Duck-Twacy Posted 5 januari 2009 Report Share Posted 5 januari 2009 [Een nadeel van gesloten kasten is ook dat deze een hogere resonantiefrequentie hebben naarmate de kast kleiner wordt. Bij een Heresy zit een 30 cm woofer in een veel te kleine kast. Onder de 60 Hz komt er dan ook niet veel meer uit. Dat hangt toch 100% van de t/s parameters af (Qts, Vas). Overigens juist bij een gesloten systeem komt er nog wat bruikbaars onder de fb uit (2e orde afval tov 3e orde afval bij BR). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 6 januari 2009 Report Share Posted 6 januari 2009 [Een nadeel van gesloten kasten is ook dat deze een hogere resonantiefrequentie hebben naarmate de kast kleiner wordt. Bij een Heresy zit een 30 cm woofer in een veel te kleine kast. Onder de 60 Hz komt er dan ook niet veel meer uit. Dat hangt toch 100% van de t/s parameters af (Qts, Vas). Als dat ding een 99 dB rendement moet halen is het ook niet te verwachten dat het laag erg diep gaat. Daarvoor heb je toch wel wat grotere kasten of hoornsystemen nodig. 60 Hz bij -3 dB is dan heel erg netjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredgeertsma Posted 8 januari 2009 Report Share Posted 8 januari 2009 Hallo, ik ben de bezitter van:- NAD C370 versterker - C541 CD speler - iPod (meeste 320kb of lossless muziek) met Arcam dock - Klipsch Heresy III speakers Ik hoor van "de kenner" dat de NAD versterker en de Heresy's een mooi kombinatie zijn ("de versterker zorgt voor voldoende rust in de snelle speakers"). Maar ik ben niet tevreden met het geluid. Ik heb de speakers met mijn eigen muziek in een hifi zaak gehoord in een geconditioneerde omgeving en een duurdere NAD versterker, klonk geweldig (live ervaring), maar bij mij thuis klinkt het erg bonkerig en mis ik juist diepte bij rock muziek. Rustige muziek (singer/songwriter: cat power, ryan adams) klinkt erg mooi, elektronische muziek (booka shade, trentem Link to comment Share on other sites More sharing options...
fredgeertsma Posted 8 januari 2009 Report Share Posted 8 januari 2009 Hallo , ik zou als ik je was eens een zware versterker (vanaf 100w) van Rotel proberen. ik luister al 25 jaar naar Heresys en met een Rotel of Audio Research of Mcintosh valt het op zijn plaats. vorige maand ook een paar Klipschorns gekocht .... groeten , Fred Geertsma . Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 8 januari 2009 Report Share Posted 8 januari 2009 Als je geen buizenversterker wil (mijn eerste advies), dan bestaat er nog een hele mooie Vincent Class A versterker (de SV-236) met buizen in de voortrap. Die doet het ongetwijfeld ook erg goed op de H's. Deze versterker klinkt fantastisch! Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 8 januari 2009 Report Share Posted 8 januari 2009 Hallo , ik zou als ik je was eens een zware versterker (vanaf 100w) van Rotel proberen.ik luister al 25 jaar naar Heresys en met een Rotel of Audio Research of Mcintosh valt het op zijn plaats. vorige maand ook een paar Klipschorns gekocht .... groeten , Fred Geertsma . Fred, dan ben ik bij deze jaloers op je speaker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 8 januari 2009 Report Share Posted 8 januari 2009 Hallo , ik zou als ik je was eens een zware versterker (vanaf 100w) van Rotel proberen.ik luister al 25 jaar naar Heresys en met een Rotel of Audio Research of Mcintosh valt het op zijn plaats. vorige maand ook een paar Klipschorns gekocht .... groeten , Fred Geertsma . Fred, dan ben ik bij deze jaloers op je speaker! Goodtube en Fred en anderen Wat zou mn Primaluna Dialogue one doen met de Heresys en rockmuziek? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 8 januari 2009 Report Share Posted 8 januari 2009 Deze wordt voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
midas Posted 8 januari 2009 Report Share Posted 8 januari 2009 Om te kijken wat voor invloed een lagere dempingsfaktor heeft op de laagweergave van je luidsprekers, kun je een laagohmige vermogensweerstand proberen in serie met je luidsprekers. Bijvoorbeeld waardes van 0,22 , 0,47 en 1 ohm. 5 watt weerstanden kosten geen drol en het wisselt een stuk makkelijker dan versterkers. Zo kun je op een goedkope en makkelijke manier meer inzicht krijgen in wat voor soort versterker je zoekt voor je luidsprekers. Maar ik zou het zelf eerst zoeken in opstelling/akoestiek. Groet, Klaas Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 8 januari 2009 Report Share Posted 8 januari 2009 Goodtube en Fred en anderen Wat zou mn Primaluna Dialogue one doen met de Heresys en rockmuziek? Gr Stef Heb je die ? sluit es aan dan ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
joko Posted 8 januari 2009 Author Report Share Posted 8 januari 2009 @stef: de heresy's en de rockmuziek staan klaar hier, dus kom maar op met dat ding! Hallo , ik zou als ik je was eens een zware versterker (vanaf 100w) van Rotel proberen.ik luister al 25 jaar naar Heresys en met een Rotel of Audio Research of Mcintosh valt het op zijn plaats. vorige maand ook een paar Klipschorns gekocht .... groeten , Fred Geertsma . Fred, dan ben ik bij deze jaloers op je speaker! Goodtube en Fred en anderen Wat zou mn Primaluna Dialogue one doen met de Heresys en rockmuziek? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 11 januari 2009 Report Share Posted 11 januari 2009 Goodtube en Fred en anderen Wat zou mn Primaluna Dialogue one doen met de Heresys en rockmuziek? Gr Stef Heb je die ? sluit es aan dan ! Heb hier wel geen Heresy's h Link to comment Share on other sites More sharing options...
accuphase Posted 23 januari 2009 Report Share Posted 23 januari 2009 Mogelijk heb je te maken met een flinke staande golf (room boost bij bepaalde frequenties) die bij rock muziek meer optreedt dan rustige easy listening muzak. Wellicht is ee n dsp/equalizer een optie. Er zijn diverse apparaten in omloop (van full range tot alleen het laag). Meestal wel met een extyra AD/DA slag in de keten. Je zult dit natuurlijk eerst moeten uitproberen. Jitze kom er maar in dat klipsch liever versterkers heeft die weinig vermogen hebben is totale onzin,sluit maar eens een goede versterker uit de jaren 80 aan ,dan ga je van je stoel vallen.dat heeft menig een bij mij al ervaren.mvg jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 27 januari 2009 Report Share Posted 27 januari 2009 dat klipsch liever versterkers heeft die weinig vermogen hebben is totale onzin,sluit maar eens een goede versterker uit de jaren 80 aan ,dan ga je van je stoel vallen.dat heeft menig een bij mij al ervaren.mvg jan Ik weet zeker dat een goede versterker uit de jaren 90 of een goede versterker van 3 maanden oud eenzelfde goed resultaat levert. Maarja, WAT is nou een goede versterker? Er zijn maar bitter weinig goede versterkers uit de jaren 80 die nu nog in leven zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 27 januari 2009 Report Share Posted 27 januari 2009 Deze wordt voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
molius Posted 27 januari 2009 Report Share Posted 27 januari 2009 In mijn HT heb ik de Klipsch Legend KLF-20 staan. In het begin hing er een Denon AVC A1D aan en het klonk voor geen meter. Daarna een Rotel RMB-1095 aan gehangen en dit was bijna even erg. Geluid was beter maar veel te scherp. Daarna een Vincent SV- 233 en toen was het veel beter. Lange zo scherp niet meer en toch krachtig. Nu hangt er een Parasound HCA-1206 aan en dit klinkt fantastisch nu in mijn HT. Ok, dit is wel in een HT maar de verschillende versterkers liegen er niet om. Misschien maar eens een Vincent of Parasound proberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 27 januari 2009 Report Share Posted 27 januari 2009 Deze wordt voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 27 januari 2009 Report Share Posted 27 januari 2009 Deze wordt voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 januari 2009 Report Share Posted 27 januari 2009 Deze wordt voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 28 januari 2009 Report Share Posted 28 januari 2009 Deze wordt voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 januari 2009 Report Share Posted 28 januari 2009 vind dit wel schattigge goedkope bakkies. Ik ook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 28 januari 2009 Report Share Posted 28 januari 2009 Deze wordt voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 januari 2009 Report Share Posted 28 januari 2009 Lijkt wel een beetje (erg) op Unison Een Unison heb ik nog wel overwogen ipv mijn LFD waar ik zo gelukkig mee ben. Maar dit is Chinees. Sowieso: eerst luisteren, tenzij je 300 Euri risico gemakkelijk kunt nemen. Marc Dat versterkertje hebben we op de audioclub wel eens beluistert. Ik denk dat het vloeroppervlak niet groter is dan een A4-tje. Niet echt een Unison dus. Van de andere kant klonk het wel goed. Helaas alleen veel te zacht omdat men vergeten was om de volumeregelaar van de CD speler open te draaien... Ik dacht aan deze: Lijkt me zelfs nog wat kleiner. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 29 januari 2009 Report Share Posted 29 januari 2009 Die Yarland versterkertjes deugen beslist wel, plus dat er een Nederlandse importeur met goeie service achter staat. Dat geeft meer zekerheid dan zo'n ding maar ergens in Hong Kong bestellen en god zegene de greep....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 29 januari 2009 Report Share Posted 29 januari 2009 Lijkt me zelfs nog wat kleiner. Marc Hee, da's leuk! Een SE met KT88's! Zit ik er net aan te denken om zo'n bak te bouwen, maar ja, 'voor dat geld' enz.. Ik kan hem alleen nergens vinden, niet bij Yarland, niet bij Crafty / Caps & coils.. Zeker niet meer leverbaar Wel eentje met EL34's, 12 W is al een hele stap vooruit.. Het ijzerwerk van die Yarlands is best okee toch, KT88? -edit- Ik ben even niet helemaal zeker van mezelf: daar kunnen dus ook gewoon KT88's in geprikt worden?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts