mumsoft Posted 4 april 2009 Report Share Posted 4 april 2009 Wie het ontvangen kan, zodadelijk om 9:00 uur op BBC4: Ella Fitzgerald: First Lady of Song http://www.bbc.co.uk/programmes/b0088zmg OOOO Zegt-ie een kwartietje voor het begint, en nog voor ik mijn Humax aangesloten kan hebben. Tenminste, ik neem even aan dat BBC4 daarmee lukt. Zalig zijn de onwetenden. Nu verbijt ik mij dit gemist te hebben. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 april 2009 Report Share Posted 4 april 2009 ...............en nog voor ik mijn Humax aangesloten kan hebben. Tenminste, ik neem even aan dat BBC4 daarmee lukt. M rc Hoezo...........? Hebbie de hele avond de tijd voor gehad Vergeet dat gemuizel over "Inspelen" en geniet van dat ding Vannacht wordt het herhaald: http://www.bbc.co.uk/bbcfour/programmes/schedules zeer de moeite waard, dus ff doorwerken met de kabeltjes Let wel op dat de tijden bij de BBC een uur eerder aangeven dan hier. BBC4 zit in een extra pakket maar de eerste 3 maanden heb je die extra's sowieso gratis, als je er tenminste een smart card in gestoken hebt. Afijn, hoop dat je nog kon genieten daarna van een aflevering van Arena: "Cool", over de geschiedenis van de cool jazz. Veel muziek en weinig gebabbel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 april 2009 Report Share Posted 9 april 2009 ...............en nog voor ik mijn Humax aangesloten kan hebben. Tenminste, ik neem even aan dat BBC4 daarmee lukt. M rc Hoezo...........? Hebbie de hele avond de tijd voor gehad Vergeet dat gemuizel over "Inspelen" en geniet van dat ding Vannacht wordt het herhaald: http://www.bbc.co.uk/bbcfour/programmes/schedules zeer de moeite waard, dus ff doorwerken met de kabeltjes Let wel op dat de tijden bij de BBC een uur eerder aangeven dan hier. BBC4 zit in een extra pakket maar de eerste 3 maanden heb je die extra's sowieso gratis, als je er tenminste een smart card in gestoken hebt. Afijn, hoop dat je nog kon genieten daarna van een aflevering van Arena: "Cool", over de geschiedenis van de cool jazz. Veel muziek en weinig gebabbel. Pjotr, ik heb net gisteren mijn Humax aangesloten (en zie jouw bijdrage nu pas...). Maar goed, alles op zijn tijd, en daarom nu ook maar even vermeld dat vanavond of liever vannacht om 0:15 weer Classic Albums komt, nu met Bob Marley en zijn plaat Catch a Fire. Dus om 0:15 vanavond Classic Albums op Canvas met Catch a Fire van Bob Marley M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 9 april 2009 Author Report Share Posted 9 april 2009 Voor de gelegenheid net een dvd recorder gekocht. Opnemen op de harde schijf lukt, maar zit, ook bij afspelen, constant naar een ingedrukt beeld te kijken, met van onder en boven een enorme zwarte balk. Krijg het, ook via de menuinstelling, maar niet aangepast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 9 april 2009 Report Share Posted 9 april 2009 Op de TV zelf geprobeerd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 9 april 2009 Author Report Share Posted 9 april 2009 Op de TV zelf geprobeerd? Had al gekeken ja, maar het menu daar geeft geen mogelijkheid tot aanpassing. 't Is een simple JVC tv van zo 'n EUR 250 die inmiddels een jaar of 5 oud is. Maar bedankt voor het meedenken. Bel morgen wel even met de Mediamarkt waar de recorder (een LG) vandaan komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 11 april 2009 Author Report Share Posted 11 april 2009 Zover kwam het niet, kon het later toch via de TV aanpassen. Op dit moment draait op 'Het Gesprek': Twee meter sessies. Om 21.45 begint daar: Soul Deep. BBC Documentaire over het ontstaan van de soulmuziek. Aflevering 2: Southern Soul. Een paar jaar terug al eerder vertoond (dacht door de VPRO) maar zal ook in de herhaling weer de moeite waard zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 11 april 2009 Report Share Posted 11 april 2009 ...............en nog voor ik mijn Humax aangesloten kan hebben. Tenminste, ik neem even aan dat BBC4 daarmee lukt. M rc Hoezo...........? Hebbie de hele avond de tijd voor gehad Vergeet dat gemuizel over "Inspelen" en geniet van dat ding Vannacht wordt het herhaald: <a rel="nofollow" href="http://www.bbc.co.uk/bbcfour/programmes/schedules" target="_blank">http://www.bbc.co.uk/bbcfour/programmes/schedules</a> zeer de moeite waard, dus ff doorwerken met de kabeltjes Let wel op dat de tijden bij de BBC een uur eerder aangeven dan hier. BBC4 zit in een extra pakket maar de eerste 3 maanden heb je die extra's sowieso gratis, als je er tenminste een smart card in gestoken hebt. Afijn, hoop dat je nog kon genieten daarna van een aflevering van Arena: "Cool", over de geschiedenis van de cool jazz. Veel muziek en weinig gebabbel. Pjotr, ik heb net gisteren mijn Humax aangesloten (en zie jouw bijdrage nu pas...). Maar goed, alles op zijn tijd, en daarom nu ook maar even vermeld dat vanavond of liever vannacht om 0:15 weer <a rel="nofollow" href="http://multiblog.vrt.be/canvasprogrammas/category/classic-albums/" target="_blank">Classic Albums</a> komt, nu met Bob Marley en zijn plaat Catch a Fire. Dus om 0:15 vanavond Classic Albums op Canvas met Catch a Fire van Bob Marley M rc wat zou het gaaf zijn als daar een orginele ongepimpte versie van te koop is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 12 april 2009 Author Report Share Posted 12 april 2009 wat zou het gaaf zijn als daar een orginele ongepimpte versie van te koop is De Deluxe edition bevat de Jamaican version (Disc 1) die Island nadien opnieuw is gaan produceren (Disc 2). Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 april 2009 Report Share Posted 16 april 2009 Vanavond, of liever heel vroeg in de ochtend om 0:15 Frank Zappa in : Classic Albums Ik neem hem op, maar tenzij iemand uitvindt hoe je een DVD bakt met een opname van de Humax iHDR5050-C gaat die niet naar iemand toe. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 april 2009 Report Share Posted 19 april 2009 Ik neem hem op, maar tenzij iemand uitvindt hoe je een DVD bakt met een opname van de Humax iHDR5050-C gaat die niet naar iemand toe. M rc Helaas geen Linux maar deze zou het onder M$windhoos moeten doen: http://www.dvdsanta.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 19 april 2009 Report Share Posted 19 april 2009 Ik neem hem op, maar tenzij iemand uitvindt hoe je een DVD bakt met een opname van de Humax iHDR5050-C gaat die niet naar iemand toe. M rc Ze kunnen hem natuurlijk ook gewoon kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 april 2009 Report Share Posted 19 april 2009 Ik neem hem op, maar tenzij iemand uitvindt hoe je een DVD bakt met een opname van de Humax iHDR5050-C gaat die niet naar iemand toe. M rc Helaas geen Linux maar deze zou het onder M$windhoos moeten doen: http://www.dvdsanta.com/ Mooi, in 17 talen nog wel, maar inderdaad geen open source taaltje erbij. Maarre, ik zag al meer oplossingen op het Ziggo-forum, heb je deze daar ook gepost? M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 april 2009 Report Share Posted 19 april 2009 wat zou het gaaf zijn als daar een orginele ongepimpte versie van te koop is De Deluxe edition bevat de Jamaican version (Disc 1) die Island nadien opnieuw is gaan produceren (Disc 2). heej te gek. gaan we zoeken Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 23 april 2009 Report Share Posted 23 april 2009 Strakjes weer een Classic Albums, om 23:40 bij Klara. Deze keer Classic albums - Fleetwood Mac met Rumours. Veel plezier. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 24 april 2009 Report Share Posted 24 april 2009 Zodadelijk bij Het Uur van de Wolf: Cuby and the Blizzards. Ned2 22:55 uur Jeugdsentiment Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 24 april 2009 Report Share Posted 24 april 2009 Zodadelijk bij Het Uur van de Wolf: Cuby and the Blizzards. Ned2 22:55 uur Jeugdsentiment Goeie tip Pjotr. Ga ik direct kijken. Helaas v Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 april 2009 Report Share Posted 24 april 2009 Ik had 'm al een keer gezien, maar ben toch maar blijven kijken. Had toch niks beters te doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 april 2009 Report Share Posted 25 april 2009 Opgenomen, zien we later wel eens. Pjotr bedankt. @Miracle: het zijn meestal docu's en geen concerten die je voorgeschoteld krijgt. Als je al e.e.a. weet van het onderwerp is het logisch dat je wilt kijken en logisch dat er veel langskomt dat je al wist. Aan mij is het onderwerp 'pop' en 'rock' in mijn jeugd niet besteed geweest, dus alles wat ik zal zien zal wel nieuw & interessant zijn. En voor de muziek heb je platen en cd's. Die trekken we meestal uit de kast na zo'n uitzending, bv Rumours laatst. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 25 april 2009 Report Share Posted 25 april 2009 Opgenomen, zien we later wel eens. Pjotr bedankt. @Miracle: het zijn meestal docu's en geen concerten die je voorgeschoteld krijgt. Als je al e.e.a. weet van het onderwerp is het logisch dat je wilt kijken en logisch dat er veel langskomt dat je al wist. Aan mij is het onderwerp 'pop' en 'rock' in mijn jeugd niet besteed geweest, dus alles wat ik zal zien zal wel nieuw & interessant zijn. En voor de muziek heb je platen en cd's. Die trekken we meestal uit de kast na zo'n uitzending, bv Rumours laatst. M rc Een mooie docu kan ik zeker waarderen, maar dan mag er best wat muziek in voorkomen. Hier was het 99% ouweneelen en slechts hier en daar een paar seconden muziek er tussendoor. Beetje scheve verhouding voor een docu over een band vind ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 april 2009 Report Share Posted 25 april 2009 Opgenomen, zien we later wel eens. Pjotr bedankt. @Miracle: het zijn meestal docu's en geen concerten die je voorgeschoteld krijgt. Als je al e.e.a. weet van het onderwerp is het logisch dat je wilt kijken en logisch dat er veel langskomt dat je al wist. Aan mij is het onderwerp 'pop' en 'rock' in mijn jeugd niet besteed geweest, dus alles wat ik zal zien zal wel nieuw & interessant zijn. En voor de muziek heb je platen en cd's. Die trekken we meestal uit de kast na zo'n uitzending, bv Rumours laatst. M rc Een mooie docu kan ik zeker waarderen, maar dan mag er best wat muziek in voorkomen. Hier was het 99% ouweneelen en slechts hier en daar een paar seconden muziek er tussendoor. Beetje scheve verhouding voor een docu over een band vind ik. Dat ligt aan de invalshoek van de documentairemaker. Als die wil laten horen/zien wat voor muziek de band in kwestie allemaal heeft gemaakt, om bijvoorbeeld aan te tonen hoe belangrijk die band is geweest, dan zal er inderdaad veel muziek in de documentaire te horen moeten zijn. Maar ik denk dat het in deze documentaire vooral te doen was om een beeld te geven van de onderlinge verhoudingen tussen de bandleden, en een beeld van hoe het was om in de jaren 60 een bandje te beginnen op het platte land van Drente en daar heel beroemd mee te worden... En natuurlijk zijn het kleurrijke figuren. Vooral Harry Muskee en Herman Brood natuurlijk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 25 april 2009 Author Report Share Posted 25 april 2009 Strakjes weer een Classic Albums, om 23:40 bij Klara.Deze keer Classic albums - Fleetwood Mac met Rumours. Veel plezier. M rc Vanaf maandag naar uitgekeken, begin van de avond nog aan gedacht, en toch gepresteerd de recorder niet aan te zetten. Met The Who's Next nog een herhaling om naar uit te kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 25 april 2009 Report Share Posted 25 april 2009 Strakjes weer een Classic Albums, om 23:40 bij Klara.Deze keer Classic albums - Fleetwood Mac met Rumours. Veel plezier. M rc Vanaf maandag naar uitgekeken, begin van de avond nog aan gedacht, en toch gepresteerd de recorder niet aan te zetten. Met The Who's Next nog een herhaling om naar uit te kijken. O, jammer... Ik had hem opgenomen en nu weer weggegooid, ook omdat het nog niet goed mogelijk is zo'n opname van de Humax op DVD te zetten. Die is weer wel perfect om zo'n programma op te nemen. In de lijst aanklikken, klaar. Dat kan zelfs mijn man . Tegenwoordig, zodra we iets zien dat mogelijk leuk is, programmeer ik de opname. Niet straks, of morgen, nee NU. Je denkt er nu aan, dus nu doen. Is het meteen weer van je interne radar af, en je recorder neemt het onthouden over. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 25 april 2009 Author Report Share Posted 25 april 2009 Tegenwoordig, zodra we iets zien dat mogelijk leuk is, programmeer ik de opname. Niet straks, of morgen, nee NU. Je denkt er nu aan, dus nu doen. Is het meteen weer van je interne radar af, en je recorder neemt het onthouden over. M rc Dat was inderdaad de vergissing dus 'k neem het nog maar 's ter harte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 april 2009 Report Share Posted 25 april 2009 Tegenwoordig, zodra we iets zien dat mogelijk leuk is, programmeer ik de opname. Niet straks, of morgen, nee NU. Je denkt er nu aan, dus nu doen. Is het meteen weer van je interne radar af, en je recorder neemt het onthouden over. M rc Ja, dat doen wij dus ook. We hebben die Humax PVR nu een weekje in huis en kunnen nu al niet meer zonder Tv kijken is er een stuk relaxter van geworden. En ook geen gezeur meer met overlappende programma's en zo. Hebben we geen tijd of zin voor/in tv dan nemen we interessante programma's op en kijken als we dat wel hebben. Is het nix dan gaat het er gelijk weer af. Die uitzending van Cuby and the Blizzards hadden wij ook al eens een keertje eerder gezien. Op zich een boeiend tijdsbeeld maar voor de 2e keer bekijken hoefde voor ons ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts