Pjotr Posted 22 juli 2018 Report Share Posted 22 juli 2018 Weet niet welke Ziggo box je dan had. Maar voor de TV: De digitale decoder van Samsung verstookte hier 6W, zowel actief als stby. De Humax PVR (HDD recorder) 18W - 20W actief en < 1W in stby Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 22 juli 2018 Report Share Posted 22 juli 2018 De Humax die hier staat verbruikt iets van 20 à 25 watt, ook van Ziggo. En die Raspberry, samen met de externe wifi-antenne, zal ook wel iets van 5 watt doen. Start wel lekker snel op, en staat dus heel vaak gewoon uit. Maar goed, als er een harde schijf bij moet, zal het wel iets meer worden. Bij Hiptv iets van 10000 zenders als ik me geen nulletje verkijk. Heb ze niet allemaal gecontroleerd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 23 juli 2018 Report Share Posted 23 juli 2018 On 22-7-2018 at 9:55 PM, Pjotr said: Weet niet welke Ziggo box je dan had. Maar voor de TV: De digitale decoder van Samsung verstookte hier 6W, zowel actief als stby. De Humax PVR (HDD recorder) 18W - 20W actief en < 1W in stby https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/mediabox-xl-verbruikt-veel-stroom-20972 De mediabox xl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 juli 2018 Report Share Posted 24 juli 2018 Waarom dan geen Raspberry? Met HipTV meer zenders dan je ooit wilt bekijken, heeft aansluitingen zat, ook voor je USB-dac, verbruikt zowat niks. HipTV kost een tientje per maand. En daarnaast heb je nog allerlei gratis add-ins voor de Nederlandse zenders, zonder abonnement. Wil ethernet of wifi, en een beetje stroom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 juli 2018 Report Share Posted 24 juli 2018 (edited) 16 hours ago, kappa7 said: https://community.ziggo.nl/ziggo-mediabox-xl-154/mediabox-xl-verbruikt-veel-stroom-20972 De mediabox xl. Ai ja, wat een moloch......... snappem. Dat is nou leuk van tv via internet (KPN, xs4all), opnemen gebeurt buiten jouw hardware om op de server van je provider. Niks 6 dubbele tuners nodig. Denk dat in de toekomst TV kanalen parallel tegelijk in de rondte sturen, zoals via de kabel, zal verdwijnen. Edited 24 juli 2018 by Pjotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 24 juli 2018 Report Share Posted 24 juli 2018 Straks, even over elven, voor de stonesfan, op NPO2 extra (Cultura): NPO Radio 2 presenteert... The Rolling Stones. Potret van Mick Jagger die binnenkort 75 wordt. En daarna ook nog een lange docu over Youssou N'Dour, maar dat is een herhaling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 28 juli 2018 Report Share Posted 28 juli 2018 Op NPO3 om 22:30: 3Doc: Queen, de beginjaren (herh.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 augustus 2018 Report Share Posted 3 augustus 2018 Verheugen jullie je ook op Zomergasten zondag met Louis van Gaal? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 3 augustus 2018 Report Share Posted 3 augustus 2018 Verheugen niet, nieuwsgierig wel. Wij nemen het altijd op. Die van afgelopen zondag kon gelijk weer gewist... Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 augustus 2018 Report Share Posted 3 augustus 2018 (edited) Een klein stukje gezien. Die interviewster vind ik trouwens erg sympathiek en verwacht er nog wel wat van met Louis. Edited 3 augustus 2018 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 augustus 2018 Report Share Posted 3 augustus 2018 Ik ben wel benieuwd of ze Van Gaal een beetje uit zijn tent kan lokken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 augustus 2018 Report Share Posted 3 augustus 2018 Haar benadering is toch wel heel anders dan van andere journalisten: ze zal hem zeker niet uit sensatiezucht uit de kast lokken. In ieder geval zullen we mooie voetbalfragmenten te zien krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 3 augustus 2018 Report Share Posted 3 augustus 2018 Dat is wel zo. maar misschien klikt het tussen hen zodat hij wat opener word dan we van hem gewend zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 3 augustus 2018 Report Share Posted 3 augustus 2018 Ik verheug me elk jaar op Zomergasten, en vind het vervelend als er een paar in de vakantie vallen. Opnemen is niet leuk, later kijk je er toch niet meer naar. De keuzefilm daarna uitgezonderd. Van Gaal zit er vast bij om ook weer eens iets aan 'sport' te doen, dat trekt weer een ander publiek, hè. Janine Abbring zal het best goed doen. Je moet er eigenlijk niet aan denken dat Adriaan van Dis dan de honeurs waarneemt Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 8 augustus 2018 Report Share Posted 8 augustus 2018 Ik heb ooit de uitzending gezien met rutte vorig jaar, dat was wel interessant maar verder vind ik het een langdradig programma waar slecht doorheen te komen is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 8 augustus 2018 Report Share Posted 8 augustus 2018 Uitzitten of -zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 augustus 2018 Report Share Posted 8 augustus 2018 De meest interessante zomergasten zijn mensen die niet hoeven te werken aan hun imago. Politici zijn dus bij voorbaatniet interessant. Ik heb van Gaal gezien en ik denk dat de man een zeer goede coach is, maar hij heeft volgens mij toch een behoorlijke afwijking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 augustus 2018 Report Share Posted 8 augustus 2018 Niet "maar" (== niet): EN! Zeer goed zijn is in Nederland juist een afwijking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 8 augustus 2018 Report Share Posted 8 augustus 2018 Ik vond het wel een leuk interview met van Gaal. Met name het gesprek over zijn relatie met zijn vader en moeder. Als je het niet erg vind dat je vader overlijd dan zit daar veel ellende achter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 augustus 2018 Report Share Posted 8 augustus 2018 Mwah, ellende vond ik er ook niet uitspreken. Kinderen nemen de wereld zoals hij is hebben er (nog) geen oordeel over. Zo ook het overlijden van zijn vader. In de meeste gevallen zijn ouders voor een kind niet meer dan een omgevingsfactor. Een oordeel daarover komt later als ze volwassen worden. Maar doorleefd kan het dan niet meer zijn. In die zin verwoordde hij het wel goed vond ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 8 augustus 2018 Report Share Posted 8 augustus 2018 Ach... Alle mensen zijn normaal, totdat je ze beter kent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 augustus 2018 Report Share Posted 8 augustus 2018 1 hour ago, Pjotr said: Mwah, ellende vond ik er ook niet uitspreken. Kinderen nemen de wereld zoals hij is hebben er (nog) geen oordeel over. Zo ook het overlijden van zijn vader. In de meeste gevallen zijn ouders voor een kind niet meer dan een omgevingsfactor. Een oordeel daarover komt later als ze volwassen worden. Maar doorleefd kan het dan niet meer zijn. In die zin verwoordde hij het wel goed vond ik. Ik denk dat ik op dertienjarige leeftijd de dood van mijn vader ook wel zo beleefd heb Peter. Denk nu wel vaak aan hem. Wat me bij van Gaal zo opviel was, dat er met hem niet echt een gesprek is aan te gaan vanwege zijn totaal gebrek aan vertrouwen en een ongelooflijke controledrift. De interviewster is toch niet iemand die misbruik van de situatie maakt. Ik heb het programma helemaal uitgezien en vond het zeker interessant. Ik werd er niet blij van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 8 augustus 2018 Report Share Posted 8 augustus 2018 Ben ik niet met je eens Carl. Hij werd wel erg vaak afgebroken en in de rede gevallen als hij wilde antwoorden. Het kwam nog al eens voor dat zij zelf voor van Gaal het antwoord op haar vraag ging geven. Met zoiets moet je bij van Gaal niet aankomen. Het gaf voor mij blijk van onzekerheid, of te weinig voorbereiding, bij de interviewster. W.m.b. had ze zelf minder moeten suggereren/prikken en van Gaal meer zelf zijn gang laten gaan. Vertellen kan hij n.l. zelf heel goed. Je hoeft het alleen maar aan te geven. Hij kreeg daardoor i.d.d. een houding zoiets van ok, dan maar zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 8 augustus 2018 Report Share Posted 8 augustus 2018 Van Gaal stuurt graag zelf. Hij is niet de makkelijkste persoon om te interviewen. Ik vond dat zij het wel goed deed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 augustus 2018 Report Share Posted 8 augustus 2018 Ik ook. Van Gaal had de neiging het allemaal even haarfijn uit te willen leggen, omstandig met voorbeelden en achtergrond. De interviewster wilde het wat meer rechttoe-rechtaan hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts