mumsoft Posted 2 november 2009 Report Share Posted 2 november 2009 Om 23:40, Ned 2, Podium: Cecilia Bartoli - Malibran herontdekt: de eerste Diva. Over het muzikale en persoonlijke leven van Maria Felicia Malibran. Bartoli bezoekt plekken waar Malibran gezongen en gewoond heeft. Kijken dus. Eh, nee, opnemen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 3 november 2009 Report Share Posted 3 november 2009 Wat een goede tip, zeg!. Ik zat zojuist totaal geroerd voor de buis. Cecilia Bartoli is zo een inspirerende en enthousiasmerende persoonlijkheid, dat is echt geweldig. Het meest ontroerend vond ik al die deuren die voor haar opengaan en het gemak, wanneer er zo'n oude partituur voor haar wordt geopend, waarmee ze in een oogopslag leest en die oude noten tot leven brengt, dat is fenomenaal. Maar het is een vrouw met zeer vele facetten, een doorleefd musica, grote kennis van zaken en een opvallende athleet in de studio-opnames. Wat je allemaal niet moet geven om op dat niveau te geraken, dat gaat een mensenverstand te boven. Ik heb het al wel eens vaker gezien, een optreden van Bartoli is een wonder wat betreft het enthousiasme dat bij het publiek los komt. Echt een van de zeer grote artiesten van onze tijd. Ik word er een beetje nederig van. Ik houd me aanbevolen voor een kopie wanneer iemand het programma opgenomen heeft. Misschien staat het ook wel op DVD - een must-have voor mij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 3 november 2009 Report Share Posted 3 november 2009 P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 november 2009 Report Share Posted 3 november 2009 Wat een goede tip, zeg!. Ik zat zojuist totaal geroerd voor de buis. Cecilia Bartoli is zo een inspirerende en enthousiasmerende persoonlijkheid, dat is echt geweldig. Het meest ontroerend vond ik al die deuren die voor haar opengaan en het gemak, wanneer er zo'n oude partituur voor haar wordt geopend, waarmee ze in een oogopslag leest en die oude noten tot leven brengt, dat is fenomenaal. Maar het is een vrouw met zeer vele facetten, een doorleefd musica, grote kennis van zaken en een opvallende athleet in de studio-opnames. Wat je allemaal niet moet geven om op dat niveau te geraken, dat gaat een mensenverstand te boven. Ik heb het al wel eens vaker gezien, een optreden van Bartoli is een wonder wat betreft het enthousiasme dat bij het publiek los komt. Echt een van de zeer grote artiesten van onze tijd. Ik word er een beetje nederig van.Ik houd me aanbevolen voor een kopie wanneer iemand het programma opgenomen heeft. Misschien staat het ook wel op DVD - een must-have voor mij. Tja, typisch Bartoli. W.d.b. ben ik het wel met Spido eens, er is een heel assortiment bak en braad producten naar haar vernoemd Ach is ook een kwestie van smaak. Het is zeker een muzikale persoonlijkheid maar mijn smaak is het beslist niet. Haar manier van uitvoeren vind ik eigenlijk nogal pompeus, veel overdreven vibrato en dan heeft ze ook nog eens niet veel volume. Niet voor niets dat ze veel in de studio zit. De uitzending van gisteren was zeker de moeite waard en boeiend, dat wel. Hij staat hier op de harddisk van mijn decoder. Alleen wel in HD, dus helaas kan ik daar geen DVD'tje voor je van branden. Misschien Mumsoft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 3 november 2009 Report Share Posted 3 november 2009 Maar... er is nog geen onsterfelijk toetje naar ze genoemd! Ze was z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 3 november 2009 Report Share Posted 3 november 2009 IK heb inmiddels gezien dat het programma als dvd te koop is; dat ga ik doen. Draaien kan ik het toch niet want de AB van mijn spelertje werkt niet en dus kan ik wel SA/CD draaien - gewoon met de hand- maar is het dvd menu onbereikbaar. Bartoli staat helemaal in de traditie van het Italiaanse belcanto en virtuositeit, echter in mijn ogen met dit verschil dat zij ook een enorme diepgang heeft. Die geaffecteerde manier van uitvoeren, daar moet je wel een beetje aan wennen of liever: je zelf er voor open kunnen stellen. Althans, wanneer je haar op tv ziet. In de werkelijkheid gaat het anders en wordt je live door Bartoli compleet overspoeld en ingepakt. Die kaartjes zijn niet voor niets zo duur, dat is niet te vangen wat er tijdens zo'n optreden zich afspeelt. Die overgave die het publiek haars ondanks doet, dat had je alleen bij Callas (daar is wel een mooie opname van - microfoon in de zaal en je hooort dan nauwelijks Callas maar wel een kreunend publiek). (Anna Netrebko heeft dat ook wel maar dat berust ook wel een beetje op behaagzucht en dat is Bartoli vreemd) Ook haar repertoirekeuze heeft daar veel mee te maken. Bartoli heeft niet alleen de soepelste stembanden van deze zijde van het heelal maar ook volume zat; wijselijk gaat ze daar zuinig mee om. En wat een bereik, die stem. De Cd's die Bartoli verkoopt hebben door hun lage prijs en ongekend mooie uitvoering en onge Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 november 2009 Report Share Posted 3 november 2009 Wat een goede tip, zeg!. [...]Ik houd me aanbevolen voor een kopie wanneer iemand het programma opgenomen heeft. Misschien staat het ook wel op DVD - een must-have voor mij. Jij hebt vrij en hebt lekker kunnen kijken. Ik heb alleen in de gaten gehouden wanneer het echt begon (dat was om 12u ongeveer) en kon daardoor de opname correct timen. Dus ik verwacht dat het er compleet op staat. Maar het gaat dan wel om een HD-opname met mijn Humax, iets wat je niet met een standaard DVD-speler kunt bekijken vrees ik. Ik ben ook nog helemaal niet handig met kopie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 3 november 2009 Report Share Posted 3 november 2009 Dank voor het aanbod en nog meer voor de tip. Ik heb werkelijk genoten van de uitzending. Dat van die dvd, daat gaat wel lukken. Ik stort met genoegen mijn bijdragen in het geldzwembad van La B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 november 2009 Report Share Posted 3 november 2009 Kraus, stiekum een beetje ???? Er staan hier verschillende CD's van haar, draai ze nooit. Er je voor openstellen of niet, haar manier van uitvoeren is gewoon mijn smaak niet. En daar blijven we tot aan de andere kant van het heelal in verschillen Er liggen ook massa's mensen in zwijm voor Frans Bauer maar ik zie het niet zitten om naar een concert van hem te gaan Maar het gaat dan wel om een HD-opname met mijn Humax, iets wat je niet met een standaard DVD-speler kunt bekijken vrees ik. Ik ben ook nog helemaal niet handig met kopie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 3 november 2009 Report Share Posted 3 november 2009 Niks stiekum, gewoon openlijk ligt mijn hart aan gruzelementen. En kwaad kan het verder niet, dus het is alleen voor het lekker. Frans Bauer, sinds Pauw & Witteman vorige week weet ik wie dat is. Die kwam daar met opgeheven hoofd vandaan. Hij leek mij ook een vrolijke Frans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 november 2009 Report Share Posted 3 november 2009 Kraus, stiekum een beetje ???? Er staan hier verschillende CD's van haar, draai ze nooit. Er je voor openstellen of niet, haar manier van uitvoeren is gewoon mijn smaak niet. En daar blijven we tot aan de andere kant van het heelal in verschillen Er liggen ook massa's mensen in zwijm voor Frans Bauer maar ik zie het niet zitten om naar een concert van hem te gaan Maar het gaat dan wel om een HD-opname met mijn Humax, iets wat je niet met een standaard DVD-speler kunt bekijken vrees ik. Ik ben ook nog helemaal niet handig met kopie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 november 2009 Report Share Posted 3 november 2009 [De tip om in SD op te nemen... tja. Weet je, vol is vol (oeps dat klinkt politiek), en het betekent altijd dat we tijd te kort komen om alles wat onder het scherm is gezakt te bekijken. Dan gaat er gewoon wat af. Ik vind het eigenlijk een zegen, zo'n beperking. Dat gaat hier net zo en die beperking is zeker ook een voordeel. Toch wil ik wel veel bewaren voor later als ik op mijn gemak kan kijken, zoals een hele verzameling TopGear. Die ga ik lekker eens met de kerst bekijken als we overspoeld worden met kerstpulp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 5 december 2009 Author Report Share Posted 5 december 2009 Popgala 1973 Morgen, 00:25 - 01:20 in Popgala 1973: Gesprekken en verhalen over het legendarische popgala met o.a. Rod Stewart and the Faces, Slade, Ry Cooder, The Who, Colin Blunstone en niet te vergeten The Eagles. Kort na de tv-uitzending van het legendarische popfestival verdwenen de opname- en uitzendbanden. Vijfendertig jaar later zijn de banden teruggevonden en besloot Leo Blokhuis een reconstructie te maken van dit unieke popgala. Wat is er in 1973 met de opnamebanden gebeurd? Popgala de Vliegermolen, Voorburg 1973. Gesprekken en verhalen rondom dit popfestival met o.a. Rod Stewart and the Faces, Slade, Ry Cooder, The Who, Colin Blunstone en niet te vergeten The Eagles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 nu lkkr genieten van cultura 24 waar ze popgala 1973 uitzenden en wat een oenen bij de VARA om de ampex banden .................. vul zelf maar in piece of time zullen we maar denken Uitzendtijd: 01:15 - 03:15 uur Na de documentaire op Nederland 3, nu bij Cultura 24 alle teruggevonden concertbeelden van het legendarische popfestival in sporthal De Vliegermolen te Voorburg, gehouden in maart 1973. Met Slade, Colin Blunstone, Rory Gallagher, Argent, Chi Coltrane, Rod Stewart and The Faces, Ry Cooder en een uitgebreide set van de Eagles (destijds voor het eerst op toernee in Europa). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 Wow, Rod Steward in 1973, geweldig om dat terug te zien. Voor wie het allemaal gemist heeft: Op Vrijdag 11 december herhaalt Cultura het om 21:00 uur: http://www.cultura.nl/page/nieuws/783886 Cultura is trouwens ook op internet te zien via http://nederland24.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 Dat was in die tijd een gigantisch vermogen. Bij mijn weten werden die banden niet beheerd door de omroepen maar door de toenmalige NOS. En die recyclede gewoon alles. Het doel was primair televisie maken en die banden waren gereedschap daarbij. Pas veel later blijkt pas hoe waardevol iets kan zijn, dat weet je niet op voorhand. Stel je voor dat je voor FL 4000,-/uur alles gaat archiveren of misschien directer: Dat je nu je muziek collectie voor €10.000,- per uur (inflatie meegerekend) zou archiveren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 Stel je voor dat je voor FL 4000,-/uur alles gaat archiveren of misschien directer: Dat je nu je muziek collectie voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 Popgala 1973 Morgen, 00:25 - 01:20 in Popgala 1973: Gesprekken en verhalen over het legendarische popgala met o.a. Rod Stewart and the Faces, Slade, Ry Cooder, The Who, Colin Blunstone en niet te vergeten The Eagles. Kort na de tv-uitzending van het legendarische popfestival verdwenen de opname- en uitzendbanden. Vijfendertig jaar later zijn de banden teruggevonden en besloot Leo Blokhuis een reconstructie te maken van dit unieke popgala. Wat is er in 1973 met de opnamebanden gebeurd? Popgala de Vliegermolen, Voorburg 1973. Gesprekken en verhalen rondom dit popfestival met o.a. Rod Stewart and the Faces, Slade, Ry Cooder, The Who, Colin Blunstone en niet te vergeten The Eagles. Bedankt voor de tip... ik ben er voor opgebleven, maar kon na 'n dag sjouwen moeilijk m'n ogen open houden. Maar w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 6 december 2009 Author Report Share Posted 6 december 2009 Het staat bij mij nog op de recorder, maar dat belooft dus wat. Dat verduidelijkt, Luxman. Teletekst gaf een veel latere eindtijd aan en begrijp nu waarom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 Ook de 2 uur durende registratie van het concert zelf op Cultura na die documentaire? Dat was nog veel meer de moeite waard. Afijn het wordt beide herhaald op Cultura vrijdag a.s. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 6 december 2009 Author Report Share Posted 6 december 2009 Ook de 2 uur durende registratie van het concert zelf op Cultura na die documentaire? Dat was nog veel meer de moeite waard. Afijn het wordt beide herhaald op Cultura vrijdag a.s. Er even doorheen geschoten, maar inderdaad toch niet. Er kwam een BNN soap (geen idee hoe die onzin heet) achteraan. Teletekst vermeldde alleen een veel latere eindtijd voor de documentaire dan de link die ik plaatste, zonder soap te noemen. Nevermind. Cultura is denk ik niet voor iedereen te zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 6 december 2009 Report Share Posted 6 december 2009 Cultura is denk ik niet voor iedereen te zien. Op de kabel alleen als je een volledig digitaal extra pakket hebt helaas Het zit bij Ziggo in het bonus pakket wat je krijgt als je alles neemt (en betaalt). De S#kkers Het zou gewoon in het standaard pakket moeten zitten, het is tenslotte publieke omroep. Hier gaf ik al aan waar het op internet te vinden is. De geluidskwaliteit is daar helaas met 96 kb/s niet zo hoog (maar ook niet echt slecht). P.s. Ivan, in die tijd werd ook nog veel op film geregistreerd, o.a. Ja zuster, nee zuster. Dat was dan wel niet te recyclen maar daarvan is ook weinig over. Op een gegeven moment kon men de hoeveelheid niet meer kwijt en verdween het in de afval container. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 december 2009 Report Share Posted 7 december 2009 En zo hebben we alleen nog onze eigen zoete herinnering... Bij Ziggo wel een extra pakketje genomen, als serieuze tv-kijkers werd dat informatie/documentaires. Er is een muziek-pakket, maar dat leek me niks. Met Cultura krijg je ook Garuda en iets prive-achtigs. Liever gezegd Cultura is de enige zender in dat extra pakket waar onze belangstelling naar uitgaat. Het is mijn bescheiden mening dat het zonder al te veel poespas mogelijk moet zijn om z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 december 2009 Report Share Posted 7 december 2009 P.s. Ivan, in die tijd werd ook nog veel op film geregistreerd, o.a. Ja zuster, nee zuster. Dat was dan wel niet te recyclen maar daarvan is ook weinig over. Op een gegeven moment kon men de hoeveelheid niet meer kwijt en verdween het in de afval container. En een paar 40' zee containers huren was te duur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 december 2009 Report Share Posted 7 december 2009 En een paar 40' zee containers huren was te duur? Archiveren in een zeecontainer... Zou goed geweest zijn voor het beeldmateriaal.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts