andromedaaudiodesign Posted 12 januari 2009 Report Share Posted 12 januari 2009 Leuke info ,vind ik althans http://www.high-endaudio.com/RC-Cartridges.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 16 januari 2009 Report Share Posted 16 januari 2009 Een oude bekende voor velen. Leuk is vooral deze pagina over de audiobladen: kritiek op de critics Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 16 januari 2009 Report Share Posted 16 januari 2009 Een oude bekende voor velen. Leuk is vooral deze pagina over de audiobladen:kritiek op de critics Daar kan men op de Hollandse audiofora anders ook wel wat van. Lees b.v. eens wat er over Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 17 januari 2009 Report Share Posted 17 januari 2009 Een oude bekende voor velen. Leuk is vooral deze pagina over de audiobladen:kritiek op de critics Daar kan men op de Hollandse audiofora anders ook wel wat van. Lees b.v. eens wat er over Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 17 januari 2009 Report Share Posted 17 januari 2009 Of iemand deugt of niet kun je wellicht onderzoeken aan wat diegene te koop aanbiedt via websites of een winkel in "tweedehands". Als je elke maand een high-end installatie mag " houden" van de fabrikant dat is dat een aardige secundaire arbeidsvoorziening. Oh wat ben jij toch heerlijk naief. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 17 januari 2009 Report Share Posted 17 januari 2009 Een oude bekende voor velen. Leuk is vooral deze pagina over de audiobladen:kritiek op de critics Daar kan men op de Hollandse audiofora anders ook wel wat van. Lees b.v. eens wat er over Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 17 januari 2009 Author Report Share Posted 17 januari 2009 Mensen ik wil info cq gebruikersinfo over de beste elementen niet over resencenten. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 17 januari 2009 Report Share Posted 17 januari 2009 Mensen ik wil info cq gebruikersinfo over de beste elementen niet over resencenten. gr hj Volgens mij heef Haudio ooit een lijstje gemaakt met daarop zijn top10 of zo iets. Misschien is dat wat je bedoeld? ik ben ook wen nieuwsgierig wat andere de beste elementen vinden. En vooral waar om. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 17 januari 2009 Author Report Share Posted 17 januari 2009 Info van meerderen uiteraard , ik ga niet af op de info van maar 1 iemand natuurlijk. gr hj De toppers schijnen te zijn de duurdere koetsu, lyra titan , de duurdere Zyx en dynavector XV 1 de vd Hul colibri ook ,maar zou een beetje week zijn in bas en aangezien ik ook naar rock luister ? De jan allaarts heb ik ook nooit gehoord maar ik zie hem niet veel in de allerduurste sets van audiogon ,clearaudio ook niet zo veel eigenlijk. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc b Posted 17 januari 2009 Report Share Posted 17 januari 2009 Beetje tussen de regels doorlezen is altijd wel de beste manier. Zo ook bij de genoemde site Sommige merken spreken iemand nou eenmaal aan (ZYX , VPI) de ander weer niet. Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 18 januari 2009 Author Report Share Posted 18 januari 2009 Hier nog een interessante test ,and the winner is................ http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?ea...p;144&4#144 Een hollands produkt: vd Hul gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
threshold Posted 18 januari 2009 Report Share Posted 18 januari 2009 Een oude bekende voor velen. Leuk is vooral deze pagina over de audiobladen:kritiek op de critics Daar kan men op de Hollandse audiofora anders ook wel wat van. Lees b.v. eens wat er over Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 18 januari 2009 Author Report Share Posted 18 januari 2009 Als jullie over recensenten willen klagen, open dan liever het recensenten klaag draadje , hier moet het over de beste elementen gaan en de sets waarin die opereren AUB. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 20 januari 2009 Author Report Share Posted 20 januari 2009 Aangezien de goede ervaringen van Mike lavigne met de colibri ,vandaag 2 maal een bod uitgebracht op een vd Hul MC , 1 maal XCP 0,85 mV versie copper coil 2,5 jaar oud exact de versie vh review en 1 bod op een 5 mnd oude XPP 0,20 mV met platinum spoelen . gr hj Of ie gaat met de arm die ik nu heb moet ik bekijken ,anders komt tzt een andere arm cq speler Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 25 januari 2009 Author Report Share Posted 25 januari 2009 http://www.positive-feedback.com/Issue22/cartridges.htm gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 25 januari 2009 Author Report Share Posted 25 januari 2009 Ja ik heb zelf ook al op het forum zitten zoeken ,maar ik krijg vanmorgen steeds een rode waarschuwing dat de "floodcontrole" is ingeschakeld en je 20 min moet wachten erg vervelend . Mijn elementen zoektocht heeft zich denk ik een beetje beperkt tot de Lyra titan i en de Dynavector XV 1 s deze zijn goedkoper dan andere toppermodellen van bijv Koetsu en Zyx , waarbij ik vaak lees dat de Koetsu zou kleuren in het middengebied en de bas wat zwak zou zijn , in amsterdam bij concerto show jl was dat wat de bas betreft in ieder geval niet het geval en ik vond het bijzonder mooi romantisch en strak klinken al weet ik niet meer wat voor koetsu het was . De vd Hul is weer iets duurder dan de 2 "uitverkorenen" ( 2e hands er 1 bij kopen misschien), wat bij mij denk ik de doorslag geeft is dat de Lyra en dynavector de referentie elementen zijn van Michael fremer van stereophile en ook van Soundstage magazine , de Jan allaarts kan ik ook te weinig info over terugvinden . De nagra PLP heeft 58 db gain in de phonostage en dat zou voor de resp. 0,3 MV (dynavector ) en de 0,5 MV( lyra titan helemaal ) voldoende moeten zijn . De nagra schijnt nog veel beter te zijn dan de Jasmine , wat maar een doorsnee trapje moet zijn als ik Positve feedback moet geloven http://www.positive-feedback.com/Issue24/jasminelp2.htm Dat belooft dus nog wat gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 1 maart 2009 Author Report Share Posted 1 maart 2009 Zo hier een klein updateje van mijn ervaringen met de vd Hul the condor die ik een maand geleden heb gekocht ( een toevalligheidje 2e hands want de colibri schijnt om een hele lichte arm te vragen), met de opmerking hierbij dat ik met een andere voortrap speel . Allereerst is de afstelling kritischer is mijn idee, vooral de VTA komt heel nauw . De naald lijkt niet recht in de ophanging te zijn geplaatst of hij moet een tik hebben gehad (2 e hands ) maar dat lijkt me niet , en ik ken de vorige eigenaar als een betrouwbaar iemand , en ik heb wel meer gehoord dat de vd huls onderling wat afwijkend kunnen zijn , het element heb ik op het oog iets verschoven zodat ie op het oog de plaat onder een hoek van 90 graden aftast. Naalkracht 1,40 gram en de arm loopt iets naar beneden van achter , dus bijna horizontaal , maarwel aardig aan het einde vh bvereik vd VPI VTA insteling. Dan de klank ,erg goed , erg dynamisch ,ik denk een iets groter stereobeeld ,betere scheiding ook van instrumenten en een "echter" klinkend geluid van snaren en drums zang om maar wat voorbeelden te noemen , in hoeverre hier de Nagra/full range speakers hier debet aan zijn kan ik niet zeggen op dit moment. Laatst een 2e hands LP gekocht met flamengo muziek ,gitaar en castagnettes en dat komt dan enorm dynamisch over bij wat hogere geluidsdrukken , ook Deep purple is top . PS een beetje als de dynamiek op de Magico zanden set, toen er een stuk flamengo werd gedraaid voor die er zijn geweest , oja en de combo graaf OTL en Nagra is een hele mooie . Gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts