Jump to content

Persingen...

WanFie
 Share

Recommended Posts

Een breder klankbeeld is niet wat ik bedoelde. Ik bedoelde te zeggen dat (doorgaans) de bredere groef het beste klinkt. Maar nogmaals, tot nu toe heb ik me daar niet (echt) in verdiept. Ik zal me daar wel op gaan toeleggen. :)

Ik bedoelde te zeggen dat (doorgaans) de bredere groef het beste klinkt.

???

Mischien als je een slinger grammofoon met stalen naalden hebt ....

Bij Minigroove of Microgroove, of wat voor namen er aan gegeven zijn, liggen de maten vast in de destijds door de RIAA vastgelegde norm. Enige wat variabel is is de snijspoed. En is die te krap gekozen om langere stukken op de plaat te persen, ja dan klinkt dat idd niet zo best.

;)

Deze week oa 2 live albums gekocht ,2e hands maar puntgaaf .

Simon en garfunkel : The concert in Central park van Geffen records , mooie opname je wordt als het ware naar het Central Park verplaatst in 1981 de sfeer en ambiance worden prachtig weergegeven en dat voor 1 euro uit de rommel bak :D

2e album Queen live , Killers deze komt na een paar nummers een stuk minder uit de verf, de ambiance is een stuk minder en de opname ook , terwijl hij een stuk duurder was :confused::mad2: .

Goede opnames hebben zeker niet altijd met geld te maken, jammer dat je de platen niet eerst goed kunt beluisteren in de zaak , de meeste afluisterapparatuur is K@#$T.

Gr :angry: hj :D