Hans van Liempd Posted 21 februari 2009 Report Share Posted 21 februari 2009 Ik hou ook van realistisch geluid maar moet ook wat aan mijn ruimte denken. Hierdoor kan het hier allemaal wat te schel of scherp gaan klinken. De Usher klinkt ook zeer realistisch, maar toch weer een beetje dat sausje erover van het buizen geluid en dat geeft toch weer dat klein beetje warmer geluid. En mijn ruimte werkt dan wat minder mee. Hier zal je best gelijk hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 21 februari 2009 Report Share Posted 21 februari 2009 Je moet je niet teveel laten beinvloeden molius, gewoon kopen wat je mooi vind , en duurder of technisch beter het zal me onderhand een worst zijn . Zoveel verschil zit er ook niet in eindversterkers en iedere fabrikant pretendeert dat zijn of haar geluid de ware is . Gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
molius Posted 21 februari 2009 Author Report Share Posted 21 februari 2009 Ik laat me dan ook alleen maar beinvloeden door mijn eigen oor. Ik heb vroeger genoeg gekocht en verkocht dat het nu maar eens stilletjes moet ophouden. Ben er ondertussen ook al een 10 jaar mee bezig en begin toch wel mijn geluid te vinden(weet niet dat het normaal is dat dit zo lang duurt) Ik vind toch wel dat er veel eindversterkers zijn met verschillend geluiden. Eignelijk zou je van elke versterker het beste moeten vinden en die samen proppen in een kast Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 21 februari 2009 Report Share Posted 21 februari 2009 Iedereen doet aan MY FI volgens mij , en daar is ook niks mis mee !!! We zien er allemaal anders uit , we hebben allemaal verschillende valkantiebestemmingen en hobbies dus waarom zou het met muziekweergave zoveel anders zijn . Gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 februari 2009 Report Share Posted 21 februari 2009 Iedereen doet aan MY FI volgens mij , en daar is ook niks mis mee !!! We zien er allemaal anders uit , we hebben allemaal verschillende valkantiebestemmingen en hobbies dus waarom zou het met muziekweergave zoveel anders zijn . Gr hj Sommige mensen houden ook van een rosig gekleurde TV en andere van een blauwige... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 21 februari 2009 Report Share Posted 21 februari 2009 Misschien is dit wat...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
molius Posted 22 februari 2009 Author Report Share Posted 22 februari 2009 De Usher is terug naar zijn baas en heb een ander speeltje meegekregen. De ASR Emitter 1 Blue Version. http://www.asraudio.de/Epdf/IEEmitter1.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 22 februari 2009 Report Share Posted 22 februari 2009 De Usher is terug naar zijn baas en heb een ander speeltje meegekregen.De ASR Emitter 1 Blue Version. Wow! Ziet er bruut uit. Is die tweede behuizing de aparte voeding? En hebben we het nu over een heel andere prijsklasse als de Usher? Link to comment Share on other sites More sharing options...
molius Posted 22 februari 2009 Author Report Share Posted 22 februari 2009 De Usher is terug naar zijn baas en heb een ander speeltje meegekregen.De ASR Emitter 1 Blue Version. Wow! Ziet er bruut uit. Is die tweede behuizing de aparte voeding? En hebben we het nu over een heel andere prijsklasse als de Usher? Dat is inderdaad de voeding en deze weegt een slordige 40kg. Kost inderdaad wel een pak meer. Rond de 5500 euro maar dan heb je wel geen voorversterker meer nodig. Luisteren zal voor morgen zijn. Moet weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
molius Posted 23 februari 2009 Author Report Share Posted 23 februari 2009 Even over de ASR. Als je naar rustige muziek luistert klinkt het zoals dat moet klinken(laid back). Als het allemaal wat ruiger word dan is deze te braaf en te rustig. Controle over het laag vind ik persoonlijk hetzelfde als de Usher. Hoewel met sommige cd's er precies nog iets bijkomt. Een extra octaaf zeggen sommigen en daar ben ik het wel mee eens. Het is iets dat ik nog nooit gehoord heb en dan ook niet kan thuis brengen. De Usher in combi met Lyngdorf klinkt snel, zeer snel. Het sprankelt ook meer. Ook meer attack zeg maar. Het geluidsbeeld is breed en diep. Dit was ook met de Usher/Lyngdorf combi. De Usher kan dan misschien wel half transistor half buizengeluid zijn maar alles paste gewoon. De scherpe randen zijn er af en dat hoor ik wel in mijn ruimte. Maar wat ik niet kan vergeten is vorige week met de Usher als ik de moegespeelde cd van Dire Straits(money for nothing ) draaide op een volume van 75, wat verschrikkelijk hard is hier, dat dit me zo een kick gaf dat het niet meer normaal was. Snelheid, diepte, stage, attack en een zo strak laag om u tegen te zeggen. Ik werd precies tegen de muur geblazen zonder dat er maar iets vervormde. Net hetzelfde gedaan met de ASR maar was was de rush, de kick. Te braaf inderdaad. Ik denk dat dit meer een versterker is voor mensen die alleen maar jazz, klassiek of rustige muziek draaien. Pas op, ik draai ook graag rustige muziek, maar moet een alleseter hebben en dat is de Usher wel. Die sleepte me gewoon mee in de muziek. En dat voor een prijs van een 2200 euro. Ok, als ik later nog overga naar een goede vooversterker kom ik evenveel uit als de ASR. Maar de Usher is gewoon een zeer vette basis om op verder te bouwen. Daarom dat ik ook nog steeds met de Lyngdorf DPA-1 in mijn hoofd zit. Ik hou echt van mijn Lyngdorf maar hij kan gewoon niet mee om de Thiels onder controle te houden. Maar mijn SDAi heeft wel al bewezen dat als je hem aan een zware eindbak hangt dat het wel vuurwerk geeft. Al het geluid blijft van de Lyngdorf maar dan met volledig controle + een mooie diepte + alle details en dynamiek. Dus ja, wat kan ik dan nog meer wensen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 23 februari 2009 Report Share Posted 23 februari 2009 Uitstekende keuze, die Usher! Mag ik je alvast feliciteren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 23 februari 2009 Report Share Posted 23 februari 2009 ...maar moet een alleseter hebben en dat is de Usher wel. Die sleepte me gewoon mee in de muziek. En dat voor een prijs van een 2200 euro. Ok, als ik later nog overga naar een goede vooversterker kom ik evenveel uit als de ASR. Je noemde een prijs van 5500 voor de ASR. Een heel nette voorversterker, tweedehands, hoeft je beslist geen 3300 euro te gaan kosten als je met die Usher van 2200 verder zou gaan (overigens is de nieuwprijs echt wel lager hoor -- 2200 is een adviesprijs die nergens neergeteld hoeft te worden...). Voor 600 tot 1000 euro koop je heel wat fraai matchende voortrapjes. Bovendien heb je dan toch ook een Lyngdorf om in te ruilen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 23 februari 2009 Report Share Posted 23 februari 2009 Die sleepte me gewoon mee in de muziek. En dat voor een prijs van een 2200 euro Ja, Link to comment Share on other sites More sharing options...
molius Posted 23 februari 2009 Author Report Share Posted 23 februari 2009 Uitstekende keuze, die Usher! Mag ik je alvast feliciteren? LOL Bedankt!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
molius Posted 24 februari 2009 Author Report Share Posted 24 februari 2009 ...maar moet een alleseter hebben en dat is de Usher wel. Die sleepte me gewoon mee in de muziek. En dat voor een prijs van een 2200 euro. Ok, als ik later nog overga naar een goede vooversterker kom ik evenveel uit als de ASR. Je noemde een prijs van 5500 voor de ASR. Een heel nette voorversterker, tweedehands, hoeft je beslist geen 3300 euro te gaan kosten als je met die Usher van 2200 verder zou gaan (overigens is de nieuwprijs echt wel lager hoor -- 2200 is een adviesprijs die nergens neergeteld hoeft te worden...). Voor 600 tot 1000 euro koop je heel wat fraai matchende voortrapjes. Bovendien heb je dan toch ook een Lyngdorf om in te ruilen? Heb je volledig gelijk in. Maar als ik naar een Lyngdorf DPA-1 ga kost het me wel een 3000 euro. Maar zoals je zegt heb ik mijn Lyngdorf nog om in te ruilen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
molius Posted 24 februari 2009 Author Report Share Posted 24 februari 2009 Die sleepte me gewoon mee in de muziek. En dat voor een prijs van een 2200 euro Ja, Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 24 februari 2009 Report Share Posted 24 februari 2009 Heb je volledig gelijk in. Maar als ik naar een Lyngdorf DPA-1 ga kost het me wel een 3000 euro. Maar zoals je zegt heb ik mijn Lyngdorf nog om in te ruilen. Wat is volgens jou het voordeel van een Lyngdorf? Op echte muzikaliteit heb ik die nog niet kunnen betrappen, eerlijk gezegd. Zijn het de digitale regelmogelijkheden die voor jou in het voordeel van de Lyngdorf pleiten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
molius Posted 24 februari 2009 Author Report Share Posted 24 februari 2009 Heb je volledig gelijk in. Maar als ik naar een Lyngdorf DPA-1 ga kost het me wel een 3000 euro. Maar zoals je zegt heb ik mijn Lyngdorf nog om in te ruilen. Wat is volgens jou het voordeel van een Lyngdorf? Op echte muzikaliteit heb ik die nog niet kunnen betrappen, eerlijk gezegd. Zijn het de digitale regelmogelijkheden die voor jou in het voordeel van de Lyngdorf pleiten? Ik hou persoonlijk van het geluid en ik wil deze ook eens getest hebben met de roomcorrectie dan. Ik weet dat er veel niet van houden maar wil het toch eens proberen hier. Maar ga zeker ook andere testen hoor. Audio Research spreekt me ook aan en deze vind je wel veel 2ehands. Zit helemaal geen haast bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
molius Posted 26 februari 2009 Author Report Share Posted 26 februari 2009 Alles is terug weg en de SDAi staat gewoon terug te spelen. Doet wel goed terug naar mijn eigen versterker te luisteren. Geluid blijft hetzelfde maar mis wel de totale controle van de Usher. Maar dat komt nog wel Versterkingstest: 1.Array Quartz M- 2 monoblokken + Lyngdorf Mooie Plaatsing, zuiver geluid, snel, mooi laag dat niet te wollig klinkt maar zoals op het schijfje staat, 3D geluidsbeeld, controle over de Thiels. Kanshebber!! 2.Marsh P 2000T en Marsh A-200 Mooie plaatsing, zuiver geluid, snel, laag is TE overheeersend, 3D geluidsbeeld, versterker springt af bij hoge volumes, dus geen controle over de Thiels. Geen partij!! 3.Usher R 1.5 + Lyngdorf Zeer mooie plaatsing, zuiver geluid, laag is zeer strak te noemen en geen overheersend laag maar wel wat er op het schijfje staat, 3D geluidsbeeld, betrekt me compleet in de muziek, mooie diepte, snel, volledige controle over de Thiels en een enorme drive. Zeer grote kans hebber!! 4.Audio Analogue Bellini voorversterker + Audio Analogue Donizetti Cento eindversterker. Mooie plaatsing, zuiver geluid, laag is redelijk strak, rustig geluidsbeeld, betrekt me niet zo in de muziek, wel snel, redelijke controle over de Thiels maar te weinig drive. Eigenlijk is de SDAi gewoon beter dan deze combi. Geen partij!! 5.ASR Emitter 1 Mooie plaatsing, zuiver geluid, mooie diepte, TE rustig, controle maar op hogere volumes moet hij passen voor de Usher, laag is mooi met soort extra octaaf, zeer mooi geluid met rustige muziek, 3D geluidsbeeld. In mijn geval geen partij want ik wil een alleseter. 6.Hexateq Reference 4.0 + Tentlabs voorversterker Goede plaatsing, zuiver geluid, snel, volledige controle, laag is mooi en strak, gaat ongelooflijk hard maar betrekt me niet bij de muziek, minder diepte en uitsterven van stemmen. Goed, maar niet mijn ding!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 27 februari 2009 Report Share Posted 27 februari 2009 Ik heb gisteravond de nieuwe ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 februari 2009 Report Share Posted 27 februari 2009 Ik heb gisteravond de nieuwe ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 27 februari 2009 Report Share Posted 27 februari 2009 Ik heb gisteravond de nieuwe ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 februari 2009 Report Share Posted 27 februari 2009 De Hypex modules die daar gebruikt zijn zijn gewoonweg te krap voor deze Thiel speakers naar mijn idee. Misschien komt er in de toekomst wel een versie met zwaardere Hypex modules die aan de wensen van Molius kan voldoen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 27 februari 2009 Report Share Posted 27 februari 2009 Hallo, Guido Tent liet inderdaad een pracht van een versterker horen. CD speler trouwens ook! Overigens zei hij, dat, op verzoek, ook een versie met zwaardere Hypex modulus te leveren is. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
thiell Posted 3 maart 2009 Report Share Posted 3 maart 2009 Is er iemand die de Krell KSA 200S al gehoord heeft? Staat er Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts