Jump to content

Welke kabel bij een Audio Note AN/E spe he

markus
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

Het upgrade virus leeft weer op. Nu is mijn bekabeling aan de beurt. Mijn set bestaat uit een Sony Es 777 met Allen Wright module en nog wat aanpassingen. Mijn versterker is een sterk gemodificeere Audio Innovations 500. Thans heb ik kabels van Ocos. Nu wil ik mijn stroom en de rest van de bekabeling aanpakken.

Een ps audio voor de stroom wordt het zeker niet. Hier wordt teveel uit de muziek weggehaald. Welke kabel of stekkerblok zou goed passen. Ik zoek vooral naar een transparant maar ook intiem geluid. Shunyata en Furutech zit in mijn gedachte voor de stroomkabel.

Voor mijn luidsprekerkabel heb ik gezien de opstelling minimaal 4 meter nodig. Hebben jullie suggesties hoe ik mijn muziekweergave kan verbeteren.

Groet,

Mark

eerste suggestie: verzamel een stapel netsnoeren van allerlei aard (van je pc, van de printer etcetera) en probeer die, en hoor de verschillen. Ik heb een netsnoer van een huishoudelijk apparaat op de CD speler, en dat speelt enkele 'echt merken' er helemaal uit. een goeie combi vinden was - althans bij mij - het antwoord.

groet

Hoi Markus,

Heb je de Audio Notes nieuw, dat je nu naar andere bekabeling op zoek bent? Als dat zou is, dan zou ik de winkel vragen wat zij denken (of de importeur desnoods, die moeten de meeste ervaring hebben lijkt me). Uit mijn eigen ervaring kan ik je vertellen dat ik in de FP-a3 van Furutech, de ultieme stroomkabel heb gevonden. Qua luidsprekerkabel zweer ik bij goed koper (na al het andere weggedaan te hebben, heb nu '4719' van 47Labs).

Mooie speaker hoor, high efficiency met blauwe conus? :)

2007-RMAF-AudioNote-1.jpg

Hoi Markus, in jouw combinatie zou ik zeker eens gaan luisteren naar kabels van Harmonic Tech.

De ACII is een niet belachelijk duur netsnoer, maar wel bijzonder goed. Niet alleen de klank is erg goed te noemen, maar de filtereigenschappen zijn bijzonder te noemen.

Bijvoorbeeld aan de motor van mijn VPI Aries Scout haalt deze powercord zelfs de plop bij aan/uit zetten weg. Iedere VPI Scout geeft een lichte plop over de speakers. Hier heb ik verschillende filters voor gezet, waarvan er maar een paar die plop wegnamen. Ook een zogenaamde vlammendover bood geen soelaas. Die zit er standaard ook al in, maar is schijnbaar niet afdoende.

Ook verschillende powercords gaven geen enkel effect. Totdat ik de Harmonic Tech ACII eraan verbond. Sindsdien heb ik geen plop meer, en minder ruis over de speakers met LP's draaien.

Dat powercord doet het bij mij in iedere situatie erg goed kwa klank en ruisonderdrukking.

Hierdoor ben ik ook de speakerkabels en interlinks van dit merk gaan proberen. Wat mij heel erg goed bevalt.

Ik heb hier nu een Pro Silway MKIII+ interlink achter de CD-speler en een set Pro 9+ biwire speakerkabels in de woonkamer. Die gaan, ondanks dat ik ze onderhand vergeleken heb met vele malen duurdere kabels, nooit meer weg.

De hear al eerder genoemde 47Labs kabels zijn ook leuk. Ik heb de interlinks achter de DT in de slaapkamer.

Uiteraard heb ik die ook op andere plaatsen uitgeprobeerd, met iedere keer de zelfde resultaten. Erg muziekaal, maar niet het detail wat verschillende andere kabels die ik heb geven.

Oa. vd. Hul The Jubilee & MC Silver IT65G, Elco Audio SR-22R en Harmonic Tech Pro Silway MKIII+ & Pro 9+, LUA Blue Reference.

Ook die laatste vind ik een verbazingwekkend goede speakerkabel, en niet eens zo duur. Voor €30,- per meter en een paar vergulde banaanstekkers van €1,- p.st. heb ik daar een heel fijne speakerkabel aan, die de Harmonic Tech echt op de voet weet te volgen. Is iets minder gedetailleerd in het laag, en wat korrelliger in het hoog, maar een bijzonder fraai middengebied.

Wat ook erg mooi is, maar ook niet goedkoop is Kimber kabel. Vooral de Select serie interlinks vind ik zeer fraai, en ook de 8TC speakerkabel (€50,- p/m) is heel goed te noemen.

Uiteraard blijft het een kwestie van smaak en matchen met je set, maar ik ben nog geen set tegen gekomen waar de door mij genoemde kabels het niet goed in deden.

Mvg. Miracle.

Beste mensen,

Mijn Sony is door Louis Raatjes van Artspeak aangepakt. Resultaat is dat het geheel veel rustiger naar voren komt. Mijn versterker is zeer mooi door Peter van Willemswaard aangepakt.

Mijn Audio Note speakers zijn inderdaad nieuw en inderdaad met de blauwe conus. Ze zijn precies hetzelfde als op de foto! Ik heb inderdaad ook gedacht aan de 4719 van 47labs als speaker bekabeling maar ik zal ook de Harmonic Tech gaan uitproberen.

Uiteindelijk zal het een zoektocht zijn naar de juiste combinatie. Dank jullie wel voor jullie reactie's.

Ik ga ermee aan de gang.

Groetjes,

mark

Een ps audio voor de stroom wordt het zeker niet. Hier wordt teveel uit de muziek weggehaald.

Kan iemand mij uitleggen hoe een netsnoer informatie uit muziek weg kan halen? Er moet dan toch iets grondig mis zijn met de rest van de installatie...

trek hem maar eens uit de muur terwijl je speelt

moet jij eens luisteren hoeveel muzikale informatie dan verdwijnt :ph34r:

Een ps audio voor de stroom wordt het zeker niet. Hier wordt teveel uit de muziek weggehaald.

Kan iemand mij uitleggen hoe een netsnoer informatie uit muziek weg kan halen? Er moet dan toch iets grondig mis zijn met de rest van de installatie...

Op het lichtnet zit altijd storing. Dit word door audioapparatuur vertaald naar ruis, en in het ergste geval zelfs brom.

Een goed powercord filterd die zooi eruit waardoor je dus minder ruis over de speakers krijgt. Minder ruis betekend meer horen.

Er is dus niets mis met de rest van de installatie. Alleen als je GEEN verschil hoort met netsnoeren is er iets grondig mis met je installatie, of oren. Dan is of je installatie niet in staat kleine details te laten horen, of je oren zijn niet (meer) in staat die te horen.

Kan iemand mij uitleggen hoe een netsnoer informatie uit muziek weg kan halen?

Nee, al denken sommige mensen wel dat ze dat kunnen:

Op het lichtnet zit altijd storing. Dit word door audioapparatuur vertaald naar ruis, en in het ergste geval zelfs brom.

Een goed powercord filterd die zooi eruit waardoor je dus minder ruis over de speakers krijgt. Minder ruis betekend meer horen.

Er is dus niets mis met de rest van de installatie. Alleen als je GEEN verschil hoort met netsnoeren is er iets grondig mis met je installatie, of oren. Dan is of je installatie niet in staat kleine details te laten horen, of je oren zijn niet (meer) in staat die te horen.

QED...

Wat een flauwe kul...

"Een ps audio voor de stroom" is volgens mij helemaal geen netsnoer, maar een power conditioner.

En die kan inderdaad heel wat tenietdoen...

Beste mensen,

Mijn Sony is door Louis Raatjes van Artspeak aangepakt. Mijn versterker is zeer mooi door Peter van Willemswaard aangepakt.

Geen verrassingen hier. Waarom probeer je niet de bekabeling van de ArtSpeak-meester?

Tzt is het aan te bevelen om ook de interne bekabeling van de speaker te vervangen voor de externe kabel,

Cheerz

"Een ps audio voor de stroom" is volgens mij helemaal geen netsnoer, maar een power conditioner.

Grappig dat er blijkbaar best wel wat mensen zijn die persoonlijk ervaring hebben met de producten van PS Audio. Toch heb ik er hear weinig over gelezen. Zelf heb ik een PS Audio Duet. Behalve dat deze mijn set beveiligd vind ik persoonlijk dat de Duet mooie dingen doet.

Beste mensen,

Het upgrade virus leeft weer op. Nu is mijn bekabeling aan de beurt. Mijn set bestaat uit een Sony Es 777 met Allen Wright module en nog wat aanpassingen. Mijn versterker is een sterk gemodificeere Audio Innovations 500. Thans heb ik kabels van Ocos. Nu wil ik mijn stroom en de rest van de bekabeling aanpakken.

Een ps audio voor de stroom wordt het zeker niet. Hier wordt teveel uit de muziek weggehaald. Welke kabel of stekkerblok zou goed passen. Ik zoek vooral naar een transparant maar ook intiem geluid. Shunyata en Furutech zit in mijn gedachte voor de stroomkabel.

Voor mijn luidsprekerkabel heb ik gezien de opstelling minimaal 4 meter nodig. Hebben jullie suggesties hoe ik mijn muziekweergave kan verbeteren.

Groet,

Mark

Mooie speaker probeer eens een zilverkabel. ;)

Alleen als je GEEN verschil hoort met netsnoeren is er iets grondig mis met je installatie, of oren. Dan is of je installatie niet in staat kleine details te laten horen, of je oren zijn niet (meer) in staat die te horen.
Of je apparatuur is van zichzelf al goed genoeg ontworpen om alle rotzooi uit het lichtnet te filteren en heeft daar geen extra snoer voor nodig.

Wat dan? Er komt 230V wisselspanning binnen (ik ga er even vanuit dat die conditioner niet de netspanning halveert o.i.d.). De voedingen richten dat gelijk en maken er een mooie gelijkspanning van. Wat kan zo'n conditioner doen om informatie uit het geluid te halen?

Re.eerste opmerking: als de rommel op de spanning door wordt gegeven naar de luidsprekers heb je een slechte installatie. De ontwerper van die spullen moet terug naar school of de tekentafel (en de koper mag zijn geld terugvragen aan de winkelier).

Re.tweede opmerking: hoe zorg je ervoor dat de bekabeling van de elektriciteitscentrale tot aan jouw meterkast van fatsoenlijke audiokwaliteit is? Die laatste 2 meter koper (van stopcontact tot installatie) zal toch niet het roet in het eten gooien.

Re.eerste opmerking: als de rommel op de spanning door wordt gegeven naar de luidsprekers heb je een slechte installatie. De ontwerper van die spullen moet terug naar school of de tekentafel (en de koper mag zijn geld terugvragen aan de winkelier).
Noem mij dan

Alleen als je GEEN verschil hoort met netsnoeren is er iets grondig mis met je installatie, of oren. Dan is of je installatie niet in staat kleine details te laten horen, of je oren zijn niet (meer) in staat die te horen.
Of je apparatuur is van zichzelf al goed genoeg ontworpen om alle rotzooi uit het lichtnet te filteren en heeft daar geen extra snoer voor nodig.

Was dat maar mogelijk. Dan waren we van het gez..k met kabels af.

Henrie en Remcojan

Ik nodig jullie uit om te komen luisteren of gaan luisteren naar het verschil in detail tussen mijn standaardnetsnoer en een Oyaode Tunami met Palladium connectoren.

De laatste is veel beter gemaakt + er kan meer stroom naar de amp gebracht worden dr de dikte ...

Soit ik ken het antwoord al dat jullie gaan geven.

At Markus

Ben zeer zeer te spreken over de Oyaide stroomkabel, de keuze van stekker moet je zelf uitzoeken wat bij je past.

Zeer degelijk gemaakt allemaal.Wattgate of Oyaide ... meestal kiest men Oyaide connectoren.

Succes met je zoektocht

Stef

Dus, als ik (nagenoeg) geen verschil hoor tussen wel en geen netconditioner dan heb ik goede versterkers. Hoor ik wel verschil, dan zitten er slechte voedingen in, m.a.w. ik heb een prul van minder dan 100 Euro waar een netkabel van 400 Euro aan moet.

Ik vergelijk het maar met de tuning-business in de auto industrie. Soms hangt er zoveel aan een oude Opel Astra dat de eigenaar beter even door had kunnen sparen voor een BMW.

Henrie en Remcojan

Ik nodig jullie uit om te komen luisteren of gaan luisteren naar het verschil in detail tussen mijn standaardnetsnoer en een Oyaode Tunami met Palladium connectoren.

De laatste is veel beter gemaakt + er kan meer stroom naar de amp gebracht worden dr de dikte ...

Ik heb al diverse malen bij de lokale audioboer geluisterd en eerlijk gezegd nooit het verschil kunnen horen. Bij interconnects en luidsprekerkabel wel overigens, maar dat is ook technisch te verklaren. Een beetje scherpte in de installatie kan je mooi compenseren door wat filtering in de kabels toe te passen.

Zijn er meetrapporten beschikbaar van jouw netsnoeren waaruit het verschil zichtbaar wordt? Ook al zijn het maar minuscule verschillen dan geef ik die kabels het voordeel van de twijfel.

Henrie en Remcojan

Ik heb al diverse malen bij de lokale audioboer geluisterd en eerlijk gezegd nooit het verschil kunnen horen. Bij interconnects en luidsprekerkabel wel overigens, maar dat is ook technisch te verklaren. Een beetje scherpte in de installatie kan je mooi compenseren door wat filtering in de kabels toe te passen.

Zijn er meetrapporten beschikbaar van jouw netsnoeren waaruit het verschil zichtbaar wordt? Ook al zijn het maar minuscule verschillen dan geef ik die kabels het voordeel van de twijfel.

Remcojan hoi,

Als je de Oyaide produkten zou kennen, en dat bedoel ik niet denigrrerend maar objetief, dan heb je zelfs geen meetresultaten nodig om te weten of veronderstellen dat de Oyaide beter is dan het standaardsnoer dat bijgeleverd wordt bij mn Dialogue One. Ik hoor het verhil heel duidelijk + al de mensen die HEAR al Oyaide produkten hebben gehoord zijn enthousiast over hun produkten. Tov een standaardsnoer, is het alleen al in opbouw een serieus verschil. De Tunami heeft een doorsnede van 16mm en 3 aders van 5.5mm

Noem mij dan