Jump to content

Versterking Thiel CS 3.6

molius
 Share

Recommended Posts

Dus van akoustiek moet ik niet spreken. Daarom dat ik dus een zwaardere versterker nodig heb die alles goed onder controle kan houden.

Dus een zwaardere versterker zal de akoestiek van deze woonruimte onder controle houden? :confused:

Dat is best een boude uitspraak. Kun je uitleggen hoe dat precies in zijn werk gaat?

Ik doelde eigenlijk meer om het geluid wat bij elkaar te houden. Ik had destijds de Nordost Blue Heaven interlinks maar deze vond ik bv te 3D, net een homecinema gevoel. Nu heb ik er Baldurs tussen gehangen en deze houden het geluid wat meer in het midden. Misschien dat een zwaardere versterker ook de Thiels onder controle kan houden en dat heeft dan gevolg dat de muziek betere controle krijgt. Het akoestiekprobleem word hier inderdaad niet met opgelost.

Als slam en controle voor jouw belangrijk is en je lekker hard kan en wil draaien (kan ik jammer genoeg niet ) dan zou ik de big boys van krell en ML zeker niet laten schieten hoezeer men ze hier ook afkraakt, plak er een buis voor als voortrap, wat je zelf ook al zei ,en ik denk maar zo je kan beter in 1 keer iets kopen waar je echt plezier van hebt als 2 halve produkten die je het net niet zijn .

Al zal het met een budget van max 4000 wel even zoeken zijn .

gr :angry: hj

Ik speel zeker niet loeihard maar de Thiels moeten gewoon onder controle gehouden worden. Dan klinkt het zelfs op een lager volume grandioos.

Als ik alles compleet opendraai is het ook niet te aanhoren. Akoestiek blijft dan het probleem.

De afspraak met de vrouw is dat ik alles moet laten zoals het is. Daarom dat ik destijds met mijn hele homecinema naar de kelder ben gevlogen en heb er nog geen minuut spijt van natuurlijk. Daar heb ik een hele dedicated HT van gemaakt. Maar het blijft een zeer dure hobby als je met de 2 bezig bent.

Toch zijn daar hele mooie WAF-compromissen voor te vinden. Ik denk hierbij aan de woonkamer van een kennis die zo achterlijk groot is dat je je in de aula van een schoolgebouw waant. Door middel van verrijdbare tubetraps en diffusors is er een soort "room in room" oplossing gemaakt waardoor de set perfect klinkt. Na het luisteren worden alle attributen keurig in een kast opgeborgen.

Ja, Frank had het goed voor elkaar met die dikke tannoy sub erbij. Je moest bijna veiligheidsgordels omsnoeren in de luisterstoel! :D Ik vergeet trouwens nooit dat gezicht van Ome Henk toen Frank een stukje klassiek opzette, schitterend! :lol: Forumt Frank eigenlijk nog wel ergens of is 'ie alleen nog maar extreem dikke eindversterkers aan het bouwen?

Maar goed we dwalen af. Ik heb ook een hoop energie gestoken om mijn Thiels goed aan het klinken te krijgen in de diverse luisteruimtes waar ze hebben gestaan. Sven heeft in zoverre gelijk dat een goede versterker de Thiels beter onder controle heeft en dat kan in een matig akoestiek wellicht tot een kleine gehoormatige verbetering leiden. Verder zal hij toch echt iets aan de akoestiek zelf moeten doen om de set optimaal te laten presteren. Lijkt me nog een hele uitdaging in zijn woonkamer.

Forumt Frank eigenlijk nog wel ergens of is 'ie alleen nog maar extreem dikke eindversterkers aan het bouwen

Ik heb Frank al heel lang niet meer gezien hier. Ook Bas heb ik niet meer gezien. Daar las ik een akkefietje over een paar Denon's die Bas zou modificeren, maar nooit teruggebracht heeft naar de eigenaar. Ik kreeg gelijk een "Henno Appel" gevoel. :D

Blijft Bizar dat de meest vriendelijke forumgasten zoals onder andere Bas en Henno de boel oplichten. Ik kan mij er bij Bas nog steeds niets bij voorstellen, dat hij dit bewust heeft gedaan. De Fiod zal hem wel achter de broek hebben gezeten. :D

" Hoe vriendelijker de mensch, hoe groter de oplichter". :D

En natuurlijk Don van der Deijl mis ik hier en Andr

Toch is dat voorbeeld van Frank wel illustratief. Ook zonder sub klonk dat erg indrukwekkend. Zijn ruimte was ook behoorlijk groot en zeker tamelijk hard. Frank had dat aardig opgelost door de kamer vol te leggen met grote pluche kermisbeesten als bastraps en dempers. Maar hij had er idd beesten van versterkers aan hangen om de Thiel's te temmen. Die heb ik bij hem zo hard gehoord dat zelfs deze Thiel's het eigenlijk niet meer trokken (het midden begon dicht te lopen).

Om de ruimte van Molius beter klinkend krijgen zou het idd goed zijn daar een deskundige bij te halen. Wat heel goed zou kunnen is om akoestische pleister te gebruiken, dat haalt iig de galm er uit. Maar dat is behoorlijk aan de prijs.

;)

De afspraak met de vrouw is dat ik alles moet laten zoals het is. Daarom dat ik destijds met mijn hele homecinema naar de kelder ben gevlogen en heb er nog geen minuut spijt van natuurlijk. Daar heb ik een hele dedicated HT van gemaakt. Maar het blijft een zeer dure hobby als je met de 2 bezig bent.

Toch zijn daar hele mooie WAF-compromissen voor te vinden. Ik denk hierbij aan de woonkamer van een kennis die zo achterlijk groot is dat je je in de aula van een schoolgebouw waant. Door middel van verrijdbare tubetraps en diffusors is er een soort "room in room" oplossing gemaakt waardoor de set perfect klinkt. Na het luisteren worden alle attributen keurig in een kast opgeborgen.

Wat ik wel weet dat als de katten hier niet meer aanwezig zullen zijn dat in de hele living tapijt komt te liggen en dat zal ook al veel veranderen denk ik. De beesten mogen natuurlijk nog 100 jaar leven he.

Mijn HT is ook helemaal behandeld met Auralex. Ik heb de Thiels daar ook eens aangesloten gehad en klon waanzinnig goed maar is dan ook een perfecte ruimte. Ik heb nog wel een kamer ter beschikking van 5 op 4 maar dan verklaart de vrouw mij helemaal zot denk ik.

Voor diegenen die interesse hebben in mijn HT mogen altijd een kijkje nemen.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=33499.0

Ook heb ik dus een Velodyne sub ter beschikking als ik echt wil.

Maar ik moet toegeven nu met de Array's dat het toch al wel een hele verandering in mijn set teweeg brengt.

Net nog naar de cd van Bjork - Homogenic aan het luisteren en dit klonk gewoon fenomenaal!!

Direkt de test gedaan en de Array's ontkoppelt en ja hoor. Gewoon alleen de Lyngdorf laten spelen en dat is gewoon afkicken. Daar is het boomerige laag weer, weg controle, weg diepte, weg dynamiek. Zo zie je maar weer wat andere versterkers kunnen doen. Heb er nog kippevel van :D

Net nog naar de cd van Bjork - Homogenic aan het luisteren en dit klonk gewoon fenomenaal!!

Direkt de test gedaan en de Array's ontkoppelt en ja hoor. Gewoon alleen de Lyngdorf laten spelen en dat is gewoon afkicken. Daar is het boomerige laag weer, weg controle, weg diepte, weg dynamiek. Zo zie je maar weer wat andere versterkers kunnen doen. Heb er nog kippevel van :D

:D:D dat had ik nou 15 jaar geleden... B)

Met een "roomcorrector" doe je niks aan de akoestiek, je maakt het alleen tonaal op

:D:D dat had ik nou 15 jaar geleden... B)

Met een "roomcorrector" doe je niks aan de akoestiek, je maakt het alleen tonaal op

Vandaag nog binnen gekregen:

Marsh P2000T en de Marsh A-200

Aangesloten en geluisterd. Mooi zuiver geluid, mooie plaatsing maar een te zwaar aangezet laag. De versterker is dan ook al 2 keer afgesprongen wat ik wel raar vind maar misschien te weing power aanwezig wat ik vermoed. Kent iemand hier de Marsh versterkers en is het bekend dat ze redelijk snel afspringen bij hogere volumes?

Nog in de doos om straks aan te sluiten:

Audio Analogue Bellini voorversterker en de Audio Analogue Donizetti Cento eindversterker.

Later hierover meer.

Dus word het tijd om de echte krachtpatsers te beluisteren. Usher en ASR. Ook misschien nog iets van Pathos.

Ik moet ook toegeven dat buizen me ook wel aanspreekt. Daarom vond ik de voorversterster van Marsh wel goed klinken. En de eindversterker van Audio Analogue is dus ook stabieler dan de Marsh. Met een mooie push in het laag.

Maar als het echt te luid ging werd het meer een brei.

De AA's zijn mooi, maar voor je luidsprekers wel wat weinig vermogend... Lijkt me geen match die op termijn bevredigt.

De Usher gaat niet in de beveiliging, dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Klankmatig geloof ik best dat ie overeenkomt met een Array: geen zwaar aangezet fundament, ogenschijnlijk 'snel' en open klinkend en een nogal overtuigend ruimtebeeld waarin diepte en breedte gelijke tred houden (niet enkel breedte dus), maar dat is mijn ervaring met de 1.5 waarmee ik nu alweer zo'n drie jaar naar volle tevredenheid speel. Een tweede zou ook een optie zijn, als je meer vermogen zoekt, want je kunt 'm als monoblok instellen.

Zo'n Usher heeft geen problemen om over de volledige linie 2 ohm aan te sturen, dus je Thiel levert geen problemen op en al te warm zal ie er ook niet van worden.

Buizen... je zou Manley eens kunnen proberen... :)

Hey Toine,

Bedankt voor de reply. Mag ik vragen welke voorversterking je gebruikt?

Wat ik ook al aan het denken was is de Pathos Logos. Lijkt me ook wel mooi. Manley ken ik niet.

Maar hoop hoge verwachtingen te krijgen van de Usher inderdaad.

Hey Toine,

Bedankt voor de reply. Mag ik vragen welke voroversterking je gebruikt?

Wat ik ook al aan het denken was is de Pathos Logos. Lijkt me ook wel mooi. Marley ken ik niet.

Pathos zal niet voldoende vermogen geven om je Thiels aan te sturen. Alleen de Inpower monoblokken zullen dit kunnen, erg goed, niet goedkoop.

Hey Toine,

Wat ik ook al aan het denken was is de Pathos Logos. Lijkt me ook wel mooi. Marley ken ik niet.

Pathos zal niet voldoende vermogen geven om je Thiels aan te sturen. Alleen de Inpower monoblokken zullen dit kunnen, erg goed, niet goedkoop.

Ja, dat kan gerust wel kloppen. En inderdaad zijn de Inpower erg duur.

Maar we gaan verder met testen.

Anders ruil je de Thiels TZT voor Andromeda speakers :D , ik heb mijn grote 2,5 weg systeem" vrijwel " voor het eerst met een ruwe filteropzet aangesloten , en jongens die is goed , bij het luidsprekervergelijk zal hij sowieso klaar zijn en waarschijnlijk eerder , en makkelijk aanstuurbaar .

Sorry hoor maar dat vind ik altijd een prachtig moment , "voor het eerst SOUND ":D uit een ontwerp.

Ps Thiels zijn ook goed hoor .

gr :angry: hj :rolleyes:

Hey Toine,

Deze eindversterker is goedkoop maar wel erg goed.

Stuurt alles aan.

De Vincent SP 993

NS-00046194-01.jpeg

SP993back_3.jpg

Hey Toine,

Deze eindversterker is goedkoop maar wel erg goed.

Stuurt alles aan.

De Vincent SP 993

NS-00046194-01.jpeg

SP993back_3.jpg

Zijn inderdaad ook stevige blokken. Normaal krijg ik maandag de ASR Emitter thuis. Hier ben ik dan ook heel beniewd naar.

En hoe ziet het eigenlijk met het vermogen van buizenversterkers. Op dit vlak ben ik eigenlijk een leek. Maar het geluid begint me meer en meer gaan aan te spreken. Je ziet dikwijls staan 20 Watt of 24 Watt. Moet je dit vermenigvuldigen of zo?

Zal het anders vragen. Naar hoeveel vermogen moet je eigenlijk kijken om een CS 3.6 aan te sturen? Zijn er betaalbare goede merken? Mogen ook monoblokken zijn.