HPMD Posted 6 januari 2009 Report Share Posted 6 januari 2009 Vandaag weer een nare ervaring met een koeriersdienst. Naar aanleiding daarvan dit topic. De vraag waar ik mee begin is de volgende. Waarom belt een koeriersdienst niet voordat men een pakket wil komen afleveren met een klant om te vragen wanneer het pakket moet worden afgeleverd? Dat is tenminste service en het voorkomt het mee terug nemen van pakketten en ze weer moeten opnemen in een volgende afleverroute. Nee, je krijgt een briefje in de bus met een tekst met ongeveer de volgende strekking: jij was niet thuis en nou zijn wij voor J. L. aan de deur geweest. Dat lijkt me logisch in deze tijd die toch al zeker weer zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 6 januari 2009 Report Share Posted 6 januari 2009 HPMD Niet zo leuk natuurlijk ... Meestal los ik zoiets op door het op het werk te laten leveren (is gelukkig geen probleem bij ons) Heb ik toevallig verlof, blijft het op de verzending tot ik er ben. Heb je geen postkantoor in de buurt dat je kan opgeven als ophaalpunt of een boekenwinkel of een familielid dat altijd thuis is ? Het zijn maar suggesties om je deze ellende te besparen succes Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 6 januari 2009 Report Share Posted 6 januari 2009 en daar verteld de betreffende telefoonkraai mij dat de chauffeur mij niet kan bellen, want hij kan maar 1 nummer bellen met zijn mobiel: alleen de firma Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 januari 2009 Report Share Posted 6 januari 2009 en daar verteld de betreffende telefoonkraai mij dat de chauffeur mij niet kan bellen, want hij kan maar 1 nummer bellen met zijn mobiel: alleen de firma Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 6 januari 2009 Report Share Posted 6 januari 2009 en daar verteld de betreffende telefoonkraai mij dat de chauffeur mij niet kan bellen, want hij kan maar 1 nummer bellen met zijn mobiel: alleen de firma Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 januari 2009 Report Share Posted 6 januari 2009 en daar verteld de betreffende telefoonkraai mij dat de chauffeur mij niet kan bellen, want hij kan maar 1 nummer bellen met zijn mobiel: alleen de firma Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 6 januari 2009 Report Share Posted 6 januari 2009 Dat de telefoon gelimiteerd is komt gewoon door de praktijk. Ook heeft het er mee te maken dat dit vaak voordeel pakketten zijn die door zo een bedrijf kunnen worden aangeschaft. Het liefste zou een baas ook een normaal toestel verstreken maar door dat de concurrentie op deze markt nu eenmaal groot is zoekt een bedrijf het dus in deze marges. Als je dan ook nog de prive gesprekken van je personeel moet betalen ben je zo je marge kwijt. Het fijt dat jij wel een telefoon van je baas krijgt wordt dan ook meer als secundairearbeidsvoorwaarde gezien om het aantrekkelijk te maken om bij jou een baas te komen werken. Overigens ooit mijn eindversterker laten opsturen uit Parijs vandaan, helaas was ik niet thuis en is die bij de buren afgeleverd. Komt de buurvrouw hem even brengen, Ik zie dat arme vrouwtje nog met de doos slepen,was toch iets te zwaar voor haar . Ik ben alleen bang dat ze hem toch hebben laten vallen of iets dergelijks want de aansluit terminal van de speakers zijn verbogen alleen was dat aan de buitenzijde van de doos niet te zien . Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 januari 2009 Report Share Posted 6 januari 2009 Dat de telefoon gelimiteerd is komt gewoon door de praktijk.Ook heeft het er mee te maken dat dit vaak voordeel pakketten zijn die door zo een bedrijf kunnen worden aangeschaft. Het liefste zou een baas ook een normaal toestel verstreken maar door dat de concurrentie op deze markt nu eenmaal groot is zoekt een bedrijf het dus in deze marges. Als je dan ook nog de prive gesprekken van je personeel moet betalen ben je zo je marge kwijt. Het fijt dat jij wel een telefoon van je baas krijgt wordt dan ook meer als secundairearbeidsvoorwaarde gezien om het aantrekkelijk te maken om bij jou een baas te komen werken. Oh, ik heb het eerst een jaar zonder mobiel moeten doen hoor Ik zat immers op kantoor, dus had ik er geen een nodig, was de redenering. Vorig jaar was ik echter van januari tot en met mei 'buiten de deur' aan het werk. Daarom heb ik toen een mobiel gekregen (eerst tijdelijk een leentoestel, later een nieuwe). Daar heb ik 'm veel gebruikt. Tegenwoordig zit ik weer op kantoor en gebruik ik 'm nog maar weinig. Maar ik heb 'm wel nodig, want ik heb geen vast toestel meer Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPMD Posted 7 januari 2009 Author Report Share Posted 7 januari 2009 en daar verteld de betreffende telefoonkraai mij dat de chauffeur mij niet kan bellen, want hij kan maar 1 nummer bellen met zijn mobiel: alleen de firma Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 7 januari 2009 Report Share Posted 7 januari 2009 HPMD Niet zo leuk natuurlijk ... Meestal los ik zoiets op door het op het werk te laten leveren (is gelukkig geen probleem bij ons) Heb ik toevallig verlof, blijft het op de verzending tot ik er ben. Heb je geen postkantoor in de buurt dat je kan opgeven als ophaalpunt of een boekenwinkel of een familielid dat altijd thuis is ? Het zijn maar suggesties om je deze ellende te besparen succes Stef Dat is wat ik zelf ook doe, als ik weet dat ik het niet kan ontvangen, laat ik het of op het werk, of bij mijn moeder (bijna altijd wel thuis) of haal het van hun distributiecentrum in Zwolle (afhankelijk van bezorgbedrijf) Uiteindelijk krijg je het pakket toch wel, alleen misschien 1 a 2 dagen later. Je zou eens moeten zien wat die chauffeurs er elke keer op zitten te foeteren van al die aflever adressen waar niemand is, en waar ze van te voren al weten dat er niemand is........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ericboy Posted 8 januari 2009 Report Share Posted 8 januari 2009 Vandaag weer een nare ervaring met een koeriersdienst. Naar aanleiding daarvan dit topic. De vraag waar ik mee begin is de volgende. Waarom belt een koeriersdienst niet voordat men een pakket wil komen afleveren met een klant om te vragen wanneer het pakket moet worden afgeleverd? Dat is tenminste service en het voorkomt het mee terug nemen van pakketten en ze weer moeten opnemen in een volgende afleverroute. Nee, je krijgt een briefje in de bus met een tekst met ongeveer de volgende strekking: jij was niet thuis en nou zijn wij voor J. L. aan de deur geweest. Dat lijkt me logisch in deze tijd die toch al zeker weer zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 11 januari 2009 Members Report Share Posted 11 januari 2009 Wat een gedoe allemaal. Gewoon bij de verzendgegevens een telefonnummer geven wat een half uur voor de bezorging gebeld moet worden. Werkt altijd. Niet mogen bellen is gewoon gel@l... Is niet meer van deze tijd. Buiten dat, die jongens hebben ook nog eens allemaal een priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 11 januari 2009 Report Share Posted 11 januari 2009 Niet mogen bellen is gewoon gel@l... Is niet meer van deze tijd. Buiten dat, die jongens hebben ook nog eens allemaal een priv Link to comment Share on other sites More sharing options...
HPMD Posted 11 januari 2009 Author Report Share Posted 11 januari 2009 Het gaat er mij om dat er ook een beetje service geleverd had kunnen worden. Daar heeft dit bedrijf blijkbaar een broertje aan dood. HPMD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now