voor de rest weet ik er niks van, en je kunt hem als platenspeler gebruiken waarschijnlijk :D

gr :rolleyes: hj : :D

De meeste LP platen zijn ook eerst gedigitaliseerd bij mijn weten , als je die cds / digitale bestanden snijd op plaat zal de weergave verbeteren neem ik aan , ik denk dat de groefafstasting cq het snijden de 0 en de 1 tjes verbind als het ware en dat daarom uit digitaal gesneden platen ook beter klinken, just a theory!

De meeste LP platen zijn ook eerst gedigitaliseerd bij mijn weten , als je die cds / digitale bestanden snijd op plaat zal de weergave verbeteren neem ik aan , ik denk dat de groefafstasting cq het snijden de 0 en de 1 tjes verbind als het ware en dat daarom uit digitaal gesneden platen ook beter klinken, just a theory!

Je kan er wel van uitgaan dat al het nieuwe materiaal dat op vinyl wordt uitgebracht, digitaal is opgenomen en verwerkt.

Een ander theorietje over het beter klinken van digitaal opgenomen LP's zou kunnen zijn dat de DACs die gebruikt worden om van de digitale source een master te snijden domweg veel beter zijn dan wat je thuis hebt staan. Of dat je een extra filter hebt (de DAC in combinatie met de snijbeitel is ten slotte ook een filter) voordat het uit je luidsprekers komt. Een extra filter dat de digitale kantjes er afvijlt...