Jump to content

Vanavond op TV ....

Erikatn
 Share

Recommended Posts

Thanks,

Gisteren die uitzending bekeken, en dan kom je er langzaam achter dat je die al eens eerder gezien hebt. Maar toen was ik nog niet zo bezig met een andere telefoon, dat kwam toch pas toen de ASN-Bank er dit voorjaar een artikel aan wijdde.

• 1 month later...

Wat een buitengemeen toeval, Ivan. Was net op zoek naar iets aardigs om met een bak chips + dure borrel onderuit te zakken, kijk daarom in het archief van opgenomen uitzending van de tv, en zie The Wrecking Crew, opnamedatum 22-12-2016.

Jouw bericht van vrijdag was geloof ik toch al te laat om er nog naar te kijken, en dat vond ik jammer.

Ja, de interviewer had er meer uit kunnen halen bij het ronde tafelgesprek. Maar dit was al mooi zat. Saai vond ik het niet. Motown had ook zijn eigen sessiemuzikantenband. Zij werden ontslagen toen Motown verhuisden van Detroit naar Los Angeles. Bij The Wrecking Crew zie je hetzelfde gebeuren muzikanten verhuizen van New York - het oude muziek mekka - naar Los Angeles. Dat The wrecking crew op al die platen staat waaronder The Beach Boys vind ik leuk te weten. En zelfs bij Sonny en een piepjonge Cher. En The Monkees, die mochten zelfs niet eens meespelen. De sessiemuzikanten waren efficienter bij het spelen en opnemen. Het kostenplaatje dus. Daarna komt de opmars van singer song writers en bands in de jaren 1970, die zelf kunnen en mogen spelen. Dan is het gedaan met de hegemonie van deze broodspelers en topmuzikanten. In de jaren 1990 wordt alles meer elektronisch en lijken muzikanten er even helemaal niet toe te doen. Het lijkt wel een golfbeweging.

Die muzikant die alles verloor daar had je een stand alone documentaire van kunnen maken. 

Edited by Ivan10

Ik vond het best een boeiende docu, maar zoals wel vaker was het een aantal interviews in stukjes gekipt, gehusseld en weer aan elkaar geplakt. Steeds met namen in beeld, en ondertiteling, en wat mij betreft reuze onoverzichtelijk. Dus als je nu aan mij vraagt wie in die band zaten, van wanneer tot wanneer, en voor wie zij allemaal (wel niet) speelden, dan ben ik het antwoord schuldig.
Nou ja, ik heb hem nog, kan hem nog een keer gaan zien, maar dat zal waarschijnlijk niet gebeuren.

• 4 weeks later...

Mijn blik in de VPRO-gids vanochtend bleef hangen bij een foto van een jonge Lou Reed. Die stond in een blokje van de tv-zender ONS (die was me nooit eerder opgevallen). Ik had geen idee waar die op de tv te vinden is, maar het bleek nummer 50 bij Ziggo te zijn.

En Lou Reed is daarop vanavond om 9 uur te zien in een oude concertopname in New York. Beetje bladerend door de andere uitzendingen van ONS kwam ik nog andere leuke dingen tegen voor de ouderen onder ons, zoals een aflevering van The Onedin Line, en The Saint.

20 minutes ago, mumsoft said:

Ben het... o nee, heb het net opgenomen. Zal het een dezer dagen wel bekijken, denk ik.

As je wilt kun je hier ook kijken:

wel een beetje raar, mijn dvd heeft 4:3 beeld, vintage.

Ik weet ook alweer waarom ik dit niet z'n beste vind, komt door het geluid, niet door de nummers of uitvoering.

Edited by TL 200

Bert, ik bekijk die dingen op mijn av-streamertje, vanaf usb-stikkie. Dus met geluid via de set, dat is veul prettiger én mooier dan zo achter de pc. Ben wel dol op nieuwe opnames, zit meestal 's avonds vanaf 11 uur te kijken/luisteren.

Nee, wat er niet in zit komt er niet uit, maar vaak zit er meer in dan er uitkomt. (Heb je met die :mad2: fotosites ook).

Enfin, ik heb jouw video opgeslagen, en kan hem dus vergelijken met de tv-opname. Een kijken wat daar uit komt. ^_^

Nou, niks... Heb toch pas onlangs die zender ONS gevonden, en laat die nou net slecht beeld geven. Zit tussen allemaal prima doorkomende zenders in, en ik kon precies nog één andere zender vinden met slecht beeld.

Dus ik ben erg blij met die youtube-video, want die kon ik gisteren gewoon bekijken. Het geluid is niet bi, het beeld ook niet, maar ik heb toch genoten.

Vanochtend een beter stekkertje aan de tv-kabel geprutst, dat was de enige plek in de kabelketen waar ik dat een paar jaar geleden nog niet had gedaan. Ook toen om storingen te verhelpen. Maar deze keer was het effect nihil.

Leuk, kan ik weer op jacht naar beter beeld en geluid, zeg maar. Bij Ziggo kom je terecht op een prachtig stroomschema dat je instrueert om de tv-ontvanger rechtstreeks aan te sluiten, anders mag je ze nog niet bellen. Nou ja, dat laatste is vast ook geen pretje.

Klopt wat ONS betreft, ik heb ook Ziggo en ONS  heeft inderdaad de slechtste beeldkwaliteit, slechter dan andere niet-HD zenders.

En dat concert van Lou Reed is gewoon matig qua beeld en geluid, lijkt wel alsof het een opname van tv-uitzending is. Maar ja, soms wordt (omwille van het geld) van alles op dvd geflikkerd.

Ok, dat geeft (wan)hoop. ONS is een beetje History Channel, Nostalgie tv natuurlijk, maar dat mag best goed doorkomen. Die andere die het hier niet goed doet is nummer 59, SAT-tv of zoiets. Als ik iets opneem is het meestal van een niet-HD (SD dus?) zender, bv NPO 1 of 2 SD (nummers >= 925), en daar heb ik nooit een probleem mee.

Youtubejes die de moeite waard zijn gaan hier op de harde schijf (voor later, als ik oud ben :huh:), dan op een stickie om te bekijken. Ik heb er een heel goedkoop dingetje voor van Conrad, dat nu niet meer te koop is geloof ik. Maar youtubes, opnamen van tv (HD of SD), andersoortig beeld en geluid kun je ermee afspelen. Zelf wat structuurinformatie ervan verbeterd, en in de set. Rob vond het zelfs beter klinken dan mijn Olive. Maar muziek doe ik er i.h.a. niet mee, al zou dat wel kunnen.

Ik heb alles op een externe HD, en speel af via PC met VLC-player voor de video en Foobar voor de muziek (ook streamen).

Als ik Youtube download probeer ik wel altijd de beste versie te vinden, onder de knop "filteren" kun je b.v. alleen HD selecteren.

Ik heb de Foobar player wat gepimpt, heb analoge VU meters toegevoegd en nu staan er twee mooie blauwe McIntosh naar mij te wuiven.

Je hebt er niks aan maar staat wel leuk. Heb ook Denon,Teac en Behringer.

Ziet er zo uit, let niet op de kwaliteit van de foto......valt niet mee om uit de losse pols een tv te fotograferen.

0Ka1DyB.jpg

Edited by TL 200

• 4 weeks later...

Dalijk, vanaf 1 uur komen de toekomstbouwers op NPO Cultura. Als ik me niet vergis, zit er ook een interview bij met de bedenkers van de Wheel. Ik neem het op, kan nog net voor de stroom er afgaat.

1 hour ago, mumsoft said:

Vanmiddag om 16:30 op NPO Cultura een docu over Never Mind The Bullocks van The Sex Pistols. En eergisteren een over Oasis, maar daar hebbu weinig aan.

Heb je IPTV via VDSL of glas dan kun je dat voor je zelf bepalen. Afhankelijk van het ABO kun je simpelweg 7 of 10 dagen terug in de EPG. Ziggo heeft ook zoiets en heet dan meen ik "Terugkijken". De PVR kan bij het oud ijzer.

Edited by Pjotr

Die van Oasis heb ik al opgenomen op dat stuk roestig oud ijzer. Ik weet niet of ik Oasis zo geweldig vind, maar vroeger kregen we van een goede vriend nogal eens een cd'tje van een voor ons nieuwe band, en Oasis was daar toen een van. Vandaar.

Dus aardige tips voor anderen wellicht.

W.b.t. Oasis: Het laat weer eens goed zien dat muziek emotie is en dan wel in de trant waar vrijwel alle topbands aan lijden of geleden hebben: Geweldige muziek op het podium maar achter de schermen slaan de bandleden elkaar bijkans de hersens in.

Edited by Pjotr