molius Posted 15 januari 2009 Report Share Posted 15 januari 2009 Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier op het forum. Heb onlangs mijn Thiels CS 2 2 vervangen door de Thiels CS 3.6. Zalige speakers, daar niet van maar de 3.6 lust blijkbaar toch wel wat meer. Ik stuur mijn set aan met de Lyngdorf SDAi 2175. Bij de CS 2 2 ging dit perfect, maar bij de 3.6 is toch een ander verhaal. Het lukt wel want de Lyngdorf geeft op "papier" 2x200 Watt bij 8Ohm en 2x375 Watt bij 4Ohm. Maar ik denk dat hij gewoon niet genoeg stroom levert en ik wil ook meer reserve en meer controle. Ik zie dus ook dat de Lyngdorf een gebalanceerde pre-out heeft dus kan ik er ook een zware eindbak aanhangen. Dus dit wil ik wel eens proberen. Niet gezegd dat het zal machen maar dat weet ik dan wel. Dus nu op zoek naar een zware eindbak. Wat ik in gedachten had is een Electrocompaniet AW250R of een Parasound A-21. Persoonlijk gaat mijn voorkeur uit omdat ik dan later de voorversterker de EC 4.7 er kan bij kopen. Maar eerst ga ik wel eens luisteren naar deze combo. Zijn er nog mensen die wat goede eindbakken kunnen aanraden. Mark Levinson, ik weet het Of mensen die ook de CS 3.6 bezitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 15 januari 2009 Report Share Posted 15 januari 2009 als het om klank gaat zou ik zelf kiezen voor de AW250. heb m al 21 jaar. maar leeftijd vanaf 1990 kiezen, de oudere (zoals de mijne .....) geven bij evt reparatie grote problemen. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
molius Posted 15 januari 2009 Author Report Share Posted 15 januari 2009 De Lyngdorf heeft als klankeigenschappen zeer neutraal, geen kleuring. Dus ik zou toch wat de iets warmere weg opwillen omdat ik ook een hele lange, hoge en vrij kale(loft) als living heb. Maar hij moet veel controle hebben, detail, dynamiek en natuurlijk muzikaal. Ik heb al veel goeds gelzen over de AW250R. Dus ik zou deze dan ook nieuw kopen of een 2ehands van een 2 jaar oud(als deze te vinden zijn natuurlijk). Nieuw kost hij 6000 euro heb ik opgevraagd. ben ook wat bij Bryston aan het zien maar deze klank eigenaschappen ken ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 15 januari 2009 Report Share Posted 15 januari 2009 Thiel zelf gebruikt bij demonstraties en shows bijna altijd Bryston versterking. zie b.v. CES 2009 show in las vegas. Ik merk op het bryston forum (audiocircle) dat er regelmatig contact is tussen beide merken/bedrijven Dus waarschijnlijk de moeite van het uitproberen waard. zie b.v. hier: Ces 2009 thiel/bryston room Ik heb zelf net een "kleine" Bryston set aangeschaft en de kleine versterker b-60 sst gedraagd zich als een hele grote jongen , mijn vorige marantz pm-14 mk II Ki zou op papier om de b-60 moeten lachen maar het tegendeel is waar. alle klankomschrijvingen die je hieboven wenst vind ik terug in de klank van Bryston versterker t.o.v. de marantz Ik heb een keer naar een lyngendorf versterker geluisterd en vond/vind t.o.v. de bryston de klank wat mager/iellig(in perspectief) terwijl dit bij bryston massief is. Ik zou zelfs willen stellen dat bryston de "perfecte" combinatie is van buizenklank en transitorklank met alleen maar de voordelen van beide technieken. Althans zo ervaar ik het. Een ander bijkomend voordeel is natuurlijk de 20 ( TWINTIG) jaar overdraagbare garantie op de Bryston versterkers. (of je achter je product staat zeg ) Daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
molius Posted 15 januari 2009 Author Report Share Posted 15 januari 2009 Thiel zelf gebruikt bij demonstraties en shows bijna altijd Bryston versterking. zie b.v. CES 2009 show in las vegas. Ik merk op het bryston forum (audiocircle) dat er regelmatig contact is tussen beide merken/bedrijven Dus waarschijnlijk de moeite van het uitproberen waard. zie b.v. hier: Ces 2009 thiel/bryston room Ik heb zelf net een "kleine" Bryston set aangeschaft en de kleine versterker b-60 sst gedraagd zich als een hele grote jongen , mijn vorige marantz pm-14 mk II Ki zou op papier om de b-60 moeten lachen maar het tegendeel is waar. alle klankomschrijvingen die je hieboven wenst vind ik terug in de klank van Bryston versterker t.o.v. de marantz Ik heb een keer naar een lyngendorf versterker geluisterd en vond/vind t.o.v. de bryston de klank wat mager/iellig(in perspectief) terwijl dit bij bryston massief is. Ik zou zelfs willen stellen dat bryston de "perfecte" combinatie is van buizenklank en transitorklank met alleen maar de voordelen van beide technieken. Althans zo ervaar ik het. Een ander bijkomend voordeel is natuurlijk de 20 ( TWINTIG) jaar overdraagbare garantie op de Bryston versterkers. (of je achter je product staat zeg ) Daffy Thx voor de feedback Daffy! Toch maar eens een Bryston 4B SST proberen te versieren om hier thuis te kunnen testen. In Belgie is het zeer moeilijk om een toestel mee naar huis te krijgen en te testen. Heb al wat ervaring met een Nederlandse dealer waar ik alles eerst thuis mag uitproberen maar in Belgie, no way.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 januari 2009 Report Share Posted 15 januari 2009 Toch maar eens een Bryston 4B SST proberen te versieren om hier thuis te kunnen testen. In Belgie is het zeer moeilijk om een toestel mee naar huis te krijgen en te testen. Heb al wat ervaring met een Nederlandse dealer waar ik alles eerst thuis mag uitproberen maar in Belgie, no way.. Je kunt bij Array audio een demoversterkerset voor enkele dagen lenen. Ik zou n.l. geen versterker kopen zonder hem thuis uitgeprobeerd te hebben. Een kennis speelt met z'n Thiel 3.5 overigens met Ayre versterking. Dit klinkt een fractie rustiger dan de Array, maar toch aanzienlijk dynamischer dan de meeste andere versterkers. Vermogen zegt overigens weinig. Indertijd stuurde ik m'n Kappa 9ns (< 1 Ohm) aan met een stereo Array versterker (2x 100W). Dit ging fantastisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 15 januari 2009 Report Share Posted 15 januari 2009 Hoi Molius, Ik draai zelf met een AW250DWB op Thiels 2.3. Ik heb daarbij een EC 4,5 gehad, maar er zijn betere. Ik zou gewoon een hele goede voorversterker zoeken, en dan in de combinatie met de genoemde AW250DMB is dat een hele mooie combi. Hoe de 4,7 acteert weet ik niet, maar Electrocompaniet zou niet zo goed zijn in de voorversterking. Ze zijn meer op de power, zeg maar Bij mijn type heb ik wel van Link to comment Share on other sites More sharing options...
molius Posted 15 januari 2009 Author Report Share Posted 15 januari 2009 Thx voor de info. Nu heb ik nog wat stof om verder te lezen. Ik koop zelf al een tijdje niets meer zonder dat ik het thuis heb getest. Daarom dat ik veel in Nederland koop. Zal ook alle componenten hieronder zetten die ik heb in mijn stereo set. Apparatuur: -Lyngdorf SDAi 2175 (versterker). -Lyngdorf CD-1 (cd speler). -Arcam T61 (tuner). -Michell Gyro SE + Gyro DC voeding(draaitafel). -Lehmann Black Cube SE (phonopre). -Thiel CS 3.6 (speakers). -Ipod Touch 16G. Bekabeling: -Nordost Blue Heaven RCA aan de Arcam tuner. -Nordost Baldur XLR aan de CD-1 -Nordost Baldur RCA aan de Michell. -Nordost Shiva powercord aan de CD-1. -3xDIY powercords afgewerkt met Lappkabel en Furutech stekkers. -Canare 4S11 speakerkabel. -Isotek Multiway 6 Way stekkerblok. Accesoires: -Viablue HS spikes Blackchrome -Creaktiv Trend 5-5 audiorack -Vibrapods -Vibracones -LAST produkten voor onderhoud LP's en draaitafel. -Okki Nokki Link to comment Share on other sites More sharing options...
molius Posted 15 januari 2009 Author Report Share Posted 15 januari 2009 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 15 januari 2009 Report Share Posted 15 januari 2009 Als je controle zoekt voor Thiel Speakers, en het moet ook nog eens muzikaal zijn probeer dan eens een Musical Fidelity. De KW serie doet het zeker erg goed met Thiel 3.6 speakers. Ook een Symphonic Line RG 7 MK IV vind ik een heel mooie versterker in combinatie met Thiel, maar ook een Pass Labs is erg mooi. Bryston is ook erg mooi, maar vergelijkbaar met Lyndorf kwa klank, alleen wat meer controle. Voor het bedrag wat jij noemt is er h Link to comment Share on other sites More sharing options...
molius Posted 15 januari 2009 Author Report Share Posted 15 januari 2009 Als je controle zoekt voor Thiel Speakers, en het moet ook nog eens muzikaal zijn probeer dan eens een Musical Fidelity. De KW serie doet het zeker erg goed met Thiel 3.6 speakers.Ook een Symphonic Line RG 7 MK IV vind ik een heel mooie versterker in combinatie met Thiel, maar ook een Pass Labs is erg mooi. Bryston is ook erg mooi, maar vergelijkbaar met Lyndorf kwa klank, alleen wat meer controle. Voor het bedrag wat jij noemt is er h Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 15 januari 2009 Report Share Posted 15 januari 2009 Ik heb het afgelopen jaar vergeleken tussen 3 eindtrappen de ML 431 graaf GM 200 en de hawk A18 , en de hawk staat nog het meest aan de laatste tijd en is zeker niet de duurste , de power die de ML heeft is wel geweldig maar hij kan een beetje schraal klinken in mijn set , de graaf is ook mooi maar is wat bewerkelijker en hij vreet stroom ,www.audio.nl verkoopt ook de A60 en die kun je voor een klein bedrag eens uitproberen meen ik , misschien is het wat , al is de versterker zeker niet goedkoop . Er stond ook nog een treshold te koop laatst, is ook mooi spul, pass labs scherp ,daar staan ze niet om bekend . 2e hands kun je voor 3 4 of 5 K echte topmodellen in huis krijgen wat power betreft , krell is ook een echte stroomleveraar De klankbeschrijving vd hawk: met goed analoog echt waanzinnig mooi muziekaal en vloeiend , het laat de klanken erg lang in de lucht hangen zeg maar , het vermogen is niet veel 2 maal 20 watt ,dus voor die thiels veels te weinig denk ik. Die A 60 levert 2 maal 100 aan 8 ohm meen ik en de beste meneer zit in belgie gr Link to comment Share on other sites More sharing options...
molius Posted 15 januari 2009 Author Report Share Posted 15 januari 2009 Ik heb het afgelopen jaar vergeleken tussen 3 eindtrappen de ML 431 graaf GM 200 en de hawk A18 , en de hawk staat nog het meest aan de laatste tijd en is zeker niet de duurste , de power die de ML heeft is wel geweldig maar hij kan een beetje schraal klinken in mijn set , de graaf is ook mooi maar is wat bewerkelijker en hij vreet stroom ,www.audio.nl verkoopt ook de A60 en die kun je voor een klein bedrag eens uitproberen meen ik , misschien is het wat , al is de versterker zeker niet goedkoop . Er stond ook nog een treshold te koop laatst, is ook mooi spul, paas labs scherp ,daar staan ze niet om bekend . 2e hands kun je voor 3 4 of 5 K echte topmodellen in huis krijgen wat power betreft , krell is ook een echte stroomleveraar De klankbeschrijving vd hawk: met goed analoog echt waanzinnig mooi muziekaal en vloeiend het laat de klanken erg lang in de lucht hangen zeg maar , het vermogen is niet veel 2 maal 20 watt dus voor die thiels veels te weinig denk ik. gr Een vriend van me heeft 2 Pass Labs monoblokken waarmee hij zijn Ushers aanstuurt. Volgende week ga ik tot bij hem eens luisteren. Ik heb ook niet gezegd dat Pass Labs scherp klinkt, gewoon de combi met Siltech en Musical Fidelity vond ik niet lekker klinken. Maar er zijn zoveel merken en heb eigenlijk wel zin om de eindverterker 2ehands te kopen met een budget tussen de 2.5 a 4000 euro. Even opsommen wat weg kan en wat niet en wat ik zeker moet proberen thuis: -Parasound A-21 -Electrocompaniet AW250R -Pass Labs(Type?) -Ayre(type) -Musical Fidelity(ype) -Bryston 4B SST -Perreaux 350 -Ayre V5xe -Krell(type) Ook wil ik dat er een gebanceerde aansluiting opzit, en het moet in mijn rack passen(max 25 hoog, 51 breed en 50 diep)! Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 15 januari 2009 Report Share Posted 15 januari 2009 Het zijn allemaal goede versterkers, ik denk dat het meer een kwestie van smaak is , gewoon veel luisteren en niet te overhaast beslissen, krell heeft zoveel goede types je moet oa kijken op audiomarkt bijvoorbeeld een fpb 300 zal genoeg power hebben , de krell fpb series hebben over het algemeen een grote zware voeding enveel watts en zijn stabiel gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 januari 2009 Report Share Posted 15 januari 2009 Pass & Thiel lijkt me geen goed huwlijk. Ze houden niet zo van lage impedanties. Als je dan een Pass wilt proberen, dan een uit de X serie (X600.5 bv). Misschien een Bolder, of Audionet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
molius Posted 16 januari 2009 Author Report Share Posted 16 januari 2009 Pass & Thiel lijkt me geen goed huwlijk. Ze houden niet zo van lage impedanties.Als je dan een Pass wilt proberen, dan een uit de X serie (X600.5 bv). Misschien een Bolder, of Audionet. Dat zijn dan weer te dure versterkers denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 januari 2009 Report Share Posted 16 januari 2009 Waarschijnlijk wel. Die Bryston biedt iets betere prijs/kwaliteit. Meen dat hun pre's ook niet verkeerd zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 januari 2009 Report Share Posted 16 januari 2009 Ik heb het afgelopen jaar vergeleken tussen 3 eindtrappen de ML 431 graaf GM 200 en de hawk A18 , en de hawk staat nog het meest aan de laatste tijd en is zeker niet de duurste , de power die de ML heeft is wel geweldig maar hij kan een beetje schraal klinken in mijn set , de graaf is ook mooi maar is wat bewerkelijker en hij vreet stroom ,www.audio.nl verkoopt ook de A60 en die kun je voor een klein bedrag eens uitproberen meen ik , misschien is het wat , al is de versterker zeker niet goedkoop . Er stond ook nog een treshold te koop laatst, is ook mooi spul, paas labs scherp ,daar staan ze niet om bekend . 2e hands kun je voor 3 4 of 5 K echte topmodellen in huis krijgen wat power betreft , krell is ook een echte stroomleveraar De klankbeschrijving vd hawk: met goed analoog echt waanzinnig mooi muziekaal en vloeiend het laat de klanken erg lang in de lucht hangen zeg maar , het vermogen is niet veel 2 maal 20 watt dus voor die thiels veels te weinig denk ik. gr Een vriend van me heeft 2 Pass Labs monoblokken waarmee hij zijn Ushers aanstuurt. Volgende week ga ik tot bij hem eens luisteren. Ik heb ook niet gezegd dat Pass Labs scherp klinkt, gewoon de combi met Siltech en Musical Fidelity vond ik niet lekker klinken. Maar er zijn zoveel merken en heb eigenlijk wel zin om de eindverterker 2ehands te kopen met een budget tussen de 2.5 a 4000 euro. Even opsommen wat weg kan en wat niet en wat ik zeker moet proberen thuis: -Array Quartz MII -Parasound A-21 -Electrocompaniet AW250R -Pass Labs(Type?) -Ayre(type) -Musical Fidelity(ype) -Bryston 4B SST -Perreaux 350 -Ayre V5xe -Krell(type) Ook wil ik dat er een gebanceerde aansluiting opzit, en het moet in mijn rack passen(max 25 hoog, 51 breed en 50 diep)! Link to comment Share on other sites More sharing options...
molius Posted 16 januari 2009 Author Report Share Posted 16 januari 2009 Is er iemand die de Krell KSA 200S al gehoord heeft? Staat er Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 16 januari 2009 Report Share Posted 16 januari 2009 Waarom wil je gebalanceerd gebruiken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 16 januari 2009 Members Report Share Posted 16 januari 2009 Ik heb een paar maanden geleden de Thiel CS2.4 gehoord samen met een MF cd speler + DAC. De versterking was Pass Labs en bekabeling Siltech. Dit vond ik echt niet klinken. Kreeg er gewoon pijn aan mijn oren van. Zo scherp!Maar dat lag volgens mij echt aan de Siltech bekabeling. De versterkers van MF heb ik nog niet gehoord du skan ik dit ook maar eens uittesten. Dat waren waarschijnlijk ook die laatste generaties Pass Labs? De Aleph's di Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 17 januari 2009 Report Share Posted 17 januari 2009 Is er iemand die de Krell KSA 200S al gehoord heeft? Staat er Link to comment Share on other sites More sharing options...
molius Posted 17 januari 2009 Author Report Share Posted 17 januari 2009 Kan ik al eigenlijk al beter voor een ML No. 333 gaan. Kost 2ehands eigenlijk evenveel en dit is wel een stroomfabriek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 17 januari 2009 Report Share Posted 17 januari 2009 De reden zou dan misschien kunnen zijn dat de latere levinsons en krells pass labs (niet XA serie) niet meer volledig in klasse A draaien maar een adaptive bias hebben meen ik. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
molius Posted 17 januari 2009 Author Report Share Posted 17 januari 2009 Nog wat an het lezen geweest op Amerikaanse fora en daar zie je ook regelmatig de Rotel RB-1090 de revue passeren. Iemand ervaringen met deze amp? Ik heb vroeger nog de 1095 gehad in mijn HT maar dat werd niets met de Klipsch KLF-20 Legend speakers. Veel te scherp samen met de hoornspeakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts