tube 300 Posted 13 januari 2009 Report Share Posted 13 januari 2009 Heb een aarde probleempje denk ik ik heb een klein beetje brom als ik op normaal luister nivo draai ,voornamelijk op het linker kanaal. Als ik het element aanraak bromt de linker luidspreker erg hard dit heb ik bij 2 verschillende phono trapjes waar zou ik dit nu moeten zoeken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 13 januari 2009 Report Share Posted 13 januari 2009 Heb een aarde probleempje denk ik ik heb een klein beetje brom als ik op normaal luister nivo draai ,voornamelijk op het linker kanaal. Als ik het element aanraak bromt de linker luidspreker erg hard dit heb ik bij 2 verschillende phono trapjes waar zou ik dit nu moeten zoeken? Hoi, tube 300! Klinkt toch alsof je een aardlus hebt. Zitten er ergens geen draadjes tegen elkaar aan? En gebruik je de aarde draad? Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 13 januari 2009 Author Report Share Posted 13 januari 2009 Heb een aarde probleempje denk ik ik heb een klein beetje brom als ik op normaal luister nivo draai ,voornamelijk op het linker kanaal. Als ik het element aanraak bromt de linker luidspreker erg hard dit heb ik bij 2 verschillende phono trapjes waar zou ik dit nu moeten zoeken? Hoi, tube 300! Klinkt toch alsof je een aardlus hebt. Zitten er ergens geen draadjes tegen elkaar aan? En gebruik je de aarde draad? Greetz, Lestat Hoi Lestat er zitten geen draadjes tegen elkaar aan dat heb ik ook nog doorgemeten. De aarde draad is ook verbonden De verbindingen zijn ook doorgemeten alles maakt contact als ik de arm bekabeling omdraai verhuist de brom mee naar rechts. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 13 januari 2009 Report Share Posted 13 januari 2009 Lijkt dan op een slecht contact. Is je aarde in een ster geaard? dat wil zeggen 1 centraal punt in je spelert waar de aardedraad opzit die naar je versterker gaat en van dat punt gaat dan een kabeltje naar je lager, arm, Headshell en noem maar op. Als dat niet het geval is dan loop je het risico op een aard lus. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 13 januari 2009 Author Report Share Posted 13 januari 2009 Lijkt dan op een slecht contact.Is je aarde in een ster geaard? dat wil zeggen 1 centraal punt in je spelert waar de aardedraad opzit die naar je versterker gaat en van dat punt gaat dan een kabeltje naar je lager, arm, Headshell en noem maar op. Als dat niet het geval is dan loop je het risico op een aard lus. Groetjes George Met de armbekabeling omdraaien bedoel ik de rca's ompluggen in de phono trap mischien moet ik de clips eens gaan omdraaien het is een ster aarde direct naast de arm zitten de rca connectors en de aarde schroef de arm staat helemaal los van de draaitafel Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 14 januari 2009 Report Share Posted 14 januari 2009 Ligt een van de kabels niet in de buurt of tegen een netsnoer of iets dergelijks aan? Kan namelijk ook een overspraak probleem zijn. De clips omdraaien zou kunnen dan zal als het goed is de problemen aan het zelfde kanaal blijven. Verhuist de brom mee dan zal je in je element moeten zoeken maar dat lijkt mij ver gezocht. Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 14 januari 2009 Author Report Share Posted 14 januari 2009 Ligt een van de kabels niet in de buurt of tegen een netsnoer of iets dergelijks aan?Kan namelijk ook een overspraak probleem zijn. De clips omdraaien zou kunnen dan zal als het goed is de problemen aan het zelfde kanaal blijven. Verhuist de brom mee dan zal je in je element moeten zoeken maar dat lijkt mij ver gezocht. Groetjes George Vandaag heb ik de clips omgedraaid en de brom blijft dan gewoon links volgens mij kan ik dan het element uitsluiten. of toch niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 15 januari 2009 Report Share Posted 15 januari 2009 Ligt een van de kabels niet in de buurt of tegen een netsnoer of iets dergelijks aan?Kan namelijk ook een overspraak probleem zijn. De clips omdraaien zou kunnen dan zal als het goed is de problemen aan het zelfde kanaal blijven. Verhuist de brom mee dan zal je in je element moeten zoeken maar dat lijkt mij ver gezocht. Groetjes George Vandaag heb ik de clips omgedraaid en de brom blijft dan gewoon links volgens mij kan ik dan het element uitsluiten. of toch niet? is misschien de signaal kabel van je linker kanaal ziek? Wellicht in de plug zelf? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 15 januari 2009 Author Report Share Posted 15 januari 2009 De brom is nu voor het grootste deel verdwenen op luister nivo is het bijna niet meer te horen maar het zou nog wat beter moeten kunnen volgens mij. In de arm zit een hele mooie bekabeling het zijn puur goud draadjes enorm kwetsbaar en bijna niet te solderen dit is volgens mij het probleem. Ik wil er andere bekabeling in trekken en dan direct in 1 stuk van het element naar de phono trap heeft iemand een tip voor een mooie kabel die ik hiervoor kan gebruiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bees Posted 15 januari 2009 Report Share Posted 15 januari 2009 De brom is nu voor het grootste deel verdwenen op luister nivo is het bijna niet meer te horen maar het zou nog wat beter moeten kunnen volgens mij. In de arm zit een hele mooie bekabeling het zijn puur goud draadjes enorm kwetsbaar en bijna niet te solderen dit is volgens mij het probleem. Ik wil er andere bekabeling in trekken en dan direct in 1 stuk van het element naar de phono trap heeft iemand een tip voor een mooie kabel die ik hiervoor kan gebruiken? Iets dat goed is afgeschermd. Het gaat om een heel zwak signaal wat behoorlijk snel beinvloed wordt door instraling van ondermeer netsnoeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 16 januari 2009 Author Report Share Posted 16 januari 2009 En zeer soepel cardas incognito heb ik al gevonden zijn er nog meer ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 17 januari 2009 Report Share Posted 17 januari 2009 En zeer soepel cardas incognito heb ik al gevonden zijn er nog meer ? Ik heb deze pas in de arm van mijn TD160MKII getrokken. Of het echt een verbetering is weet ik nog niet maar het schijt hele goede bekabeling te zijn. Dat ik er nog niet veel over kan zeggen heeft dan ook meer mee te maken dat mijn element zwaar beschadigd is bij het instellen van de naald druk Gewoon een dom foutje van mij dus . Nu eerst maar weer sparen voor een nieuw element. Ik zou er alleen niet voor kiezen om de kabel helemaal door te trekken tot de phono versterker tenzij deze echt heel dicht bij staat. je wil de dunne draadjes toch zo kort mogelijk houden. Waar door is de brom nu uiteindelijk minder geworden? Groetjes George Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 januari 2009 Report Share Posted 17 januari 2009 In de arm zit een hele mooie bekabeling het zijn puur goud draadjes enorm kwetsbaar en bijna niet te solderen dit is volgens mij het probleem. Dun gouddraad is niet te solderen met tinsoldeer. Goud lost erg snel op in tinsoldeer en geeft dan een broze verbinding. Om dat gouddraad te solderen heb je eigenlijk indium soldeer nodig en dan nog gaat dat niet zomaar: http://www.indium.com/documents/applicationnotes/97743.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 18 januari 2009 Author Report Share Posted 18 januari 2009 In de arm zit een hele mooie bekabeling het zijn puur goud draadjes enorm kwetsbaar en bijna niet te solderen dit is volgens mij het probleem. Dun gouddraad is niet te solderen met tinsoldeer. Goud lost erg snel op in tinsoldeer en geeft dan een broze verbinding. Om dat gouddraad te solderen heb je eigenlijk indium soldeer nodig en dan nog gaat dat niet zomaar: http://www.indium.com/documents/applicationnotes/97743.pdf Hoi Pjotr Ja ik heb het gedaan zoals het hoort het moeilijke is dat zelfs als je soldeerbout maar in de buurt komt het gouddraad al smelt ik heb op mijn werk (ik ben instrumentmaker) een badje gemaakt dat ik op een temperatuur geregelde soldeerbout kan zetten en daar het draadje in kan hangen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 18 januari 2009 Author Report Share Posted 18 januari 2009 Waar door is de brom nu uiteindelijk minder geworden? Groetjes George Ik denk dat het toch de bekabeling was...... ik heb er een hekel aan als ik iets gerepareerd heb en ik weet eigenlijk niet precies waar het aan lag Ik ga het element toch nog opsturen voor een algemene inspectie maar ik wil altijd zelf alles uitsluiten en weten waar het over gaat en erover kan meepraten . Ik ben te technisch onderlegd om zomaar iets af te geven ter "reparatie" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 januari 2009 Report Share Posted 18 januari 2009 Hoi Pjotr Ja ik heb het gedaan zoals het hoort het moeilijke is dat zelfs als je soldeerbout maar in de buurt komt het gouddraad al smelt ik heb op mijn werk (ik ben instrumentmaker) een badje gemaakt dat ik op een temperatuur geregelde soldeerbout kan zetten en daar het draadje in kan hangen . Wel indium soldeer gebruikt met een laag smeltpunt? Met lood-tin gaat het echt niet goed, een paar procent zilver toevoeging helpt wel een beetje maar het blijft behelpen. Dun gouddraad ( < 50 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 18 januari 2009 Author Report Share Posted 18 januari 2009 Wel indium soldeer gebruikt met een laag smeltpunt? Met lood-tin gaat het echt niet goed, een paar procent zilver toevoeging helpt wel een beetje maar het blijft behelpen. Dun gouddraad ( < 50 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markinton Posted 18 januari 2009 Report Share Posted 18 januari 2009 En zeer soepel cardas incognito heb ik al gevonden zijn er nog meer ? Hoi Robert, Ik kan je de Ingognito Cardas rewiring kit van harte aanbevelen. Ik gebruik hem al een hele tijd in mijn Rega RB250 en ben erg tevreden. Je krijgt hem as woensdag weer te horen bij de Analog (draaitafel) shootout bij onze audioclub avond. groeten, Ton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts