Jump to content

Versterking Thiel CS 3.6

molius
 Share

Recommended Posts

Hier mooie tweede handsprijzen of het betrouwbaar is weet ik uiteraard niet:

http://www.preownedhifi.com/

en probeer nog een keer een pass labs , afegelopen zaterdag nog de nieuwe XA 60,5 en de nieuwe voortrap gehoord , echt mooi :rolleyes: , ook mooi was die koetsu black, maar het gaat hier niet over platen :D

gr :angry: hj :D

Ik ben nu niet echt de persoon om ergens anders of 2ehands iets te kopen als ik bij een persoon heel zijn arsenaal aan versterking en voorversterking thuis heb mogen testen. Het enig wat ik nog moet testen is de ASR. De Usher is voor mij al een winnaar. Ook de Array's maar vermits de Usher het toch wel bijna even goed(sommige punten zelfs beter) doet ga ik toch maar voor 1 keer wat naar de prijs kijken. Er moet achteraf ook nog een goede voorversterker bijkomen en dat zal ook geen wisselgeld worden vrees is. Ook mijn HT wil ik nog wat verder afwerken. En ik Pass Labs gehoord met Thiel en dat is echt mijn ding niet.

De voorversterker is minstens zo belangrijk als de eindversterkers.

LINK

bedenk overigens ook, dat MEER LAAG meestal ook SLECHTER LAAG betekend.

:)

Ik doel meer op een strakker laag. Vergeet niet dat mijn ruimte zeer groot, kaal en hard kan klinken. Met de Usher word het gewoon allemaal wat meer vergeven, rustiger. Als ik met de Array's harder ging draaien begon het allemaal wat dicht te slibben door de ruimte. Met de Usher dus niet. Ok, het laag gaat wat dieper(ALS het op de cd staat) als de Array's maar als ik wat harder ga draaien klinkt het toch strakker.

Hier mooie tweede handsprijzen of het betrouwbaar is weet ik uiteraard niet:

http://www.preownedhifi.com/

en probeer nog een keer een pass labs , afegelopen zaterdag nog de nieuwe XA 60,5 en de nieuwe voortrap gehoord , echt mooi :rolleyes: , ook mooi was die koetsu black, maar het gaat hier niet over platen :D

Ik ben nu niet echt de persoon om ergens anders of 2ehands iets te kopen als ik bij een persoon heel zijn arsenaal aan versterking en voorversterking thuis heb mogen testen. Het enig wat ik nog moet testen is de ASR. De Usher is voor mij al een winnaar. Ook de Array's maar vermits de Usher het toch wel bijna even goed(sommige punten zelfs beter) doet ga ik toch maar voor 1 keer wat naar de prijs kijken. Er moet achteraf ook nog een goede voorversterker bijkomen en dat zal ook geen wisselgeld worden vrees is. Ook mijn HT wil ik nog wat verder afwerken. En ik Pass Labs gehoord met Thiel en dat is echt mijn ding niet.

Je hebt groot gelijk , en je hebt een goede dealer zo te merken ( :rolleyes: welke ) , de verschillen tussen eindtrappen in die duurdere prijsklasse zijn ook niet dramatisch denk ik , en je houd nog geld over voor een VPI Aries 3 bijv. met een koetsu black :D , daar win je meer mee denk ik.

Ik ben net terug van Eindhoven waar ik de Array's terug heb ingeleverd. Vriendelijke persoon ook die Willem.

Ik heb veel mogen lenen bij http://www.gydotron.com/ . Ook een heel vriendelijke kerel waar ik vele merken al heb van kunnen belusiteren. Dus als iets koop zal het bij ham of bij Array. Maar dat zal de toekomst moeten uitwijzen.

De voorversterker is minstens zo belangrijk als de eindversterkers.

bedenk overigens ook, dat MEER LAAG meestal ook SLECHTER LAAG betekend.

LINK

Ik doel meer op een strakker laag. Vergeet niet dat mijn ruimte zeer groot, kaal en hard kan klinken. Met de Usher word het gewoon allemaal wat meer vergeven, rustiger. Als ik met de Array's harder ging draaien begon het allemaal wat dicht te slibben door de ruimte. Met de Usher dus niet. Ok, het laag gaat wat dieper(ALS het op de cd staat) als de Array's maar als ik wat harder ga draaien klinkt het toch strakker.

Vreemd, ik zou eerder andersom denken. De Usher ken ik behoorlijk goed (gehoord bij Thingman en verschillende keren bij een audioclublid thuis). Vooral bij het clublid liet de Usher juist meer laag horen dan de Array's (die we daar ook eens uitgeprobeerd hebben). Dit op BNS Nobis speakers.

Vreemd, ik zou eerder andersom denken. De Usher ken ik behoorlijk goed (gehoord bij Thingman en verschillende keren bij een audioclublid thuis). Vooral bij het clublid liet de Usher juist meer laag horen dan de Array's (die we daar ook eens uitgeprobeerd hebben). Dit op BNS Nobis speakers.

Maar zoals ik het lees bevestigd Sven toch ook dat het laag met de Usher krachtiger is of dieper gaat?

Hij zegt namelijk: "Ok, het laag gaat wat dieper als de Array's maar als ik wat harder ga draaien klinkt het toch strakker."

Maar zoals ik het lees bevestigd Sven toch ook dat het laag met de Usher krachtiger is of dieper gaat?

Hij zegt namelijk: "Ok, het laag gaat wat dieper als de Array's maar als ik wat harder ga draaien klinkt het toch strakker."

Je vergeet daarbij mijn opmerking betreffende het MEER LAAG mee te nemen.

Bij strakker denk ik meer aan controle en in dat licht verbaast met de Usher t.o.v. de Array's. Mijn ervaringen is n.l. dat de Usher wat vetter in het laag zit en wat ongecontroleerder.

Je vergeet daarbij mijn opmerking betreffende het MEER LAAG mee te nemen.

Bij strakker denk ik meer aan controle en in dat licht verbaast met de Usher t.o.v. de Array's. Mijn ervaringen is n.l. dat de Usher wat vetter in het laag zit en wat ongecontroleerder.

O ja... :blink:

Nou, hij zal het misschien zelf nog wel toelichten wat ie bedoelde. :)

De Usher heeft een meer totale grip op de Thiels. De Array's hebben dit ook maar niet als ik luider speel. Dan begint het allemaal wat scherper en scheller gaan te klinken. Heb het hier ergens geplaatst dat soms mijn ruimte wat wil tegen werken en dat het geluid dan wil dichtslibben.

De Usher verliest zijn grip niet als ik op het zelfde volume speel als de Array's. Ze gaan wel harder maar het blijft strak. Zowel hoog, mid en laag. De "druk en diepte" die ik dan krijg(en hoor) op mijn borst is fenomenaal. De Array's blijven neutraler.

Tja, een toch wat meer warmere sound zeker dan de versterkers die ik gewend ben. En ik hou er wel van.

En ik Pass Labs gehoord met Thiel en dat is echt mijn ding niet.

Wat was er mis mee?

Niets, maar tis geen goed huwelijk. De filosofie van Nelson Pass is om met zo'n eenvoudig mogelijke schakeling, een goed presterende versterker neer te zetten. Door de eenvoud zijn ze vaak muzikaler (beter geluidsbeeld bv) dan menig ander versterker. Keerzijde is echter dat deze uitgekiende eenvoudige schakelingen niet zo goed tegen vervelende luidsprekers kunnen (beetje zoals buizenversterkers),

Ik versimpel een beetje, maar daar komt het wel op neer.

Wil je een Pass die wel van tegen moeilijke ls kan, dan neem je een F5, maar die is maar 25 watt...

Je kunt ze ook zelf bouwen (... :unsure: ...)

• Members
En ik Pass Labs gehoord met Thiel en dat is echt mijn ding niet.

Wat was er mis mee?

Niets, maar tis geen goed huwelijk. De filosofie van Nelson Pass is om met zo'n eenvoudig mogelijke schakeling, een goed presterende versterker neer te zetten. Door de eenvoud zijn ze vaak muzikaler (beter geluidsbeeld bv) dan menig ander versterker. Keerzijde is echter dat deze uitgekiende eenvoudige schakelingen niet zo goed tegen vervelende luidsprekers kunnen (beetje zoals buizenversterkers),

Ik versimpel een beetje, maar daar komt het wel op neer.

Wil je een Pass die wel van tegen moeilijke ls kan, dan neem je een F5, maar die is maar 25 watt...

Je kunt ze ook zelf bouwen (... :unsure: ...)

Da's idd de filosofie van Nelson Pass, niet van Pass Labs, dat is een geheel ander bedrijf geworden.

Ik vind die oude Pass ontwerpen ook geweldig, erg spijtig dat hij daar weg is gegaan. Het nieuwe Pass is verder niks mis mee, maar gaat nu meer in de richting van Krell, veel power, strak, stabiel, maar niet echt mijn klank.

Zelf denk ik ook dat een set Aleph 0 mono's het heel goed zouden doen, maar die zijn alleen wat moeilijk te verkrijgen. Daarbij is dat geloof ik niet de insteek van de topicstarter...

Ik dacht dat Nelson ("papa", of "the one and only" op diyaudio) nog steeds wel gerelateerd was aan Pass Labs. Wellicht iets minder intensief dan vroeger, maar nog steeds wel als oprichter/ontwerper. Ik geloof wel dat hij de laatste tijd meer lol heeft met zijn First watt experimentjes

http://en.wikipedia.org/wiki/Nelson_Pass

Donderdag gaat de Usher terug. Spijtig want begin er serieus verslaafd aan te raken. Dan volgt de ASR om te testen.

Deze moet het al serieus beter doen om niet voor de Usher te kiezen. Kost dan ook meer als het dubbele maar dan moet ik ook geen voorversterker nemen.

Ik ben wel benieuwd naar je bevindingen van de emitter , ik heb de emitter 2 , 1 maal op een show gehoord op wilson sophias en dat klonk mooi , een losse eindtrap en voortrap heeft wel een voordeel dat je meer kunt experimenteren, je hebt al een versterker die je mooi vind , dus je hebt nu een luxeprobleem :D , audiospullen die mij echt aanspreken doen dit eigenlijk altijd al binnen enkele minuten , en als het dan niet gebeurt, gebeurt het eigenlijk nooit hoe goed de recencies ook zijn in de bladen . :D

Ik ben wel benieuwd naar je bevindingen van de emitter , ik heb de emitter 2 , 1 maal op een show gehoord op wilson sophias en dat klonk mooi , een losse eindtrap en voortrap heeft wel een voordeel dat je meer kunt experimenteren, je hebt al een versterker die je mooi vind , dus je hebt nu een luxeprobleem :D , audiospullen die mij echt aanspreken doen dit eigenlijk altijd al binnen enkele minuten , en als het dan niet gebeurt, gebeurt het eigenlijk nooit hoe goed de recencies ook zijn in de bladen . :D

Is waar, maar de Usher moest toch even een dikke 80 uren ingespeeld worden. Nu heeft deze er een 190 uren op staan en hij klinkt geweldig. Ook bij stil volume klinkt het zalig. De voorversterking kan nog veel beter. Eigenlijk is een ge

Een buizenvoortrap geeft net dat scheutje " buizenrealisme/warmte" aan de versterking en met transistoreind heb je dan nog wel goede controle ,een hele mooie combo vind ik , goede buizeneindtrappen met controle in het laag zijn overhet algemeen erg duur en kostbaarder in het onderhoud .

Buizenvoortrapppen zijn er ook legio , waar bij ik ook denk dat de Audio research voortrappen misschien wel de beste prijs/kwaliteits verhouding hebben , die Sp6 uit 1978 speelt nagenoeg op het niveau van de nagra voor een fractie vd prijs , wel ruist ie wat meer en is de phonoversterking een stuk minder krachtig, zeg maar gerust k@#$t voor de MC s die ik ermee had geprobeerd , goldring eroica en ZYX 100 FS

ps de nagra klinkt wel schoner /neutraler moet ik erbij zeggen

Is waar, maar de Usher moest toch even een dikke 80 uren ingespeeld worden. Nu heeft deze er een 190 uren op staan en hij klinkt geweldig. Ook bij stil volume klinkt het zalig. De voorversterking kan nog veel beter. Eigenlijk is een ge

[quote name='molius' post='335779' date='17 Jammer dat je de proeven niet met een goede voorversterker hebt gedaan.

Je hebt nu waarschijnlijk bij lange niet gehoord wat de verschillende versterkers echt kunnen.

Het kan alleen maar beter worden. Maar de Array's zitten ook nog steeds in mijn hoofd hoor :D

Ik kan niet anders dan het met Hans eens zijn en aangezien je de Array's nog niet uit je hoofd kunt zetten zal ik het nog erger maken. De enige keer dat ik in de gelegenheid was om wat meer met Array's en een aantal andere versterkers te spelen viel het me op dat de synergie tussen de Array vv en ev heel erg goed is. Iets dat ik bij een aantal andere merken die in deze draad naar voren kwamen nog wel eens mis.

Snap eigenlijk niet waarom Array niet een leuke geintergreerde versterker in het pakket heeft, kon wel eens een runner worden.

[quote name='molius' post='335779' date='17 Jammer dat je de proeven niet met een goede voorversterker hebt gedaan.

Je hebt nu waarschijnlijk bij lange niet gehoord wat de verschillende versterkers echt kunnen.

Het kan alleen maar beter worden. Maar de Array's zitten ook nog steeds in mijn hoofd hoor :D

Snap eigenlijk niet waarom Array niet een leuke geintergreerde versterker in het pakket heeft, kon wel eens een runner worden.

Ben ik met je eens, heb het ook wel eens gevraagd, maar ik kreeg daar geen duidelijk antwoord op, kreeg de indruk ( maar dat kan verkeerd zijn) dat ze geintergreerde versterker niet high end genoeg vonden, uitsluitend compromiloze versterkers willen bouwen en dat een alles in 1 te beperkt zou zijn. Het is al enige tijd geleden dat ik het vroeg. Dus ben niet meer 100% zeker wat ze exact antwoorden.