Duck-Twacy Posted 26 juni 2016 Report Share Posted 26 juni 2016 Een Marantz 6100 http://www.vinylengine.com/library/marantz/6100.shtml Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 juni 2016 Report Share Posted 26 juni 2016 Mooi programma! Fijne keuzes, die je onmiddellijk laten zoekn in je eigen verzameling. Heb ik dat? En dat? Mooie vrouw ook die Melanie. Als nu die naam nog eens langskomt, heb ik er meteen een beeld bij. Mooi beeld ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 26 juni 2016 Report Share Posted 26 juni 2016 Mooi programma! Fijne keuzes, die je onmiddellijk laten zoekn in je eigen verzameling. Heb ik dat? En dat? Mooie vrouw ook die Melanie. Als nu die naam nog eens langskomt, heb ik er meteen een beeld bij. Mooi beeld ook. Ik zei al, magisch . Maar ik heb alleen iets gezegd over kippenvelmomenten, wat ook al fijn is. En dan de wens dat ze in mijn kamer zou mogen staan . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ove Rickland Posted 26 juni 2016 Report Share Posted 26 juni 2016 Volgens mij is die draaitafel in Sneek geweest... ik zie tenminste een ventielslangetje. Hoe gaat het trouwens met Sneek? Hoor er weinig meer over. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 juni 2016 Report Share Posted 26 juni 2016 Het laatste "nieuws" op z'n site is van maart 2015... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 26 juni 2016 Report Share Posted 26 juni 2016 (edited) Leeuwarden woont in de buurt... Edited 26 juni 2016 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 2 oktober 2016 Report Share Posted 2 oktober 2016 Ik ben vandaag zowat de hele dag in Utrecht op het Alba Rosa Vietor festival. Twintigste eeuwse Nederlandse muziek en een competitie voor nieuwe composities. Enfin, ik ga niet het hele programma uit de doeken doen, maar vanavond is er vanaf 20u tot 23u muziek van te horen bij omroep Max, op Radio 4. Luisteren dus! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 22 oktober 2016 Report Share Posted 22 oktober 2016 Voor liefhebbers vanavond 00:05 t/m 1:30 Mr Robot 2e serie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 oktober 2016 Report Share Posted 22 oktober 2016 En nu, op dit moment, op 3: Een 2 uur durende documentaire van Leo Blokhuis over de geschiedenis van de elektronica in de muziek. Van Hammond orgel tot moderne dance/trance. Zal vast wel een moppie Deep Purple e.d. voorbij komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 oktober 2016 Report Share Posted 23 oktober 2016 Heb het gezien maar mis nog wel het echte begin nog voor de mook namelijk de Mellotron. Verder was het wel weer duidelijk dat het met het gebruik van de drum computter het ook afgelopen was met de muziek en het voornamelijk stampen werd. Deep purple Heb ik eigenlijk niet langs zien komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 oktober 2016 Report Share Posted 23 oktober 2016 Het echte begin was natuurlijk de Theremin en in de jaren '30 Hammond met orgels met een paar 100 buizen. Vond het nogal tegenvallen, na 3 kwartier was het al house en dance. Nogal beperkt. Zoiets doen de Britten dan wel weer grondiger/beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 23 oktober 2016 Report Share Posted 23 oktober 2016 Vond het nogal tegenvallen, Nogal tegenvallen is `n understatement. Maar met meneer Blokhuis kun je weinig anders verwachten. De “professor” beweerde dat de Beatles als eerste de Moog gebruikte, Terwijl de meeste mensen van die tijd toch behoren te weten dat dat ding in de pop werd gebruikt door Mort Garson op z`n Zodiac Cosmic Sounds. Ook merkwaardig dat hij in z`n overzicht van de house & dance scene achteloos voorbij ging aan stijlen zoals bv de stuiterende beatjes van de de drum & bass + plus aanverwanten (circa begin 90er jaren) Nee, hij bleef maar hangen in de platte 4 kwarts maat. Industrial begin 80 jaren? Nooit van gehoord. Laat `m `ns `n middagje met Rolands Groovebox spelen. Tegenwoordig ook als app beschikbaar. Over house gesproken: Kid Baltan en z`n Philipslabkornuiten zaten zeker in deel 1? Dat heb ik helaas gemist (als uitzending dan). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 oktober 2016 Report Share Posted 23 oktober 2016 En het volkomen negeren van de Mellotron is natuurlijk een gotspe zoals George al terecht opmerkte. I.d.d. geen Deep Purple, zeker niet elektronisch genoeg. Wel een flardje ELP (destijds nog live gezien in Ahoy Rotterdam ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 25 oktober 2016 Report Share Posted 25 oktober 2016 (edited) Het echte begin was natuurlijk de Theremin en in de jaren '30 Hammond met orgels met een paar 100 buizen. In 1916 had Vladimir Baranoff Rossiné al de Optophonische Piano gebouwd. De russen waren heel erg actief, inventief en innovatief in dit "genre. B.v. Evgeny Murzin met z'n ANS synthesizer. Het "absolute" begin zou de Denis D’Or “Golden Dionysis” van Václav Prokop Diviš zijn (1748). Een incomplete lijst is te vinden op 120years.net Veel Russen ontbreken in de opsomming. VirtualAns is een leuke software synthesizer die op het zelfde principe als de bovengenoemde ANS werkt. Je tekent als het ware muziek. http://ubu.com/sound/electronic.html Edited 25 oktober 2016 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 25 oktober 2016 Report Share Posted 25 oktober 2016 Mooie bijdrage Seed! Puik! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 26 oktober 2016 Report Share Posted 26 oktober 2016 (edited) Dank je Ivan. Het was een hele bijzondere tijd zo tot het begin van WOII, de Russische, Duitse en Italiaanse avant garde deed hele bijzondere dingen waarbij er geen grenzen en hokjes meer bestonden tussen muziek, beeldende kunst dans etc. Daar werden de meest waanzinnige dingen uitgevonden. Jammer is wel een beetje dat heel veel niet bekend(er) is en er zal ook maar een klein deel bewaard gebleven zijn. Maar, wees getroost, om mij heen zie ik momenteel soortgelijke dingen gebeuren door de beschikbare spotgoedkope rekenkracht van Arduino's en RPi's e.d. Er worden prachtige dingen gemaakt en gedaan, helaas uit het zicht van een groot deel van het publiek. Edit: http://www.ubu.com/sound/ voor prachtige collectie schoons door de tijden heen Edited 26 oktober 2016 by Seed7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 oktober 2016 Report Share Posted 26 oktober 2016 (edited) Maar, wees getroost, om mij heen zie ik momenteel soortgelijke dingen gebeuren door de beschikbare spotgoedkope rekenkracht van Arduino's en RPi's e.d. Er worden prachtige dingen gemaakt en gedaan, helaas uit het zicht van een groot deel van het publiek. Ach dat jaren '30 gedoe was een vrij elitair hoekje in de muze (de verzamelnaam voor muziek, beeldende kunst dans, literatuur, etc.). En het beklijfde niet. Alleen de freaks anno nu hebben er een beetje weet van maar maatschappelijke voet aan de grond heeft het niet gevonden. Arduino's RPI's anno nu? Zo vergankelijk als wat. Je ziet daar ook weinig spannends gebeuren. 'Tis wel een leuk tijdverdrijf voor velen, soort van elektronisch macrameeën Elektronica is een hulpmiddel/gereedschap, soms een kunstje maar nooit de "Kunst" zelf. Edited 26 oktober 2016 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 26 oktober 2016 Report Share Posted 26 oktober 2016 Elektronica is inderdaad gewoon "verf", net als snaren op een plankje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig Posted 27 oktober 2016 Report Share Posted 27 oktober 2016 (edited) miste jean michel jarre.... deed maar "beetje" met electronische muziek, ook vrij laat begonnen ('70), had natuurlijk geen enkele invloed op anderen en was ook maar een paar decennia actief (z'n rare fransman) ! En ja grootste concerten ooit voor 1 tot 3,5 miljoen mensen en z'n 100 miljoen albums verkocht...... veel te klein voor z'n programma. Edited 27 oktober 2016 by prettig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 27 oktober 2016 Report Share Posted 27 oktober 2016 Oops dat is pijnlijk... Toch meneer Blokhuis eens voor Blok zetten waarom er zulke gaten zitten in zijn programmahuis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 27 oktober 2016 Report Share Posted 27 oktober 2016 (edited) Het schijnt dat Adje Visser ook nog wat heeft zitten prutsen met elektronica na zijn carrière als eeuwige TV puber. Ok, stelde niet veel voor maar toch, Nederlandse waar.... En geheel voorbij gaan aan een bedrijf als Synton in Breukelen? Bouwde toch wereldwijd beroemde vocoders die in goede staat nu kapitalen opbrengen en ze bouwden idioot luxe modulaire analoge synthesizer systemen waar Moog jaloers op was. Ohw ja, waar was de EMS Synthi? De bekende "synthesizer in een koffertje" uit de jaren '70 (O.a. Kraftwerk)? Volgens mij ging de docu helemaal niet over elektronica in de pop maar meer over muzikanten die er gebruik van maakten/maken en dan ook nog die in de herinnering van Don Leo zijn blijven hangen. Edited 27 oktober 2016 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 28 oktober 2016 Report Share Posted 28 oktober 2016 Deze ontbrak ook nog https://youtu.be/60HpUaCJO6k Was destijds een van de eerste singels die ik kocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 januari 2017 Report Share Posted 26 januari 2017 Vanavond op Ned. 2 om 22:55 een uurtje gluren naar UB40 en deszelfs neergang. UB40 was een hoogst succesvolle Engelse regea-band die werd gevormd door werklozen met een Unemployment Benefit (UB), en ze hebben zich dus zo genoemd naar het formulier dat ze daarvoor moesten invullen. Kijk, dat wist ik nog niet. Beneden staat een heel rijtje platen van UB40, beetje vergeten. Maar vanavond dus de gore details over de opkomst en ondergang van UB40 in een prachtuitzending van Het Uur van de Wolf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 26 januari 2017 Report Share Posted 26 januari 2017 (edited) Vanavond op Ned. 2 om 22:55 een uurtje gluren naar UB40 en deszelfs neergang. UB40 was een hoogst succesvolle Engelse regea-band die werd gevormd door werklozen met een Unemployment Benefit (UB), en ze hebben zich dus zo genoemd naar het formulier dat ze daarvoor moesten invullen. Kijk, dat wist ik nog niet. Beneden staat een heel rijtje platen van UB40, beetje vergeten. Maar vanavond dus de gore details over de opkomst en ondergang van UB40 in een prachtuitzending van Het Uur van de Wolf. Ik ga zeker kijken, al is het omdat ik leuke herinneringen aan deze band heb. Begin jaren '90, volgens mij in 1992 was in op vakantie in Juan les Pins (zuid Frankrijk). Ik logeerde daar in een hotel. Op een gegeven moment moest ik iets bij de receptie doen, geen idee meer wat dat was, maar toen ik daar stond kwamen daar twee britse gasten naast me staan. Ik schonk er weinig aandacht aan, maar het meisje van de receptie had de heren al meteen herkend. Dit waren twee leden van UB40. Ik raakte vervolgens aan de praat met deze twee, leuke gasten overigens, en tot het moment dat ze dus echt naar de plek moesten waar ze die avond gingen optreden (ik meen dat dat in Cannes was) heb ik samen met vijf leden van UB40 staan te poolen onder het genot van redelijk wat alcoholische versnaperingen. Het optreden ben ik niet bij geweest, maar een ding weet ik zeker, ze stonden niet nuchter op het podium ;-) Edited 26 januari 2017 by edwin16 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 26 januari 2017 Report Share Posted 26 januari 2017 Ha, mooi verhaal. En over 5 minuten in De Kennis van Nu toevallig een item over een maand zonder alcohol. Hoe mikken ze het uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts