Jump to content

Vanavond op TV ....

Erikatn
 Share

Recommended Posts

Antony Hegarty als laatste Wintergast bij de VPRO:

maandag 3 januari 2011 20:20 Ned 2

zaterdag 8 januari 2011 13:55 Ned 2 (Herhaling)

Antony Hegarty is vooral bekend als fenomenale zanger van Antony and the Johnsons. Fenomenaal om zijn karakteristieke hoge, alles doordringende stemgeluid, zijn opvallende androgyne verschijning en indrukwekkende gewaden. In zijn teksten draagt hij zijn persoonlijke ervaringen uit, bijvoorbeeld over zijn worsteling met de gangbare normen rond seksualiteit en gender.

Lees meer....

ik werd volkomen gebiologeerd tijdens zijn doorschijnende optreden met het Metropole Orkest, dat werd uitgezonden aan het eind van de Nacht van de Popmuziek in 2009.

Crazy in Love...

http://www.youtube.com/watch?v=O0ob52GyXl4

Kijken dus!

M :ph34r: rc

Antony Hegarty als laatste Wintergast bij de VPRO:

maandag 3 januari 2011 20:20 Ned 2

zaterdag 8 januari 2011 13:55 Ned 2 (Herhaling)

Antony Hegarty is vooral bekend als fenomenale zanger van Antony and the Johnsons. Fenomenaal om zijn karakteristieke hoge, alles doordringende stemgeluid, zijn opvallende androgyne verschijning en indrukwekkende gewaden. In zijn teksten draagt hij zijn persoonlijke ervaringen uit, bijvoorbeeld over zijn worsteling met de gangbare normen rond seksualiteit en gender.

Lees meer....

ik werd volkomen gebiologeerd tijdens zijn doorschijnende optreden met het Metropole Orkest, dat werd uitgezonden aan het eind van de Nacht van de Popmuziek in 2009.

Crazy in Love...

http://www.youtube.com/watch?v=O0ob52GyXl4

Kijken dus!

Dankjewel voor de tip mumsoft. Ik ben een Fan van Antony,

Gr.henkes

Wende Snijders met band nu op nl2 ;)

Ik ben bij haar solo-voorstelling geweest. Dat was beter. Ik vond de TV-uitzending een teleurstelling. Ben blij dat ik daar niet bij geweest ben. Ze lijkt niet te genieten en ze is "zo gefocussed, zo sterk", zo van we proppen het er in, er door. Er leek geen rust in het stuk te komen. Lighten up! Ik zie haar wel als een soort toekomstige Herman van Veen, maar er zijn meer kleuren in het theatrale palet. Wat zeg ik, in het pop-palet. Of dit schilderij stond me gewoon niet aan, kan ook. :huh: Ietwat vermoeiend, dus ik zapte snel door.

• 2 weeks later...

In de serie Classic Albums a.s. zaterdag, 21u op ned 3: Paul Simon - Graceland

http://www.tv2day.nl/programma/15_januari_2011/nederland+3/21:00classic+albums

Voor wie hem bij Kanvas gemist heeft (en wil zien, dat spreekt).

Vorig jaar (eindelijk) bij Canvas gezien, maar ga er, onder het motto eindelijk weer 's een nuttig muziekprogramma op de zaterdagavond, nog een keer voor zitten, merci. :)

• 3 weeks later...

Vanavond Metaloaf, eh Meatloaf - Bat out of hell

Maar gisteren, op BBC4, vanaf 22u een mooi programma over Mark Knopfler, gevolgd door de registratie van een optreden. Meer dan twee uur pracht-tv.

Dat hebben jullie lekker gemist!

M :P rc

Registratie van het optreden, was dat waar het publiek heel dicht zit en hij veel nrs bracht met zn bling bling steel guitar ... ? Veel vertelde tussen de nrs?

Ja, en trouwens met veel andere muzikanten. Ik vond het soms wel een beetje... saai.

Was net op TV, Classic album.

Vandaag was het de beurt voor Fleetwood Mac met Rumors.

Blijft een geweldig album ik heb weer zitten genieten.

Ga zo nog even het hele album beluisteren met als afsluiting het mooie songbird.

Groetjes George

• 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
Zojuist geluisterd, gezien... en genoten!

De man was en blijft een uniek fenomeen...

Moet er zelf nog aan beginnen, maar dat is alvast een goed uitgangspunt.

Jaren (zeker vijftien) geleden zond de VPRO een prima (dacht twee-delige) documentaire over de geschiedenis van het Atlantic label uit, waar RC uiteraard een sterke impuls aan heeft gegeven. Wordt het ooit herhaald dan hoop ik dat het ook hear op tijd wordt gemeld. :)

• 2 weeks later...

Aha, zal eens kijken. Ben geloof ik niet zo weg van heer Buckley.

Gisteren het eerste deel van de docu over Queen gezien, en geconstateerd dat het nergens een herhaling van is, voor ons was het nieuw.

Vanavond dus lekker kijken naar deel 2. Het concert van 1975 na afloop nemen we wel op.

Vanavond in Villa Vanthilt op BRT 1 tussen ongeveer 22.00 en 23.00 uur een gesprek met de manager van Queen.

"Queens manager, Jim Beach, geeft nooit interviews, maar maakt voor Villa Vanthilt een uitzondering. Jim bestookt Marcel met hilarische anekdotes, ongeziene foto