Erikatn Posted 14 juni 2011 Author Report Share Posted 14 juni 2011 When You 're Strange: Documentaire van Tom DiCillo (2010) over de iconische 60ies-band The Doors, naar aanleiding van de 40ste verjaardag van het overlijden van hun legendarische frontman Jim Morrison (8.12.1943 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 22 juni 2011 Author Report Share Posted 22 juni 2011 Metal: a headbanger Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 23 juni 2011 Report Share Posted 23 juni 2011 Hallo Erikatn, Bedankt voor de tip, het was leuk om eens een blik te kunnen werpen in een muziekwereld die ik niet echt ken. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 23 juni 2011 Author Report Share Posted 23 juni 2011 Hoi Jack, Blij dat ik kan helpen om je haar te gaan laten groeien, al zal de marathon er niet minder warm mee gaan worden (you can 't have it all). Het was al eens eerder (dacht op onze zenders) uitegezonden. Heb zelf met een half oog gekeken maar 't was aardig om de hoorzitting weer eens te zien. Wellicht zijn de puriteinen er inmiddels ook achter dat de metal scene voor- en sindsdien niet de veroorzaker van grootschalig menselijk leed is. Op naar de volgende uitzending. Link to comment Share on other sites More sharing options...
goodtube Posted 24 juni 2011 Report Share Posted 24 juni 2011 BBC2 live U2 from Glastonbury, UK Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 13 juli 2011 Author Report Share Posted 13 juli 2011 Het uur van de wolf: Jimmy Page, The Edge en Jack White: It might get loud Zaterdag 21 Aug 2010 19:55 - 21:40 (Nederland 3) Dit wordt herhaalt: Vrijdag 22 Jul 2011 23:30 - 01:10 Ned 3. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 14 juli 2011 Report Share Posted 14 juli 2011 Het uur van de wolf: Jimmy Page, The Edge en Jack White: It might get loud Zaterdag 21 Aug 2010 19:55 - 21:40 (Nederland 3) Dit wordt herhaalt: Vrijdag 22 Jul 2011 23:30 - 01:10 Ned 3. Outstanding !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 14 juli 2011 Report Share Posted 14 juli 2011 Het uur van de wolf: Jimmy Page, The Edge en Jack White: It might get loud Zaterdag 21 Aug 2010 19:55 - 21:40 (Nederland 3) Dit wordt herhaalt: Vrijdag 22 Jul 2011 23:30 - 01:10 Ned 3. Dat is een mooie uitzending inderdaad, ik heb deze vorig jaar al eens kunnen zien. Ik ben hem toevallig toen tegen gekomen tijdens het zappen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 18 juli 2011 Report Share Posted 18 juli 2011 21 juli op BBC 2 radio om 20.00 uur: Live optreden Bryan Ferry uit zijn huidige tour Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 juli 2011 Report Share Posted 29 juli 2011 Vanavond, 23:10 op ned. 3: When You 're Strange: Documentaire van Tom DiCillo (2010) over de iconische 60ies-band The Doors, naar aanleiding van de 40ste verjaardag van het overlijden van hun legendarische frontman Jim Morrison (8.12.1943 – 3.7.1971). Het commentaar wordt ingesproken door Johnny Depp. Met dank aan Erikatn M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 29 juli 2011 Author Report Share Posted 29 juli 2011 Zag het eerder vandaag ook op de 'Uur van de Wolf' site aangekondigd maar nam, erg genoeg, niet de moeite om het hear te plaatsen. Bij deze m'n excuses aan het ganse forum en welgemeende dank (namens datzelfde forum) aan Marc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 5 augustus 2011 Report Share Posted 5 augustus 2011 Vanavond, voor de Reggae-liefhebbers, in het uur van de Wolf: Riseup-Reggae Ned 3, 23:25-0:35 Documentaire. RiseUp - Reggeae is een reis naar het hart van Jamaica, het eiland waar de unieke reggaesound oorspronkelijk vandaan komt. Drie jongeren proberen door te breken in de uiterst kritische muziekscene: zangers Turbulence en Ice en zangeres Kemoy. In een land waar muziek belangrijk is en de concurrentie moordend proberen zij geschiedenis te schrijven. Samen bieden ze een inkijk in de veelzijdige muzikale underground van Jamaica en schetsen ze een beeld van opgroeien op dit kleurrijke eiland. Zanger en rasta Turbulence woont in een 'tenement yard' downtown Kingston. Hij geeft met een energiek geluid een kritische stem aan de politieke onvrede in zijn land en zingt over het geweld in de straten van Jamaica. Hij is een van de grootste reggaetalenten op Jamaica en zijn nummer 'Notorious' wordt een internationale hit. Zanger Ice Anastacia woont uptown Kingston, heeft rijke ouders en leidt een luxe leven. Hij is gedreven en zelfbewust maar zijn aangemeten gangsteract en bescheiden talent wekken weinig sympathie bij de arme Jamaicanen. In het binnenland zingt Kemoy op een plastic stoeltje naast haar geiten de hele dag de sterren van de hemel en droomt van een leven als zangeres. Als ze een kans krijgt om in een studio met bekende artiesten te werken, blijkt hoeveel afstand ze zal moeten overbruggen. Het is een herhaling. http://www.nps.nl/pa...uur-van-de-wolf M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 7 augustus 2011 Author Report Share Posted 7 augustus 2011 Even kwijt of deze aflevering ooit eerder is gemeld maar Canvas begint vanaf morgen weer met het uitzenden van de Classic Albums reeks. Maandag 8 augustus 2011, Canvas 21.20 uur: Disraeli Gears "Cream wordt algemeen beschouwd als de eerste ‘super group’ van de popmuziek, met topmuzikanten die hun sporen al verdiend hadden in andere bands en projecten. Met gitarist Eric Clapton, zanger en bassist Jack Bruce en drummer Ginger Baker vormde Cream een voorbeeld voor vele andere rockgroepen in de jaren ’70, van Led Zeppelin en Deep Purple tot Grateful Dead en Black Sabbath. Tot de dag van vandaag blijft de muziek van de band een grote inspiratiebron voor andere muzikanten. Met songs als Strange Brew en Sunshine of Your Love markeerde hun tweede album, Disraeli Gears (1967), de overgang van Cream van visionaire blues naar stevige ‘psychedelische’ pop en hard rock. De plaat betekende ook de doorbraak van de groep in Amerika en maakte van Eric Clapton een internationale superster. Deze aflevering van Classic Albums bevat nieuwe interviews met Clapton, Baker en Bruce. Andere kroongetuigen zijn dichter en songtekstschrijver Pete Brown, Ahmet Ertegun (oprichter van Atlantic Records), muzikale collega’s John Mayall (met wie Clapton en Bruce eerder hadden samengewerkt) en Manfred Mann. Daarnaast bevat de film ook nieuwe akoestische versies van een aantal songs, originele studio-opnames en unieke archiefbeelden. En uiteraard komen we ook te weten waar de vreemde titel van de plaat vandaan komt…' Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 augustus 2011 Report Share Posted 8 augustus 2011 http://www.songfacts.com/detail.php?id=1364 S.W.L.A.B.R. Dank je voor de tip! Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 9 augustus 2011 Report Share Posted 9 augustus 2011 Snap nog steeds niet waarom ik deze lp van Cream NIET heb. Ook niet op tape of cd ... Ben een liefhebber van psychedelische muziek en zeker uit 1967 Mijn interesse is serieus gewekt sinds gisteren !! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 9 augustus 2011 Author Report Share Posted 9 augustus 2011 Prima heren. Moet zelf ook weer eens in de plaat duiken, Stef. Het blijft een strijd om tijd te vinden om alle interessante muziek voldoende te laten bezinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 augustus 2011 Report Share Posted 9 augustus 2011 Snap nog steeds niet waarom ik deze lp van Cream NIET heb. Ook niet op tape of cd ... Ben een liefhebber van psychedelische muziek en zeker uit 1967 Mijn interesse is serieus gewekt sinds gisteren !! Sure. Alex was helmaal in de wolken na het zien van de uitzending. En ik heb gezocht op de Olive, maar verdorie ook niks van de Cream gevonden. Mja, ik was 14 toen die plaat uitkwam, en totaal niet geïnteresseerd in die muziek. Dat heb ik later (te laat) pas ingehaald. Maar ik ga de cd kopen, en dan, als jij nog eens langskomt, hier op die superset voor jou draaien. groet, M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Lees net dat de eerste 3 lp's van Cream, origineel polydor, dr polydor zijn heruitgebracht in 2008 ... biedt perspectieven!! Morgen gelijk Bob mailen ... Volgende week is het trouwens Deep Purple - Machine Head Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 10 augustus 2011 Report Share Posted 10 augustus 2011 Lees net dat de eerste 3 lp's van Cream, origineel polydor, dr polydor zijn heruitgebracht in 2008 ... biedt perspectieven!! Morgen gelijk Bob mailen ... Volgende week is het trouwens Deep Purple - Machine Head Die van Fresh Cream is inmiddels binnen. Morgen ruilen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 15 augustus 2011 Report Share Posted 15 augustus 2011 Op Canvas net Deep Purple gezien in zo'n soort Classic album documentaire. Die waren goed zeg. Het lijkt me eigenlijk ook wel leuk om een soort sporen-CD te hebben. Want de muzikanten afzonderlijk horen is eigenlijk ook heel goed. Anyway volgende week Metallica en hun Black Album. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 21 augustus 2011 Report Share Posted 21 augustus 2011 De Foo Fighters docu nu vanavond op Canvas. Het is een mooie documentaire. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 september 2011 Report Share Posted 3 september 2011 Morgenavond - voor wie er van houdt - anderhalf Uur van de Wolf met violiste Janine Jansen. Ned 2. 20:25 M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 3 september 2011 Report Share Posted 3 september 2011 Is dat die documentaire tijdens haar "werkstress" periode, Marc? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 september 2011 Report Share Posted 3 september 2011 Is dat die documentaire tijdens haar "werkstress" periode, Marc? Ja, ik denk het wel. Hij is van Paul Cohen. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 5 september 2011 Author Report Share Posted 5 september 2011 Grateful Dead - American Beauty In de serie Classic Albums, vanacht op Canvas vanaf 00.35 uur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts