Jump to content

Vanavond op TV ....

Erikatn
 Share

Recommended Posts

En een paar 40' zee containers huren was te duur?
Archiveren in een zeecontainer... :rolleyes: Zou goed geweest zijn voor het beeldmateriaal..

Oh, maar zeecontainers kunnen wel uitgerust worden met een HVAC hoor. Wordt ook gedaan voor prefab elektrische installaties, voor afgelegen gebieden (woestijn, jungle, toendra, enz.). In de jaren 60/70 kon dat waarschijnlijk ook al wel...

Dank voor de uitleg over Cultura.

Nieuwe link: Bjork: Nattura

Donderdag 10 december 2009, Canvas (Belgie) 23.50 uur

Ecodocumentaire over IJsland met optredens van Bjork en Sigur Ross en adembenemende natuurbeelden. In juni 2008 gaven de IJslandse muzikale iconen Bjork en Sigur Ross een openluchtconcert in Reykjavik om aandacht te vragen voor de bedreiging van de unieke IJslandse natuur, onder meer door aluminiumfabrieken. De film bevat beelden van het concert en van de prachtige IJslandse natuur, maar focust ook op het precaire natuurlijke evenwicht op het eiland, de bedreiging door de industrie en mogelijke ecologische alternatieven.

Archiveren in een zeecontainer... :rolleyes: Zou goed geweest zijn voor het beeldmateriaal..

Oh, maar zeecontainers kunnen wel uitgerust worden met een HVAC hoor. Wordt ook gedaan voor prefab elektrische installaties, voor afgelegen gebieden (woestijn, jungle, toendra, enz.). In de jaren 60/70 kon dat waarschijnlijk ook al wel...

Duck dacht vast niet aan HVAC toen ie het op die manier over zeecontainers had..

Duck dacht vast niet aan HVAC toen ie het op die manier over zeecontainers had..

Waar Duck wel of niet aan denkt, weet ik niet. Als de NOS er maar aan gedacht had... ;) Maar ja, die hebben uberhaupt niet aan opslag gedacht, kennelijk... :(

Ecodocumentaire over IJsland met optredens van Bjork en Sigur Ross en adembenemende natuurbeelden. In juni 2008 gaven de IJslandse muzikale iconen Bjork en Sigur Ross een openluchtconcert in Reykjavik om aandacht te vragen voor de bedreiging van de unieke IJslandse natuur, onder meer door aluminiumfabrieken. De film bevat beelden van het concert en van de prachtige IJslandse natuur, maar focust ook op het precaire natuurlijke evenwicht op het eiland, de bedreiging door de industrie en mogelijke ecologische alternatieven.

D

Bedankt voor deze tip Erikatn.Zal ik op laten nemen lijkt

me mooi.

Gr. Henkes

Enjoy heren. :)

Waar Duck wel of niet aan denkt, weet ik niet. Als de NOS er maar aan gedacht had... ;) Maar ja, die hebben uberhaupt niet aan opslag gedacht, kennelijk... :(

Is er een paar jaar geleden niet eens een uitzending geweest over dat bewaarbeleid? Is dacht ik hear ook nog wel eens aangehaald. [hardop denken mode off].

Voor wie het allemaal gemist heeft: Op Vrijdag 11 december herhaalt Cultura het om 21:00 uur: http://www.cultura.nl/page/nieuws/783886

21:10 - 22:00

Popgala 1973: De documentaire

Documentaire over het legendarische popfestival in sporthal De Vliegermolen te Voorburg, gehouden in maart 1973. Waar onder meer Slade, Colin Blunstone, The Who, Gary Glitter, Supersister, Chi Coltrane, Rod Stewart and the Faces, Ry Cooder en de Eagles optraden. De banden van dit destijds door de VARA op tv uitgezonden popgala zijn pas onlangs teruggevonden en naar aanleiding van dit heuglijke feit deze documentaire vol concertbeelden en gesprekken met betrokkenen, bezoekers en artiesten. Presentatie: Leo Blokhuis.

22:00 - 00:18

Popgala 1973: De concerten

Na de documentaire op Nederland 3, nu bij Cultura 24 alle teruggevonden concertbeelden van het legendarische popfestival in sporthal De Vliegermolen te Voorburg, gehouden in maart 1973. Met Slade, Colin Blunstone, Rory Gallagher, Argent, Chi Coltrane, Rod Stewart and The Faces, Ry Cooder en een uitgebreide set van de Eagles (destijds voor het eerst op toernee in Europa).

Het was 98% documentaire en 2% optreden, waar ik niet eens van ondersteboven was.

Beetje scheve verhouding als het zo wordt aangekondigd.

M :ph34r: rc

Het was 98% documentaire en 2% optreden, waar ik niet eens van ondersteboven was.

Beetje scheve verhouding als het zo wordt aangekondigd.

M :ph34r: rc

Die docu heb ik idd ook al eens gezien, en kan me ervan herinneren dat ik vrij veel andere dingen tussendoor ben gaan doen.

Niet heel erg boeiend dus.

• 2 weeks later...

Vanavond, na Top 2000 a Go-Go:

25 jaar Rock 'n Roll Hall of Fame.

Met vier uur lang optredens van:

Jerry Lee Lewis (20.34 uur)

Great Balls of Fire

Crosby, Stills & Nash (20.36 uur)

Woodstock

Almost Cut My Hair

Love Has No Pride (met Bonnie Raitt)

The Pretender (met Jackson Browne)

Love The One You're With (met Stephen Stills & James Taylor)

Stevie Wonder (21.03 uur)

For Once In My Life

Tracks Of My Tears (met Smockey Robinson)

The Way You Make Me Feel (met John Legend)

The Thrill Is Gone (met B. B. King)

Higher Ground / Roxanne (met Sting)

Superstition (met Jeff Beck)

Paul Simon (21.33 uur)

You Can Call Me Al

Here Comes The Sun

The Wanderer

Two People In The World (met Little Anthony)

Simon & Garfunkel (21.50 uur)

The Sound Of Silence

The Boxer

Bridge Over Troubled Water

Aretha Franklin (22.07 uur)

Baby I Love You

Don't Play That Song

Chain Of Fools (met Annie Lennox)

Metallica (22.19 uur)

For Whom The Bell Tolls

Sweet Jane (met Lou Reed)

Iron Man / Paranoid (met Ozzy Osbourne)

All Day And All Of The Night (met Ray Davies)

Enter Sandman

U2 (22.48 uur)

Vertigo

Magnificent

Because The Night (met Patti Smith & Bruce Springsteen)

I Still Haven't Found (met Bruce Springsteen)

Gimme Shelter (met Mick Jagger, Fergie, Will I Am)

Stuck In A Moment (met Mick Jagger)

Beautiful Day

Jeff Beck (23.23 uur)

People Get Ready (met Sting)

Let Me Love You (met Buddy Guy)

Rice Pudding Vamp / Foxy Lady (met Bill Gibbons)

A Day In The Life

Bruce Springsteen (23.42 uur)

Hold On I'm Coming / Soul Man (met Sam Moore)

Ghost Of Tom Joad (met Tom Morello)

Fortunate Son / Pretty Woman (met John Fogerty)

Jungleland

A Fine, Fine Boy (met Darlene Love)

New York State Of Mind (met Billy Joel)

Born To Run (met Billy Joel)

Higher And Higher

Guest tubejack

Ik heb heb even gekeken en hem uitgezet vond het wat tegen vallen .... schakelde in rond 22:00 ....Aretha Franklin .... daarna Metalica ..... ligt vast aan mij..... ik ben ook niet zo heel visueel ingesteld <_<

De Top 2000 a Gogo op Nederland 3 vond ik w

de live show van gisteravond was aan mij niet besteed. waarschijnlijk de reden dat ik ook geen 1 muziek dvd heb.

het beeld boeit me niet echt.

de top 2000 word meer de mathijs van nieuwkerk a gogo show.

maar is wel een van de leukste programma's op televisie helaas.

waarom is er geen normaal muziekprogramma ?of het zijn clipjes non stop met real life soaps tussendoor.

of het is een programma als zomergasten ( wa 100% draait op het interessantsgehalte van de gast) of lachen met clipjes alla "never mind the bullocks"

Zie ook http://en.wikipedia.org/wiki/Rock_and_Roll_Hall_of_Fame

25th Anniversary Concert

The Rock & Roll Hall of Fame celebrated its 25th Anniversary with a concert series over two days on October 29 and 30, 2009 at Madison Square Garden in New York. The celebration included performances by U2, Patti Smith, Bruce Springsteen & The E Street Band, Simon & Garfunkel, Metallica, Lou Reed, Ray Davies, Ozzy Osbourne, Paul Simon, Jeff Beck, Aretha Franklin, Stevie Wonder, and Crosby, Stills and Nash. The first night ran almost six hours with Bruce Springsteen closing the concert with special guests John Fogerty, Darlene Love, Tom Morello, Sam Moore, Jackson Browne, Peter Wolf, and Billy Joel

Wat ik er vooral goed aan vond:

Crosby, Stills and Nash en Simon & Garfunkel. Maar eigenlijk de rest ook.

Sommige bands, waaronder Crosby, hadden een prachtige, krachtige bass. Dat kunnen die Amerikanen wel. Ik was regelmatig onder de indruk van de geluidskwaliteit. Mooi opgenomen, in balans van diep laag tot sprankelend hoog. En dat op digi tv <_<

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...