Jump to content

Translator the Red Connection

Michel
 Share

Recommended Posts

Beste Forumleden,

Heb deze kabels thuis, op proef. Beetje vdHul Magnum-kloon, maar dan zonder de koolstofmantel.

Zeer dik (2 x 10 mm), verzilverd OFC, Litze.

Ten opzichte van mijn huidige kabel (Aircom Plus single lead) een grote tegenvaller. Zeer magere bas, zij het wel strak, en matig midden/hoog.

De hamvraag: Is mijn gehoor verpest door gewenning aan mijn huidige kabel, of zijn er meer mensen met een dergelijke ervaring?

Groet,

Michel cool.gif, die er duidelijk meer van verwachtte...

Bedankt voor je reactie, Ruud,

Er is echter 1 probleempje; de geleende touwtjes zijn zo kort dat ik mijn set tussen de luidsprekers moest opstellen. Daar staat het normaal gesproken niet vanwege de rondrennende kids en hond. Enige weken luisteren gaat dus alleen als ik elke avond de spullen versleep.

Wat mijn huidige kabel wel doet en The Red Connection niet, is heel laag weergeven. Ik mis een heleboel Hertzen aan de onderkant.

Daar zal inderdaad mijn huidige kabel debet aan zijn. Massieve kabel staat er om bekend door het skin-effect het laag aan te dikken. Maar dit scheelt wel heel veel...

Groet,

Michel cool.gif

Hoi, Michel

Nu weer serieus...ik herken heel goed wat Ruud net beschrijft. Ik had nl. precies hetzelfde met de overgang van m'n oude Audioquest Midnight II naar Nirvana SL-Series. Op het eerste gehoor lijkt het alsof de kabel iets bas doorlaat, maar als je ineens de kopjes van de tafel ziet schuiven en veel meer bas "voelt" i.p.v. hoort, dan besef je ineens dat de Nirvana veel dieper en strakker gaat, maar gewoon v

Een stakker - sneller - laag is veel dunner in de beleving.........

Hier zeker rekening mee houden, we horen al zoveel wollig en rommelig laag, welk dan wordt verward met diep laag.

Groet Jitze confused.gif:Dconfused.gif