Pjotr Posted 17 januari 2018 Report Share Posted 17 januari 2018 Ja, werd je vroeger de kamer uit gestuurd als dat jaren '50 seksueel getinte lach of ik schiet theater op TV was? Op de PC direct via een browser is het gewoon een videostream (al maakt dat uiteraard gebruik van het IP protocol). IP-TV is meer vergelijkbaar met telefonie via internet. Daar heb je een betaald abonnement voor nodig en een apart decoder kastje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 januari 2018 Report Share Posted 17 januari 2018 Ok, volgende stap misschien. In de jaren vijftig keek ik alleen Swiebertje en Pipo de Clown bij een buurvrouw. TV thuis kwam pas toen ik 15 was geloof ik, en de rest is geschiedenis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 17 januari 2018 Report Share Posted 17 januari 2018 Jij lijkt me meer een type voor Okkie Trooy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 17 januari 2018 Report Share Posted 17 januari 2018 Gek, daar kan ik me weinig van herinneren. Ooit op de tv... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 17 januari 2018 Report Share Posted 17 januari 2018 (edited) Mij zijn vooral de krentenbollen uit de koffer bijgebleven. Overigens een luxe-product in die tijd, net zoals het witte kadetje met een plakje ham of kaas, bijna exclusief voor het jaarlijkse schooluitstapje met de bus. Edited 17 januari 2018 by Ove Rickland Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 17 januari 2018 Report Share Posted 17 januari 2018 Ik gebruik wel een antenneversterker maar ONS heeft wel het slechtste beeld. Zijn natuurlijk ook wel oude filmpjes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 januari 2018 Report Share Posted 17 januari 2018 (edited) En Dappere Dodo en tante Hannie Ja, wij waren de eerste in de straat met televisie. Kan ook niet anders: Mijn vader werkte bij de Erres fabrieken in den Haag als ontwerper Met alle vriendjes op woensdag- en zaterdagmiddag rond de buis was het feest met limonade en 's-zomers een ijsje. Later kwam er bij meer vriendjes TV en ging het bij toerbeurt rond. Edited 17 januari 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
vogel Posted 17 januari 2018 Report Share Posted 17 januari 2018 Het blokjesprobleem van Ziggo schijnt te worden veroorzaakt door instraling van 4G signalen. Het 4G-signaal zit op dezelfde frequenties als het tv blok waar ONS en dergelijke ook op zit, en dat stoort. Vandaar dat je een goed afgeschermde kabel nodig hebt. Bij mijn (gecertificeerde) kabel zitten aan de metalen pluggen plastic 'doppen' waarmee de kabel wordt vastgedraaid. Deze doppen gaan na een tijdje los zitten. Waarschijnlijk maakt de afscherming dan geen goed contact meer en verschijnen de bekende blokjes op de specifieke kanalen. Even stevig aandraaien van die dopjes lost het probleem dan tijdelijk op, tot ze weer wat los zijn gaan zitten. Verder helpt het soms om ook de pluggen even goed heen en weer te raggen om het contact te verbeteren. Zowel in de muur als in de Humax. Het lijkt mij een verkeerde keuze van Ziggo om op de 4G frequenties te gaan zitten, maar dat is een ander verhaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 januari 2018 Report Share Posted 17 januari 2018 Helder! Maar eigenlijk is dat niet Ziggo zijn schuld. Dit was eigenlijk al voorspeld met het vrijgeven van die band voor het gebruik van 4G (en nog meer ellende op die frequentie). Maar jah levert de schatkist flink geld op en dan moet de rest maar opzij. Overigens zijn er prima metalen connectors te koop die volledig geschroefd zijn. Dus zonder die gammele plastic doppen. Zoals b.v. deze: https://www.allekabels.nl/coax-stekker/123/1196879/coax-stekker-female-professioneel-haaks.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kraus vonBentinck Posted 17 januari 2018 Report Share Posted 17 januari 2018 "Morgen Gebeurt Het", Professor Plano! Zwart-wit en de gordijnen dicht op de woensdagmiddag. Koude rillingen! High-end spanning met wat nu lo-tek is. Net als Paul Vlaanderen trouwens en het krakende grint. Sapristi, Ina. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 januari 2018 Report Share Posted 18 januari 2018 Vandaag kwam de (gratis) nieuwe kabel van Ziggo. Een zwarte, dunne. Dus den dieje maar eens aangesloten. En voorwaar, ik zeg u, het probleem was over. Beeld bij ONS, en een BER die nog maar een beetje afweek van de gedroomde 0. 1,6,2,0,0,0,0,0,0,0,3,1,0... etc. Maar niet 4656 of zo, wat ik eerder had. Heb ik dan rotkabels liggen? Hirschmann, metalen pluggen, en toch niet goed? Enfin, die toch nog maar eens geprobeerd. Hij ligt zo lekker achter de kast, en dat zou met die zwarte kabel toch ook moeten. Sluit wel minder stevig aan, merk ik. Dus ook de opening van het hulsje bij de female plug wat aangeknepen met mijn nagels, en aangesloten. En warempel, wel heb ik ooit, een goed beeld, een BER die zowat bevroren is op 0. Idem bij SAT-9 en nog een AT-5 (geloof ik), allemaal analoge zenders die eerder rommel gaven. Dus dat raggen met de pluggen waar Vogel mee kwam lijkt me wel wat van aan. En meteen doorgepakt, de haast nooit gebruikte videorecorder eronderuit gehaald, zodat de audiotegel nu gemakkijk onder Humax past. Die lag nog op de grond te wachten op een feestelijk plaatsje. Mocht het signaal weer gaan haperen, weet ik waar ik naar moet kijken. Kan ik eindelijk de Onedin Line eens opnemen. Ik heb nu wel heel wat apparaten over. Ga die denk ik maar eens weggeven aan de liefhebbers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 januari 2018 Report Share Posted 18 januari 2018 19 hours ago, Kraus vonBentinck said: "Morgen Gebeurt Het", Professor Plano! Zwart-wit en de gordijnen dicht op de woensdagmiddag. Koude rillingen! High-end spanning met wat nu lo-tek is. Net als Paul Vlaanderen trouwens en het krakende grint. Sapristi, Ina. Misschien is deze Old Men's Radio dan wat voor jou? http://home.hccnet.nl/kees.sap/OMR/indexhtmZ.html Die Kees Sap is trouwens een ex-collega van mij die ooit de Flipse cassetterecorder van mijn moeder een beetje wist op te knappen, zodat ze er nog wat plezier van had. Leuke zender voor de nostalgisten onder ons. Heb die ook op de Olive gezet, en als je eens langs wilt komen, ben je welkom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 januari 2018 Report Share Posted 18 januari 2018 (edited) 6 hours ago, mumsoft said: Dus ook de opening van het hulsje bij de female plug wat aangeknepen met mijn nagels, en aangesloten. Dat kon jij ook niet weten dat die dingetjes bij de females strak moeten zitten. Maar gelukkig heb je nu een goed signaal. Edited 18 januari 2018 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 januari 2018 Report Share Posted 19 januari 2018 Ja, eindelijk. Pfff. Als jij komt moet je maar eens zien of er wat van je gading is bij de spullen die ik nu over heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 21 januari 2018 Report Share Posted 21 januari 2018 On 19-1-2018 at 12:47 PM, mumsoft said: Ja, eindelijk. Pfff. Als jij komt moet je maar eens zien of er wat van je gading is bij de spullen die ik nu over heb. Zolang het maar geen kabels van Ziggo zijn ik heb al heel wat Humaxen e.d. geïnstalleerd bij familie en kennissen en daarbij kabels overgehouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 januari 2018 Report Share Posted 21 januari 2018 Nee, geen kabels. Apparaten. Versterker(tje), boxen, tuner(s) en waarschijnlijk ook een draaitafel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 21 januari 2018 Report Share Posted 21 januari 2018 7 minutes ago, mumsoft said: Nee, geen kabels. Apparaten. Versterker(tje), boxen, tuner(s) en waarschijnlijk ook een draaitafel. Dat wordt me een grote tas in de trein. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 21 januari 2018 Report Share Posted 21 januari 2018 Ik ga denk ik toch maar een auto regelen.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 januari 2018 Report Share Posted 21 januari 2018 Oh, nou, als je alles mee wil nemen, prima. Het is heus geen super spul hoor, de volumeregelaar van de versterker bv kraakt enorm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 21 januari 2018 Report Share Posted 21 januari 2018 Was grappig bedoeld, ik kijk wel even. Zoek nog wel iets voor de tv als de set straks op zolder staat. Het geluid van zo'n platte tv vind ik niks. Ik heb nog een paar vintage Grundig 2-weg ls, mss. ga ik die wel gebruiken.En krakende potmeters weet ik wel raad mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 januari 2018 Report Share Posted 22 januari 2018 You're welcome. Hier twee speakers van Kenwood, ook zéêr vintage. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 22 januari 2018 Report Share Posted 22 januari 2018 Hier ook veel vintage, zelfs mijn horloge. Erfstuk van m'n opa, is van 1961 en loopt nog op tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 februari 2018 Report Share Posted 15 februari 2018 (edited) Alweer een maand niks op TV . Maar hoera, vanavond dan toch weer! Het uur van de Wolf 22:55 op NPO 2 over Jean Michael Jarre https://www.ntr.nl/Het-Uur-van-de-Wolf/6 of beter: https://www.ntr.nl/Het-Uur-van-de-Wolf/6/tekst/Komende-afleveringen/73#content Edited 15 februari 2018 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 16 februari 2018 Report Share Posted 16 februari 2018 (edited) On 15-2-2018 at 11:49 AM, mumsoft said: Alweer een maand niks op TV . Maar hoera, vanavond dan toch weer! Het uur van de Wolf 22:55 op NPO 2 over Jean Michael Jarre https://www.ntr.nl/Het-Uur-van-de-Wolf/6 of beter: https://www.ntr.nl/Het-Uur-van-de-Wolf/6/tekst/Komende-afleveringen/73#content Gisteravond nadat ik thuis kwam van de audioclub, nog even gekeken. Maar naar 'n kwartiertje was ik dat Oxygen riedeltje wel beu. Edited 16 februari 2018 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 16 februari 2018 Report Share Posted 16 februari 2018 (edited) 3 hours ago, Hans van Liempd said: Maar naar 'n kwartiertje was ik dat Oxygen riedeltje wel beu. Dan is dit niks voor jou. Wel grappig, een trilogie met 6 cd's en dat voor die prijs. https://www.eci.nl/muziek/oxygene-trilogy-jean-michel-jarre-0889853618729 Edited 16 februari 2018 by TL 200 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts