Jump to content

Zingali Luidspreker.

batavier
 Share

Recommended Posts

Ik vind het bijzonder eigenaardig dat de (ex)importeur hier geen oplossing kan of wil bieden. Dus elke importeur die stopt met een of ander merk, biedt 's anderendaags al geen service meer voor dat merk??? Ik denk wel dat dit wettelijk geregeld is, en dat die plicht wel degelijk een hele tijd doorloopt. Je hebt de speakers natuurlijk niet nieuw gekocht, maar toch...

Wim Van Kraanen lijkt me nochtans ook geen onredelijk man. Heeft hij werkelijk gezegd niks aan jou probleem te kunnen/willen doen??

Beste Alva,

Daar he heb je gelijk in Wim van Kraanen is een redelijk mens, maar hij adviseerde mij om contact op de nemen met de Duitse importeur, en via die importeur de luidspreker laten opsturen naar Zingali in Itali

Maar ik wou graag het eerst dichter bij proberen, kijken of hier in Nederland niet iemand te vinden is die dit kan doen.

Probeer eens of Bert Doppenberg http://www.bd-design.nl/ iets voor je kan doen, hij gebruikt in zijn speakers compressie-drivers van de zelfde fabrikant, als ik me niet vergis.

Zoals ik begreep wilde Zingali zelf de vertegenwoordiging in nederland gaan doen. Als dat inderdaad zo is kan ik me een wat afwijzendere houding van een ex importeur wel voorstellen.

Maar ik wou graag het eerst dichter bij proberen, kijken of hier in Nederland niet iemand te vinden is die dit kan doen.

Dan ben ik de luidsprekers misschien ook niet zo lang kwijt. :rolleyes:

Wanneer je 2 weken geleden met je speaker naar Audiolab was gegaan, was het probleem al lang opgelost.

:)

Dan ben ik de luidsprekers misschien ook niet zo lang kwijt. :rolleyes:

Wanneer je 2 weken geleden met je speaker naar Audiolab was gegaan, was het probleem al lang opgelost.

:)

Beste Hans,

Daar heb je gelijk in :D dan had het inderdaad misschien al lang klaar kunnen zijn.

Probeer eens of Bert Doppenberg http://www.bd-design.nl/ iets voor je kan doen, hij gebruikt in zijn speakers compressie-drivers van de zelfde fabrikant, als ik me niet vergis.

Zoals ik begreep wilde Zingali zelf de vertegenwoordiging in nederland gaan doen. Als dat inderdaad zo is kan ik me een wat afwijzendere houding van een ex importeur wel voorstellen.

Beste Seed7,

Bedankt voor je andwoord ik zal inderdaad Bert Doppenberg vragen of hij eens naar mijn Zingali's wil kijken.

Zo te zien op zijn website weet hij hoe je hoornluidsprekers moet maken.

Dus heb ik daar alle vertrouwen in.

Zelf heb ik ook het internet afgezocht naar iemand die mij zou kunnen helpen.

En ik kwam uit bij Triple M audio shop in Rhenen.

Zij zijn ook de makers van Pink Faun.

Ook zij maken hoornluidsprekers, en hun cd speler geeft goede recensies op internet.

Dat kan misschien ook iets zijn.

• 1 month later...

Beste Seed7,

Bedankt voor je andwoord ik zal inderdaad Bert Doppenberg vragen of hij eens naar mijn Zingali's wil kijken.

Zo te zien op zijn website weet hij hoe je hoornluidsprekers moet maken.

Dus heb ik daar alle vertrouwen in.

Zelf heb ik ook het internet afgezocht naar iemand die mij zou kunnen helpen.

En ik kwam uit bij Triple M audio shop in Rhenen.

Zij zijn ook de makers van Pink Faun.

Ook zij maken hoornluidsprekers, en hun cd speler geeft goede recensies op internet.

Dat kan misschien ook iets zijn.

Beste Forum.

Afgelopen maandag heb ik de Zingali's na laten kijken.

En wat bleek, aan een van de luidspreker was aan de woofer de plus en de min verkeerd aangesloten.

Dit gaf natuurlijk dat boem effect waar ik het eerder over heb gehad.

Toen dat euvel was verholpen, klonk de Zingali's hele maal goed.

Wat nu opviel was de rust in het geluidsbeeld, en de diepte van het geluid.

Ik heb dan ook 's avond laat cd's gedraaid, hoewel ik de volgende dag weer naar mijn werk moest.

Ik wil iedereen die aan dit onderwerp heeft mee gewerkt van harte danken voor hun medewerking :D

Met name Seed7 die met de naam kwam van Bert Doppenberg http://www.bd-design.nl/ ;)

Geweldig bedankt.

Guest kikkervisje
Wow! Goed om te horen, bedankt voor je verhaal! Hoe is dat toch door de kwaliteitscontroles gekomen vraag je je af?

Wie heeft er al die tijd zo naar geluisterd? Heeft de importeur dit ook niet gehoord?

Merkwaardig hoogst merkwaardig.

Wow! Goed om te horen, bedankt voor je verhaal! Hoe is dat toch door de kwaliteitscontroles gekomen vraag je je af?

Wie heeft er al die tijd zo naar geluisterd? Heeft de importeur dit ook niet gehoord?

Merkwaardig hoogst merkwaardig.

Ik ben maandag ook er achter gekomen dat er een ander wisselfilter inzit.

Die had de vorige eigenaar er in laten zetten, voordeel is wel dat het zeer goed klinkt.

Vooral omdat het hardwire in elkaar is gesoldeerd, en dat klinkt heel direct.

Alleen jammer dat de vorige eigenaar dit bij de verkoop het niet heeft gemeld.

Maar eigenlijk ben ik toch ondanks alles zeer tevreden met deze luidsprekers. :)