Jump to content

KT's column

Guest KT88
 Share

Recommended Posts

KT 88 - Sander hoi,

Och laten waaien die handel ...

Vraag eens of ze enkel naar schilderijen kijken op een plaatje grootte tussen een A4 en A5 tov van het echte schilderij.

Ze zullen beweren dat de beleving dezelfde is ...

Ik ben ook zo'n fossiel

Ons moeder, die geen verstand heeft van hifi, vertelde het volgende eens ...

Je zei eens spontaan dat de muziek heel mooi klonk bij ons thuis. Ik vroeg haar waarop ze haar baseerde gezien haar achtergrond. wel ze antwoordde : "je hoort het gewoon dat het heel mooi"

Gr

Stef

• Members

Ach ja, een herkenbaar iets in deze moderne tijd. Kwaliteit heeft afgedaan voor kwantiteit (welke moderne tv, wasmachine of koelkast zal nog 20 jaar meegaan?).

Garantie die je moet k

"Fossielen!"

Beste KT88,

Pracht verhaal! Ik heb er heerlijk van genoten.

Het geeft wel te denken over wat er gaat gebeuren met je verzameling na je dood, als er geen enkel neefje of nichtje in je 'gekte' is opgevoed.

Het zou toch mooi zijn als dat anders was. Dat de rest van je familie opgelucht ademhaalt als bv nichtje Am

Guest kikkervisje

Wanneer de erven geen passie voor de platencollectie hebben is het consumptie circuit (handel) het beste distributie apparaat naar die gene welke die passie wel hebben. :D

Prachtig en zeer herkenbaar verhaal KT.

Ook hier komen zo nu en dan van die figuren die mijn installatie's en LP/CD collectie hopeloos ouderwets vinden. Totdat ze dan de klanken horen die er uit kunnen komen. Dan komen ze er toch wel achter dat het heel wat anders is dan een MP3 speler of PC met een 5/7.1 setje plastick speakertjes eraan.

Mooi verhaal KT,

Mijn broer met zijn dochter was laatst bij mij en ik liet mijn net gebouwde phonodude horen.

Zijn dochter (6jaar) had ook nog nooit van een platenspeler gehoord en was zwaar onder de indruk van die rare zwarte schijven waar muziek op moest staan.

Toen eenmaal de muziek speelde was ze zeker wel een liedje of twee stil. Dat is voor haar echt een prestatie.

Gelukkig kon zij het dus wel waarderen.

Ja ook met de volgende generatie komt het vast wel goed.

Vroeger was ik ook blij met m'n walkman maar daar kan ik nu echt niet meer naar luisteren.

Het zal bij de komende generatie wel net zo gaan.

En ja met een beetje fossiel is niets mis :D

Groetjes George

Neefjes.....

Oom Jack ik heb wel 50GB muziek.......gewoon downloaden :huh: Ik ... klinkt het ook? Jeugd = niks meer gewent.

Ik voel me met m'n 27 jaar toch nog een beetje aangesproken hier :rolleyes: Hoeveel oudere mensen (van 'oudere jeugd' tot bejaarden) zouden er werkelijk om geven dat het goed klinkt? Als ik 's zaterdags door de Media Markt loop, dan betwijfel ik of dat percentage zo veel hoger ligt dan bij de jeugd...

En toen jij nog tot de jeugd van tegenwoordig behoorde, had je toen ook al van die mooie, audiofiele spullen? Gezien de prijzen kan de jeugd dat ook niet betalen, toch? Dus het is niet zo vreemd men met een laptop en een iPod genoegen neemt...

Een mooi verhaal, KT!

Mochten de SACD en de CD werkelijk gaan verdwijnen, dan zou het best weleens zo kunnen zijn dat ik alsnog de wereld van tastbaar vinyl in duik, opdat ik ook in het bejaardenhuis nog met plaatjes in de weer kan en tenminste enige beweging krijg doordat niet alles vanuit de sta-op stoel kan worden geregeld met een doods kastje... ;)

Wat let je om nu alvast te beginnen?

Platen kopen kan nu soms nog heel voordelig zijn.

En de volgende keer dat ik minderjarig bezoek krijg, zal ik zorgen dat ik K3 op LP heb. :D

Ik voel me met m'n 27 jaar toch nog een beetje aangesproken hier :rolleyes: Hoeveel oudere mensen (van 'oudere jeugd' tot bejaarden) zouden er werkelijk om geven dat het goed klinkt? Als ik 's zaterdags door de Media Markt loop, dan betwijfel ik of dat percentage zo veel hoger ligt dan bij de jeugd...

En toen jij nog tot de jeugd van tegenwoordig behoorde, had je toen ook al van die mooie, audiofiele spullen? Gezien de prijzen kan de jeugd dat ook niet betalen, toch? Dus het is niet zo vreemd men met een laptop en een iPod genoegen neemt...

Henrie, ik denk dat het merendeel van de mensen er niks om geeft, zolang het maar gratis is.

Of toch in ieder geval zo goedkoop mogelijk... Dan zijn we het daar dus over eens. Zijn we het er ook over eens dat jij op je 13e een uitzondering op de gemiddelde jeugd van toen was? Denk het wel namelijk... En daar is niks mis mee. Maar ik kan er nooit zo goed tegen als over de jeugd wordt gesproken, op zo'n manier van 'vroeger was alles beter', want dat proefde ik een beetje uit jouw reactie (als dat niet zo was, dan heb ik niks gezegd ;):ph34r: )...

Het is een leuk en goed geschreven verhaaltje.

Een column zou ik het echter niet willen noemen, daarvoor is het te weinig kritisch en te veel preken voor eigen parochie. Het is op Hear nu eenmaal het vaste geloof dat de eerste de beste draaitafel van de braderie het beter doet dan de CD-speler.

Je kent me wel beter.........

En dat ik dit topicje "KT's column" heb genoemd, heeft te maken met het idee om vaker dergelijke belevenisjes/verhaaltjes/verdichtels te plaatsen.

Dat er weer een welles/nietes discussie van komt zit IK ook niet op te wachten....... <_<

Voorlopig heb ik nog stof genoeg, maar als er iedere keer weer zo'n Audiofreaks-achtige discussie achteraankomt hou ik het voor gezien.

Schoonzusje: "Waarom heb je zoveel platenspelers staan?"

Ik: Ik zie er maar een?

Schoonzusje: "Een, twee drie vier, vijf, zes..." (terwijl ze de spoelen van mijn bandrecorders telde)

Schoonbroer: "Ik zocht een echt goede audiozaak"

Note: Bose 201 in de woonkamer, Sony setje van losse componenten, maar verbonden met flatcable op de slaapkamer.

Maar dan: Mijn vriendin heeft een bandrecorder en een platenspeler en pikt liefst gisteren mijn Tannoys in.

Verder hebben al mijn vrienden een serieuze audio set, of in elk geval snappen ze dat mp3 kut is.

Of ik zoek ze erop uit, of ik dwing ze ertoe ;D.

Maar voor de honderdste keer: is het nu zo erg als iemand je mening niet deelt (en dat ook nog zegt)? Nee, toch?

I've said it before and I'll say it again:

Zo gauw als ze zeggen 'zo hoor je de muziek toch ook?', vind ik van wel.

Of je nou 1/3e van elk nummer op een goeie set draait of het hele nummer op een slechte zet, je mist in beide gevallen 2/3e van de muziek.

Dat je niet weet wat je mist, betekent niet dat het er niet is.

Wat let je om nu alvast te beginnen?

Platen kopen kan nu soms nog heel voordelig zijn.

En de volgende keer dat ik minderjarig bezoek krijg, zal ik zorgen dat ik K3 op LP heb. :D

Niets let me werkelijk, maar ik word steeds heen en weer geslingerd tussen mijn standpunt wat ik al verwoordde en het standpunt uit jouw woorden om toch maar vast nu te beginnen.

Inderdaad zou ik dat kunnen doen met vinyl, maar dan schrikken de "aanloopkosten" me weer een beetje af. Draaitafel is tot daar aan toe, maar er moet nog een phonotrap bij, een platenwasser, een rack...

Maar K3 op elpee geeft de doorslag. Die heb ik altijd al willen hebben! ;)

Een column zou ik het echter niet willen noemen, daarvoor is het te weinig kritisch en te veel preken voor eigen parochie. Het is op Hear nu eenmaal het vaste geloof dat de eerste de beste draaitafel van de braderie het beter doet dan de CD-speler. Een opmerking in die geest krijgt ook altijd nog veel bijval. Maar het is toch echt regelrechte flauwekul.

Het is van veel groter belang te blijven openstaan voor de mogelijkheid dat digitaal veel beter kan (gaan) klinken dan de LP. Dat geldt sowieso al onbetwistbaar voor SACD. Plaatjes draaien is gewoon leuk maar ook een bezigheid uit de oude doos en behoeft en k

Ik heb mazzel lijkt het wel :huh:

Mensen die bij mij over de vloer komen hebben nog nooit denigrerende opmerkingen gemaakt.

De meeste mensen zijn juist wel onder de indruk, omdat 1. ik een hoop van het spul zelf gebouwd heb. 2. Ik vinyl draai, wekt een hoop sympathie. 3. Ik 'lampenspul' heb. Erg mysterieus als je mp3 gewend bent. 4. Ik een muziekje draai waar ze affiniteit mee hebben. Dan worden ze

Ik heb mazzel lijkt het wel :huh:

Mensen die bij mij over de vloer komen hebben nog nooit denigrerende opmerkingen gemaakt.

De meeste mensen zijn juist wel onder de indruk, omdat 1. ik een hoop van het spul zelf gebouwd heb. 2. Ik vinyl draai, wekt een hoop sympathie. 3. Ik 'lampenspul' heb. Erg mysterieus als je mp3 gewend bent. 4. Ik een muziekje draai waar ze affiniteit mee hebben. Dan worden ze

Een column zou ik het echter niet willen noemen, daarvoor is het te weinig kritisch en te veel preken voor eigen parochie. Het is op Hear nu eenmaal het vaste geloof dat de eerste de beste draaitafel van de braderie het beter doet dan de CD-speler. Een opmerking in die geest krijgt ook altijd nog veel bijval. Maar het is toch echt regelrechte flauwekul.

Het is van veel groter belang te blijven openstaan voor de mogelijkheid dat digitaal veel beter kan (gaan) klinken dan de LP. Dat geldt sowieso al onbetwistbaar voor SACD. Plaatjes draaien is gewoon leuk maar ook een bezigheid uit de oude doos en behoeft en k

Of toch in ieder geval zo goedkoop mogelijk... Dan zijn we het daar dus over eens. Zijn we het er ook over eens dat jij op je 13e een uitzondering op de gemiddelde jeugd van toen was? Denk het wel namelijk... En daar is niks mis mee. Maar ik kan er nooit zo goed tegen als over de jeugd wordt gesproken, op zo'n manier van 'vroeger was alles beter', want dat proefde ik een beetje uit jouw reactie (als dat niet zo was, dan heb ik niks gezegd ;):ph34r: )...

Nee Henrie niet mee eens. Het was toen in de 70e jaren normaal dat je, je eigen zakgeld verdiende, bij ons in de buurt tenminste w

Nee Henrie niet mee eens. Het was toen in de 70e jaren normaal dat je, je eigen zakgeld verdiende, bij ons in de buurt tenminste w