Jump to content

Versterking Thiel CS 3.6

molius
 Share

Recommended Posts

Welke Emitter krijg je op proef? De I of II?

En uiteraard veel plezier met testen, ook met de andere kandidaten.

Ik ben benieuwd. Het zijn allen zeer mooie versterkers. Heb de Usher ook al eens uitvoerig mogen beluisteren. Ook een zeer krachtige en neutrale eindversterker. Zal nog een heel gedub worden welke het uiteindelijk zal gaan worden. Veel succes. :D

Frank. :)

Het zal geen populaire boodschap zijn maar een gezelschap van meer dan 30 man kon geen verschil ontdekken in de prestaties van de steendure ASR Emitter en een Sony versterkertje van

100% mee eens Frank. Maar zo'n dure versterker aanschaffen als de ASR is in mijn ogen en oren altijd een noodmaatregel die alleen noodzakelijk is wanneer de luidsprekers alleen dan tot goede prestaties gedwongen kunnen worden. Ik denk niet dat de Thiel's pas maximaal presteren met de ASR; qua versterking kun je exact even goed voor een lager bedrag terecht en toch helemaal niets inleveren op de weergavekwaliteit. Met een paar Thiel's 3.6 mag je best meer uitgeven dan

Welke Emitter krijg je op proef? De I of II?

En uiteraard veel plezier met testen, ook met de andere kandidaten.

Ik ben benieuwd. Het zijn allen zeer mooie versterkers. Heb de Usher ook al eens uitvoerig mogen beluisteren. Ook een zeer krachtige en neutrale eindversterker. Zal nog een heel gedub worden welke het uiteindelijk zal gaan worden. Veel succes. :D

Welke dat ik wil horen mag ik beluisteren. Zal misschien beter met de I beginnen. De II is al snel een heel stuk duurder.

Een ASR Emitter is toch ook niet echt een power house? Iets van 2.150w 8Ohm of vergis ik mij dan. Zal niet zo heel veel schelen met mijn versterker en die is ongeveer net zo duur nieuw. Maar ik dacht dat je een nieuwe eindversterk wou. Een ASR is toch een alles in 1 2 3 of 4 dozen oplossing?

Een ASR Emitter is toch ook niet echt een power house? Iets van 2.150w 8Ohm of vergis ik mij dan. Zal niet zo heel veel schelen met mijn versterker en die is ongeveer net zo duur nieuw. Maar ik dacht dat je een nieuwe eindversterk wou. Een ASR is toch een alles in 1 2 3 of 4 dozen oplossing?

Heeft inderdaad 2 x 150 Watt aan 8 Ohm, wat bijna verdubbeld aan 4 Ohm. Dat is niet het allerbelangrijkst. De voeding heeft per kanaal een trafo van 700 VA. plus een zeer ruime buffercapaciteit. Zelfs bij zeer hoog volume krijgt ie het ongeacht welk luidsprekersysteem is aangesloten, niet benauwd. Dus ondanks het redelijke vermogen toch wel een powerhouse.

Heeft inderdaad 2 x 150 Watt aan 8 Ohm, wat bijna verdubbeld aan 4 Ohm. Dat is niet het allerbelangrijkst. De voeding heeft per kanaal een trafo van 700 VA. plus een zeer ruime buffercapaciteit. Zelfs bij zeer hoog volume krijgt ie het ongeacht welk luidsprekersysteem is aangesloten, niet benauwd. Dus ondanks het redelijke vermogen toch wel een powerhouse.

Weet het niet meer zeker maar heb jij een Emitter I?

Weet het niet meer zeker maar heb jij een Emitter I?

Klopt. Een Emitter I plus. Ben er zeer content mee. :rolleyes:

Ik ga inderdaad beginnen met eindversterkers te beluisteren maar als ik een "all in one" kan vinden die mooi klint, waarom niet dan.

Ach er zijn zo veel versterkers die verdubbelen van 8 naar 4 ohm en nog bijna eens bij 2 ohm.

bv deze Moon

http://www.simaudio.com/moonw8.htm

Maar goed, ook bijna 12000 euro...

Meer dan 3000 a 4000 euro uitgeven voor een (nieuwe) eind versterker is toch een beetje twijfelachtig. Zou niet nodig moeten zijn. En goede 1000VA trafo kost maar 150 euro (minder voor een leverancier). Voor 240 euro heb je een 2000VA Amplimo.

Ach er zijn zo veel versterkers die verdubbelen van 8 naar 4 ohm en nog bijna eens bij 2 ohm.

bv deze Moon

http://www.simaudio.com/moonw8.htm

Maar goed, ook bijna 12000 euro...

Meer dan 3000 a 4000 euro uitgeven voor een (nieuwe) eind versterker is toch een beetje twijfelachtig. Zou niet nodig moeten zijn. En goede 1000VA trafo kost maar 150 euro (minder voor een leverancier). Voor 240 euro heb je een 2000VA Amplimo.

Simaudio is mooi maar net iets te duur voor mij :blink:

Wat denk je van 2 JC-1's van Parasound? :cool2:

Ook mooi, maar nemen wel heel wat plaats in he ;)

Ik weet dat er voor een mooie prijs een paar op het HTforum staan, maar voor mij zal het pas tegen de zomer worden eer ik iets anders aanschaf. Krijg ondertussen nog ene heleboel te testen thuis.

Ik weet dat er voor een mooie prijs een paar op het HTforum staan, maar voor mij zal het pas tegen de zomer worden eer ik iets anders aanschaf. Krijg ondertussen nog ene heleboel te testen thuis.

De verkoper (een Belg) van die JC-1's, laat ik het beschaafd zeggen, niet echt een gentleman. Het is niet voor niets dat hij ze niet verkocht krijgt. Maar het zijn mooie versterkers inderdaad (heb ze zelf ook gehad).

De verkoper (een Belg) van die JC-1's, laat ik het beschaafd zeggen, niet echt een gentleman. Het is niet voor niets dat hij ze niet verkocht krijgt. Maar het zijn mooie versterkers inderdaad (heb ze zelf ook gehad).

Is inderdaad een Belg. Ik ook :D maar ik heb wel manieren. Ben deze persoon ook al een paar keer tegen gekomen en heeft inderdaad wel een "dikke nek" zoals we het hier zeggen. Moest ik nu het geld al hebben zou ik ze ook gekocht hebben, maar nu ik toch nog even moet sparen kan ik wel verschillende merken testen en kan ik er alleen maar wijzer van worden.