Jump to content

Versterking Thiel CS 3.6

molius
 Share

Recommended Posts

Ps Vandaag nog eens vergeleken en als ik die graaf wat verder open kan draaien (gehorig plafond :confused::angry::ph34r: ) is echt wel beter dan die ML of hAWK , OTl heeft zo zijn charmes geen condensatoren of spoelen in de signaalweg 200 wat aan 8 ohm ook al is het een ouder ontwerp wel top , geen echte stroomleveraar dat niet bij lagere imp schijnen ze in de moeilijkheden te komen .

Ps nog een tip , koop ook een goede draaitafel /element dan hoor je de verschillen beter in versterkers ,

gr :angry: hj :D

Ps Vandaag nog eens vergeleken en als ik die graaf wat verder open kan draaien (gehorig plafond :confused::angry::ph34r: ) is echt wel beter dan die ML of hAWK , OTl heeft zo zijn charmes geen condensatoren of spoelen in de signaalweg 200 wat aan 8 ohm ook al is het een ouder ontwerp wel top , geen echte stroomleveraar dat niet bij lagere imp schijnen ze in de moeilijkheden te komen .

Ps nog een tip , koop ook een goede draaitafel /element dan hoor je de verschillen beter in versterkers ,

Ik heb de Michell Gyro SE + aparte voeding en een Benz Ace element. Goed genoeg? :rolleyes::D

De Rotel RB-1090 is toch wel beduidend geodkoper als de merken die hieroven genoemd zijn. Wat is het addertje?

Krell en Mark Levinson hebben vooral de naam.

Ze zijn beide oerdegelijk gebouwd, maar de klank ligt toch wel ver uit elkaar.

Krell heeft vaak een ruw klinkend hoog en een ML klinkt vaak wat tam.

:)

En zou de Rotel RB- 1090 er egens tussen kunnen hangen dan?

Ik heb de Michell Gyro SE + aparte voeding en een Benz Ace element. Goed genoeg? :rolleyes::D

De Rotel RB-1090 is toch wel beduidend geodkoper als de merken die hieroven genoemd zijn. Wat is het addertje?

Goed genoeg als je duidelijk verschil hoort met CD weergave .

Kan ik al eigenlijk al beter voor een ML No. 333 gaan. Kost 2ehands eigenlijk evenveel en dit is wel een stroomfabriek.

Audiopaul speelt ook met een ML333 op een stel CS3.6. Dat klinkt uitermate geweldig. Hij had voorheen een Sphinx Project 18 (+ Project 8), maar die vond ik heel erg kil in combi met die luidsprekers.

Krell en Mark Levinson hebben vooral de naam.

Ze zijn beide oerdegelijk gebouwd, maar de klank ligt toch wel ver uit elkaar.

Krell heeft vaak een ruw klinkend hoog en een ML klinkt vaak wat tam.

:)

En zou de Rotel RB- 1090 er egens tussen kunnen hangen dan?

We hebben bij Speedy Andr

• Members
zoek het in ieder geval in de hoek van de versterkers met een wat milder karakter.

Accuphase wellicht ?

Bijvoorbeeld. Maar ook in dit geval zou ik dan nog voor de oudere modellen gaan. Niet dat er met de huidige modellen iets mis is, integendeel. Dat behoudende kenmerkende Accuphase karakter van weleer echter, dat zou het best eens heel goed kunnen doen op deze weergevers.

Ik denk ook nog steeds dat Audio Research bijzonder fraai uit zou kunnen pakken. Hebben ook meer dan fraaie cd-speler's en phonopre's in het pakket, dat vormt dan uiteindelijk niet alleen klankmatig iets heel moois, maar (misschien voor de toekomst?) maakt ook visueel een heel mooi plaatje...

Kan ik al eigenlijk al beter voor een ML No. 333 gaan. Kost 2ehands eigenlijk evenveel en dit is wel een stroomfabriek.

Audiopaul speelt ook met een ML333 op een stel CS3.6. Dat klinkt uitermate geweldig. Hij had voorheen een Sphinx Project 18 (+ Project 8), maar die vond ik heel erg kil in combi met die luidsprekers.

Met Paul heb ik al contact gehad. Is inderdaad een super combi. Even sparen maar nog.

Toch maar eens een Bryston 4B SST proberen te versieren om hier thuis te kunnen testen. In Belgie is het zeer moeilijk om een toestel mee naar huis te krijgen en te testen. Heb al wat ervaring met een Nederlandse dealer waar ik alles eerst thuis mag uitproberen maar in Belgie, no way..

Een eerdere Bryston als de 4BE / 4BST doet het ook zeer goed. De meerprijs van SST kan daar niet altijd tegenop.

• Members
Toch maar eens een Bryston 4B SST proberen te versieren om hier thuis te kunnen testen. In Belgie is het zeer moeilijk om een toestel mee naar huis te krijgen en te testen. Heb al wat ervaring met een Nederlandse dealer waar ik alles eerst thuis mag uitproberen maar in Belgie, no way..

Een eerdere Bryston als de 4BE / 4BST doet het ook zeer goed. De meerprijs van SST kan daar niet altijd tegenop.

Een SST gaat nog altijd wel een stap verder, echter in dit specifieke geval verwacht ik juist dat Bryston toch ook te fel zal zijn.

Wat in het ''betaalbare'' rijtje nog wel eens een oplossing zou kunnen zijn: Aaron.

Gydotron in Schilde is dealer, deze zal denk ik niet zo heel veel problemen hebben met thuis op proef. Het is een vrij schappelijk persoon met een hoop kennis van zaken, dus probeer het daar eens?

Een SST gaat nog altijd wel een stap verder, echter in dit specifieke geval verwacht ik juist dat Bryston toch ook te fel zal zijn.

Wat in het ''betaalbare'' rijtje nog wel eens een oplossing zou kunnen zijn: Aaron.

Gydotron in Schilde is dealer, deze zal denk ik niet zo heel veel problemen hebben met thuis op proef. Het is een vrij schappelijk persoon met een hoop kennis van zaken, dus probeer het daar eens?

Ik denk dat het met de Aaron best goed zal gaan.

Dat zijn mooie en betaalbare versterkers die stabiel genoeg zijn om de meest lastige speakers aan te sturen.

Het is om dat je nog al een stuk je uit de buurt woont anders kon je wel eens lang komen om het te proberen.

Groetjes George.

Wel ik heb bericht gehad van Array NL en ik mag de monoblokken(Quartz M-2) weldra thuis proberen. Ben ik benieuwd naar.

Volgende week heb ik ook de Perreaux 350 om te testen.

Ook weldra de Hexateq Reference 4 kan ik eens beluisteren.

En wat ik ook nog ben tegengekomen is ASR Emitter. Ook nog nooit gehoord, maar zijn hier nu zoveel verschillende modellen in? De website vind ik niet echt overzichtelijk en op Audiomarkt staan er verschillende tussen maar de prijzen varieren nogal.

En wat ik ook nog ben tegengekomen is ASR Emitter. Ook nog nooit gehoord, maar zijn hier nu zoveel verschillende modellen in? De website vind ik niet echt overzichtelijk en op Audiomarkt staan er verschillende tussen maar de prijzen varieren nogal.

Een Emitter is superstabiel, en heeft met een Thiel totaal geen problemen. Draai zelf met een Emitter I plus op Thiel CS 2.3.

Deze heeft een losse voeding (30 kg.). De Emitter II is helemaal een superversterker. Deze uitvoering heeft zelfs twee losse voedingen. In de Exclusive versie hebben zowel de I als II nog een extra accu-voeding voor het voorversterkergedeelte.

Beide versterkers spelen ongelooflijk neutraal, en kunnen in principe elke luidspreker aansturen, met twee vingers in de neus.

http://www.hifihenkes.de/PRODUKTE/ASR/asr.html

Ik hoop dat je wat hebt aan bovenstaande link. Iets beter te lezen dan de ASR-website.

Frank. :)

Een Emitter is superstabiel, en heeft met een Thiel totaal geen problemen. Draai zelf met een Emitter I plus op Thiel CS 2.3.

Deze heeft een losse voeding (30 kg.). De Emitter II is helemaal een superversterker. Deze uitvoering heeft zelfs twee losse voedingen. In de Exclusive versie hebben zowel de I als II nog een extra accu-voeding voor het voorversterkergedeelte.

Beide versterkers spelen ongelooflijk neutraal, en kunnen in principe elke luidspreker aansturen, met twee vingers in de neus.

http://www.hifihenkes.de/PRODUKTE/ASR/asr.html

Ik hoop dat je wat hebt aan bovenstaande link. Iets beter te lezen dan de ASR-website.

Frank. :)

Dus als ik hieruit kan begrijpen hebben de ASR's steeds een aparte voeding, en blijkbaar heb je dan geen voorversterker mmer nodig. Heb ondertussen al contact gehad met Gydotron Audio en ze hebben ASR ook. Dus kan ik deze misschien wel beluisteren thuis. Ook hebben ze nog andere versterkers opgenoemd welke ik na uitproberen.

-Marsch 200

-Usher R 1,5

-Audio Analogue Donizetti

Bedankt voor de info Frank ;)

Ik vind ze beestachtig mooi eigenlijk. Over smaken kan je niet twisten he ;)

Binnenkort krijg ik deze waarschijnlijk op demo. Ik heb contact gehad met Gydotron. Ook mag ik de Marsh A-400S, Usher R1.5 en de Unison Research Unico 100/200 testen.

Ook de monoblokken van Array. Heb een mail gehad dat ik ze thuis kan testen.