spido Posted 4 maart 2009 Report Share Posted 4 maart 2009 De Hypex modules die daar gebruikt zijn zijn gewoonweg te krap voor deze Thiel speakers naar mijn idee. Misschien komt er in de toekomst wel een versie met zwaardere Hypex modules die aan de wensen van Molius kan voldoen. Beste Pjotr, Wat bedoel je met "te krap"? Qua frequentie-omvang? Of vind je wellicht de voeding van de eindversterkers ontoereikend? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 4 maart 2009 Report Share Posted 4 maart 2009 Ik zie dus ook dat de Lyngdorf een gebalanceerde pre-out heeft dus kan ik er ook een zware eindbak aanhangen Dat kan wel, maar dat zou ik niet doen, want de Pre-out van de Lyngdorf wordt rechtreeks van de Klasse D module gehaald. De SDAI-2175 heeft meer dan vermogen genoeg, maar klinkt van nature behoorlijk krachteloos en zonder druk en controle in het geluid. Thuis hebben we de SDAI 2175 ook als voorversterker op een grote Vincent eindversterker aangesloten, en er bleef van het krachtige geluid van de Vincent eindversterker bijna niets meer over. Toen weer de Kora voorversterker erop aangesloten, en daar was alle kracht en controle in het geluid weer terug. Het geluid werd zelfs weer fysiek voelbaar, wat met de Lyngdorf helemaal ontbrak. Ik heb thuis ook de grotere broer, TDA-2200 beluisterd met roomcorrector, maar deze versterker was zelfs nog krachtelozer dan de SDAI-2175, maar ook klankmatig was de TDA-2200 vlakker in het geluidsbeeld. Het is eigenlijk het typisch krachteloze lyngdorf geluid. Het zit hem dus zeker niet in de voeding, want die is groot genoeg in beide Lyngdorf versterkers. Ik zou op zoek gaan naar een goede transtistor voorversterker, en deze dan aansluiten op de eindversterkers die je gaat testen. Je zult horen dat dat een hele vooruitgang is. Zelfs een goedkope voorversterker klinkt echt een stuk beter dan de Lyngdorf via 'pre out'. Als je de SDAI 2200 iets beter wil laten klinken als geintegreerde versterker, dan moet je hem even van de 6 DB verzwakkingsstand afhalen. Dan moet je even in het menu zoeken. Door de verzwakking van 6 DB waar hij standaard op ingesteld staat, klinkt hij nog krachtelozer en vlakker en minder dynamisch. Het scheelt niet super veel, maar alle beetjes helpen. Bij Thiel zou ik eigenlijk geen Klasse D versterker gebruiken, want de Thiels hebben eigenlijk een versterker nodig met druk in het laag en die krachtig en gecontroleerd klinkt. Zeg maar een ML No-333 die Audiopaul heeft. Een versterker met ballen en een goede voorversterker. Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 4 maart 2009 Report Share Posted 4 maart 2009 Deze versterker is ook echt de moeite waard om te beluisteren op je Thiels. Het is de Xindak A600E en kost 2500 Euro. Het is een Klasse A versterker met een enorme controle over de luidsprekers, ongeacht wat je erop aansluit. Hij klinkt heel mooi schoon en open, en ook nog eens heel gecontroleerd, strak, krachtig en drukvol. Het is de mooiste versterker die ik heb gehoord in zijn prijsklasse, en heeft veel klankmatige ML-kenmerken in het geluid. 55 Kilo schoon aan de haak en heel goed klinken. Daar hou ik van. Hier een link met specs. http://www.xindak.com/english/products/showditail.asp?id=301 Groeten Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 4 maart 2009 Report Share Posted 4 maart 2009 Of misschien een Rotel RB-1090. Klinkt ook heel gecontroleerd en kan de Thiels ook goed aansturen. Die moet tweedehands nog wel te vinden zijn. Of het matcht met je gehoor en luidsprekers, blijft proberen net zolang tot het klinkt. Maar dit zijn al in ieder geval goede en goedkope kandidaten. Edwin Link to comment Share on other sites More sharing options...
molius Posted 4 maart 2009 Author Report Share Posted 4 maart 2009 Is er iemand die de Krell KSA 200S al gehoord heeft? Staat er Link to comment Share on other sites More sharing options...
molius Posted 4 maart 2009 Author Report Share Posted 4 maart 2009 Ik zie dus ook dat de Lyngdorf een gebalanceerde pre-out heeft dus kan ik er ook een zware eindbak aanhangen Dat kan wel, maar dat zou ik niet doen, want de Pre-out van de Lyngdorf wordt rechtreeks van de Klasse D module gehaald. De SDAI-2175 heeft meer dan vermogen genoeg, maar klinkt van nature behoorlijk krachteloos en zonder druk en controle in het geluid. Thuis hebben we de SDAI 2175 ook als voorversterker op een grote Vincent eindversterker aangesloten, en er bleef van het krachtige geluid van de Vincent eindversterker bijna niets meer over. Toen weer de Kora voorversterker erop aangesloten, en daar was alle kracht en controle in het geluid weer terug. Het geluid werd zelfs weer fysiek voelbaar, wat met de Lyngdorf helemaal ontbrak. Ik heb thuis ook de grotere broer, TDA-2200 beluisterd met roomcorrector, maar deze versterker was zelfs nog krachtelozer dan de SDAI-2175, maar ook klankmatig was de TDA-2200 vlakker in het geluidsbeeld. Het is eigenlijk het typisch krachteloze lyngdorf geluid. Het zit hem dus zeker niet in de voeding, want die is groot genoeg in beide Lyngdorf versterkers. Ik zou op zoek gaan naar een goede transtistor voorversterker, en deze dan aansluiten op de eindversterkers die je gaat testen. Je zult horen dat dat een hele vooruitgang is. Zelfs een goedkope voorversterker klinkt echt een stuk beter dan de Lyngdorf via 'pre out'. Als je de SDAI 2200 iets beter wil laten klinken als geintegreerde versterker, dan moet je hem even van de 6 DB verzwakkingsstand afhalen. Dan moet je even in het menu zoeken. Door de verzwakking van 6 DB waar hij standaard op ingesteld staat, klinkt hij nog krachtelozer en vlakker en minder dynamisch. Het scheelt niet super veel, maar alle beetjes helpen. Bij Thiel zou ik eigenlijk geen Klasse D versterker gebruiken, want de Thiels hebben eigenlijk een versterker nodig met druk in het laag en die krachtig en gecontroleerd klinkt. Zeg maar een ML No-333 die Audiopaul heeft. Een versterker met ballen en een goede voorversterker. Groeten Edwin Ik heb deze getest met de Usher en dat klonk wel behoorlijk mooi hier. Een aparte voorversterker komt er in ieder geval. Maar voorlopig zal de Lyngdorf het dan nog een half jaartje moeten volhouden als ik voor de Usher ga. Ik weet ook wel dat elke voorversterker beter zal klinken dan de Lyngdorf. Deze is niet opgebouwd om als voorversterker te gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 7 maart 2009 Report Share Posted 7 maart 2009 Of misschien een Rotel RB-1090. Klinkt ook heel gecontroleerd en kan de Thiels ook goed aansturen. Die moet tweedehands nog wel te vinden zijn. Of het matcht met je gehoor en luidsprekers, blijft proberen net zolang tot het klinkt. Maar dit zijn al in ieder geval goede en goedkope kandidaten. Edwin De Xindak is toch wel 2 klasses beter dan de Rotel hoor Link to comment Share on other sites More sharing options...
rwesselius Posted 29 maart 2009 Report Share Posted 29 maart 2009 hoi, Molius, Waar woon je als ik vragen mag? ben zelf wel benieuwd naar die thiel 3.6, en draai zelf met grote krell eindversterker, mischien kunnen we mijn krell eens op jou 3.6 proberen..? pm me anders ff mvg Rene (lang gelden dat ik hier gepost heb...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
molius Posted 30 maart 2009 Author Report Share Posted 30 maart 2009 hoi, Molius, Waar woon je als ik vragen mag? ben zelf wel benieuwd naar die thiel 3.6, en draai zelf met grote krell eindversterker, mischien kunnen we mijn krell eens op jou 3.6 proberen..? pm me anders ff mvg Rene (lang gelden dat ik hier gepost heb...) Ik woon in Belgie op een 35 minuten van Antwerpen Link to comment Share on other sites More sharing options...
rwesselius Posted 30 maart 2009 Report Share Posted 30 maart 2009 hoi, Molius, Waar woon je als ik vragen mag? ben zelf wel benieuwd naar die thiel 3.6, en draai zelf met grote krell eindversterker, mischien kunnen we mijn krell eens op jou 3.6 proberen..? pm me anders ff mvg Rene (lang gelden dat ik hier gepost heb...) Ik woon in Belgie op een 35 minuten van Antwerpen hmm das wel erg ver.. woon in friesland... Link to comment Share on other sites More sharing options...
molius Posted 30 maart 2009 Author Report Share Posted 30 maart 2009 Daar ben ik vorig jaar nog geweest en is inderdaad een dikke 3 uur rijden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
molius Posted 7 april 2009 Author Report Share Posted 7 april 2009 Heeft er hier iemand ervaringen met de Parasound HCA-3500? Lijkt me ook wel een serieuze stroomvreter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts