Jump to content

Vanavond op TV ....

Erikatn
 Share

Recommended Posts

Deze weer wel: Nacht van de Popmuziek op NPO3 om 23:00 (tot 2:05)

Liveprogramma met bijzonder en vaak nog nooit vertoond archiefmateriaal voor popliefhebbers. Alleen maar liveregistraties, ingeleid en van anekdotes voorzien door Matthijs van Nieuwkerk, Leo Blokhuis en verzamelaar Fenno Werkman. Met onder meer Nederlandse opnames van Simon & Garfunkel uit 1966, een geweldige samenwerking tussen de pas geleden overleden blueszanger Tony Joe White en Johnny Cash, de heavymetalband Metallica, de new-wave band The Go-Go's waarmee Belinda Carlisle doorbrak, uniek materiaal van soulzanger Donny Hathaway, de Talking Heads met frontman David Byrne, country zangeres Bobbie Gentry, aandacht voor het zwarte Woodstock 'Wattstax' en nog veel meer

Ha, dat kun je schudden. Ben nu op de tv naar dat Fink concert aan het luisterkijken. In Brussel, met orkest. Was jouw tip geloof ik. Doet me toch een beetje aan Agape denken. Wel stemmig, mannen met baarden, wordt er een beetje weemoedig van.

14 minutes ago, mumsoft said:

Ha, dat kun je schudden. Ben nu op de tv naar dat Fink concert aan het luisterkijken. In Brussel, met orkest. Was jouw tip geloof ik. Doet me toch een beetje aan Agape denken. Wel stemmig, mannen met baarden, wordt er een beetje weemoedig van.

Net zoals Dead Can Dance,,, 't Is niet echt vrolijke muziek die je op een feestje draait. Wel heel sfeervol.

Maar om te voorkomen dat iedereen hier nu gaat denken dat ik nooit naar vrolijke muziek luister.... 'k zit op het moment Michael Franti & Spearhead - Live at Folsom Prison te kijken/luisteren. Daar wordt je spontaan vrolijk van. (van de muziek, niet van Folsom Prison)

1 hour ago, edwin16 said:

Zolang Matthijs van Nieuwkerk maar z'n mond houdt... ;-)

Ik mag ook graag naar de top 2000 kijken en luisteren rond Kerst,daar houd Matthijs zijn mond niet.
Ik heb geen hekel aan de man.

Ik heb gekeken tot een uur of 1, en vlak na dat prachtige Simon & Garfunkel nummer Homeward Bound bedward bound gegaan.

Voor het eerst ook meegekeken via ntr live, en daar zag ik een nummer langskomen waar ik al lang niet meer aan had gedacht, "If you leave me now" van Chigaco. Kippevelmuziek. Vanochtend de plaat opgezet, maar al die andere nummers erop vallen daarbij in het niet.

En ook vanochtend het laatste uurtje gezien. Met nog prachtige nummers van de Rolling Stones en Tracey Chapman. Wat worden we weer verwend, het lijkt sinterklaas wel!

Vanavond 23.10 - 01.10 Planet Elektro.

Leo Blokhuis duikt in de wereld van de elektronische muziek en stelt zich de vraag: hoe hebben elektronische instrumenten de muziek veranderd? In de documentaire reizen we in twee uur van Engeland tot Amerika en Japan tot Australië op zoek naar de geschiedenis achter het ontstaan van elektronische muziek. Hierbij brengen we onder andere een bezoek aan de Moog-fabriek en de Roland-fabriek. Uiteraard ontbreekt ons eigen land ook niet in dit rijtje. Met interviews met o.a. Arthur Baker, Farley Jackmaster Funk, Egyptian Lover, Roger Linn (uitvinder van de Linn Drum), Peter Vogel (uitvinder van de Fairlight), Rick Wakeman, leden van O.M.D., The Human League, Gary Numan, Derrick May, Juan Atkins, Armin van Buuren en Martin Garrix. De documentaire is een vervolg op de NTR-documentaire DISCO uit 2014, waarin Leo Blokhuis de geschiedenis van de disco muziek ontrafelt.

• 2 weeks later...

Straks op BBC4 om 23u Roxy Music: A Musical History.

BBC4 stikt overigens van de muziekdocu's. Deze avond bv Mumford and Sons, Barbara Streisand, Tom Jones, Roy Orbison en Top of the Pops.

Kijken dus.

Edited by mumsoft

Het muzikale sprookje Peter en Wolf vertolkt door het Nederlands orkest niet gezien?
Dat is zeer de moeite waard om alsnog te kijken op NPO Dwwd
Het was gisteren op tv.

• 2 weeks later...
30 minutes ago, mumsoft said:

Morgenavond om 1 uur 's nachts Beth Hart in Concert, een solo-optreden in TivoliVredenburg. Op NPO 2 Extra. Iets voor Hans?

I.i.g. bedankt voor de tip! Recorder staat ingesteld. Heb haar destijds in Paradiso gezien. Janis Joplin verbleekte er bij  :D Ze is later gegaan met gitaar kanon Joe Bonamassa. Wat ook weer geweldige muziek opleverde. Ben benieuwd.

2 hours ago, Pjotr said:

I.i.g. bedankt voor de tip! Recorder staat ingesteld. Heb haar destijds in Paradiso gezien. Janis Joplin verbleekte er bij  :D Ze is later gegaan met gitaar kanon Joe Bonamassa. Wat ook weer geweldige muziek opleverde. Ben benieuwd.

Ok, graag gedaan. Zag trouwens net dat ze ook vanavond al wordt uitgezonden om 22:30 op NPO 2 Extra. Dat is een schappelijker tijd. Ik ken haar nite, maar als ze verbleekt bij Janis Joplin, dan moet het wel een schreeuwlelijk zijn. ^_^

@Groovy: Ik kijk eigenlijk altijd wel naar vrije geluiden, maar sinds die dame het presenteert (Bianca heet ze, geloof ik) vind ik er niet zo veel meer aan. En dat ligt niet aan haar, maar aan de plaats en de programmering.