Jump to content

Vanavond op TV ....

Erikatn
 Share

Recommended Posts

Shit, heb alleen gekeken naar Parkpop (op TV west), waar ik ook nog evenheen gegaan ben (1 km ver weg), maar gauw weer ben weggegaan (mn oordoppen vergeten en dit had me minstens 1 Khz hoog vermindering op geleverd..)

Hoe waren de Stones? Met rollator ;0

Hoe waren de Stones? Met rollator ;0

Eigenlijk heel verrassend..

MIck sprong wat minder, maar `n rollator had tie nog niet nodig.

Onderhoudend was tie ook en enige zelfrelativering is nooit weg.

Keith was wat stijver en minder prominent, maar dat kwam z`n gitaarspel wel ten goede.

`n Echte solist was `t toch al nooit.

Mick Taylor (als extra gast) viel zwaar door de mand door te laten zien dat je gitaarspelen in de loop der jaren wel degelijk kunt verleren.

Charlie had er duidelijk veel zin in.

Z`n drumstijl was `n verademing ten opzichte van veel hedendaagse meppers die `n simpel liedje aan flarden slaan.

Zelfs psychedelisch (2000 lightyears) kwam, zeker gezien `t feit dat de Stones eigenlijk nooit van die lsd-promotors waren, goed over.

Ga beslist geen albums van die lui meer kopen, maar hun optreden op Glastonbury was prima.

Ook opmerkelijk was de kritiek op `t optreden Nick Cave & Bad Seeds

`t Leek alsof de Australische brulboei `t crooner-image van de laatste tijd wat van zich af wilde schudden en de aanwezige kinderen waren er bang van geworden..

:D

• 4 weeks later...

Vanavond, meteen na de nederlaag van PSV op Nederland 3, overschakelen naar Nederland 2, "Het Uur van de Wolf"!

Harry Belafonte

Hij was de eerste zwarte zanger die meer dan een miljoen albums verkocht. Toch mocht zanger en acteur Harry Belafonte in het gesegregeerde Amerika van de jaren vijftig niet door de voordeur van het theater waarin hij optrad. Deze documentaire combineert een portret van de charismatische Belafonte met een verslag van diens aangrijpende strijd voor gelijke rechten. Harry Belafonte werd een wereldster met The Banana Boat Song met de lange uithaal Day-O!. Hij verwierf de bijnaam King of Calypso en scoorde grote hits met Mathilde, Jamaica Farewell en There's a hole in the bucket. Parallel aan zijn successen ontwikkelde hij zich als activist voor de mensenrechten. Een van de aanleidingen was de rel die ontstond nadat zangeres Petula Clark zijn arm aanraakte in een duet op televisie. De sponsor wilde de scène censureren omdat fysiek contact tussen een blanke en 'zwarte' op televisie niet gepast werd gevonden. Petula Clark verbood daarop de hele uitzending. De rel kwam in de media en de uitzending kwam alsnog tot stand. Het lied van Harry Belafonte toont de tomeloze inzet van de zanger voor de Amerikaanse burgerrechtenbeweging en zijn levenslange strijd tegen onrecht wereldwijd. In de jaren vijftig was hij een vertrouweling van Martin Luther King, in de jaren tachtig één van de drijvende krachten achter de benefietsingle We are the world. Ook zijn jeugd in Harlem en Jamaica, zijn diensttijd tijdens de Tweede Wereldoorlog en zijn rijke artistieke carrière komen aan bod. Quincy Jones, Sidney Poitier en Miriam Makeba kijken terug op hun samenwerking met Belafonte. Uniek archiefmateriaal maakt duidelijk dat hij in zijn rol als activist veel invloed heeft gehad. Hij sprak wereldleiders als John F. Kennedy, Bill Clinton en Nelson Mandela over burgerrechten, onrechtmatige oorlogen, honger en apartheid. In vele brandhaarden was Belafonte erbij om zich persoonlijk in te zetten. Inmiddels op hoge leeftijd is zijn vuur nog niet gedoofd en maakt hij zich zorgen over de Amerikaanse jeugd. Het knaagt aan hem dat er na meer dan vijftig jaar strijd nog steeds onrecht en ongelijkheid heerst in zijn eigen geliefde Amerika.

http://tvblik.nl/het-uur-van-de-wolf/het-lied-van-harry-belafonte

ERRATUM - LAATSTE NIEUWS - ERRATUM - LAATSTE NIEUWS - ERRATUM - LAATSTE NIEUWS 

In plaats van de aangekondigde documentaire over Harry Belafonte wordt een film over de heer J.J. Cale uitgezonden. Dit in verband met diens recente overlijden. Die gebeurtenis had Spido tot dusverre onberoerd gelaten, maar wordt nu zéér door hem betreurd.

Beste TL200,

Mijn erratum is je kennelijk ontgaan.

Overigens leed PSV geen nederlaag, zoals ik voorspelde. Maar Spido is nu eenmaal al sinds de dagen van Sjakie Swart, Pietje Keizer, Bennie Muller en Johan Cruyff fan van Ajax en bovendien een onverbeterlijke optimist.  ;)

Beste TL200,

Mijn erratum is je kennelijk ontgaan.

Overigens leed PSV geen nederlaag, zoals ik voorspelde. Maar Spido is nu eenmaal al sinds de dagen van Sjakie Swart, Pietje Keizer, Bennie Muller en Johan Cruyff fan van Ajax en bovendien een onverbeterlijke optimist.  ;)

ik was weer eens te snel........

• 2 years later...
  • 4 weeks later...

Jemig nu weet ik weer waarom ik de jaren 1990 zo deprimerend vond: Oasis, Blur, Suede, Pulp etc. De muziek was zo - waarom? Het deprimerend grunge geluid en de house scene. Leuk de documentaire over Britse indie labels. Maar met de muziek heb ik nog steeds weinig. Ook al hebben die rockbands, sorry Britpop bands goede singles uitgebracht. En dan kijk je naar die heerlijk oude koppen, die vroeger hip waren. En nog steeds hip klinken als je naar de oude beelden kijkt. Wat gaat de tijd snel.

Hier komen over een paar weken zo'n 3000 mensen op af... http://90x.nl/ Mij zal je daar niet zien. Misschien in de middag even gaan kijken omdat onze zoon mede organisator is.

DJ's dus die jaren 1990 muziek draaien... Mmm leuk concept: http://90x.nl/line-up

Zou dat ook werken met een jaren 1960s concept party voor audiofielen? "En nu Elvis! gooi die handuuu in de luuuucht!!!!" .... "It's the Beatles! Make some noise!!!"

• 7 months later...
  • 2 weeks later...

Het gewoon op Canvas en Melanie de Biasio gegoogled en kwam erop terecht. Dank voor de tip, was wel mooi om te zien. Vandaag trouwens net de LP Blackened Cities opgehaald, morgen maar eens gaan draaien. Ik heb het hier al vaker gezegd, maar ik heb haar een keer live gezien in de Helling in Utrecht en dat was MAGISCH  :wub: .

Nu het thuis nog zo zien te krijgen.

Je bedoeld háár in de huiskamer krijgen?  :huh:  :P. Nee, zó magisch zal ik het nooit krijgen, daar is live voor nodig. Hoewel ik best wel kippenvel momenten beleef als ik "haar" opzet  :wub: .

Wel grappig trouwens, dat ze zo die naald van de plaat af haalt, met het nodige lawaai.... :ph34r:

Ik heb het nog niet gezien, straks hopelijk.

Maar als het net lijkt alsof ze in je huiskamer staat, ben je al een heel eind.

Ik denk wel eens, het komt nog wel zover dat je de beelden erbij krijgt. Dat je er omheen kunt lopen (en dan de muziek hoort meedraaien). Ik ben gewoon te vroeg geboren.