Duck-Twacy Posted 11 januari 2009 Report Share Posted 11 januari 2009 Mijn kat (nier patient, dus vergiftigt zichzelf langzaam) heeft laatst over mijn speaker kabels (met fraaie ogende kous eromheen) gekotst. Misschien had ze het niet gedaan met kabel van de Gamma? T estetisch effect van kabels is kennelijk heel betrekkelijk (en vergankelijk). Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 januari 2009 Report Share Posted 11 januari 2009 Als je een aardige set hebt, wil je natuurlijk niet dat daar standaard kabeltjes achter hangen. Een tijdje terug heb ik de meeste dan ook vervangen door identieke van Renkforce (Conrad). En nu er een DacMagic is bijgekomen, heb ik dezelfde, maar dan optische, erbij genomen. De Dacmagic staat nog een beetje in het zicht, dus het heeft ook voor het oog wel zin. Maar mijn enige overweging was feitelijk: het zal allicht iets beter zijn dan die standaard kabeltjes, en wat kost het nou? Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 11 januari 2009 Report Share Posted 11 januari 2009 Aangezien mijn draaitafel een meter of 5 van de speakers staat en 5 meter transparent opus :biggrin,of wat dan ook een beetje prijzig is ,zit er bij mij 6 meter profigold als interlink(30 euro)tussen voortrap en eindtrap , simpel form follows function ontwerpje. Okay als ik misschien echt geld zat had , dan noch kocht ik liever een koetsu coral denk , ik zou de verschillen in kabels ook wat meer wetenschappelijk onderbouwd willen zien met testrapporten ed. Okay, dan ziet het er mooi uit maar dat is een paar weken leuk , daarna moet er toch iets tegenover staan Gr hj :biggrin Geld zegt niet alles in de high end ,muziek wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 11 januari 2009 Report Share Posted 11 januari 2009 Een kabel is ook een artikel dat makkelijk "in de hand ligt" bij het bevredigen van de koopdrift. (De meeste kabels worden volgens mij verkocht vlak voor sluitingstijd, dat is altijd kassatijd) Misschien is dat de reden waarom kabels dik moeten zijn gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 11 januari 2009 Report Share Posted 11 januari 2009 Mijn laatste kabel-experimenten dateren van begin vorig jaar, was zelfbouw koolstof smup. Nu doodgewone DIY coax met goeie imitatie-WBT connectoren eraan. Er zit zelfs ergens een dropveter tussen. Bevalt me prima. Lekker muziek draaien zonder druktemakerij over meer zwart, lucht of detail. Ongetwijfeld stempelt mij dat tot non-audiofiel. Soit. Oh ja: er is hier niets esthetisch aan een kabel. Die moet gewoon een signaaltje door kunnen geven en zit verstopt achter de apparaten in het rack. Wat draadloos betreft: dat zal nooit kunnen met de "ouderwetse" apparatuur, tenzij men overgaat naar actieve wifi speakers. Die hebben echter nog wel netspanning nodig, vandaar dat het kabelgebeuren langzaam wel zal overgaan naar netkabels, filters, stekkers, zekeringen enz. Althans, zo lijkt het. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 januari 2009 Report Share Posted 11 januari 2009 Kijk, da's nou toch weer leuk. Ik start een topic over kabels (inderdaad weer een topic over kabels zoals iemand al opmerkte), en binnen no time een vracht aan replies :-) Voor degene die het uiterlijk totaal onbelangrijk vinden: wonen jullie alleen, of is jullie wederhelft ook besmet met het hi-fi virus. Mijn vrouw gaat nog redelijk ver met me mee, maar als het er echt niet uit ziet (hoe goed het ook is) komt het toch de woonkamer niet in.... Maar voor de duidelijkheid: een kabel die er mooi uitziet maar technisch gezien belabberd is (en dan bedoel ik vooral de mechanische aspecten, de "klank" van een kabel is een hele andere discussie, daar wil ik het nu niet over hebben), komt er bij mij ook niet in. Voor mij maakt het niks uit hoe de kabels er uit zien. Ik luister op m'n luisterzolder en daar is het niet belangrijk hoe 't eruit ziet. Ik denk trouwens dat vrouwens niks hebben met polsdikke luidsprekerkabels met gouden stekkers, maar eerder voor de dunne JK of Crystal Cable gaan. In de huiskamer hier, staat de hele set in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 januari 2009 Report Share Posted 11 januari 2009 Het is eigenlijk ook wel jammer dat het einde van het kabeltijdperk in zicht is: wireless is the word, tenslotte.Vandaag of morgen komt er immers ook al draadloze verlichting in huis en de jeugd, die heeft naar ik meen ook al niet veel met kabels. Binnenkort het draadloos verlengsnoer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 januari 2009 Report Share Posted 11 januari 2009 Het is eigenlijk ook wel jammer dat het einde van het kabeltijdperk in zicht is: wireless is the word, tenslotte.Vandaag of morgen komt er immers ook al draadloze verlichting in huis en de jeugd, die heeft naar ik meen ook al niet veel met kabels. Binnenkort het draadloos verlengsnoer? Precies, kabels in de vloer en een spoel daarboven om de energie op te nemen. W Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 januari 2009 Report Share Posted 11 januari 2009 Het is eigenlijk ook wel jammer dat het einde van het kabeltijdperk in zicht is: wireless is the word, tenslotte.Vandaag of morgen komt er immers ook al draadloze verlichting in huis en de jeugd, die heeft naar ik meen ook al niet veel met kabels. Binnenkort het draadloos verlengsnoer? Precies, kabels in de vloer en een spoel daarboven om de energie op te nemen. W Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 11 januari 2009 Report Share Posted 11 januari 2009 Het is eigenlijk ook wel jammer dat het einde van het kabeltijdperk in zicht is: wireless is the word, tenslotte.Vandaag of morgen komt er immers ook al draadloze verlichting in huis en de jeugd, die heeft naar ik meen ook al niet veel met kabels. Binnenkort het draadloos verlengsnoer? Precies, kabels in de vloer en een spoel daarboven om de energie op te nemen. W Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 januari 2009 Report Share Posted 11 januari 2009 Wegwerken van kabels is het slechtste wat je kunt doen. Je ontkomt dan n.l. niet aan een wirwar van netkabels, luidsprekerkabels en interlinks.Bovendien in het in kabelgoten tegen de muur aan leggen van kabels ook niet best. Verklaar u nader. Wat is er mis met wegwerken van kabels? Een wirwar van kabels is het toch al, maar als je zo graag netkabels, luidsprekerkabels en interlinks wilt scheiden, dan kan dat toch? Ook in een kabelgoot... Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 11 januari 2009 Report Share Posted 11 januari 2009 Ik denk trouwens dat vrouwens niks hebben met polsdikke luidsprekerkabels met gouden stekkers, maar eerder voor de dunne JK of Crystal Cable gaan. Ooit had ik Monster M1. Dat ligt nu op zolder in een doos. Nu inderdaad JK type III. Heel mooi en het bewijs dat een kabel niet dik hoeft te zijn. Vanwege / dankzij het skineffect is verzilverd en geduwd koper van 1mm2 prima. En het ziet er mooi en rustig uit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 11 januari 2009 Report Share Posted 11 januari 2009 Kennelijk mag er w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 11 januari 2009 Report Share Posted 11 januari 2009 Maar..... nu voorzie ik ook gelijk het einde van de spijkerbroek Een tevreden rooker is geen onrust stooker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 12 januari 2009 Report Share Posted 12 januari 2009 Kennelijk mag er w Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 12 januari 2009 Author Report Share Posted 12 januari 2009 Kabels moeten degelijk zijn. Dus er ook zo uitzien:)Dat is ook de enige reden dat ik "exotische" netsnoeren(DIY) heb. En ja ik kan enorm blij worden van degelijk aanvoelende kabels. Dat herken ik wel. Gehoormatig heeft niemand mij tot nu toe kunnen overtuigen van het nut van "betere" kabels (ik zal wel doof zijn volgens sommige hier ) , maar een lekkere stevige kabel is altijd leuk. Ik heb ook neopreen netsnoeren omdat die zo mooi soepel vallen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 12 januari 2009 Report Share Posted 12 januari 2009 Ik heb ook neopreen netsnoeren omdat die zo mooi soepel vallen. echt, daar kan ik een strakke plasser van krijgen hahahaha mooie soepele kabels die er ook nog eens mooi uitzien... bijvoorbeeld die Lapp Link to comment Share on other sites More sharing options...
remcojan Posted 12 januari 2009 Author Report Share Posted 12 januari 2009 Een kabel is ook een artikel dat makkelijk "in de hand ligt" bij het bevredigen van de koopdrift. (De meeste kabels worden volgens mij verkocht vlak voor sluitingstijd, dat is altijd kassatijd) En een kabel is een ideaal artikel voor de middenstand: er is stevig gedubd over prijzen en doen we het nu wel of niet en dan moeten er nog even een paar fatsoenlijke kabels bij natuurlijk. Wordt het toch nog veel duurder dan gedacht. Of het werkt de andere kant op om iemand over de streep te trekken: "doen we er nog een mooie kabel bij" Ach, het zijn allemaal net mensen Er zijn daarom ook nooit genoeg kabeltopics want over kabels valt zo verschrikkelijk veel te zeggen. Ooit doet een kabeltopic op Hear als laatste het licht uit Kabels zijn de matten van de audiowinkels ;-) De keren dat ik luidsprekers heb gekocht, werd bij de minste twijfel van mijn kant ook meteen luidsprekerkabel gratis aangeboden. Maar waar moeten we het over gaan hebben als we straks alle signalen draadloos gaan streamen? Zullen er spuitbussen (uiteraard met vergulde spuitmond) komen met "air purifier" om het geluid vloeiender te maken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 12 januari 2009 Report Share Posted 12 januari 2009 Kabels zijn de matten van de audiowinkels ;-) De keren dat ik luidsprekers heb gekocht, werd bij de minste twijfel van mijn kant ook meteen luidsprekerkabel gratis aangeboden. Maar waar moeten we het over gaan hebben als we straks alle signalen draadloos gaan streamen? Zullen er spuitbussen (uiteraard met vergulde spuitmond) komen met "air purifier" om het geluid vloeiender te maken? Zonder nu een discussie te willen starten. Luchtvochtigheid is wel degelijk van invloed op geluidsreproductie. Of wifi signalen er ook door beivloed worden weet ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 12 januari 2009 Report Share Posted 12 januari 2009 Zonder nu een discussie te willen starten. Luchtvochtigheid is wel degelijk van invloed op geluidsreproductie.Of wifi signalen er ook door beivloed worden weet ik niet. Ja dat is van invloed. Als het mistig is wordt je radio signaal gedempt en zal je minder ver met je signaal komen. Wel is het zo dat het wifi signaal al zo verstoord is om dat deze band gewoon vol zit met alle soorten van draadloze hoofdtelefoons Blauwe tanden en andere stoor zenders. je kan dan wifi ook alleen nog maar gebruiken voor toepassingen dicht bij huis. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts