Jump to content

Versterker continu aan of aan/uit

Langspeelplaat
 Share

Recommended Posts

Laat je de accu echter laden totdat het borrelen, wat steeds op een andere plaats gebeurd, ophoud (wat pas na een paar dagen aan een zware lader zal gebeuren) dan zul je wel de nominale waarde kunnen meten.
Ja vast, maar dan is het accuwater inmiddels omgezet in knalgas en de accu kapot.

Ik heb het allang opgegeven op dergelijke inzendingen van Henrie en z'n medenietgelovigen te reageren.

Dat heb ik zonet gedaan.

Eigenlijk had ik dat ook al een tijd gedaan, maar omdat er hear om een verklaring word gevraagd waarom je je versterker aan zou moeten laten staan wil ik er toch

Guest tubejack
Vind je jezelf niet vermoeiend ?

Nee hoor :D Anderen soms wel ;)

Doodvermoeiend Henrie <_<

Ik snap niet, wat je Hear zoekt ;)

Als ik het maar snap, he... <_<

D

Wat betreft het laten aanstaan van je versterker/cd-speler en zo denk ik (geloof ik) dat het ook wel afhangt van de soort apparatuur.

Verder weet ik voor mezelf dat, als een versterker > 100 Watt verbruikt, ik hem niet zou kunnen laten aanstaan, ook al zou het geluid na een paar dagen iets beter zijn. Dat jeukt aan mijn milieugeweten.

Met Henrie vermoed ik dat je (ik) het niet gaat horen na een paar dagen, of dat het dan hersenspinsels worden of zouden kunnen zijn.

Met de tubejacks en/of goodtubes kan ik er wel inkomen dat het onmogelijk is het met cijfers te schragen, en dat het ook niet nodig is. En zoals gezegd zal het bij het ene apparaat opgaan, en bij het andere juist niet. Dan is het alleen maar fijn als je hetzelfde ding hebt, en zegt niet veel als je iets anders hebt.

Omdat mijn versterker en streamer ong. 10 Watt verbruiken ga ik het experiment wel aan. Es kijken, eh horen of het na een paar dagen -duidelijk- verschil maakt. En dan ga ik nog bepalen of ik hier een business case heb. Oftewel: heb ik het er voor over.

Ik wil ook wel even kwijt dat ik me hear tegenwoordig aan niemand erger. Ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Marc :ph34r:

@mumsoft die laatste opmerking is de beste insteek.

PS ik laat mijn versterker niet aan staan. Die gaat 's nachts echt wel uit. Tussen het luisteren door gaat ie op standby. Class A en lampen, dan moet je wel een beetje zuinig zijn ;-)

Mijn cd speler staat continue aan.

@mumsoft die laatste opmerking is de beste insteek.

PS ik laat mijn versterker niet aan staan. Die gaat 's nachts echt wel uit. Tussen het luisteren door gaat ie op standby. Class A en lampen, dan moet je wel een beetje zuinig zijn ;-)

Mijn cd speler staat continue aan.

Ik heb natuurlijk nog niet echt kunnen testen, maar het viel mij op dat mijn (transistor) LFD versterker vlak na het aanzetten 10 watt verbruikt, en na een tijdje (half uur hooguit) 11 watt, dus zonder nog iets te versterken. Dat moet wel te horen zijn.

Is het eigenlijk niet gek dat er geen voorverwarmde audiomeubelen zijn? Lijkt me echt iets voor de betere audiofiel. ("Ik heb nu een rek gekocht dat in 2 minuten van 20 graden op 40 graden komt, en ik kan het per plank regelen. De versterker moet 38,5 hebben. Mijn cd-speler is anders zo traag met opwarmen, en dit is echt een ei van columbus; die staat op 33,4")

En een dag later:

"O hemel, ik heb net een plaat neergelegd op de lege plank die per ongeluk op 60 graden stond!"

Elk voordeel heb zijn nadeel.

Marc :ph34r:

Is het eigenlijk niet gek dat er geen voorverwarmde audiomeubelen zijn? Lijkt me echt iets voor de betere audiofiel. ("Ik heb nu een rek gekocht dat in 2 minuten van 20 graden op 40 graden komt, en ik kan het per plank regelen. De versterker moet 38,5 hebben. Mijn cd-speler is anders zo traag met opwarmen, en dit is echt een ei van columbus; die staat op 33,4")

G

G

Nee jongen dat kan niet, het is geschreven onder een Linux OS met een open source browser, oftewel het is Open Source! GPL2 is erop van toepassing, dus je moet het zelf ook Open Source houden. Maar je mag er aan verdienen wat je wilt, dat mag iedereen.

:confused: Dus als je/ik het geschreven had op Hema blanco papier met een met een Bruynzeel HB potlood had ik w