Ivan10 Posted 6 november 2017 Report Share Posted 6 november 2017 Ja ik had nooit een hoge pet op van Oasis en het blijft een vreemde band. De broers hebben een vader met losse handen. Klooien als roadies wat aan en beginnen bijkans een band met groot succes. Daarna vechten ze elkaar soms letterlijk de studio uit. Dat er zoveel muziek uit die band gekomen is is een wonder. Vreemd genoeg maakt het de verwaande kwasten nog menselijk ook. Ik pak mijn parka even... Maybe...! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 6 november 2017 Report Share Posted 6 november 2017 Toevallig heb ik enkele weken geleden een lp van Liam Gallagher gekocht. (As You Were) Ik mag hem graag horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 november 2017 Report Share Posted 11 november 2017 Straks op Ned3 (NPO3 tegenswoordig) om 23:25 de uitgestelde show van U2 in het Parijse Olympia, een paar weken na de aanslag daar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 november 2017 Report Share Posted 18 november 2017 (edited) Vanavond de Nacht van de popmuziek andermaal. Om 23:05 op NPO 3. Edited 18 november 2017 by mumsoft Verbeterd Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 december 2017 Report Share Posted 15 december 2017 Op Cultura vanavond, om 23u een film met Bob Dylan in het programma NPO Radio 2 presenteert. Maar dat dus op Cultura. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 15 december 2017 Report Share Posted 15 december 2017 17 minutes ago, mumsoft said: Op Cultura vanavond, om 23u een film met Bob Dylan in het programma NPO Radio 2 presenteert. Maar dat dus op Cultura. Nog één keer, voor alle zekerheid: Op Cultura! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 december 2017 Report Share Posted 15 december 2017 Ja, dus niet op Radio 2!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 15 december 2017 Report Share Posted 15 december 2017 Is het een hoorfilm? Trouwens, als ik wat wil weten over Bob Dylan ga ik naar buiten als het waait. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 december 2017 Report Share Posted 15 december 2017 Het waait nu niet. Dikke pech. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 15 december 2017 Report Share Posted 15 december 2017 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 11 januari 2018 Author Report Share Posted 11 januari 2018 Vanavond op Canvas vanaf 23.15 uur. De eerste van drie afleveringen over "de e vroegste opnames van Amerikaanse rootsmuziek tijdens de 'Roaring Twenties' van de vorige eeuw". Tweede aflevering over precies een week. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 januari 2018 Report Share Posted 11 januari 2018 Dat is een goeie tip! Ik ga het opnemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 januari 2018 Report Share Posted 16 januari 2018 Gedaan, maar was niet af te spelen. Erg verstoorde opname. Heb ik wel eens eerder gehad, niet op Canvas, maar toen geen soulaas. Wel bij Ziggo de site afgestruind voor oplossingen, die alleen te vinden zijn in verbeteren van de bekabeling (al eerder gedaan), of de connectoren (idem), of een versterker toepassen (lastig, vervelend, en hoezo, als alle andere zenders prima doorkomen?). Heb nu gisteren een uitzending op Canvas HD opgenomen, en dat gaat prima. Verdenk Ziggo toch ervan die niet-HD uitzendingen stiefmoederlijk te behandelen. De volgende uitzending van de Roots gaat dus ook op HD. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 januari 2018 Report Share Posted 16 januari 2018 Als je normaal een storingsvrij beeld hebt moet je ook een storingsvrije opname hebben. Dan ligt dat niet aan je kabel (touwtje). Je PVR slaat ook wel eens de plank mis. Weliswaar veroorzaakt door een hikje van Ziggo, zowel qua barst in de datastream als EPG, maar toch. Gewoon eens in de maand resetten dat ding: Helemaal uitzetten met de powerschakelaar achterop en na een paar minuten weer aan. Nu met opnemen in de cloud geen last meer eigenlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 januari 2018 Report Share Posted 16 januari 2018 Bedankt voor je reactie. Ik zet de Humax (is natuurlijk al een oudje, maar hij doet het i.h.a. nog voortreffelijk) al regelmatig helemaal uit. Die mislukte opnames (2) komen van zenders waar ik normaal niet naar kijk. Sowieso kijk ik liever op mijn muziekkamer, en neem ik alles wat ik wil zien op, een paar uitzonderingen daargelaten. Blijf het typisch vinden dat een Canvas HD-opname het goed doet, een een Canvas-SD niet. Maar donderdag is the proof of the pudding met die American Roots. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 januari 2018 Report Share Posted 16 januari 2018 (edited) Raar, wij namen het meeste SD op i.v.m. schijfruimte. Scheelt toch een factor 3 a 4. Maar wij hadden toch ook wel eens dat gewoon Ned1 er niet goed op stond. Maar ook wel eens dat de opname niet goed leek, blokkige rommel, maar dat na resetten de opname toch wel weer goed afspeelde. Mijn vrouw volgt veel series op de BBC en die heb ik wat horen schelden op dat ding Nu het laatste half jaar niet meer eigenlijk sinds we over zijn op IP-TV. Edited 16 januari 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 januari 2018 Report Share Posted 16 januari 2018 Ik neem ook bij voorkeur op SD op. Tegenwoordig kopieer ik dat vrij snel op een externe schijf, die gaat naar boven, dan op een stickie als ik het wil zien. En de bron verwijder ik ook meteen, maar zal het nog eens aanzien voor het geval ik weer die pech heb, dan de Humax uit, weer aan en kijken of het dan beter gaat. Het zijn iig tips die je bij Ziggo niet tegenkomt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 16 januari 2018 Report Share Posted 16 januari 2018 Ik vind het geweldig: "opnemen in de cloud". Ook al valt de internetverbinding eruit, of de stroom. De opname gaat gewoon door. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 januari 2018 Report Share Posted 16 januari 2018 Bij Ziggo kan ik de zender ONS niet goed ontvangen. Alleen rommelige blokjes, nauwelijks geluid en vaak foutmeldingen in beeld. Ook na uit- en weer aanzetten van de Humax. Het is zender nummer 50 bij Ziggo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 januari 2018 Report Share Posted 16 januari 2018 (edited) Ergens in de instelling menu's van de Humax zit een soort kwaliteitsoverzicht. Daar staat een balkje met de BERR, dat is de bit error rate. Die mag een een maximale waarde niet overschrijden. Kijk daar eens naar. Staat ergens in de handleiding. Is die ook hoog bij Ned 1 enz. dan wordt het i.d.d. zaak eens naar je kabeltjes te kijken. Kan veroorzaakt worden door veel verlies op je coax door splitters, slechte connecters en zo. Maar ook een scherpe knik. Edited 16 januari 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 januari 2018 Report Share Posted 16 januari 2018 Die BER staat bij 'alle' zenders op 0, bij ONS is-ie flink hoog (2600 of zo). Met 'alle' bedoel ik de zenders waar ik normaal naar kijk. SAT-1 geeft ook een hoge waarde voor BER. Ik heb contact gezocht met Ziggo, en ze sturen me een nieuwe kabel toe, om de Humax daarmee rechtstreeks op de hoofdaansluiting te testen. Alle kabels zijn inmiddels die van Hirschmann, en de connectors zijn allemaal geaard. Geen plastic hulsjes meer. Ook geen splitters meer, geen radio meer. Een knik zou nog wel kunnen, ergens hoog in de gang. We zullen het zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 16 januari 2018 Report Share Posted 16 januari 2018 Hmm, als het overgrote deel goed is dan ben ik toch bang dat ZIGGO zelf je die hoge BER bezorgt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 januari 2018 Report Share Posted 17 januari 2018 Dat zou je wel denken , ja. Maar aantonen is andere koek. Dus ik hoop met die nieuwe kabel van hen meer duidelijkheid te kunnen krijgen. Ik heb hier natuurlijk zelf kabel zat, maar dat spul is 'onbezwezen'. Kreeg er ook deze blog over: https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/blokken-of-strepen-in-beeld-oorzaken-en-oplossingen-18401 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 januari 2018 Report Share Posted 17 januari 2018 (edited) Ja, lijkt mij ook dan. Hoewel digitaal zitten de zenders nog wel op verschillende frequenties op de kabel, dus dat kan wel uitmaken. En meestal zitten er 4 zenders in 1 stream. Dus als die stream slecht is zijn alle 4 de zenders slecht. Nou ja zult de Bambergers en Muizelaars nog even moeten missen Edited 17 januari 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 januari 2018 Report Share Posted 17 januari 2018 ONS heette vroeger Nostalgienet. Ben er nu oud genoeg voor. Trouwens, op de pc werkt het wel. Is dat dan IP-TV? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts