Jump to content

bioscoopie wie doet dat nog of gaat er nog heen?

luxmanL81
 Share

Recommended Posts

• Members

In de kerstvakantie het weer eens met de kinderen geprobeerd. Ellende-film (Highschool Musical), maar goed, ik deed ze er een plezier mee.

Nou was ik ten eerste 44 euro entree kwijt plus 24 euro snoep en frisdrank, maar goed, je gaat naar de bioscoop.

Zit ik me daar naar die vertrokken koppen te kijken zoals de meesten hun breedbeeld tv verkeerd hebben afgesteld.

Naar beneden gegaan om dit te melden (geen toezicht meer in de zaal), kom ik boven, beeld goed, ondertiteling weg.

W

Ik ga zelden naar de bioscoop, ik denk er gewoon niet aan. Vind het geluid vaak veel te hard staan ook de overdreven surround effecten zijn raar. Je zit naar een plat scherm te kijken dan hoef ik niet overal om mij heen geluiden te horen.

verder mijd ik een bioscoop als de pest. vervelend publiek, telefoons, duur...

Klopt (soms)...

te weinig ruimte in de stoelen.

Dan ben je gewoon te breed. Alles is relatief he. En anders vraag je om toch een 'love seat' voor jou alleen :D

niet roken ook niet in de pauzeruimte.

Gelukkig niet. Dan zou ik helemaal nooit meer gaan...

Het verschilt nogal per bioscoop denk ik. Cinestar in Enschede vind ik op zich niet slecht. Ruimte zat, goede stoelen, goed geluid (wel hard) en beeld... Oudere bioscopen zijn vaak een stuk krapper en hebben minder goed geluid/beeld...

Ik vond deze link net: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_art...;number=2033637

Het is een test van 30 bioscopen verspreid door heel Nederland, gedaan door het Vara-programma 'Kassa'. Wel leuk dat de hier al genoemde Utopolis (Almere) en Cinestar (Enschede) inderdaad goed scoren. Ook Luxor in Hoogeveen scoort goed. Die ken ik ook wel. Al een tijd niet meer geweest, maar het was altijd wel een leuke bioscoop. Wel vrij klein. Opvallend genoeg met de meeste beenruimte. Had ik niet verwacht...

Bij welke bioscoop was jij geweest, Arden? Staat ie toevallig in die test van Kassa?

• Members
Ik vond deze link net: http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kassa_art...;number=2033637

Het is een test van 30 bioscopen verspreid door heel Nederland, gedaan door het Vara-programma 'Kassa'. Wel leuk dat de hier al genoemde Utopolis (Almere) en Cinestar (Enschede) inderdaad goed scoren. Ook Luxor in Hoogeveen scoort goed. Die ken ik ook wel. Al een tijd niet meer geweest, maar het was altijd wel een leuke bioscoop. Wel vrij klein. Opvallend genoeg met de meeste beenruimte. Had ik niet verwacht...

Bij welke bioscoop was jij geweest, Arden? Staat ie toevallig in die test van Kassa?

Path

Zo vaak gaan wij nu ook niet, maar voor het echte gevoel doen we het wel.

In Leiden hebben we een paar ouwerwetse bioscopen. Trianon wil ik daarbij noemen (Breestraat), want dat was een uitgewoonde zaal met stalles en balcon (weet je nog wel), en die zaak is helemaal in prachtige, ouderwetse stijl opgeknapt door de huidige eigenaar. De hoofdzaal heeft nu heerlijke stoelen, een goed beeld, en goed geluid. Ze lopen op van beneden naar hoog boven (waar vroeger het balcon was), dus je kijkt altijd boven je voorganger uit.

Er zijn nog 3 andere zaaltjes, en die zijn natuurlijk wat intiemer.

Voor het beetje geld dat we er aan kwijt zijn kan ik geen surround set aanschaffen, laat staan plaatsen in onze kleine voorkamer. Mijn man is doof aan

Ze lopen op van beneden naar hoog boven (waar vroeger het balcon was), dus je kijkt altijd boven je voorganger uit.

Ik dacht dat dat altijd zo was in een bioscoop. Ik heb in ieder geval nog nooit in een bioscoop gezeten waarbij je niet over degene voor je kan kijken...

Ik weet niet hoe het in NL is, maar in sommige bioscoopcomplexen, zoals kinepolis, heb je enkel genummerde ticketjes.

Daar gruwelijk ik van, een kassasysteem dat mij zegt waar ik moet gaan zitten in de cinema.

Ik denk dat zo'n systeem er is ter voorkoming van ruzies tussen publiek in de zaal. Als je overal maar mag zitten, en je verlaat even je mooie plek in het midden van de zaal, dan gaat er zo iemand anders zitten. Je mag immers zitten waar je wil? Dan kom jij terug en als die persoon dan niet van 'jouw' plek wil, dan heb je de poppen aan het dansen...

Poeh, lang geleden. Vorig jaar ben ik nog naar 'I'm not there' over Bob Dylan en 'Control' van Anton Corbijn geweest, hoge score voor mij, allebei in het filmhuis. Een gewone bioscoop is nog veel langer geleden. Wat ze daar draaien boeit me amper.

Die bios in de Breestraat in Leiden, daar ben ik ook nog geweest, dat was toen nog vergane glorie, wel geinig. En over Leiden gesproken, er was toch ook een klein biosje / filmhuis in de Haarlemmerstraat? Daar mocht je gewoon roken B) Schitterend! En je kon ook op een bel drukken voor een ober geloof ik, dan kon je in de zaal wat te drinken bestellen. Maar ik heb het nu wel over h

Ze lopen op van beneden naar hoog boven (waar vroeger het balcon was), dus je kijkt altijd boven je voorganger uit.

Ik dacht dat dat altijd zo was in een bioscoop. Ik heb in ieder geval nog nooit in een bioscoop gezeten waarbij je niet over degene voor je kan kijken...

Nou, ik bedoel, ook als iemand met opgestoken haar en een koninginnehoed op voor je gaat zitten, heb je er nog geen last van. De oude zaal was vlak, en daar stonden de stoelen alleen om en om (if you grasp my meaning).

Marc :ph34r:

Ik weet niet hoe het in NL is, maar in sommige bioscoopcomplexen, zoals kinepolis, heb je enkel genummerde ticketjes.

Daar gruwelijk ik van, een kassasysteem dat mij zegt waar ik moet gaan zitten in de cinema.

Ik denk dat zo'n systeem er is ter voorkoming van ruzies tussen publiek in de zaal. Als je overal maar mag zitten, en je verlaat even je mooie plek in het midden van de zaal, dan gaat er zo iemand anders zitten. Je mag immers zitten waar je wil? Dan kom jij terug en als die persoon dan niet van 'jouw' plek wil, dan heb je de poppen aan het dansen...

Henrie zoiets is toch te gek ... zeggen waar jij moet zitten ...

Stel er zijn nog tiental rijen open maar toch zetten ze je aan de kant...

Jij wilt kort zitten maar het systeem zet je boven enz

Ik moet er echt niet van weten.

Ruzies krijg je met zo'n systeem gemakkelijker denk ik want er zullen altijd mensen zijn die zich niet aan hun ticketnr houden en dan wil ik wel eens zien of je een scene gaat maken omdat de persoon eig 1 stoel moet opschuiven ... ;)

Zo'n systeem w ingevoerd omdat je ook online of via hun terminals (soort bancontact) tickets kunt kopen

Gr

Stef

Ruzies krijg je met zo'n systeem gemakkelijker denk ik want er zullen altijd mensen zijn die zich niet aan hun ticketnr houden en dan wil ik wel eens zien of je een scene gaat maken omdat de persoon eig 1 stoel moet opschuiven ... ;)

Zo'n systeem w ingevoerd omdat je ook online of via hun terminals (soort bancontact) tickets kunt kopen

Gr

Stef

Als iemand op jouw stoelnummer gaat zitten en hij/zij gaat moeilijk doen, dan meld je dat gewoon bij het personeel en die kan dat normaal gesproken wel oplossen...

Het systeem is volgens mij vrij simpel: wie het eerst komt, die het eerst maalt. Ofwel, de mensen die het eerst een kaartje kopen (of reserveren), hebben de beste plaatsen: midden in de zaal. Koop je het laatste kaartje, dan zit je ergens vooraan, aan de zijkant. Jammer dan. Prima systeem vind ik...

Als er veel lege plaatsen over zijn, als de film begint, dan kun je natuurlijk best ergens anders gaan zitten, mocht je dat willen...

• 2 weeks later...

Gr

Stef

Als iemand op jouw stoelnummer gaat zitten en hij/zij gaat moeilijk doen, dan meld je dat gewoon bij het personeel en die kan dat normaal gesproken wel oplossen...

Het systeem is volgens mij vrij simpel: wie het eerst komt, die het eerst maalt. Ofwel, de mensen die het eerst een kaartje kopen (of reserveren), hebben de beste plaatsen: midden in de zaal. Koop je het laatste kaartje, dan zit je ergens vooraan, aan de zijkant. Jammer dan. Prima systeem vind ik...

Als er veel lege plaatsen over zijn, als de film begint, dan kun je natuurlijk best ergens anders gaan zitten, mocht je dat willen...

Henrie het is het een of het ander ... uitzonderingen gaan maken kan dan niet vind ik. Genummerde plaats is genummerde plaats

Ik wil niet bij het handje genomen worden

Ook al krijg ik de beste plaats in het midden omdat ik eerst ben ... mss interesseert mij die zogezegde beste plaats niet.

Je krijgt nog net geen polsbandje om zoals in sommige hotelketens.

Ik wil autonoom kunnen beslissen waar ik ga zitten

Gr

Stef